Kertokaapa mitä käytännön ongelmia on MB 140 A mallin autossa? Kovin vähän ajettuja 140 A malleja on myytävänä runsaasti, kuin jokin tekninen vika tai ajo-ominaisuudet sitä vaivaavat? onko näin!
Suunnitelmissa olis ostaa.
MB 140 A ongelmat
49
9046
Vastaukset
- meseman
pois vaan heti,nyt
- 140A
Valitettavasti tuolta pohjalta järkevät ihmiset eivät noin vain ostele edes Ladaa. Kyllä ostoksissa vaikuttavat faktat tai omakohtaiset kokemukset. Etsin luotettavaa automerkkiä, jolla on myös hyvä ja vakaa ajo-ominaisuus. Tämän päivän auto remontit ovat lähinnä osanvaihtoa a. 40 € tunti, ei sitä mielellään osta korjaamojen kunkkua. Eurot virtaa kukkarosta toiseen. Ei näin velikulta, vaan johtopäätösten jälkeen tehdään ostopäätös tai ei.
- Henkka Jii
Väitti korjaamoa pyörittävä ystäväni että A-sarjassa pitää vaihtaa jakohihna 80th välein ja että ei siinä vielä mitään mutta sitä varten pitää LASKEA KOKO HELVETIN ETURIPUSTUS koneineen päivineen irti autosta!!!
JA että koko operaatiolle tulee joku ai-VAN tähtitieteellinen hinta veholla, oisko ollut 12 vai 15 tuhatta. (markkaa of course, tästä keskustelusta on aikaa)
Tästä kun puhuttiin aikaisemmin niin joku tiesi kertoa että se onkin hihna korvattu isojen Mersujen tapaan ketjulla tätä nykyä mutta joku joka näistä _oikeasti_ tietää voisi varmaan kertoa enemmän?
Muutenhan A-mallissa on varusteita melkein kuin SL-mallissa eli joka hemmetin sortin ajonvakautusta luistonestoa ja abs:ää vakiona ja kahden sellaisen omistavan tuttuni mukaan pirun mukava peli kaupungissa joskin maantieajossa kyllä huomaa että ajaa pikkuautoa.
Eli sangen ostamisen arvoinen peli ja laatukin pitäisi olla totuttua MB-tasoa.
Henkka- no hihna
se ole ollut ketju ihan kaiken aikaa. Alkuperäiselle kysyjälle: ota värkki pidemmälle kojolle ja tunnustele itse miltä meno maittaa. Eiköhän se parempi mittari, kun autoa ajamattomien teinien isoilta pojilta kuulemat tai lehdistä tulkitsemat jutut. Itselle jäi vaikutelmaksi, että on ihan pätö peli ja napakan tuntusesti rakennettu (vertailukohtana siis muut pikku- tai pikkaisen pikkuista isommat autot). Ehkä itselläkin seuraavaksi hankinnassa ko. kinneri.
- TMA
Jeps, minäkin aikanaan kuulin tuon huhun (tai ainakin yhden version siitä). Kun sitten aikanaan sitä kysyin Veholla, niin kyllähän kaveri siellä naureskeli koko jutulle. Sanoi vaan itse kuulleensa saman legendan jostain Skodasta tms.
Varustetaso on muuten OK. Alkuperäisen kyselijän kannattaisi katsella se Tuulilasin kestotestistä tehty artikkeli, se kertoo aika paljon, vaikka omasta mielestäni ehkä aavistuksen verran liian negatiivisessa sävyssä (noh, kukapa haluaisi kuulla omasta autosta negatiivista palautetta... Itselläni on 170 CDI). - Soldfinger
TMA kirjoitti:
Jeps, minäkin aikanaan kuulin tuon huhun (tai ainakin yhden version siitä). Kun sitten aikanaan sitä kysyin Veholla, niin kyllähän kaveri siellä naureskeli koko jutulle. Sanoi vaan itse kuulleensa saman legendan jostain Skodasta tms.
Varustetaso on muuten OK. Alkuperäisen kyselijän kannattaisi katsella se Tuulilasin kestotestistä tehty artikkeli, se kertoo aika paljon, vaikka omasta mielestäni ehkä aavistuksen verran liian negatiivisessa sävyssä (noh, kukapa haluaisi kuulla omasta autosta negatiivista palautetta... Itselläni on 170 CDI).No kieltämättä nousi niskavillat pystyyn kun kuuli puhuttavan hihnasta ja mersusta samassa lauseessa. Hyvä kuulla että oli urbaanilegendaa.
Eikös se sitten mahdakin olla niin ettei Mercedes-Benz ole käyttänyt hihnaa MISSÄÄN moottorissaan? A-sarjakin nyt sitten mukaanluettuna?
Henkka - mersullako huomennakin
TMA kirjoitti:
Varustetaso on muuten OK. Alkuperäisen kyselijän kannattaisi katsella se Tuulilasin kestotestistä tehty artikkeli, se kertoo aika paljon, vaikka omasta mielestäni ehkä aavistuksen verran liian negatiivisessa sävyssä (noh, kukapa haluaisi kuulla omasta autosta negatiivista palautetta... Itselläni on 170 CDI).Voitko kertoa ennenkaikkea ajomukavuudesta, jota kokemuksesi mukaan olet hankkinut jo riittävästi asiasta kertoaksesi, pitkänmatkan ajo, lumikelillä ajo, liukkaalla. Kuivalla kelillä Ladakin on sähäkkä.
- mersulla vaan
TMA kirjoitti:
Varustetaso on muuten OK. Alkuperäisen kyselijän kannattaisi katsella se Tuulilasin kestotestistä tehty artikkeli, se kertoo aika paljon, vaikka omasta mielestäni ehkä aavistuksen verran liian negatiivisessa sävyssä (noh, kukapa haluaisi kuulla omasta autosta negatiivista palautetta... Itselläni on 170 CDI).Voitko kertoa ennenkaikkea ajomukavuudesta, jota kokemuksesi mukaan olet hankkinut jo riittävästi asiasta kertoaksesi, pitkänmatkan ajo, lumikelillä ajo, liukkaalla. Kuivalla kelillä Ladakin on sähäkkä.
- TMA
mersullako huomennakin kirjoitti:
Voitko kertoa ennenkaikkea ajomukavuudesta, jota kokemuksesi mukaan olet hankkinut jo riittävästi asiasta kertoaksesi, pitkänmatkan ajo, lumikelillä ajo, liukkaalla. Kuivalla kelillä Ladakin on sähäkkä.
No ainakin viime viikonloppuna tuli kokeiltua se kaikista perkeleen keleistä se perkeleellisin 400 kilometrin ajoreissulla (200 kilsaa/sivu). Keli oli kyllä sellainen, että tuskinpa mikään auto olisi siinä ollut kovin miellyttävä ajaa, ehkä isoimmilla valtamerilaivoilla meno olisi ollut hieman tasaisempaa. Tien pinta oli valkoisena, eikä Virrat-Jyväskylä-välillä (suurimmalla osalla matkaa) juuri asfalttia lumen alta näkynyt.
Tasaista oli meno, mutta lumeen kuluneissa urissa auto luisteli muutamaan kertaan aika ikävästi. Kerran meinasi karata kylki eteen yhdeksästä kympistä. En vieläkään tiedä, pelastiko oma ohjausliike vai ajonvakausjärjestelmä. Onneksi kuitenkin suoristui pirulainen melkein saman tien...
Jotkut ovat moittineet 170:n matka-ajo-ominaisuuksia, mutta itse olen tyytyväinen. Moottori on todella miellyttävä niin kaupunki- kuin matka-ajossa, mutta matka-ajossa taloudellisuus tulee kunnolla esiin. Edellisellä JKL-HKI-reissulla tankkasin yhteensä kerran 20 euron setelillä. Vertailukohtia mulla ei ole mersuista kuin 124-korimalliin ja siitä seuraavaan C-malliin. Appiukon auto ei ainakaan omasta mielestäni ole sen vakaampi tiellä kuin Aakkosmallikaan.
Liukkailla keleillä ESP, ABS ja luistonesto pääsevät oikeuksiinsa ja ajonvakausjärjestelmä on jo todistanut toimivuutensa pariin kertaan, ei tosin vielä oikein pahassa tilanteessa. Toivottavasti ei tarvitsekaan...
170 kannattaa koeajaa. Itse en oikein ollut A-mersusta varma, ennen kuin tein 400 kilsan koeajolenkin. Kaupat tulikin sitten melkein heti sen jälkeen. Lang-malli kuulemma on vielä hieman vakaampi (vaikka omasta mielestäni tavallinenkin malli on vähintäänkin riittävän jämäkkä vaikkapa tiukemmissa mutkissa). Vakiomallissa lyhyt akseliväli tekee kuopista ja töyssyistä vähän 'kovia' kuljettajan penkistä koettuna, mutta käyhän kokeilemassa itse.
Mahtoiko tästä nyt olla mitään hyötyä? - Lapin mies
TMA kirjoitti:
No ainakin viime viikonloppuna tuli kokeiltua se kaikista perkeleen keleistä se perkeleellisin 400 kilometrin ajoreissulla (200 kilsaa/sivu). Keli oli kyllä sellainen, että tuskinpa mikään auto olisi siinä ollut kovin miellyttävä ajaa, ehkä isoimmilla valtamerilaivoilla meno olisi ollut hieman tasaisempaa. Tien pinta oli valkoisena, eikä Virrat-Jyväskylä-välillä (suurimmalla osalla matkaa) juuri asfalttia lumen alta näkynyt.
Tasaista oli meno, mutta lumeen kuluneissa urissa auto luisteli muutamaan kertaan aika ikävästi. Kerran meinasi karata kylki eteen yhdeksästä kympistä. En vieläkään tiedä, pelastiko oma ohjausliike vai ajonvakausjärjestelmä. Onneksi kuitenkin suoristui pirulainen melkein saman tien...
Jotkut ovat moittineet 170:n matka-ajo-ominaisuuksia, mutta itse olen tyytyväinen. Moottori on todella miellyttävä niin kaupunki- kuin matka-ajossa, mutta matka-ajossa taloudellisuus tulee kunnolla esiin. Edellisellä JKL-HKI-reissulla tankkasin yhteensä kerran 20 euron setelillä. Vertailukohtia mulla ei ole mersuista kuin 124-korimalliin ja siitä seuraavaan C-malliin. Appiukon auto ei ainakaan omasta mielestäni ole sen vakaampi tiellä kuin Aakkosmallikaan.
Liukkailla keleillä ESP, ABS ja luistonesto pääsevät oikeuksiinsa ja ajonvakausjärjestelmä on jo todistanut toimivuutensa pariin kertaan, ei tosin vielä oikein pahassa tilanteessa. Toivottavasti ei tarvitsekaan...
170 kannattaa koeajaa. Itse en oikein ollut A-mersusta varma, ennen kuin tein 400 kilsan koeajolenkin. Kaupat tulikin sitten melkein heti sen jälkeen. Lang-malli kuulemma on vielä hieman vakaampi (vaikka omasta mielestäni tavallinenkin malli on vähintäänkin riittävän jämäkkä vaikkapa tiukemmissa mutkissa). Vakiomallissa lyhyt akseliväli tekee kuopista ja töyssyistä vähän 'kovia' kuljettajan penkistä koettuna, mutta käyhän kokeilemassa itse.
Mahtoiko tästä nyt olla mitään hyötyä?Olen kuullut juuri tuon saman viestin eräiltä tutuilta, jotka ovat ajaneet kyseistä autoa, huonolla kelillä kaikista huonoin ajettava. Kahva on menosuunnassa vaikka ei käsketä. 124 korimallit eivät tätä tee koska raideväli on pidempi. Lyhyt 140 A raidevälistä on tullut myynnin este, kunhan ensin koeajaa. Täällä Lapissa riittää tätä lunta ja luistoa. On oltava taitomies selvitäkseen kaikkien tuiskupalteiden takaa uraiselle ja polanteiselle tielle, joka kuuluu näihin maisemiin.
- TMA
Lapin mies kirjoitti:
Olen kuullut juuri tuon saman viestin eräiltä tutuilta, jotka ovat ajaneet kyseistä autoa, huonolla kelillä kaikista huonoin ajettava. Kahva on menosuunnassa vaikka ei käsketä. 124 korimallit eivät tätä tee koska raideväli on pidempi. Lyhyt 140 A raidevälistä on tullut myynnin este, kunhan ensin koeajaa. Täällä Lapissa riittää tätä lunta ja luistoa. On oltava taitomies selvitäkseen kaikkien tuiskupalteiden takaa uraiselle ja polanteiselle tielle, joka kuuluu näihin maisemiin.
Joo, no ei sitä autoa nyt kuitenkaan tuosta yhdestä kokemuksestani huolimatta tarvitse aivan sivuikkunasta koko ajan ajaa. Tuossa minun tapauksessani oli vika eittämättä aivan liian suuressa tilannenopeudessa (no kun oli vähän kiire, oli keli mikä oli). Toki kiire hävisi siihen, kun aakkonen meinasi lähteä tutustumaan vieressä olleeseen järveen. Siinä minä siellä paahdin kuin muidenkin autojen ajajat.
Sitä en kuitenkaan kiistä, että pidempi akseliväli parantaa käyttäytymistä ääriolosuhteissa. Itse nyt kohtuuharvoin jouduin oikein huonoissa keleissä liukastelemaan, joten sinullakin tilanne ja harkintaperusteet ovat hieman toiset.
Kun aikanaan ekan kerran koeajoin A-mallia, niin kauppias kiinnitti huomiota erityisesti siihen, että se koeajopeli on Lang-malli ja täten vakaampi ajaa kuin pätkämalli. Nyt olisi taas kiva kokeilla sitä pitempää vehjettä, kun on jo jonkin verran ajellut tuolla pätikällä. - TMA
Lapin mies kirjoitti:
Olen kuullut juuri tuon saman viestin eräiltä tutuilta, jotka ovat ajaneet kyseistä autoa, huonolla kelillä kaikista huonoin ajettava. Kahva on menosuunnassa vaikka ei käsketä. 124 korimallit eivät tätä tee koska raideväli on pidempi. Lyhyt 140 A raidevälistä on tullut myynnin este, kunhan ensin koeajaa. Täällä Lapissa riittää tätä lunta ja luistoa. On oltava taitomies selvitäkseen kaikkien tuiskupalteiden takaa uraiselle ja polanteiselle tielle, joka kuuluu näihin maisemiin.
Niin, no, ei sitä autoa nyt kuitenkaan tuosta yhdestä kokemuksestani huolimatta tarvitse aivan sivuikkunasta koko ajan ajaa. Tuossa minun tapauksessani oli vika eittämättä aivan liian suuressa tilannenopeudessa (no kun oli vähän kiire, oli keli mikä oli). Toki kiire hävisi siihen, kun aakkonen meinasi lähteä tutustumaan vieressä olleeseen järveen. Siinä minä siellä paahdin kuin muidenkin autojen ajajat.
Sitä en kuitenkaan kiistä, että pidempi akseliväli parantaa käyttäytymistä ääriolosuhteissa. Itse nyt kohtuuharvoin jouduin oikein huonoissa keleissä liukastelemaan, joten sinullakin tilanne ja harkintaperusteet ovat hieman toiset.
Kun aikanaan ekan kerran koeajoin A-mallia, niin kauppias kiinnitti huomiota erityisesti siihen, että se koeajopeli on Lang-malli ja täten vakaampi ajaa kuin pätkämalli. Nyt olisi taas kiva kokeilla sitä pitempää vehjettä, kun on jo jonkin verran ajellut tuolla pätikällä. - TMa:lle
TMA kirjoitti:
Joo, no ei sitä autoa nyt kuitenkaan tuosta yhdestä kokemuksestani huolimatta tarvitse aivan sivuikkunasta koko ajan ajaa. Tuossa minun tapauksessani oli vika eittämättä aivan liian suuressa tilannenopeudessa (no kun oli vähän kiire, oli keli mikä oli). Toki kiire hävisi siihen, kun aakkonen meinasi lähteä tutustumaan vieressä olleeseen järveen. Siinä minä siellä paahdin kuin muidenkin autojen ajajat.
Kun aikanaan ekan kerran koeajoin A-mallia, niin kauppias kiinnitti huomiota erityisesti siihen, että se koeajopeli on Lang-malli ja täten vakaampi ajaa kuin pätkämalli. Nyt olisi taas kiva kokeilla sitä pitempää vehjettä, kun on jo jonkin verran ajellut tuolla pätikällä.Ne ovatkin monen auton ensimmäinen hankintaperuste, ajo-ominaisuudet, mutta sitten sille ajatukselle jatkona aivolohkon toinen puoli käsittelee luotettavuutta/muita vikoja. Jos molemmat asiat alkavat natsata, ostopäätös on helppo tehdä. Itse ajaisin mielelläni nykyajan linja-autolla, ovat ne niin paljon parempia ajaa kuin mikään henkilöauto, mutta ei minulla ole varaa käydä kauppareissuilla linja-autolla, tuleehan vastaan parkkiongelmat ym. ym. Ajomukavuus ´on minulle yksi perusasia. Siksi ajan 300 D automatic, nelimatic farmarilla. Kun lumivallit kasvavat, käännän lippiksen lipan vain takaraivolle ja matka jatkuu. Mersun neliveto on yksi hienoimmista keksinnöistä; ei vipuja, ei napalukkoja, ei jäykkää jousitusta. Tämän auton ostopäätökseen lopullisesti vaikutti se, että nelimatic oli diesel ja pakettiautovero 100 € vuosi. Kyllä on edullista ajaa. (aikaisempi autoni Toyota lavapaku, söi dieseliä litran sataselle enemmän. Kun Lapissa paljon ajetaan, en mistään saa edullisempaa nelivetoa ja hienoja ajo-ominaisuuksia tämän auton tilalle. Muistakaa, että kysymyksessä on pientuloinen ihminen, ettei ole varaa rahalla hankkia Subarua tai muuta kallista bensasyöppöä.
140 A malli tulisi meidän 35 v- tytölle, jolla on kolme lasta kuljetettavana Kemijärven ympäristössä. Kun auto tulisi tytölle (naiselle) pidän kaikkein tärkeimpänä ominaisuutena hänen itsensä vaatimuksesta ajo-ominaisuuksia ja vakautta tien päällä. Hän on jo etukäteen ilmoittanut isälle tästä hankinnasta, ettei hän halua kahva edellä mennä eteenpäin.
Hienoa, että tulit keskustelemaan kanssani tästä asiasta, sinun sanasi on kaikkein vakuuttavin tällä palstalla. - TMa:lle
TMA kirjoitti:
Kun aikanaan ekan kerran koeajoin A-mallia, niin kauppias kiinnitti huomiota erityisesti siihen, että se koeajopeli on Lang-malli ja täten vakaampi ajaa kuin pätkämalli. Nyt olisi taas kiva kokeilla sitä pitempää vehjettä, kun on jo jonkin verran ajellut tuolla pätikällä.Ne ovatkin monen auton ensimmäinen hankintaperuste, ajo-ominaisuudet, mutta sitten sille ajatukselle jatkona aivolohkon toinen puoli käsittelee luotettavuutta/muita vikoja. Jos molemmat asiat alkavat natsata, ostopäätös on helppo tehdä. Itse ajaisin mielelläni nykyajan linja-autolla, ovat ne niin paljon parempia ajaa kuin mikään henkilöauto, mutta ei minulla ole varaa käydä kauppareissuilla linja-autolla, tuleehan vastaan parkkiongelmat ym. ym. Ajomukavuus ´on minulle yksi perusasia. Siksi ajan 300 D automatic, nelimatic farmarilla. Kun lumivallit kasvavat, käännän lippiksen lipan vain takaraivolle ja matka jatkuu. Mersun neliveto on yksi hienoimmista keksinnöistä; ei vipuja, ei napalukkoja, ei jäykkää jousitusta. Tämän auton ostopäätökseen lopullisesti vaikutti se, että nelimatic oli diesel ja pakettiautovero 100 € vuosi. Kyllä on edullista ajaa. (aikaisempi autoni Toyota lavapaku, söi dieseliä litran sataselle enemmän. Kun Lapissa paljon ajetaan, en mistään saa edullisempaa nelivetoa ja hienoja ajo-ominaisuuksia tämän auton tilalle. Muistakaa, että kysymyksessä on pientuloinen ihminen, ettei ole varaa rahalla hankkia Subarua tai muuta kallista bensasyöppöä.
140 A malli tulisi meidän 35 v- tytölle, jolla on kolme lasta kuljetettavana Kemijärven ympäristössä. Kun auto tulisi tytölle (naiselle) pidän kaikkein tärkeimpänä ominaisuutena hänen itsensä vaatimuksesta ajo-ominaisuuksia ja vakautta tien päällä. Hän on jo etukäteen ilmoittanut isälle tästä hankinnasta, ettei hän halua kahva edellä mennä eteenpäin.
Hienoa, että tulit keskustelemaan kanssani tästä asiasta, sinun sanasi on kaikkein vakuuttavin tällä palstalla. - TMA
TMa:lle kirjoitti:
Ne ovatkin monen auton ensimmäinen hankintaperuste, ajo-ominaisuudet, mutta sitten sille ajatukselle jatkona aivolohkon toinen puoli käsittelee luotettavuutta/muita vikoja. Jos molemmat asiat alkavat natsata, ostopäätös on helppo tehdä. Itse ajaisin mielelläni nykyajan linja-autolla, ovat ne niin paljon parempia ajaa kuin mikään henkilöauto, mutta ei minulla ole varaa käydä kauppareissuilla linja-autolla, tuleehan vastaan parkkiongelmat ym. ym. Ajomukavuus ´on minulle yksi perusasia. Siksi ajan 300 D automatic, nelimatic farmarilla. Kun lumivallit kasvavat, käännän lippiksen lipan vain takaraivolle ja matka jatkuu. Mersun neliveto on yksi hienoimmista keksinnöistä; ei vipuja, ei napalukkoja, ei jäykkää jousitusta. Tämän auton ostopäätökseen lopullisesti vaikutti se, että nelimatic oli diesel ja pakettiautovero 100 € vuosi. Kyllä on edullista ajaa. (aikaisempi autoni Toyota lavapaku, söi dieseliä litran sataselle enemmän. Kun Lapissa paljon ajetaan, en mistään saa edullisempaa nelivetoa ja hienoja ajo-ominaisuuksia tämän auton tilalle. Muistakaa, että kysymyksessä on pientuloinen ihminen, ettei ole varaa rahalla hankkia Subarua tai muuta kallista bensasyöppöä.
Hienoa, että tulit keskustelemaan kanssani tästä asiasta, sinun sanasi on kaikkein vakuuttavin tällä palstalla.Jees, olen ennenkin kuullut nelivedoilla ajaneilta aika ylistäviä kommentteja ajomukavuudesta ja auton käyttäytymisestä. Itselläni ei ole ainakaan vielä ollut kunnia moisiin peleihin tutustua. Olet mielestäni ollut autokaupassa oikealla asenteella: otetaan omat tarpeet ja mieltymykset ja sitten katsellaan, että mikä auto olisi sopiva. Itse päädyin tällaisella logiikalla A-mersuun. Mielessä siinsi Mersun dieseli, mutta mieluummin vaikka vähän uudempi ja pienempi. Luonnollisesti nuo ajatukset jo ohjasivat kohti A-mersua. A140-mallin moottori oli aikanaan koeajossa hienoinen pettymys, mutta kun pääsin omalla 170:llä koeajolle, niin ostopäätös olikin aika pitkälle tehty. Omassa autossani on mielestäni parasta juuri moottori. Itse en ole erityinen 'nautiskelija' enkä muutenkaan aja erityisen paljon, joten minulle on siinä mielessä aika sama, onko alla C- vai A-sarjan ropale.
Vielä on näkemättä, paljonko dieselvero tulee olemaan (saishan sen laskettua, mutta laiska kun on...) Vielä en ole ostosta päivääkään katunut, mutta jatkossa on tietysti mielenkiintoista nähdä, minkälaisia huoltoja/remppoja tulee eteen. Mittarissa on nyt 34 tkm, joten ei toivottavasti vakiohuoltojen lisäksi vielä hetkeen mitään suurempaa. Aktiivisen huoltojärjestelmän (ASSYST:kö se nyt sitten oli) mukaan seuraavaan huoltoon on vielä noin 4000 kilsaa, sittenpä näkee, miten huolto Veholla pelaa. Mahtaako muuten olla aiheellista/hyödyllistä vaihdella öljyjä useammin kuin huoltonäyttö komentaa?
Pieniruokaisia ovat varmaan kaikki A-mallin Mersut, joten siinä mielessä ainakin kustannukset on varmaan aika pienet. Ajonvakautukset ja luistonestot tietysti lisäävät turvallisuutta. Toivottavasti siinä autossa ei sitten enää tarvitse lastenvaunuja kuljetella. A:ssa on kyllä yllättävästi tilaa, mutta jos takana on kolme tenavaa, niin vaunujen mukaan ahtaminen onkin varmaan jo aika tuskaa...
Kiitos muuten vaan itsellesi. Mukavaa kun löytyy välillä keskustelukumppani. - TMA
TMa:lle kirjoitti:
Ne ovatkin monen auton ensimmäinen hankintaperuste, ajo-ominaisuudet, mutta sitten sille ajatukselle jatkona aivolohkon toinen puoli käsittelee luotettavuutta/muita vikoja. Jos molemmat asiat alkavat natsata, ostopäätös on helppo tehdä. Itse ajaisin mielelläni nykyajan linja-autolla, ovat ne niin paljon parempia ajaa kuin mikään henkilöauto, mutta ei minulla ole varaa käydä kauppareissuilla linja-autolla, tuleehan vastaan parkkiongelmat ym. ym. Ajomukavuus ´on minulle yksi perusasia. Siksi ajan 300 D automatic, nelimatic farmarilla. Kun lumivallit kasvavat, käännän lippiksen lipan vain takaraivolle ja matka jatkuu. Mersun neliveto on yksi hienoimmista keksinnöistä; ei vipuja, ei napalukkoja, ei jäykkää jousitusta. Tämän auton ostopäätökseen lopullisesti vaikutti se, että nelimatic oli diesel ja pakettiautovero 100 € vuosi. Kyllä on edullista ajaa. (aikaisempi autoni Toyota lavapaku, söi dieseliä litran sataselle enemmän. Kun Lapissa paljon ajetaan, en mistään saa edullisempaa nelivetoa ja hienoja ajo-ominaisuuksia tämän auton tilalle. Muistakaa, että kysymyksessä on pientuloinen ihminen, ettei ole varaa rahalla hankkia Subarua tai muuta kallista bensasyöppöä.
Hienoa, että tulit keskustelemaan kanssani tästä asiasta, sinun sanasi on kaikkein vakuuttavin tällä palstalla.Jees, olen ennenkin kuullut nelivedoilla ajaneilta aika ylistäviä kommentteja ajomukavuudesta ja auton käyttäytymisestä. Itselläni ei ole ainakaan vielä ollut kunnia moisiin peleihin tutustua. Olet mielestäni ollut autokaupassa oikealla asenteella: otetaan omat tarpeet ja mieltymykset ja sitten katsellaan, että mikä auto olisi sopiva. Itse päädyin tällaisella logiikalla A-mersuun. Mielessä siinsi Mersun dieseli, mutta mieluummin vaikka vähän uudempi ja pienempi. Luonnollisesti nuo ajatukset jo ohjasivat kohti A-mersua. A140-mallin moottori oli aikanaan koeajossa hienoinen pettymys, mutta kun pääsin omalla 170:llä koeajolle, niin ostopäätös olikin aika pitkälle tehty. Omassa autossani on mielestäni parasta juuri moottori. Itse en ole erityinen 'nautiskelija' enkä muutenkaan aja erityisen paljon, joten minulle on siinä mielessä aika sama, onko alla C- vai A-sarjan ropale.
Vielä on näkemättä, paljonko dieselvero tulee olemaan (saishan sen laskettua, mutta laiska kun on...) Vielä en ole ostosta päivääkään katunut, mutta jatkossa on tietysti mielenkiintoista nähdä, minkälaisia huoltoja/remppoja tulee eteen. Mittarissa on nyt 34 tkm, joten ei toivottavasti vakiohuoltojen lisäksi vielä hetkeen mitään suurempaa. Aktiivisen huoltojärjestelmän (ASSYST:kö se nyt sitten oli) mukaan seuraavaan huoltoon on vielä noin 4000 kilsaa, sittenpä näkee, miten huolto Veholla pelaa. Mahtaako muuten olla aiheellista/hyödyllistä vaihdella öljyjä useammin kuin huoltonäyttö komentaa?
Pieniruokaisia ovat varmaan kaikki A-mallin Mersut, joten siinä mielessä ainakin kustannukset on varmaan aika pienet. Ajonvakautukset ja luistonestot tietysti lisäävät turvallisuutta. Toivottavasti siinä autossa ei sitten enää tarvitse lastenvaunuja kuljetella. A:ssa on kyllä yllättävästi tilaa, mutta jos takana on kolme tenavaa, niin vaunujen mukaan ahtaminen onkin varmaan jo aika tuskaa...
Kiitos muuten vaan itsellesi. Mukavaa kun löytyy välillä keskustelukumppani. - Lapin mies
TMA kirjoitti:
Jees, olen ennenkin kuullut nelivedoilla ajaneilta aika ylistäviä kommentteja ajomukavuudesta ja auton käyttäytymisestä. Itselläni ei ole ainakaan vielä ollut kunnia moisiin peleihin tutustua. Olet mielestäni ollut autokaupassa oikealla asenteella: otetaan omat tarpeet ja mieltymykset ja sitten katsellaan, että mikä auto olisi sopiva. Itse päädyin tällaisella logiikalla A-mersuun. Mielessä siinsi Mersun dieseli, mutta mieluummin vaikka vähän uudempi ja pienempi. Luonnollisesti nuo ajatukset jo ohjasivat kohti A-mersua. A140-mallin moottori oli aikanaan koeajossa hienoinen pettymys, mutta kun pääsin omalla 170:llä koeajolle, niin ostopäätös olikin aika pitkälle tehty. Omassa autossani on mielestäni parasta juuri moottori. Itse en ole erityinen 'nautiskelija' enkä muutenkaan aja erityisen paljon, joten minulle on siinä mielessä aika sama, onko alla C- vai A-sarjan ropale.
Kiitos muuten vaan itsellesi. Mukavaa kun löytyy välillä keskustelukumppani.Kiinnitin keskustelussamme erityistä huomiota 170A mallin erilaisuuteen nähden 140A. Siinä siis on pidempi runko, joka on suoraan vaikuttamassa ajovakavuuteen. Kun tätä keskustelua olen käynyt tavoitteena saada tyttärelleni (on aikuinen 34v. yksinhuoltaja/leski) ja hänen kolmelle alaikäiselle lapselle hyvä kulkuneuvo, niin olen käynyt tätä keskustelua ihan tosissani oman lapseni puolesta. Kyllä minä haluan parastani omalle lapselle ja hänen lapsilleen jos pappana voin auttaa, en mielelläni osta selloaista autoa, jota minun on käytävä roplaamassa 100 km:n päästä aamuyöstä jai Lapin pakkasten aikana. Mutta mukana on myös kovasti tunnetta. Itse olen ajanut nyt vuodesta 1991 alkaen vain Mersulla ja toisena autona on ollut WV Jetta, Caddy, Corolla, HiLux, Kyllä siinä tulee vertailtua näitä autoja joka aamu. Näiden autojen lisäksi olen pitänyt tyttäreni autokannassa, koska Lapissa tämä tyttömyys ei ole sallinut tyttärelleni työtä vaikka sairaanohotaja on. Hän on ajanut Citroenilla ja Toyotalla, nyt Toyota myytiin ja uutta tilalle hankitaan. Tämä autokeskustelu on liittynyt tähän asiaan.
- TMA
Lapin mies kirjoitti:
Kiinnitin keskustelussamme erityistä huomiota 170A mallin erilaisuuteen nähden 140A. Siinä siis on pidempi runko, joka on suoraan vaikuttamassa ajovakavuuteen. Kun tätä keskustelua olen käynyt tavoitteena saada tyttärelleni (on aikuinen 34v. yksinhuoltaja/leski) ja hänen kolmelle alaikäiselle lapselle hyvä kulkuneuvo, niin olen käynyt tätä keskustelua ihan tosissani oman lapseni puolesta. Kyllä minä haluan parastani omalle lapselle ja hänen lapsilleen jos pappana voin auttaa, en mielelläni osta selloaista autoa, jota minun on käytävä roplaamassa 100 km:n päästä aamuyöstä jai Lapin pakkasten aikana. Mutta mukana on myös kovasti tunnetta. Itse olen ajanut nyt vuodesta 1991 alkaen vain Mersulla ja toisena autona on ollut WV Jetta, Caddy, Corolla, HiLux, Kyllä siinä tulee vertailtua näitä autoja joka aamu. Näiden autojen lisäksi olen pitänyt tyttäreni autokannassa, koska Lapissa tämä tyttömyys ei ole sallinut tyttärelleni työtä vaikka sairaanohotaja on. Hän on ajanut Citroenilla ja Toyotalla, nyt Toyota myytiin ja uutta tilalle hankitaan. Tämä autokeskustelu on liittynyt tähän asiaan.
Jeps, keskusteluahan on aina hyvä käydä. Hyvä on myös vertailla autoja, eihän MB maailman ainut auto ole, eikä aina varmasti jokaiselle edes se paras vaihtoehto. Velipoika esimerkiksi ajelee vuodelta kahdeksankymmentäjotain olevalla Ford Sierralla, jonka kunto ja menneisyys ovat kyseenalaiset, mutta on ostokseensa tosi tyytyväinen, vaikka alla oli vielä muutama kuukausi sitten YK:sta tuotu 2-litrainen Volvo. Noh, tosin Sierrasta laukesi eilen kuulemma moottori... Mutta vaihtoehtoja ja käyttötakoituksia siis on monia.
Sen verran vielä, että 170-mallissahan ei välttämättä ole pidempi runko (jossa muuten on takana tilaa aivan ruhtinaallisesti). Tämän pitemmän Lang-mallin saa kai millä tahansa moottorilla, mutta niitä tuntuu käytettynä olevan aika vähän liikkeellä (on kai se joidenkin mielestä vähän 'hassua' ostaa iso malli pikkuautosta...) Tilojen puolesta en esimerkiksi itse pitempää aakkosta tarvitse, mutta ehkä (varmastikin) se tosiaan olisi hieman vakaampi ajossa.
Noh, tämä keskusteluu alkaa lipua niin kauas, että saa varmaan jo ainakin tämän otsikon alla jäädä sikseen. Toivottavasti kuitenkin auto vielä löytyy, vieläpä sellainen 'sokealla papilla saaressa ollut ja tallissa pidetty ja aina kauppareissun jälkeen pesty imuroitu ja vahattu' :-) - Lapin mies
TMA kirjoitti:
Jeps, keskusteluahan on aina hyvä käydä. Hyvä on myös vertailla autoja, eihän MB maailman ainut auto ole, eikä aina varmasti jokaiselle edes se paras vaihtoehto. Velipoika esimerkiksi ajelee vuodelta kahdeksankymmentäjotain olevalla Ford Sierralla, jonka kunto ja menneisyys ovat kyseenalaiset, mutta on ostokseensa tosi tyytyväinen, vaikka alla oli vielä muutama kuukausi sitten YK:sta tuotu 2-litrainen Volvo. Noh, tosin Sierrasta laukesi eilen kuulemma moottori... Mutta vaihtoehtoja ja käyttötakoituksia siis on monia.
Sen verran vielä, että 170-mallissahan ei välttämättä ole pidempi runko (jossa muuten on takana tilaa aivan ruhtinaallisesti). Tämän pitemmän Lang-mallin saa kai millä tahansa moottorilla, mutta niitä tuntuu käytettynä olevan aika vähän liikkeellä (on kai se joidenkin mielestä vähän 'hassua' ostaa iso malli pikkuautosta...) Tilojen puolesta en esimerkiksi itse pitempää aakkosta tarvitse, mutta ehkä (varmastikin) se tosiaan olisi hieman vakaampi ajossa.
Noh, tämä keskusteluu alkaa lipua niin kauas, että saa varmaan jo ainakin tämän otsikon alla jäädä sikseen. Toivottavasti kuitenkin auto vielä löytyy, vieläpä sellainen 'sokealla papilla saaressa ollut ja tallissa pidetty ja aina kauppareissun jälkeen pesty imuroitu ja vahattu' :-)Luin Tuulilasilehdestä, että jossain päin Suomea on otettu taksikäyttöön näitä mersuja. Asiakkaat olivat erittäin kiinostuneita tästä ratkaisusta.
Long lienee 17 cm pidempi kuin 140 malli.
Mutta keskustelumme olemme käyneet ja menemme päiväjärjestykseen.
Kiitos kannanotoistasi
- euromees
Johtuu varmaan ainakin osin siitä, että kysyisenlainen auto on usein ollut kakkosautona tai kaupunkiautona. Koska ei kuitenkaan ole ihan persaukisen pikkuauto tuo, niin ilmesesti on varaa vaihdellakin väriä välillä. Päivitetty versio lang-mahdollisuuksineenkin on saattanut tuoda uudehkoja autoja takasin kauppaan. Kuulopuheiden mukaan tuollaisella ajavat ovat olleet tyytyväisiä autoon, mutta tiedä näistä kuulopuheista sitten.
- Lapin mies
Kiersin pääosin kaikki Lapin suurimmat autokaupat, joissa oli myytävänä MB 140 A, ajokilometrit 52 -140 thkm. Ne olivat olleet ainoat autot perheessä, mutta vaihtoon vaan menivät näinkin vähän ajettuina, siinä vain alkoi epäillä, että jotakin häikkää niissä on. Huhupuheita on paljon, mutta kaipaan omistajien omakohtaisia kokemuksia. Parhaan huhupuheen kuulin Keminmaan autoliikkeissä; jos aikoo ostaa MB 140 A mallin auton, on ensin opeteltava polkupyörällä kunnolla ajamaan ettei kaadu mutkissa mersun rattia pyörittäessä.
- euromees
Lapin mies kirjoitti:
Kiersin pääosin kaikki Lapin suurimmat autokaupat, joissa oli myytävänä MB 140 A, ajokilometrit 52 -140 thkm. Ne olivat olleet ainoat autot perheessä, mutta vaihtoon vaan menivät näinkin vähän ajettuina, siinä vain alkoi epäillä, että jotakin häikkää niissä on. Huhupuheita on paljon, mutta kaipaan omistajien omakohtaisia kokemuksia. Parhaan huhupuheen kuulin Keminmaan autoliikkeissä; jos aikoo ostaa MB 140 A mallin auton, on ensin opeteltava polkupyörällä kunnolla ajamaan ettei kaadu mutkissa mersun rattia pyörittäessä.
50-140tkm ei mitenkään vähän ajettu pikkuauto. 1.4-lirtanen pikkuauto ostetaan yleensäkin vähempään ajotarpeeseen kuin esim. diesel E. Luulen että alkunperin tarkoitettiin tuollaisia (huomattavasti) alle 50tkm ajettuja yksilöitä, joita aakkosista löytyy aika runsaasti. Ei kuitenkaan sen runsaammin kuin muistakaan 1.4-1.6 litrasista pikku- tai pienistä perheautoista. Noin vertailun vuoksi muutama esimerkki pikahausta vuoden pari ikäsistä autoista ehdolla ajettu alle 50tkm.
A 19kpl
corolla 56kpl
golf/bora 47kpl
focus 61kpl
astra 100kpl
almera 91kpl
Aakkosen myyntimäärät on toki alunperinkin pienempiä, mutta ei käytettyjen tarjonta mitenkään hälyttävältä näytä. Pointti oli se, että ainakaan tuon tarjonnan perusteella on vaikea vetää mitään johtopäätöksiä.
Tuohon "huhuun" on ihan pakko kommentoida, että oli varmaan hyvä ja ajankohtainen heitto 5 vuotta sitten ensi kerran kuultuna. Nyt kuuluu isoilta pojilta kuultuihin juttuihin, joita välitunnilla liikkuu ja joita sitten atk-tunnin alussa pitää pikapikaa päästä keskustelupalstoille uutena totuutena julistamaan. Referenssiä voit käydä hakemassa vaikka volvo, toyota tai hondapalstalta. - Lapista
euromees kirjoitti:
50-140tkm ei mitenkään vähän ajettu pikkuauto. 1.4-lirtanen pikkuauto ostetaan yleensäkin vähempään ajotarpeeseen kuin esim. diesel E. Luulen että alkunperin tarkoitettiin tuollaisia (huomattavasti) alle 50tkm ajettuja yksilöitä, joita aakkosista löytyy aika runsaasti. Ei kuitenkaan sen runsaammin kuin muistakaan 1.4-1.6 litrasista pikku- tai pienistä perheautoista. Noin vertailun vuoksi muutama esimerkki pikahausta vuoden pari ikäsistä autoista ehdolla ajettu alle 50tkm.
A 19kpl
corolla 56kpl
golf/bora 47kpl
focus 61kpl
astra 100kpl
almera 91kpl
Aakkosen myyntimäärät on toki alunperinkin pienempiä, mutta ei käytettyjen tarjonta mitenkään hälyttävältä näytä. Pointti oli se, että ainakaan tuon tarjonnan perusteella on vaikea vetää mitään johtopäätöksiä.
Tuohon "huhuun" on ihan pakko kommentoida, että oli varmaan hyvä ja ajankohtainen heitto 5 vuotta sitten ensi kerran kuultuna. Nyt kuuluu isoilta pojilta kuultuihin juttuihin, joita välitunnilla liikkuu ja joita sitten atk-tunnin alussa pitää pikapikaa päästä keskustelupalstoille uutena totuutena julistamaan. Referenssiä voit käydä hakemassa vaikka volvo, toyota tai hondapalstalta.Lapissa ajetaan autoilla monin verroin enemmän kuin Etelä-Suomessa pitkien matkojen vuoksi. Täällä katsotaan vähän ajetuksi 150 thkm ajettu auto. Itselläni on toisena autona Toyota Corolla, jolla on ajettu 295 thkm ja pelaa kuin enkeli, ei ole sähköherkkuja, mutta perusasiat pelaa aina. Tammikuun 1. päivänä MB 300 ei neljän tunnin sähkölämmityksen jälkeen jaksanut startata 3kk ikäisellä akulla, joten pyyhin lumet Corollan päältä pois, viikon seissyt auto starttasi vaikka oli 34 pakkasta, ei lämmitetty sähköllä. Ajoin MB:n viereen annoin lisävirtaa ja niin MB lähti käyntiin. Corollan tilalle mielelläni hankkisin MB 140 A auton, mutta 300 mallin sähkiöoikut vetää suupielen epäilyttävään asentoon, onko "haisevat herkut" levinnyt laajemmallekin Mersuissa. Aikaisempi autoni oli 190 MB, jossa nokka-akselin kiillot katosivat 200 thkm:n kohdalla ja kylmäkäynnistyksessä nakutti kuin dieseli. Muuten 190 oli hieno peli.
- MB
Lapista kirjoitti:
Lapissa ajetaan autoilla monin verroin enemmän kuin Etelä-Suomessa pitkien matkojen vuoksi. Täällä katsotaan vähän ajetuksi 150 thkm ajettu auto. Itselläni on toisena autona Toyota Corolla, jolla on ajettu 295 thkm ja pelaa kuin enkeli, ei ole sähköherkkuja, mutta perusasiat pelaa aina. Tammikuun 1. päivänä MB 300 ei neljän tunnin sähkölämmityksen jälkeen jaksanut startata 3kk ikäisellä akulla, joten pyyhin lumet Corollan päältä pois, viikon seissyt auto starttasi vaikka oli 34 pakkasta, ei lämmitetty sähköllä. Ajoin MB:n viereen annoin lisävirtaa ja niin MB lähti käyntiin. Corollan tilalle mielelläni hankkisin MB 140 A auton, mutta 300 mallin sähkiöoikut vetää suupielen epäilyttävään asentoon, onko "haisevat herkut" levinnyt laajemmallekin Mersuissa. Aikaisempi autoni oli 190 MB, jossa nokka-akselin kiillot katosivat 200 thkm:n kohdalla ja kylmäkäynnistyksessä nakutti kuin dieseli. Muuten 190 oli hieno peli.
Meillä on tallissa vielä "odotuskannalla" oleva
Saksasta tuotu 1991 mallinen 124 300D automatic.
Auto seisoi kylmässä (-25-30 astetta) tallissa n. kolme-neljä viikkoa niin, että sitä ei välillä käynnistetty.(Autossa ei ole moottorilämmittäjää)
Vaikka käynnistämättömyysaika ainakin akkua ajatellen jäi luvattoman pitkäksi, auto lähti heti yskimättä seuraavassa startissa käyntiin? - MB
Lapista kirjoitti:
Lapissa ajetaan autoilla monin verroin enemmän kuin Etelä-Suomessa pitkien matkojen vuoksi. Täällä katsotaan vähän ajetuksi 150 thkm ajettu auto. Itselläni on toisena autona Toyota Corolla, jolla on ajettu 295 thkm ja pelaa kuin enkeli, ei ole sähköherkkuja, mutta perusasiat pelaa aina. Tammikuun 1. päivänä MB 300 ei neljän tunnin sähkölämmityksen jälkeen jaksanut startata 3kk ikäisellä akulla, joten pyyhin lumet Corollan päältä pois, viikon seissyt auto starttasi vaikka oli 34 pakkasta, ei lämmitetty sähköllä. Ajoin MB:n viereen annoin lisävirtaa ja niin MB lähti käyntiin. Corollan tilalle mielelläni hankkisin MB 140 A auton, mutta 300 mallin sähkiöoikut vetää suupielen epäilyttävään asentoon, onko "haisevat herkut" levinnyt laajemmallekin Mersuissa. Aikaisempi autoni oli 190 MB, jossa nokka-akselin kiillot katosivat 200 thkm:n kohdalla ja kylmäkäynnistyksessä nakutti kuin dieseli. Muuten 190 oli hieno peli.
Auto seisoi kylmässä (-25-30 astetta) tallissa n. kolme-neljä viikkoa niin, että sitä ei välillä käynnistetty.(Autossa ei ole moottorilämmittäjää)
Vaikka käynnistämättömyysaika ainakin akkua ajatellen jäi luvattoman pitkäksi, auto lähti heti yskimättä seuraavassa startissa käyntiin? - MB
Lapista kirjoitti:
Lapista kirjoitti:
Lapista kirjoitti:
Lapista kirjoitti:
Lapista kirjoitti:
Lapista kirjoitti:
Vaikka käynnistämättömyysaika ainakin akkua ajatellen jäi luvattoman pitkäksi, auto lähti heti yskimättä seuraavassa startissa käyntiin?
- Osia
Ainakin taka-akselin tukivarsien laakeroinnit tuntuvat olevan kulutustavaraa. Näkee, kun autoa katsoo kauempaa takaapäin, pyörät ovat kaatuneet reilusti sisäänpäin. 45-60 tkm ollut yleensä ensimmäisten laakerien vaihtoikä. Voi olla, että tämäkin on syynä vähän ajettujen ilmaantumiseen vaihtomarkkinoille.
Korjaustavasta riippuen maksaa jonkin verran tai sitten enemmän: Jos joku verstas vaihtaa pelkät laakerit, korjaus on suhteellisen edullinen, VEHO:ssa ainakin alkuun vaihdettiin tukivarret kokonaan, jolloin hintaakin tuli enemmän.- Lapin mies
Olen ajatun Mersuilla pitkään ensin 190 D malli, nyt 300 D Nelimatic. Perusta Mersussa on erinomainen, mutta ne sähköherukut ovat tulleet suureksi kiusaksi ja kalliiksi, ensin meni vebasto, sitten ilmastointi, sitten vakionopeudensäädin, ABS merkkivalo tuikkii kuin joulun kynttilä, Nelimatic on resetoitava viikottain, muuten se pomppaa pois päältä, lämmityslaitteen termostaattiventtiili temppuilee jatkuvati, lämmityslaitteen moottori huutaa, automaattivaihteisto on pelanut hyvin. Ajettu on 342 thkm.
- 124
Lapin mies kirjoitti:
Olen ajatun Mersuilla pitkään ensin 190 D malli, nyt 300 D Nelimatic. Perusta Mersussa on erinomainen, mutta ne sähköherukut ovat tulleet suureksi kiusaksi ja kalliiksi, ensin meni vebasto, sitten ilmastointi, sitten vakionopeudensäädin, ABS merkkivalo tuikkii kuin joulun kynttilä, Nelimatic on resetoitava viikottain, muuten se pomppaa pois päältä, lämmityslaitteen termostaattiventtiili temppuilee jatkuvati, lämmityslaitteen moottori huutaa, automaattivaihteisto on pelanut hyvin. Ajettu on 342 thkm.
Vanhaa autoa kun ostaa niin kannattaa ensimmäisenä tsekata, ettei ole mitään turhia lisävarusteita, niistä on vain huolta.
Oletkos varma kilometreistä?
Ja onko autosi dieselöity, koska yleensä nelimaticit tuotiin Suomeen bensavehkeinä ja kone vaihdettiin myöhemmin. Tästä saa yleensä omat taikatemppunsa.
Termostaattiventtiilin vaihto ja lämppärin rasvaus ovat helppoja hommia. Niiden takia ei kannata kärsiä. ABS tuikkii todennäköisesti anturivikaa eli helppo ja halpa homma.
Muita en jaksa pohtia, koska ne ovat lisävarusteita eli kärsi.... - Lapin
124 kirjoitti:
Vanhaa autoa kun ostaa niin kannattaa ensimmäisenä tsekata, ettei ole mitään turhia lisävarusteita, niistä on vain huolta.
Ja onko autosi dieselöity, koska yleensä nelimaticit tuotiin Suomeen bensavehkeinä ja kone vaihdettiin myöhemmin. Tästä saa yleensä omat taikatemppunsa.
Termostaattiventtiilin vaihto ja lämppärin rasvaus ovat helppoja hommia. Niiden takia ei kannata kärsiä. ABS tuikkii todennäköisesti anturivikaa eli helppo ja halpa homma.
Muita en jaksa pohtia, koska ne ovat lisävarusteita eli kärsi....Olet tietoinen vikojen korjauksesta, se on hyvä asia. Tiedän itsekin ja korjaan kans, mutta kohtapa on toinen uusi vika. Kun sain edellämainitut kaikki viat korjatuksi, pysähtyi pissapojan moottori ja perävaunua vedettäessä oikean puolen vilkku tikittää kuin aikapommi, vaikka mitä kärryä hinaat aina sama tikitys.
Sähköherkut ovat alkuperäiset, dieselöinti on 1993 tehty, moottori 6-pyttyinen pelaa kuin enkeli. - 124
Lapin kirjoitti:
Olet tietoinen vikojen korjauksesta, se on hyvä asia. Tiedän itsekin ja korjaan kans, mutta kohtapa on toinen uusi vika. Kun sain edellämainitut kaikki viat korjatuksi, pysähtyi pissapojan moottori ja perävaunua vedettäessä oikean puolen vilkku tikittää kuin aikapommi, vaikka mitä kärryä hinaat aina sama tikitys.
Sähköherkut ovat alkuperäiset, dieselöinti on 1993 tehty, moottori 6-pyttyinen pelaa kuin enkeli.Kovin on sinulla huono tuuri. Oma alkuperäinen 300 D:ni ei kyllä tunnu hajoavan mistään.
Kovin kummastelen, mutta kuulostaisi, että jotain hämärää sulla siinä nyt on. - Lapin mies
124 kirjoitti:
Kovin on sinulla huono tuuri. Oma alkuperäinen 300 D:ni ei kyllä tunnu hajoavan mistään.
Kovin kummastelen, mutta kuulostaisi, että jotain hämärää sulla siinä nyt on.Todellakin olen joutunut maanantaiauton kanssa tekemisiin. Lopulta päädyin tutkimaan autoni laatua autorekisterikeskuksesta, josta sain kauhukseni vastaukseksi, että autoani on omistanut 12 eri kertaa Saksasta-Kuusamon kautta tänne Itä-Lappiin eri henkilöt. Joten nuo 12 eri omistajaa ovat varmaan kokeneet saman tunteen kuin minä tällä hetkellä, joten varovaiseksi tässä menee hankittaessa uudempaa autoa, kun uuteen ei ole varaa.
- Mersunmies
124 kirjoitti:
Muita en jaksa pohtia, koska ne ovat lisävarusteita eli kärsi....Ostin 300 D Mersun, yli 10-v. Astelin työpaialleni (10 hlö), jossa muut omistivat alle 3 vuotta käytössä olleita autoja, uusimmat juuri hankittuja. Kohtasin merkillisen vastaanoton, useimmat heistä reagoivat ostamaani autoon; "jaa sitä vaan ajellaan Mersulla??" Vastasin ostaneeni varoilleni sopivan yli 10 vanhan Mersun ja etsiväni luotettavuutta, jonka etsiminen edellisen autoni Opelin jakohihnan katkeamisesta oli alkanut, olin kyllästynyt remmin katkeamiseen ennen määräaikaishuoltoa. Kaverit vain toistivat ja änkyttivät, "mutta se on Mersu?"
ei sellaisella aja kuin rahamiehet. Näin olin yllättäen saanut ylimääräisiä kadehtijoita ja arvonnousua siksi, että ajoin Mersulla, jonka hinta oli puolet työkaverini uuden Madzta 626:n hinnasta. Hän korosti ostaneensa kansanauton, Mersu kertoo omistajastaan jotakin muuta. Tämä pieni sivuseikka kertoo kansalaisten suhtautumisesti henkilöön sen mukaisesti millä autolla ajetaan. Eräs sanoi "sitä vaan ajetaan jäsenkirjalla, kun Lada on pershiin alla?" - 124
Lapin mies kirjoitti:
Todellakin olen joutunut maanantaiauton kanssa tekemisiin. Lopulta päädyin tutkimaan autoni laatua autorekisterikeskuksesta, josta sain kauhukseni vastaukseksi, että autoani on omistanut 12 eri kertaa Saksasta-Kuusamon kautta tänne Itä-Lappiin eri henkilöt. Joten nuo 12 eri omistajaa ovat varmaan kokeneet saman tunteen kuin minä tällä hetkellä, joten varovaiseksi tässä menee hankittaessa uudempaa autoa, kun uuteen ei ole varaa.
Kyllä veikkaan, että kyseessä on jotain muuta kuin manantaiyksilö.
12 omistajaa, 350 tkm, dieselöity -93. Eli veikkaan, että korisi on 80- luvulta.
Ja vieläpä veikkaan, että kori on liikkunut maantiellä lähemmäs miljoona kilometriä, jolloin voi varautua kuluvien osien vaihtamiseen.
Näiden asioiden valossa olen sitä mieltä, että kyseessä on varsin hyväkuntoinen auto. Omistajana vaan kun kuvittelet, että ajat "hieman" vähemmän käytetyllä.
Suvussani on kokemusta 6:sta eri 124- korisesta diesel-mersusta ja täytyy kyllä sanoa, ettei ole painittu pienten eikä isompienkaan vikojen kanssa. - Sama vika
Mersunmies kirjoitti:
Ostin 300 D Mersun, yli 10-v. Astelin työpaialleni (10 hlö), jossa muut omistivat alle 3 vuotta käytössä olleita autoja, uusimmat juuri hankittuja. Kohtasin merkillisen vastaanoton, useimmat heistä reagoivat ostamaani autoon; "jaa sitä vaan ajellaan Mersulla??" Vastasin ostaneeni varoilleni sopivan yli 10 vanhan Mersun ja etsiväni luotettavuutta, jonka etsiminen edellisen autoni Opelin jakohihnan katkeamisesta oli alkanut, olin kyllästynyt remmin katkeamiseen ennen määräaikaishuoltoa. Kaverit vain toistivat ja änkyttivät, "mutta se on Mersu?"
ei sellaisella aja kuin rahamiehet. Näin olin yllättäen saanut ylimääräisiä kadehtijoita ja arvonnousua siksi, että ajoin Mersulla, jonka hinta oli puolet työkaverini uuden Madzta 626:n hinnasta. Hän korosti ostaneensa kansanauton, Mersu kertoo omistajastaan jotakin muuta. Tämä pieni sivuseikka kertoo kansalaisten suhtautumisesti henkilöön sen mukaisesti millä autolla ajetaan. Eräs sanoi "sitä vaan ajetaan jäsenkirjalla, kun Lada on pershiin alla?"Olen huomannut saman ilmiön. Kaverit ajaa Astralla tahi pikku volkkarilla ja suhtautuu kuvailemallasi tavalla.
Muista kuitenkin kertoilla huolella siitä, että he ovat maksaneet autoistaan paljon enemmän (ja saaneet huonomman auton) ja vielä sen, että viiden vuoden päästä heidän autonsa ovat hieman halvempia kuin sinun Mersusi.
Tämä aiheuttaa kasvojen värin muutoksia välillä punainen ja vihreä; riippuu missä vaiheessa tarinaasi olet menossa. - Lapin
Sama vika kirjoitti:
Olen huomannut saman ilmiön. Kaverit ajaa Astralla tahi pikku volkkarilla ja suhtautuu kuvailemallasi tavalla.
Muista kuitenkin kertoilla huolella siitä, että he ovat maksaneet autoistaan paljon enemmän (ja saaneet huonomman auton) ja vielä sen, että viiden vuoden päästä heidän autonsa ovat hieman halvempia kuin sinun Mersusi.
Tämä aiheuttaa kasvojen värin muutoksia välillä punainen ja vihreä; riippuu missä vaiheessa tarinaasi olet menossa.Olen myös muistuttanut, että 5-vuoden kuluttua minun auto käy vielä kaupaksi, ainakin mustalaisille, mutta sinun Mazdasi, Opelis tai muu kulkuneuvosi on este autonvaihdossa ellet halua lahjoittaa omaasi autokauppiaalle. Kauppaiaat tarjoavat tästä syystä tarinaansa; "myy itse autosi suoraa vaikka sukulaisillesi, kyllä noin siisti k ä y t t ö a u t o menee kaupaksi, kun tietävät sinun olevan hyvä autonpidossa- huollotkin teet niin hyvin." Annan huomattavan käteisalennuksen valitsemastasi uudesta vaihtoautosta.
- Lapin mies
Olen koettanut saada ¨140 A mallin käyttäjiä tälle palstalle keskustelemaan, mutta kyllä on todettava, että muut miehet tässä hölisee.
JOHTOPÄÄTÖS; 140 A malli on virheetön auto ja ylittää kaikki muut merkit varmuudessaan, tai 140 A mallin omistajat eivät vaivaudu tällaiseen keskusteluun, heillä on parempaakin tekemistä kuten Rotareiden tai Lions Clubin kokouksiin kiirehtiminen, firman tilinpäätöstilaisuuksien jatkuminen ja jatkuminen.
TAI kuten Kajaanin MB korjaamon töiden vastaanottaja sanoi; älä tuo Mersua päivällä korjattavaksi, me korjaamme muita merkkejä ja yöllä mersuja (vitsiksi kyllä oli tarkoitettu), mutta on totuutta siitä etteivät Mersun miehet pukahda.- Aika paha
Eipä tule tällä palstalla kyseisestä autosta kommentteja, ei.
Johtuupi siitä, että Mersusuvun pienokainen on enempi naisväen auto, vähän kuten jokin pieni toyota. Ei niin pienellä pelillä ajele miesväki. (Alkaa nääs egoa ja kehoa ahdistamaan)
Naisväki taas ei ole kovin innostunutta kirjoittelemaan autokeskustelusivuilla.
Kyllä ne oikeat autot on siitä E-koosta ylöspäin. - Aika paha
Johtuupi siitä, että Mersusuvun pienokainen on enempi naisväen auto, vähän kuten jokin pieni toyota. Ei niin pienellä pelillä ajele miesväki. (Alkaa nääs egoa ja kehoa ahdistamaan)
Naisväki taas ei ole kovin innostunutta kirjoittelemaan autokeskustelusivuilla. - TMA
Aika paha kirjoitti:
Kyllä ne oikeat autot on siitä E-koosta ylöspäin.Minä olen myös huomannut, että A-mersujen omistajat kirjoittelevat täällä aika harvakseen. Mistä sitten mahtaa johtua. Itse kyllä ihan mielelläni kirjoittelen, kun tulee asiallista kyselyä jne. Tällä perusteella tähän postaukseen ei siis kannata pitempää vastausta rustailla.
Jaa naisväen auto? Ihan miten vaan. - Lapin...
Aika paha kirjoitti:
Kyllä ne oikeat autot on siitä E-koosta ylöspäin.Olen autoa ostamassa naiselle, mutta naiset panivat minut uroksen asialle. Ennen kuin ostan jos ostan tai ostan, on minulla lyödä tämän palstan faktat pöytään ja osoittaa, että asiaa on perusteellisesti harkittu. Itse ajan 300 nelimatic mallilla.
- Pohjolasta
TMA kirjoitti:
Minä olen myös huomannut, että A-mersujen omistajat kirjoittelevat täällä aika harvakseen. Mistä sitten mahtaa johtua. Itse kyllä ihan mielelläni kirjoittelen, kun tulee asiallista kyselyä jne. Tällä perusteella tähän postaukseen ei siis kannata pitempää vastausta rustailla.
Jaa naisväen auto? Ihan miten vaan.Tässä on herrasmies juttelemaan. Tällaista sitä odottaa ja sen mukaista tietoakin.
- hyvääjatkoajosomaeiriitä
Aika paha kirjoitti:
Naisväki taas ei ole kovin innostunutta kirjoittelemaan autokeskustelusivuilla.Jos ei ole liian pieni peli omasta takaa voi mieskin ajaa pientä autoa.
- Lapin jätkä
Katsokaapa autopalstojen keskustelujen lukumääriä otsikoiden mukaisesti, on Mersusta keskustelut kuin uuden Uskonnon tulemisesta valotakuntaan. Kannanottoja on niin mahdottomasti. Edelleen kysyn; miksi tämä auto herättää niin paljon tuntoja??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie2886055Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta553941Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom413302Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole733205Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava753117Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut1743050Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten932837Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin1022536Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html2052170Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa
ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt782093