Uusi ennätys 41.14 solmua!

10

1801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosiukko

keksitään uusi sarja: 1000m, merimaili, tavallien maili, postilaatikolle ja takasin
      Eiköhän se F. Maynardin 48.7knots ole kovin purjella mitattu keskinopeus (500m)...

• helppoa

Tosiasia on kuitenkin, että nämä nopeudet ovat hurjia saavutettaviksi purjeilla. Itse olen päässyt omalla 42-jalkaisella veneelläni vain 12,4 solmuun lokin laskemana 16 sekunnin keskiarvona.

• hurraamista.
        helppoa kirjoitti:

Tosiasia on kuitenkin, että nämä nopeudet ovat hurjia saavutettaviksi purjeilla. Itse olen päässyt omalla 42-jalkaisella veneelläni vain 12,4 solmuun lokin laskemana 16 sekunnin keskiarvona.

15 vuotta sitten jo huitaisin Inferno 26:lla 12,7 solmua lokin mittaamana 10 sek. keskiarvona.

• niin aivan
        hurraamista. kirjoitti:

15 vuotta sitten jo huitaisin Inferno 26:lla 12,7 solmua lokin mittaamana 10 sek. keskiarvona.

ja minä surffasin 20 vuotta sitten Rockilla 14,3 solmua puolen minuutin ajan. Tai jotain sillee...

• Sellaisen
        hurraamista. kirjoitti:

Lokin huoltoon kun näyttä että 26-jalkainen Inferno kulkee 12,7 solmua.

• uskoo ken tahtoo.
        Sellaisen kirjoitti:

Lokin huoltoon kun näyttä että 26-jalkainen Inferno kulkee 12,7 solmua.

Se vain on totta. Oltiin tulossa lomalta takaisinpäin Jurmo - Borstö välillä melko kovassa myötätuulessa. Kovantuulen fokka ja reivi mylar-isossa. Monta yli 12 solmun surffia, mutta vain yksi 12,7. Kovassa myötätuulessa vene kulki kovaa. Oli varustettu (ainoana 26 Infernona) kaksisaalinkisella erikoisvalmisteisella kilparikillä. Myös kevyessä kelissä uskomaton kulkemaan, mutta jo 7 m/s kryssillä onneton. Kapea runko, jota ei edes iso miehistö pystynyt istumaan pystyyn. Muuten, samalla lomareissulla pyyhkäistiin Omega 42:n ohi 1,8 m väylällä Degerbystä Husöön. Molemmilla spinnut, mutta tuulta vain lehmän henkäys ja Omega joutui antautumaan.

• vielä....
        niin aivan kirjoitti:

ja minä surffasin 20 vuotta sitten Rockilla 14,3 solmua puolen minuutin ajan. Tai jotain sillee...

Mulla oli Rockki ennen tuota Infernoa. Me ei päästy sillä kuin 8,3 solmua. Mutta surffasi sekin.

• isäni
        hurraamista. kirjoitti:

voittaa sun isäsi.

• vieras123
        isäni kirjoitti:

voittaa sun isäsi.

menee aivan helposti rikki 13 solmua jos vain taito riitää ja vehkeet kestävät. Paljon ei kyllä parane töpselöidä, on sen verran herkkä peli.

• Saaarioinen
        uskoo ken tahtoo. kirjoitti:

Se vain on totta. Oltiin tulossa lomalta takaisinpäin Jurmo - Borstö välillä melko kovassa myötätuulessa. Kovantuulen fokka ja reivi mylar-isossa. Monta yli 12 solmun surffia, mutta vain yksi 12,7. Kovassa myötätuulessa vene kulki kovaa. Oli varustettu (ainoana 26 Infernona) kaksisaalinkisella erikoisvalmisteisella kilparikillä. Myös kevyessä kelissä uskomaton kulkemaan, mutta jo 7 m/s kryssillä onneton. Kapea runko, jota ei edes iso miehistö pystynyt istumaan pystyyn. Muuten, samalla lomareissulla pyyhkäistiin Omega 42:n ohi 1,8 m väylällä Degerbystä Husöön. Molemmilla spinnut, mutta tuulta vain lehmän henkäys ja Omega joutui antautumaan.

"Meidän äiti tekee teidän äideistä ruokaa."

"Syömään!"

-Saarioisen surffiseikkailut.

"nyt myös 800gramman persepakkaus avomeripurjehduksille!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe