Haluatko tulla kosituksi vaakamies?

*Lumikki*

Tuo mystinen vaakamies. Täynnä hellyyttä, halua olla lähellä. Halua etsiä nainen, jota aina on odottanut. Ja hän kohtaa naisensa...Minut =)
Rakkaus vain syventyy. Enkä voisi kuvitella, että jotain muuta on koskaan ollutkaan. Me parannamme toisemme kauniilla teoilla ja sanoilla. Haluaisin tietää tässä vaiheessa elämänpolkuani haluaako vaakamies tulla kosituksi vai kosiiko hän itse? Millainen on vaakamiehen unelma avioliitosta? Kiitos etukäteen vastauksista. :)

33

3353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällästä

      aikanaan kosi itse, mutten suostunut.

    • Vaakamieheltä

      ..yhteinen unelma.

      Kun Naiseni on täysin varma omista ja minun tunteistani, niin kyllä hän tekee ainakin alustavan varauksen mieleiseensä vihkipaikkaan ja ilmoittaa sen minulle. Kyllä minä silloin kosin : )

      Miksikö näin... Jos vielä kerran menen naimisiin, niin haluan sen tapahtuvan molempien yhteisestä vapaasta tahdosta ja, että molemmat aivan yhtä vilpittömästi sitä haluavat. Haluan olla myöskin aivan varma tulevan vaimoni halusta jakaa yhteinen tulevaisuus kanssani. Jotta hänellä olisi pokkaa mennä varaamaan tuleva hääpäivä yksin ilman täyttä varmuutta.. toisen lupaa tai kosintaa, niin täytyy olla myöskin ehdottoman varma molempien tunteista. Muuten kyllä pelkäisi saavansa lujasti kynsilleen. Jos sen uskaltaa tehdä, niin on myöskin rohkeutta elää kanssani.

      Eli sanoisin, että kosintakin on silloin yhdessä tehty... ja varmasti ikimuistoinen. Myönnän, että ajatukseni on erityinen, mutta niin on Naisenikin.

      • Vaakamieheltä

        Toisaalta.. siis kun hetken mietin asiaa, niin voishan se olla aikas jännä jos minua kosittaisiin.. siis silleen erikoista. Saattasin jopa tykätäkin.. hilmu paljon : )))) Ja jos omia viimeaikaisia kokemuksiani mietin, niin sehän ois jopa erinomaista, sillä oikeastaan minähän olen jo .......

        Eli sittenkin kaksi vaihtoehtoista toivetta Mun Naiselle

        Sun Mieheltä


      • vaaka n
        Vaakamieheltä kirjoitti:

        Toisaalta.. siis kun hetken mietin asiaa, niin voishan se olla aikas jännä jos minua kosittaisiin.. siis silleen erikoista. Saattasin jopa tykätäkin.. hilmu paljon : )))) Ja jos omia viimeaikaisia kokemuksiani mietin, niin sehän ois jopa erinomaista, sillä oikeastaan minähän olen jo .......

        Eli sittenkin kaksi vaihtoehtoista toivetta Mun Naiselle

        Sun Mieheltä

        kuullu naisen muuta kuin mekkokankaan toivossa kosineen miestä ja yleensä se on ollu niin, että nainen on saanut mekkonsa, ts. se on ollut siis tärkeämpi.


      • Vaakamieheltä
        vaaka n kirjoitti:

        kuullu naisen muuta kuin mekkokankaan toivossa kosineen miestä ja yleensä se on ollu niin, että nainen on saanut mekkonsa, ts. se on ollut siis tärkeämpi.

        ..vaan yks juttu.

        Minulla on sellainen omasta mielestäni oikea vanhanajan käsitys siitä, miten kosinnan pitäisi mennä.. jos se ei ole sitä mitä minulta halutaan, niin silloin jää jäljelle nuo kaksi vaihtoehtoa.

        Eli on olemassa se kolmas vaihtoehto, vaan siltä osin olen jo ehtinyt luopua toivosta.


      • huh huh

        Kun Naiseni on täysin varma omista ja minun tunteistani, niin kyllä hän tekee ainakin alustavan varauksen mieleiseensä vihkipaikkaan ja ilmoittaa sen minulle. Kyllä minä silloin kosin : )


        Voi luoja....... Eli kunhan naiseni päättää minun puolestani, mitä minä haluan, niin kyllä minä sitten toimin niin kuin hän haluaa. Sehän on se mitä molemmat haluamme!!!!!!!!!!

        No nyt olet sitten todella rakastunut ja annat oman itsesi kokonaan toisen haltuun. Ehkä se toimii, ehkä ei.
        Älä ymmärrä väärin, toivon kaikkea hyvää suhteellesi, mutta luuletko pystyväsi jatkuvasti vain elämään toisen ehdoilla. Koska sen kuvan nyt tuosta sinun kommentistasi saa.

        Lukemani perusteella kaikkia muita merkkejä varoitellaan hyväksymästä meidän vaakojen omistautumisesta ja kaikkemme antamisesta, koska hetken päästä me kyllästymme siihen, ja lähdemme kävelemään.

        No ehkä se ei tapahdu teidän kanssanne. Onnea matkaan


      • Vaakamieheltä
        huh huh kirjoitti:

        Kun Naiseni on täysin varma omista ja minun tunteistani, niin kyllä hän tekee ainakin alustavan varauksen mieleiseensä vihkipaikkaan ja ilmoittaa sen minulle. Kyllä minä silloin kosin : )


        Voi luoja....... Eli kunhan naiseni päättää minun puolestani, mitä minä haluan, niin kyllä minä sitten toimin niin kuin hän haluaa. Sehän on se mitä molemmat haluamme!!!!!!!!!!

        No nyt olet sitten todella rakastunut ja annat oman itsesi kokonaan toisen haltuun. Ehkä se toimii, ehkä ei.
        Älä ymmärrä väärin, toivon kaikkea hyvää suhteellesi, mutta luuletko pystyväsi jatkuvasti vain elämään toisen ehdoilla. Koska sen kuvan nyt tuosta sinun kommentistasi saa.

        Lukemani perusteella kaikkia muita merkkejä varoitellaan hyväksymästä meidän vaakojen omistautumisesta ja kaikkemme antamisesta, koska hetken päästä me kyllästymme siihen, ja lähdemme kävelemään.

        No ehkä se ei tapahdu teidän kanssanne. Onnea matkaan

        Olen alkuvuodesta kertonutkin sen täällä, mutta kerrataan.

        Näin hyvin todentuntuisen unen, missä tunteideni kohde sitoi silmilleni liinan ja laittoi korvalappustereot korvilleni, sekä taustahumusta ja liikkeistä päätellen pukkasi minut lentokoneeseen. Matkasimme jonkun tunnin ja laskeuduimme, mutta side ja stereot pysyivät paikoillaan. Matka jatkui mutkitellenkin kulkevaa tietä autokuljetuksena. Viimein auto pysähtyi, side ja korvalappustereot poistettiin. Katselin ympärilleni ja havaitsin aiemmin näkemieni kuvien perusteella olevani Pohjoisitalian vuoristokylässä. Mielitiettyni seisoi edessäni hymyillen ja sanoi järjestäneensä meidän häämme huomiselle paikalliseen kirkkoon. Katselin hiukan epäuskoisesti ja hyvin vakavana häntä. Kyselin, entä sukulaiseni ja lapseni, tietävätkö he. Kertoi heidän olevan tulossa, kaikki oli järjestetty mistään ei tarvitsisi huolehtia. Katsoin häntä hyvin vakavana, jopa vihaisen oloisena ja sanoin, että sulla on tainnut unohtua yksi asia. Hymy kuoli kasvoilta ja pää painui alaspäin. Pelkäsi raukka menneensä liian pitkälle, kun ei ollut kysynyt minulta. Jatkoin edelleen vakavana, että eikös pitäs kosiakin ensin. Hän katsoi varovasti minua arvioiden mitä tekisin.. lähtisinkö pois vai mitä... polvistuin hänen eteensä ja pyysin häntä vaimokseni. Ja yllätys yllätys, hän vastasi, rutistuksen saattelemana, kyllä!

        Uni oli tunnelmaltaan todella miellyttävä, eikä ilkikurisuuteni ja kiusanhenkisyyteni päästänyt otettaan edes unessa.. saati, että olisi sen tehnyt täällä milloin mistäkin kirjoitellessani : )))

        Ja tottakai se pitää uskaltautuakin toisen käsivarsille ilman epäilyksen häivää, niinhän minä itsekin odotan toisen tekevän, kun syliini tulee. Se kai nyt on ainoa edellytys onnistuneeseen parisuhteeseen ja siihen oikeaan rakkauteen!!!!!


      • Vaakamieheltä
        huh huh kirjoitti:

        Kun Naiseni on täysin varma omista ja minun tunteistani, niin kyllä hän tekee ainakin alustavan varauksen mieleiseensä vihkipaikkaan ja ilmoittaa sen minulle. Kyllä minä silloin kosin : )


        Voi luoja....... Eli kunhan naiseni päättää minun puolestani, mitä minä haluan, niin kyllä minä sitten toimin niin kuin hän haluaa. Sehän on se mitä molemmat haluamme!!!!!!!!!!

        No nyt olet sitten todella rakastunut ja annat oman itsesi kokonaan toisen haltuun. Ehkä se toimii, ehkä ei.
        Älä ymmärrä väärin, toivon kaikkea hyvää suhteellesi, mutta luuletko pystyväsi jatkuvasti vain elämään toisen ehdoilla. Koska sen kuvan nyt tuosta sinun kommentistasi saa.

        Lukemani perusteella kaikkia muita merkkejä varoitellaan hyväksymästä meidän vaakojen omistautumisesta ja kaikkemme antamisesta, koska hetken päästä me kyllästymme siihen, ja lähdemme kävelemään.

        No ehkä se ei tapahdu teidän kanssanne. Onnea matkaan

        ..kyllä Naisen pitää tietää mitä haluaa ja ottaa se! Hätistää tarvittaessa kilpasiskotkin helekatin kuuseen! Pidän tunteiden avointa ilmaisemista tärkeänä, niin hyvän-, kuin pahanolonkin, lisäksi pidän hyvin paljon vahvasta Naisesta, joka todella tietää, että tuo on Mun Mies. Mutta joka tietää aivan yhtä varmasti, että hän on Mun Nainen : )))


      • ei kyyninen
        Vaakamieheltä kirjoitti:

        ..kyllä Naisen pitää tietää mitä haluaa ja ottaa se! Hätistää tarvittaessa kilpasiskotkin helekatin kuuseen! Pidän tunteiden avointa ilmaisemista tärkeänä, niin hyvän-, kuin pahanolonkin, lisäksi pidän hyvin paljon vahvasta Naisesta, joka todella tietää, että tuo on Mun Mies. Mutta joka tietää aivan yhtä varmasti, että hän on Mun Nainen : )))

        kyyninen, vastaisin, että mistä sitä tänä päivänä enää tietää, kuka on mun ja kuka toisen. Tämän päivän ihmisillä tuntuu moraalikäsitys olevan jotain muuta, kuin mitä esim. minulle on opetettu :)Mutta minä olenkin saanut vanhan ajan etelä-pohjalaisen kasvatuksen. 'Rehellisyys maan perii'. Onneksi olen onnistunut tutustumaan myös samankaltaisiin ihmisiin.

        Kuulostat siltä, kuin varpaasi olisivat ainakin 5cm ilmassa. Siis onnellisuudesta johtuen. Upeeta!!!!!!! Minunkin elämäni on tällä hetkellä kohtalaisen mukavaa. Mutta minulla ei ehkä ole ihan niin ruusuisia kuvia jatkosta, kuin sinulla. Ja minun unenikin ovat enemmänkin seikkailujuttuja. Ihmeen loogisia kylläkin. Siis tarkoitan, ettei uni hypi paikasta toiseen, vaan siinä on juoni. Pitäsköhän lopettaa tv-lupamaksut kokonaan, kun unet ovat parempia ;)

        Toivon sinulle kaikkea hyvää jatkossa. Ehkäpä se mielitiettysi vielä kosiikin sinua.

        Ai niin naisen vahvuudesta. Ehkä olet poikkeus, mutta vahvana ihmisenä tiedän, että useimmat miehet kokevat sellaisen ominaisuuden uhkana, joka pitää nitistää tavalla tai toisella.


      • isoiida
        ei kyyninen kirjoitti:

        kyyninen, vastaisin, että mistä sitä tänä päivänä enää tietää, kuka on mun ja kuka toisen. Tämän päivän ihmisillä tuntuu moraalikäsitys olevan jotain muuta, kuin mitä esim. minulle on opetettu :)Mutta minä olenkin saanut vanhan ajan etelä-pohjalaisen kasvatuksen. 'Rehellisyys maan perii'. Onneksi olen onnistunut tutustumaan myös samankaltaisiin ihmisiin.

        Kuulostat siltä, kuin varpaasi olisivat ainakin 5cm ilmassa. Siis onnellisuudesta johtuen. Upeeta!!!!!!! Minunkin elämäni on tällä hetkellä kohtalaisen mukavaa. Mutta minulla ei ehkä ole ihan niin ruusuisia kuvia jatkosta, kuin sinulla. Ja minun unenikin ovat enemmänkin seikkailujuttuja. Ihmeen loogisia kylläkin. Siis tarkoitan, ettei uni hypi paikasta toiseen, vaan siinä on juoni. Pitäsköhän lopettaa tv-lupamaksut kokonaan, kun unet ovat parempia ;)

        Toivon sinulle kaikkea hyvää jatkossa. Ehkäpä se mielitiettysi vielä kosiikin sinua.

        Ai niin naisen vahvuudesta. Ehkä olet poikkeus, mutta vahvana ihmisenä tiedän, että useimmat miehet kokevat sellaisen ominaisuuden uhkana, joka pitää nitistää tavalla tai toisella.

        varmaan tarkoittaa sitä, että kun on tieto ja tunne (sisäinen olotila) toistensa yhteenkuuluvuudesta, ei ole mitään epäselvää uhkaa olemassakaan, mikä voisi horjuttaa sitä "uskoa".


      • sillain
        isoiida kirjoitti:

        varmaan tarkoittaa sitä, että kun on tieto ja tunne (sisäinen olotila) toistensa yhteenkuuluvuudesta, ei ole mitään epäselvää uhkaa olemassakaan, mikä voisi horjuttaa sitä "uskoa".

        että suhde kaatuu heti alkumetreillä. Jotenkin vain tuntuu, että vaikka alkuun tuntuu, että kaikki loksahtaa kohdalleen toisen kanssa, niin sitten kun tulee arki ja huomaa, että toisella onkin joitain tapoja, joita ei tahdo itse hyväksyä tai...........
        onpas vaikea selittää mitä tarkoitan, mutta kuitenkin.... liian helposti heitetään pyyhe kehään.
        Kun katselen kolleegoitani ja ystäviäni, niin ei enää ole monta, jotka eivät ole eronneet, tai eron partaalla. Tätä tarkoitin sillä moraalin uudella suunnalla. Ei edes haluta tehdä töitä oman suhteen eteen. Se on niin mielettömän vihreää se ruoho siellä aidan takana. Ja jotenkin tuntuu, että tänä päivänä arvostetaan 'valloittajia' olkoon sitten miehiä tai naisia.

        Uskossa on hyvä elää.........
        Epäselvää uhkaa ei ole olemassakaan. Kyllä se on aina ihan ihka elävä.


    • *Lumikki*

      Näin yhteisesti kaikista vastauksista ja mielipiteistä kommentoin. Ikuisena realisti romantikkona olen nähnyt mielessäni tulevaisuuden tämän rakastamani miehen kanssa ja teen kaikkeni, että olemme onnellisia ja saamme toiveita toteuttaa läpi elämänkaaren. Jatkaa hyvän tekoa toisillemme nyt ja aina.

      • Vaakamieheltä

        ..yhteenvedon jälkeen sitä käy unten maille hymyssä suin.


    • vesku69

      en halua? Mitä niin erikoista on koko avioliitossa muuta kuin lisätuet valtiolta(?). Avioliittoko sanelee rakkaudentason? Kruunaa sen? Uskonto sanelee?

      Hui hai, tehkää työ mitä halluutta! :)

      • *Lumikki*

        Mietin miksi noin kommentoit? Ehkä olet tullut petetyksi, jätetyksi tai jäänyt vallan ilman rakkautta? Ihminen on pitkälti tunteiden ja järjen kokonaisuus, jossa tunteet ovat ihmisyyden mitta. Maailmassa on varmasti aivan turhia tapoja tai toimintaa, joku hakee hyötyä, joku valtaa, joku puhtaasti yhteenkuuluvuutta, rakkautta. Halua olla yhtä ja virallistaa se. Jokaisella ihmisella oma henkilöhistoriansa, kokemukset, ilot ja surut, johon huominen perustuu. Jos sinulle on täysin yhdentekevää mitä ihmiset tekevät tai suunnittelevat...ehkä et edes kommentoi siitä? Voi todeta vaikka hui hai. Tosin sananvapaus meillä on ja rakentavassa mielessä :) Toivon sinulle sellaista rakkauden tunnetta joka saa silmäsi loistamaan ja sydämesi avautumaan Hänelle, jonka arvoinen olet. Mukavia talvipäiviä =)


      • Vaakamieheltä
        *Lumikki* kirjoitti:

        Mietin miksi noin kommentoit? Ehkä olet tullut petetyksi, jätetyksi tai jäänyt vallan ilman rakkautta? Ihminen on pitkälti tunteiden ja järjen kokonaisuus, jossa tunteet ovat ihmisyyden mitta. Maailmassa on varmasti aivan turhia tapoja tai toimintaa, joku hakee hyötyä, joku valtaa, joku puhtaasti yhteenkuuluvuutta, rakkautta. Halua olla yhtä ja virallistaa se. Jokaisella ihmisella oma henkilöhistoriansa, kokemukset, ilot ja surut, johon huominen perustuu. Jos sinulle on täysin yhdentekevää mitä ihmiset tekevät tai suunnittelevat...ehkä et edes kommentoi siitä? Voi todeta vaikka hui hai. Tosin sananvapaus meillä on ja rakentavassa mielessä :) Toivon sinulle sellaista rakkauden tunnetta joka saa silmäsi loistamaan ja sydämesi avautumaan Hänelle, jonka arvoinen olet. Mukavia talvipäiviä =)

        ..minut sanattomaksi, mutta ehkäpä se onkin hyvä, ehkä onkin minun aikani lukea ja vuorostani kuunnella. Ehkä huomisilta tuo minulle uuden yllätyksen ; )


      • *Lumikki*
        Vaakamieheltä kirjoitti:

        ..minut sanattomaksi, mutta ehkäpä se onkin hyvä, ehkä onkin minun aikani lukea ja vuorostani kuunnella. Ehkä huomisilta tuo minulle uuden yllätyksen ; )

        Jokainen tuore ajatus, tunne, ihmissuhde, haaveen toteutuminen...ja olet askaleen lähempänä itseäsi, sitä miksi haluat tulla. Ja rakkaus, miten helppoa se onkaan. Kuuntele, kosketa, aisti ja anna kaikkesi. Sinulla on maailma käsissäsi. Mukavaa huomista,jospa siinä onkin tulevaisuutesi ensimmäinen päivä =)Kiitos kommenteista =)


      • .vaaka
        *Lumikki* kirjoitti:

        Mietin miksi noin kommentoit? Ehkä olet tullut petetyksi, jätetyksi tai jäänyt vallan ilman rakkautta? Ihminen on pitkälti tunteiden ja järjen kokonaisuus, jossa tunteet ovat ihmisyyden mitta. Maailmassa on varmasti aivan turhia tapoja tai toimintaa, joku hakee hyötyä, joku valtaa, joku puhtaasti yhteenkuuluvuutta, rakkautta. Halua olla yhtä ja virallistaa se. Jokaisella ihmisella oma henkilöhistoriansa, kokemukset, ilot ja surut, johon huominen perustuu. Jos sinulle on täysin yhdentekevää mitä ihmiset tekevät tai suunnittelevat...ehkä et edes kommentoi siitä? Voi todeta vaikka hui hai. Tosin sananvapaus meillä on ja rakentavassa mielessä :) Toivon sinulle sellaista rakkauden tunnetta joka saa silmäsi loistamaan ja sydämesi avautumaan Hänelle, jonka arvoinen olet. Mukavia talvipäiviä =)

        on pitkälti tunteiden ja järjen kokonaisuus, jossa tunteet ovat ihmisyyden mitta."

        Ai niinkö. Mistähän johtunee, mutta itseni lisäksi tiedän ainakin pari tapausta, joissa ihminen on kasvanut ihmisenä alettuaan painottaa järkensä käyttöä.


      • Vaakamieheltä
        *Lumikki* kirjoitti:

        Jokainen tuore ajatus, tunne, ihmissuhde, haaveen toteutuminen...ja olet askaleen lähempänä itseäsi, sitä miksi haluat tulla. Ja rakkaus, miten helppoa se onkaan. Kuuntele, kosketa, aisti ja anna kaikkesi. Sinulla on maailma käsissäsi. Mukavaa huomista,jospa siinä onkin tulevaisuutesi ensimmäinen päivä =)Kiitos kommenteista =)

        ..sillä tämä päivä on ollutkin erikoisen hyvä päivä. Päätä on hiukan särkenyt ja työ on ollut suunnilleen sitä samaa.. MUTTA..

        Tunnetasolla se on ollut erinomaisen poikkeuksellinen! En ole osannut kuvitellakaan millaisiin tuntoihin voi päästä... tjaaah, tästäpä vois muotoilla samalla vähän ajateltavaa tuohon tunteiden ja järjen paremmuuteenkin.. tai yhteistyöhön paremminkin.

        Tässä aikaisemmin tunteilin paljon, kuten oikeastaan aina olenkin tunneihmisenä tehnyt. Mutta tunteeni pakkasivat olemaan itselle hamuavia, ikävöiviä, jopa ahdistukseen saakka. silloin aloin miettiä asiaa järjellä.. siis miksi se on näin. Samaan aikaan yritin vaalia rakkauttani, jonka olin vasta löytänyt ja yritin välillä päästä tunteistani eroon juuri sen tuoman lohduttoman ikävän vuoksi. Yritin monet kerrat repiä irti tunteita itsestäni, mutta itsellenihän minä vain kiusaa tein. Viimein kaikki alkoi valjeta tälle hidasoppiselle ukonrahjukselle. Vaikka järjellä sen löysin, niin siltikin se oli tunteet! Mutta ei sellainen, kuin itsessäni oli elänyt, ei itselle päin hamuava, omaa ikävää lievittävä tai yleensäkään omia tarpeita tyydyttävä rakkaus, vaan aivan toisenlainen. Kuinka helpottavaa olikaan löytää se tunne. Kaikki odotuksen ja suhteen epävarmuudesta aiheutuneet ahdistukset väistyivät uuden uutukaisen tunteen tieltä. Se oli vain hyvä tunne siitä, että hän on siellä jossakin ja, että minä välitän hänestä. Välitän, vaikka en näkisi, enkä kokisi hänen syliään enää milloinkaan, siltikin tunsin vain suunnatonta hellyyttä häntä ajatellessani. Pelkkä ajatus hänestä milloin tahansa päivän tai illan aikana toi hymyn huulilleni. Kun kuvittelen hänen astelevan hyväntuulisesti hymyillen kotikaupunkinsa katuja hiukset tuulessa ja askeleiden tahdissa heilahdellen, niin painan mielessäni suukon hänen hiuksiinsa. Tunnen erityisen hyvää oloa nähdessäni hänet entistä kauniimpana ja kädentaidoiltaan ihastuttavana.. vielä vain kuvissa, mutta ehkäpä.. Se kaikki ja kasvaminen on ollut jotakin erityistä elämässäni, kuten hänkin, se on.. sitä mistä Sinäkin kirjoitat.

        Eli tämä päivä oli sittenkin se tulevaisuuteni ensimmäinen päivä, niin siinä tais käydä.

        Lumikki heräsi prinssin suudelmaan, joko unen rippeet ovat kaikonneet silmistäsi, vai jäitkö huulet odottavina kaipaamaan vielä tulisempaa : ))


      • *Lumikki*
        .vaaka kirjoitti:

        on pitkälti tunteiden ja järjen kokonaisuus, jossa tunteet ovat ihmisyyden mitta."

        Ai niinkö. Mistähän johtunee, mutta itseni lisäksi tiedän ainakin pari tapausta, joissa ihminen on kasvanut ihmisenä alettuaan painottaa järkensä käyttöä.

        Teen työtä jossa ilman järkeä ei pärjää. Nopeita päätöksiä, realismia. Siinä samalla ovat läsnä kaikki ihmisen tunneskaalat kuolemanpelkoon saakka. Ilman tunteita en pystyisi kohtaamaan ihmistä, en tietämään mitä ihmisen mieli haluaa, mitä hakee. Tunteet tekevät minusta inhimillisen. Myös parisuhde on pitkälti tunneasia. Mikäli yhteinen, syvä tunne puuttuu, ei järkisyistä pidetä yllä täysin onnellista liittoa.Varsin rankan henkisen kasvun olen käynyt läpi, jossa järjen käyttö on ollut ehdottomuus, silti tunteita en ole onneksi kuolettanut. Mitään tunteisiin heittäytyvää intoilijaa minusta ei saa, mutta haluan esittää kantani ja näen sen minulle sopivana. Eriävät mielipiteet ovat sallittuja =)


      • *Lumikki*
        Vaakamieheltä kirjoitti:

        ..sillä tämä päivä on ollutkin erikoisen hyvä päivä. Päätä on hiukan särkenyt ja työ on ollut suunnilleen sitä samaa.. MUTTA..

        Tunnetasolla se on ollut erinomaisen poikkeuksellinen! En ole osannut kuvitellakaan millaisiin tuntoihin voi päästä... tjaaah, tästäpä vois muotoilla samalla vähän ajateltavaa tuohon tunteiden ja järjen paremmuuteenkin.. tai yhteistyöhön paremminkin.

        Tässä aikaisemmin tunteilin paljon, kuten oikeastaan aina olenkin tunneihmisenä tehnyt. Mutta tunteeni pakkasivat olemaan itselle hamuavia, ikävöiviä, jopa ahdistukseen saakka. silloin aloin miettiä asiaa järjellä.. siis miksi se on näin. Samaan aikaan yritin vaalia rakkauttani, jonka olin vasta löytänyt ja yritin välillä päästä tunteistani eroon juuri sen tuoman lohduttoman ikävän vuoksi. Yritin monet kerrat repiä irti tunteita itsestäni, mutta itsellenihän minä vain kiusaa tein. Viimein kaikki alkoi valjeta tälle hidasoppiselle ukonrahjukselle. Vaikka järjellä sen löysin, niin siltikin se oli tunteet! Mutta ei sellainen, kuin itsessäni oli elänyt, ei itselle päin hamuava, omaa ikävää lievittävä tai yleensäkään omia tarpeita tyydyttävä rakkaus, vaan aivan toisenlainen. Kuinka helpottavaa olikaan löytää se tunne. Kaikki odotuksen ja suhteen epävarmuudesta aiheutuneet ahdistukset väistyivät uuden uutukaisen tunteen tieltä. Se oli vain hyvä tunne siitä, että hän on siellä jossakin ja, että minä välitän hänestä. Välitän, vaikka en näkisi, enkä kokisi hänen syliään enää milloinkaan, siltikin tunsin vain suunnatonta hellyyttä häntä ajatellessani. Pelkkä ajatus hänestä milloin tahansa päivän tai illan aikana toi hymyn huulilleni. Kun kuvittelen hänen astelevan hyväntuulisesti hymyillen kotikaupunkinsa katuja hiukset tuulessa ja askeleiden tahdissa heilahdellen, niin painan mielessäni suukon hänen hiuksiinsa. Tunnen erityisen hyvää oloa nähdessäni hänet entistä kauniimpana ja kädentaidoiltaan ihastuttavana.. vielä vain kuvissa, mutta ehkäpä.. Se kaikki ja kasvaminen on ollut jotakin erityistä elämässäni, kuten hänkin, se on.. sitä mistä Sinäkin kirjoitat.

        Eli tämä päivä oli sittenkin se tulevaisuuteni ensimmäinen päivä, niin siinä tais käydä.

