Ahdistuneisuus/paniikki ja säryt

Minkälaisia särkyjä, psykosomaattisia oireita teillä muilla on ollut/on mielialalääkkeen aloittamisen tai yleensä ahdistuksen yhteydessä?

Itse olen syönyt Cipralex 10mg kuukauden ja nyt neljäs päivä nostetulla annoksella (15mg). Vaivanani ovat olleet varsinkin hampaat, joissa ei hammaslääkärin mukaan pitäisi olla sellaista, joka aiheuttaa omituista vihlonnanomaista tunnetta, siis ilman että syön mitään. Oikeastaan paniikkini puhkesivat jälleen, kun yksi hampaani joutui juurihoitoon. Hoito on nyt loppusuoralla ja kaiken pitäisi olla ok.
En narskuttele, enkä pure hampaita yhteen. Leukaperät ja poskipäät tuntuvat välillä "puutuneilta".
Ei poskiontelontulehdusta. Takaraivokin on ollut nyt jäykkänä (lienee lääkkeen noston vaikutusta?)

Välillä on parempia päiviä, kipuja ei tunnu, mutta sitten on näitä pahempia, jolloin kiristää sieltä sun täältä ja ahdistun todella. Apunani on väliaikaisesti diapam. Olen miettinyt olisiko jostain relaksantista esim. Norflex, apua?
Aloitin myös akupunktiohoidon.

Olen kolmekymppinen nainen, jolla on pitkä historia mielialalääkkeitten kanssa, mutta aikaisemmin ei ole vastaavaa oireilua ollut. Päänsärkyä kyllä, muttei tällaista suun alueelle keskittynyttä.
Olisiko kellään vastaavanlaisia kokemuksia???
4686
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

"Leukaperät ja poskipäät tuntuvat välillä "puutuneilta"."

Just mietin että mahtaako kellään muulla olla tällasia oireita, kun kuulemma ei pitäisi liittyä lääkitykseen. Mulla nostettiin pari viikkoo sitten annostusta kanssa aiemmasta ja oireina normaalien pahoinvointien ja huimausten lisäksi nyt viikon verran just kuvailemiasi suun alueen oireita. Aika pirullisia ovatten, varsinkin kun sitten niitä alkaa miettimään ja tuntuvat voimakkaammilta kuin varmaan "oikeasti" ovatkaan.

Xanoria on kaverina ja se nyt jossain määrin oireita turruttaa mutta ei paljoa. Tiiä sitten ovatko vaan ohimeneviä vaivoja. Tai siis toivottavasti ovat, ei näitä kyllä kauaa kestä, tekis nyt jo mieli jättää lääkkeet ottamati jos tällasia sivareita seuraa.

Äänestä
  • itselläni ei mitään lääkitystä edes niin samanlaista oireilua on välillä. Ahdistuksesta kärsin ja luultavasti tulee lääkkeetkin...

    Äänestä

  • Löytyy kirjoitti:

    itselläni ei mitään lääkitystä edes niin samanlaista oireilua on välillä. Ahdistuksesta kärsin ja luultavasti tulee lääkkeetkin...

    Kiitos teille, vähän helpotti. Säteileekö teillä leukaperien särky hampaisiin? Olen jossain viestissä törmännyt "hammasmigreeniin", olisiko tämä sitä? Kyllä on nämä pään hermotukset ja kemiat ihmeellisiä!

    Voimia kaikille :)

    Äänestä

Minua on jo parin vuoden ajan kummeksuttanat kiristävä kirvelevä kipu takahampaidem ja kielensyrjän seudussa.Se on vähän vaikea kuvailtava mutta illan mittaan se pahenee.Minulla seroxat vaihdettiin halvempaan Optibariin.Se pitää paniikkikohtaukset poissa mutta jännitys lisääntyy.Liittyisikö tämä leukaperien kiristelyyn?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


vertaistukea kaipaava kirjoitti:

Minkälaisia särkyjä, psykosomaattisia oireita teillä muilla on ollut/on mielialalääkkeen aloittamisen tai yleensä ahdistuksen yhteydessä?

Itse olen syönyt Cipralex 10mg kuukauden ja nyt neljäs päivä nostetulla annoksella (15mg). Vaivanani ovat olleet varsinkin hampaat, joissa ei hammaslääkärin mukaan pitäisi olla sellaista, joka aiheuttaa omituista vihlonnanomaista tunnetta, siis ilman että syön mitään. Oikeastaan paniikkini puhkesivat jälleen, kun yksi hampaani joutui juurihoitoon. Hoito on nyt loppusuoralla ja kaiken pitäisi olla ok.
En narskuttele, enkä pure hampaita yhteen. Leukaperät ja poskipäät tuntuvat välillä "puutuneilta".
Ei poskiontelontulehdusta. Takaraivokin on ollut nyt jäykkänä (lienee lääkkeen noston vaikutusta?)

Välillä on parempia päiviä, kipuja ei tunnu, mutta sitten on näitä pahempia, jolloin kiristää sieltä sun täältä ja ahdistun todella. Apunani on väliaikaisesti diapam. Olen miettinyt olisiko jostain relaksantista esim. Norflex, apua?
Aloitin myös akupunktiohoidon.

Olen kolmekymppinen nainen, jolla on pitkä historia mielialalääkkeitten kanssa, mutta aikaisemmin ei ole vastaavaa oireilua ollut. Päänsärkyä kyllä, muttei tällaista suun alueelle keskittynyttä.
Olisiko kellään vastaavanlaisia kokemuksia???

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu