kaason pukeutumisesta

kukka

Kysymys kuuluu; saako kaaso päättää itsevaltiaasti kampauksensa häissä? Entäs puku, kai morsian eli minä voin vaikuttaa et kaasot ei näytä kauniimmilta ja paremmilta kuin minä. Kun mun kaaso taitaa kuvitella itse olevansa morsian...

19

5611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------------------------

      Kaason kampaukseen en menisi puuttumaan, mutta toki pukeutumisesta voi antaa jonkinmoisia ohjeita.

      Jokaisella pitäisi kuitenkin sen verran olla tilannetajua, että häissä morsian ja sulhanen ovat pääosassa.

    • et jos morsian haluaa

      että kaasolla on joku tietty/tietynvärinen asu, niin morsian sen myös maksaa? Tässähän ei ihan siitä ole kyse, mutta entä jos itse ostaisit kaason asun, niin silloin saisit sen myös itse valita? Kalliiksihan se tietysti tulee.. mut enpä kehtaisi sanoa omalle kaasolle, et ota vähän rumemepi puku.. :)

    • mahtaa

      jos olet ottanut kauniimman kaason kuin itse olet. Turha sitä kiukkua omasta rumuudestaan on kaasoon purkaa asettamalla jotain sääntöjä kampauksista! Olisit ottanut itseäsi rumemman kaasoin, vai eikö löytynyt?

      • kukka

        hänen kauneudestaan en tiedä, ja toisekseen en valitse ulkonäön perusteella ketään mihinkään tehtävään. Ihan katos sen takia valitsin kyseisen henkilön, koska hän on muka ystäväni...jeah.Mulla kyllä riittää ulkonäköä, puhuinkin kampauksesta en kasvoista yms.
        Taidan ratkaista pulmani itse, ei näy täältä löytyvän kuin solvaajia.


      • dfsajifsa
        kukka kirjoitti:

        hänen kauneudestaan en tiedä, ja toisekseen en valitse ulkonäön perusteella ketään mihinkään tehtävään. Ihan katos sen takia valitsin kyseisen henkilön, koska hän on muka ystäväni...jeah.Mulla kyllä riittää ulkonäköä, puhuinkin kampauksesta en kasvoista yms.
        Taidan ratkaista pulmani itse, ei näy täältä löytyvän kuin solvaajia.

        tähän omaa tekstiäsi jos et sitä enää itse muista:
        "kai morsian eli minä voin vaikuttaa et kaasot ei näytä kauniimmilta ja paremmilta kuin minä"


      • dsa
        dfsajifsa kirjoitti:

        tähän omaa tekstiäsi jos et sitä enää itse muista:
        "kai morsian eli minä voin vaikuttaa et kaasot ei näytä kauniimmilta ja paremmilta kuin minä"

        tarkoitinkin pukua ja kampausta ym decoreita. En edelleenkään kasvoja, kokoa, ym.pinnallista höpinää. Parempi kuin poistut tältä keskusteluosiolta, näyt olevan riidan haluinen ihminen ja jostain katkera. Vai mitä muut sanovat


      • adsöjlk
        dsa kirjoitti:

        tarkoitinkin pukua ja kampausta ym decoreita. En edelleenkään kasvoja, kokoa, ym.pinnallista höpinää. Parempi kuin poistut tältä keskusteluosiolta, näyt olevan riidan haluinen ihminen ja jostain katkera. Vai mitä muut sanovat

        kampaukset, korut tai puvut vaikuta kauneuteen millään muotoa...


    • Rouva O

      Minusta on täysin kiinni omasta itsetunnosta kestääkö se kaunista kaasoa. Säteile sinä onnellisena morsiamena ja anna kaason pukeutua kuten haluaa, tuskin hän nyt mitään morsiuspukua huntuineen on valitsemassa asukseen.

    • kampaus

      Jos morsian haluaa vaikuttaa siihen, millaiseen pukuun kaaso pukeutuu, niin silloin morsian kustantaa puvun.
      Sama juttu, joa morsian haluaa vaikuttaa kaason kampaukseen, niin morsian maksaa sen.

      Poikamme vihittiin kesällä, hänen morsiamensa teetti morsiuspuvun silkistä ja kaasolle hän teetti samansävyisestä, mutta tummemasta silkistä puvun. Hän myös kustansi kaasolle kampauksen ja meikin samassa liikeessä kuin itselleenkin.

      Voin kertoa, että molemmat olivat kauniita :)

      Jos kaason ulkonäkö TODELLA mietityttää noin kovasti, niin kannattaisi yrittää saada oma itsetuno kohdalleen. Siitä se alkaa.

      Eivät häät ole mikään missikilpailu. Onnellinen morsian hehkuu kauneutta....ei sitä voi kukaan tai mikään himmentää :)

    • saa laittaa

      päälleen ja tehdä päälleen mitä tykkää. En usko että asiasta kannattaa mitään suurta meteliä järjestää, morsianhan on kuitenkin huomion keskipiste, vaikka joku muu yrittäisikin parrasvaloihin.

      Yksi keino voisi olla, että maksat kaason kampauksen ja käytte samassa kampaamossa. Tällöin kampaaja varmasti pitää huolta siitä, että morsiamen kampaus on komeampi.

      • käske

        varmuuden vuoks vetää kaaso vaikka kaljuks, oppi prameileen!


    • kaaso kuin

      voit, niin ei ole pelkoa, että näyttää paremmalta kuin sinä. ;) Tottakai kaasokin haluaa näyttää hyvältä teidän juhlissanne. Ystävällinen kaaso voi aina kysyä morsiammelta onko hänen asusteensa sovelias teidän häihinne. Voitte myös yhdessä käydä asusteenne valitsemassa. Sehän on vaan hauskaa.

    • tiuttu84

      siis mä olen ainakin päättänyt ja ollut ostamassa omien kaasojeni mekot! mut mielestä ehdottomasti morsian vaikuttaa kaasojen asuvalintaan.

      itse olen myös kaasona ystävälleni ja hän antoi tarkat ohjeet millaisen mekon saan itselleni hankkia ja kun päätimme yhdessä toisen kaason kanssa tehdä puvut itse, morsian oli hyväksymässä mekkomallin, mistä puvut tehdään.

      ei kaaso saa alkaa mielestäni pomppimaan morsiamen varpaille, juhlissa joissa morsian ja sulhanen ovat tärkeimpiä. ja onko kaaso ollut oikea valinta jos näin on??

      • jeesus

        Menin itse viime kesänä naimisiin. Minulla oli kaksi todella kaunista kaasoa, joiden puvun- ja kampauksen valintaan en halunnut millään lailla puuttua. Kumpikin halusi näyttää arvostuksensa tärkeätä päivääni kohtaan pukeutumalla kauniisti ja he itse tietävät, millaisessa puvussa he ovat parhaimmillaan. Kaikille vartaloille ei sovi tietty puvun malli ja -väri. Pääasiahan on että kaasoilla ei ole valkoista pukua ja huntua. Kyllä luulisi morsiusparin erottuvan joukosta. Itse ainakin olin niin onnellinen ja innoissani, että olisin erottunut ilman morsiuspukuanikin! Hanki itsetunto. Hyvät ystävät eivät ole kateellisia toisilleen ja kilpaile huomiosta keskenään. Onneksi en ole kaasosi.


    • Noorat

      Mene valitsemaan kaasosi kanssa puku ja korut häihisi. Morsiammen kustannuksella tietenkin. Tällöin voit varmistaa haluamasi. Menkää samalle kampaajalle, jolloin voit varmistaa kampauksen kaasolle.

      Näistä kaaso ja bestman juttuja lukiessani olen itse vakaasti päättänyt olla menemättä kaasoksi kenellekään. Kaksi vuotta sitten menimme maistraatissa vihille. Eikä ollut kaasoa, sukua eikä ystäviä paikalla. Näyttää kohdallani olleen oikein hyvä ratkaisu.

    • yhdessä päätätte?

      No kai siitä voisi ainakin neuvotella. Olishan se kiva, että kaaso tykkää kampauksestaan ja asu ei ole mikään järkky...

      Voithan sä päättää, mutta muista että silloin sun on maksettava puku ja kenties kampauskin.

      Mun mielestä sä huolehdit liikaa, kyllä se morsian on keskipiste vaikka ei olisi kaunein. Ja mikä on häiden päätarkoitus...?

    • kertoo

      Häämessuilta saatiin tieto, että kaason vaate riippuu morsiamen hääpuvun materiaalista. Jos morsiammella satiiniunelma, voi kaaso pukeutua juhlapukuun. Mikäli morsiamen puku "vaatimattomampi", pitää kaasollakin olla vain jokin kukkahame päällä. Tälleen karkeasti jaoteltuna...

      • kanssa yhdessä

        katseltiin sopivia asuja. Tottahan toki halusimme huomioida hänen mielipiteensä.
        Yhdessä löysimme kauniin asun ja hääaamuna istumme samanlla kampaajalla laitettavina.
        Puvut me kaasot maksoimme omasta halustamme itse koska löysimme asut joita voimme jatkossakin isoissa juhlissa kayttää. Myös hääparin budjettia ajattelimme. Ja koska morsian ei meille esittänyt vaatimuksia puvun tyylistä väristä tms. olisi se ollut kohtuutonta olettaakin.


      • mielipiteeni
        kanssa yhdessä kirjoitti:

        katseltiin sopivia asuja. Tottahan toki halusimme huomioida hänen mielipiteensä.
        Yhdessä löysimme kauniin asun ja hääaamuna istumme samanlla kampaajalla laitettavina.
        Puvut me kaasot maksoimme omasta halustamme itse koska löysimme asut joita voimme jatkossakin isoissa juhlissa kayttää. Myös hääparin budjettia ajattelimme. Ja koska morsian ei meille esittänyt vaatimuksia puvun tyylistä väristä tms. olisi se ollut kohtuutonta olettaakin.

        Itse tulevana morsiamena aion kyllä hieman puuttua kaasojen pukeutumiseen, ihan vain siitä syystä koska minulle ei tule valkoista hääpukua. Eli ei olisi kauhean kiva kaasolle, jos hän huomaisi olevansa samanvärisessä asussa kuin morsian. Ja kun minun kaasoni eivät tule näkemään hääpukua kuin vasta hääpäivänä.. Me olemme siis yhdessä sopineet että minä lähden makutuomariksi pukuja ostamaan. Minun puolestani saavat olla vaikka minihameessa ja topissa jos haluavat, kunhan väriin saan minä hieman vaikuttaa..
        Ja mitä sitten, jos kaaso on kauniinmpi kuin morsian, näinhän se on ollut jo monta vuotta. Jos kaaso nyt vain sattuu olemaan laihempi tai isorintaisempi yms.. sillehän ei hääpäivänä mitään voi.. tai sitten morsian menee kirurgin käsittelyyn..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      254
      2785
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      379
      1817
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      66
      1739
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1519
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      113
      1276
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      272
      1057
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      43
      968
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      276
      962
    9. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      825
    10. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      101
      821
    Aihe