        Lumikki heräsi prinssin suudelmaan, joko unen rippeet ovat kaikonneet silmistäsi, vai jäitkö huulet odottavina kaipaamaan vielä tulisempaa : ))

        Onnellisuutta ja rakkautta sinulle toivon. Mitä meistä jäljelle jääkään...kuin tunteet, muistot.


      • Vaakamieheltä
        *Lumikki* kirjoitti:

        Onnellisuutta ja rakkautta sinulle toivon. Mitä meistä jäljelle jääkään...kuin tunteet, muistot.

        ..viisaita, vaikka koitin kääntää hiukan sivuraiteelle : ) Vaikka enemmän minäkin kaipaan käsien kosketusta ja paria kolmea parin kolmen tunnin mittaista suukkoa, herätäkseni. Sellaisista tunteista jää muistot, jotka voivat kulkea kahdessa sydämessä ikuisesti.


      • vaaka2
        *Lumikki* kirjoitti:

        Teen työtä jossa ilman järkeä ei pärjää. Nopeita päätöksiä, realismia. Siinä samalla ovat läsnä kaikki ihmisen tunneskaalat kuolemanpelkoon saakka. Ilman tunteita en pystyisi kohtaamaan ihmistä, en tietämään mitä ihmisen mieli haluaa, mitä hakee. Tunteet tekevät minusta inhimillisen. Myös parisuhde on pitkälti tunneasia. Mikäli yhteinen, syvä tunne puuttuu, ei järkisyistä pidetä yllä täysin onnellista liittoa.Varsin rankan henkisen kasvun olen käynyt läpi, jossa järjen käyttö on ollut ehdottomuus, silti tunteita en ole onneksi kuolettanut. Mitään tunteisiin heittäytyvää intoilijaa minusta ei saa, mutta haluan esittää kantani ja näen sen minulle sopivana. Eriävät mielipiteet ovat sallittuja =)

        hyviä mielipiteitä sulla.


      • Vihreät Silmät
        *Lumikki* kirjoitti:

        Mietin miksi noin kommentoit? Ehkä olet tullut petetyksi, jätetyksi tai jäänyt vallan ilman rakkautta? Ihminen on pitkälti tunteiden ja järjen kokonaisuus, jossa tunteet ovat ihmisyyden mitta. Maailmassa on varmasti aivan turhia tapoja tai toimintaa, joku hakee hyötyä, joku valtaa, joku puhtaasti yhteenkuuluvuutta, rakkautta. Halua olla yhtä ja virallistaa se. Jokaisella ihmisella oma henkilöhistoriansa, kokemukset, ilot ja surut, johon huominen perustuu. Jos sinulle on täysin yhdentekevää mitä ihmiset tekevät tai suunnittelevat...ehkä et edes kommentoi siitä? Voi todeta vaikka hui hai. Tosin sananvapaus meillä on ja rakentavassa mielessä :) Toivon sinulle sellaista rakkauden tunnetta joka saa silmäsi loistamaan ja sydämesi avautumaan Hänelle, jonka arvoinen olet. Mukavia talvipäiviä =)

        sitä, miksi tuo Vesku69 noin kommentoi? Tekstisi on jotenkin ristiriitaista. Toisaalta sanot "Jos sinulle on täysin yhdentekevää mitä ihmiset tekevät tai suunnittelevat...ehkä et edes kommentoi siitä? Voi todeta vaikka hui hai."

        Niinhän hän totesikin, ihan hyvässä hengessä ja ihan hyvässä hengessä kommentoi omalla mielipiteellään omista lähtökohdistaan kuten sinäkin. Mutta sinä taisit loukkaantua, koska alat kyselemään miksi kommentoi, sitten otat opettavaisen linjan sen jälkeen kun olet arvioinut ja analysoinyt, miten ehkä hänelle on käynyt (ja tietysti mahdollisesti huonosti, koska on eri mieltä kuin sinä).

        Hassusti teit :P

        Huomaatko, minäkin sorruin analysoimaan. Joihinkin juttuihin, joissa on selkeästi vain yksi ohut kaistale näkökulmaa, on "pakko" omaksi iloksi tarttua.

        Asiasta toiseen: eikö ole ihanaa rakastaa? Vailla rajoja...


      • *Lumikki*
        Vihreät Silmät kirjoitti:

        sitä, miksi tuo Vesku69 noin kommentoi? Tekstisi on jotenkin ristiriitaista. Toisaalta sanot "Jos sinulle on täysin yhdentekevää mitä ihmiset tekevät tai suunnittelevat...ehkä et edes kommentoi siitä? Voi todeta vaikka hui hai."

        Niinhän hän totesikin, ihan hyvässä hengessä ja ihan hyvässä hengessä kommentoi omalla mielipiteellään omista lähtökohdistaan kuten sinäkin. Mutta sinä taisit loukkaantua, koska alat kyselemään miksi kommentoi, sitten otat opettavaisen linjan sen jälkeen kun olet arvioinut ja analysoinyt, miten ehkä hänelle on käynyt (ja tietysti mahdollisesti huonosti, koska on eri mieltä kuin sinä).

        Hassusti teit :P

        Huomaatko, minäkin sorruin analysoimaan. Joihinkin juttuihin, joissa on selkeästi vain yksi ohut kaistale näkökulmaa, on "pakko" omaksi iloksi tarttua.

        Asiasta toiseen: eikö ole ihanaa rakastaa? Vailla rajoja...

        mitä toiset kirjoittavat :) En suinkaan loukkaantunut vaan oinasmaiseen tyyliini otan kantaa. Oinas provosoi, antaa kommenttia. Haluaa hyviä perusteluja. Nauttii hyvistä keskusteluista, pitää siitä että ihmiset sanovat kantansa ja itsellä on taas oikeus sanoa omansa josta keskustelua syntyy. Ja rakkaus...eihän upeampaa asiaa olekaan. Mukavaa päivää sinulle!


    • tumpsu

      Olet ehkä todellakin löytänyt miehesi... varmaahan se ei ole, mutta kuullosti ihan nuoruudeltani... jouduin jopa kosimaan miestäni ja olisitpa nähnyt ilmeen, hän oli kuin aurinko, mutta vastausta ei antanut kuin viikon päästä meni vanhempiensa luokse miettimään. Vaakamies miettii ja miettii... mutta kun hän on päätöksensä tehnyt, se pitää. Anna hänelle aikaa. Vaakamies ei tee mitään miettimättä ja jos sinusta tuntuu että teillä on asiat siinä mitassa että "tahdon" on paikallaan tämä miettiä odottaa sitä sinulta, kokeile...
      Rakkautemme on vuosien mittaan vain syventynyt, vaikka todellakin on ollut tuulta ja tuiskua sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja kiitos kuuluu miehelleni ja hänen kärsivällisyydelleen.
      Laulun, Oikeesti, sanat kuuluvat esim. meidän liittoon,

      • *Lumikki*

        Sain hyvän vastauksen kysymykseeni. Paljon lisää onnellisia ja rakkaudentäyteisiä vuosia teille.


      • vaakku
        *Lumikki* kirjoitti:

        Sain hyvän vastauksen kysymykseeni. Paljon lisää onnellisia ja rakkaudentäyteisiä vuosia teille.

        Rakastunut!?? Siis sinä! JA vaakamieheen....miul toisin päin mie vaaka JA MIES OIKKU!Että meil on ihanaa yhdessä.Alkuvaikeuksien jälkeen,siis sen epävarmuuden-jakson jälkeen olemme kokeneet vain paranemista suhteessamme.Meillä tuskin varsinaista kosintaa silleen perinteisesti tapahtuu,luulenpa että päätämme asian yhteistuumin.Sillain no mennään sit naimisiin tyyliin!!!


    • leepu

      Vaakamiehestä tiedän jo pitkälti! Hän ei ensiksi KOSI?? Kyllähän sinä, olet itse se, joka sen teet!?

      • *Lumikki*

        Olet aivan oikeassa. Harkitseva ja puntaroiva rakas vaakani on aivan voimaton edessäni. Hän ei voi vastustaa kun kaikki loksahtaa paikoilleen ;) Mutta minähän se olen, joka sormuskauppaan hänet johdatan. H-hetkestä huolehtii puolestaan hän kaikella sillä taidollaan mihin vaakamies pystyy käyttäen kaunista mieltään ja sydäntään.


      • ------------------
        *Lumikki* kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa. Harkitseva ja puntaroiva rakas vaakani on aivan voimaton edessäni. Hän ei voi vastustaa kun kaikki loksahtaa paikoilleen ;) Mutta minähän se olen, joka sormuskauppaan hänet johdatan. H-hetkestä huolehtii puolestaan hän kaikella sillä taidollaan mihin vaakamies pystyy käyttäen kaunista mieltään ja sydäntään.

        Hei,

        Kuinka kävi kosinnassa?

        :)


      • *Lumikki*
        ------------------ kirjoitti:

        Hei,

        Kuinka kävi kosinnassa?

        :)

        Kosin ja kihloissa ollaan. Olen hyvin onnellinen nainen. Kaikille upeaa Uutta Vuotta 2007...rakkautta, Iloa...sitä mitä kukin tarvitsee :)


    • bmkdköffkölklögöäösföllhöyl...

      m.ckfjlkläöcvplt¨ävc'blögvcläpöblöfclb kglnöhlkkölklöölghnklöhlkökl vlkönblkög
      ngkjndm,mkl,mlh mnglohn jhgklbnklögbkl
      ,ölcbhcdhbgkxbjckdbfgjk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe