Mihin kävellessä tuntuva huimaus viittaa?

_neitonen_87

Nii elikä oon tosta vaivasta kärsiny jo puolisen vuotta eikä mitään apua lääkäreistä ole ollut =( että onko jollain vastaavaa tai ollut ja mistä johtui? toivottavasti osaisitte vähän valasta mua kun ei lääkärit näköjään sitä tee, tulee itelle väkisinki mieleen joku vakava sairaus tai jotain =(

31

33746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tästä apua

      Joskus nuorena minuakin huippasi pitkään kävellessä. Syynä oli varmaan myös alipaino ja huono kunto, mutta verikokeissa sitten löytyi kilpparin vajaatoiminta. Lääkityksen saatuani vaiva häipyi.

      • _neitonen_87

        no mulla ei kyllä ali painoa ole kun oon pitkä 153 ja painan 49 tai 48 mut kuitenki , just oli terveys tarkastus työpaikan kautta niin ei mitään vikaa kuitenkaan niinku anemiaa ei ole verenpaineesta kyllä sano että vähän on alamaissa mut ei liikaa, kilpirauhas kokeet multa otettiin kesällä eikä ollu mitään lääkärin mielestä että en sitten tiedä mikä mättää =(


      • Gixu

        Mulla kans todella pahaa huimausta kävellessä ja joskus jopa istuessa tai maatessa. Oon verikokeissa käyny, niissä ei mitää ihmeellistä, rauta-arvot alhaalla ja verenpaine hiukka liian korkea. Seuraavaks ois aika neurologille jos tutkisvat pään ja selän, mut oon jo ihan epätoivoinen ku jo 3kk kestän, en siis pysty kävelemään ollenkaan, heti kaatuan. Oon jo ihan paniikissa et saaks tähän mitään apuja... :'(


    • Niskavaivainen

      Mulla on ollut kävellessä tuntuvaa huimausta puolivuotta. On tutkittu ja paljon, magneettikuva päästä ja yläniskasta, verikokeita, sydän tutkittu. Neurologin mukaan kävelessä tuntuva huimaus viittaa niska/hartia -peräisiin ongelmiin.

      Ainoat löydökset ovat olleet kaularangan oikoryhti ja niskanikamien lukot. Lisäksi takaraivon alueen lihakset kipeät ja kipulääkäriltä lausunto, että on hermopinne takaraivossa.

      Jos et ole vielä ole käynyt fysiatrin tai OMT-terapeutin juttusilla niin suosittelen lämpimästi. Ongelma on ikävä ja ei välttämättä lähde pois helposti. Vaatii paljon työtä (jumppaa ja venyttelyä), työasentojen tarkastamista jne. Normaalia hierontaakin voi koettaa, mutta minulla ärtyivät niskan hermot ja tilanne paheni. Ongelma vaatii todella varovaista käsittelyä, kylmä- tai lämpöhoitoa, mahdollisesti tulehduskipulääkkeitä.

      Toivottavasti tästä oli jotain apua.

      • _neitonen_87

        no mulla on nyt sitten aika fysioterapeutille huomenna =) huomaakohan hän sielä jos tää mun huimaus ei johdu niskoista osaatko sanoa?, meinaan tää on tosi ikävä vaiva =( oliko sulla jotain muita "oireita" ? mullahan oli koko kesän pää kipee aamusta iltaan mutta ei luojankiitos enää ollenkaan =) paitsi joskus iltasin mutta ei kuitenkaan ihan koko ajan onneks, rupesin sitä kanssa miettimään kun epäilin sillon aivokasvainta kun oireet oli ihan kamalat niin eihän aivokasvaimen päänsärky katoo ihan tostanoinvaan ainakin niin oon kuullu en sitten tiedä, mutta kiitos että vastasit mun viestiin se helpotti kuitenkin jonkun verran mun oloo=)


      • kärsivä
        _neitonen_87 kirjoitti:

        no mulla on nyt sitten aika fysioterapeutille huomenna =) huomaakohan hän sielä jos tää mun huimaus ei johdu niskoista osaatko sanoa?, meinaan tää on tosi ikävä vaiva =( oliko sulla jotain muita "oireita" ? mullahan oli koko kesän pää kipee aamusta iltaan mutta ei luojankiitos enää ollenkaan =) paitsi joskus iltasin mutta ei kuitenkaan ihan koko ajan onneks, rupesin sitä kanssa miettimään kun epäilin sillon aivokasvainta kun oireet oli ihan kamalat niin eihän aivokasvaimen päänsärky katoo ihan tostanoinvaan ainakin niin oon kuullu en sitten tiedä, mutta kiitos että vastasit mun viestiin se helpotti kuitenkin jonkun verran mun oloo=)

        Minulla on ollut samoja ongelmia elokuusta lähtien. Siis huimaava tunne kävellessä, varsinkin kun pää samallaa kääntää puolelta toiselle tai jos tekee muita äkkiliikkeitä niskaa liikkuttaen. Olen ollut lääkärissä (fysiatri, korvalääkäri, neurologi) varmaan 10 keraa syksyn aika, röntgen ja magneettikuvat otettu kaulrangasta, mutta ainoa löydös nikamien kuluvat ja alkava välilevyrappeuma. Diagnoosi on niskaperäinen huimaus, niskan toimintahäiriö, ja tension neck.

        Olen myös koettanut fysioteriapiaa, tulehduskipulääkkeitä ja oma toimista harjoittelua/liikuntaa, mutta en ole päässyt vaivasta kokonaan eroon. Välillä on parempi, välillä huonompi olo. Tähän liittyy siis myös kipua niskassa tai välillä päänsärkyä tai toiselle puolen päätä, lähinnä korvalle/ohimolle säteilevää kipua. Levossa kipua ei ole ja yleensä kipu lisääntyy iltaa kohden ollen aamulla herätessä lähes poissa.

        Olen huomannut että on hyvin vaikeaa löytää oikeaa tasapainoa sen välillä mitä tekee (venytykset, liikunta, fysioterapeutin käsittelyt) koska välillä nämä pahentavat ainakin hetkellisesti oloa.

        Olen taas maanantaina menossa uudelle fysioterapeutille vaivaani valittamaan, kun edellinen ei mielestäni oikein saanut asiaa ratkaistua tai ei ollut tietoinen mikä olisi parasta.


      • Kärsivä
        kärsivä kirjoitti:

        Minulla on ollut samoja ongelmia elokuusta lähtien. Siis huimaava tunne kävellessä, varsinkin kun pää samallaa kääntää puolelta toiselle tai jos tekee muita äkkiliikkeitä niskaa liikkuttaen. Olen ollut lääkärissä (fysiatri, korvalääkäri, neurologi) varmaan 10 keraa syksyn aika, röntgen ja magneettikuvat otettu kaulrangasta, mutta ainoa löydös nikamien kuluvat ja alkava välilevyrappeuma. Diagnoosi on niskaperäinen huimaus, niskan toimintahäiriö, ja tension neck.

        Olen myös koettanut fysioteriapiaa, tulehduskipulääkkeitä ja oma toimista harjoittelua/liikuntaa, mutta en ole päässyt vaivasta kokonaan eroon. Välillä on parempi, välillä huonompi olo. Tähän liittyy siis myös kipua niskassa tai välillä päänsärkyä tai toiselle puolen päätä, lähinnä korvalle/ohimolle säteilevää kipua. Levossa kipua ei ole ja yleensä kipu lisääntyy iltaa kohden ollen aamulla herätessä lähes poissa.

        Olen huomannut että on hyvin vaikeaa löytää oikeaa tasapainoa sen välillä mitä tekee (venytykset, liikunta, fysioterapeutin käsittelyt) koska välillä nämä pahentavat ainakin hetkellisesti oloa.

        Olen taas maanantaina menossa uudelle fysioterapeutille vaivaani valittamaan, kun edellinen ei mielestäni oikein saanut asiaa ratkaistua tai ei ollut tietoinen mikä olisi parasta.

        Mulla on kanssa vastaavia kokemuksia. Varsinkin kävellessä nykyään melkein aina huimausta ja se on erittäin ärsyttävää. Kyllä sitä voi olla istuessakin, mutta huomattavasti vähemmän.

        Mulla todettiin muutama vuosi sitten paniikkihäiriö ja lääkärin mukaan huimaus liittyy siihen. Kaikkea on kokeiltu, hierontaa, liikuntaa, lääkkeitä, kiropraktikon käyntejä jne.

        Viimeisimpänä mitä en vielä ole kokeillut, mutta tulen kokeilemaan on hypnoosia.


      • annastiina 09
        Kärsivä kirjoitti:

        Mulla on kanssa vastaavia kokemuksia. Varsinkin kävellessä nykyään melkein aina huimausta ja se on erittäin ärsyttävää. Kyllä sitä voi olla istuessakin, mutta huomattavasti vähemmän.

        Mulla todettiin muutama vuosi sitten paniikkihäiriö ja lääkärin mukaan huimaus liittyy siihen. Kaikkea on kokeiltu, hierontaa, liikuntaa, lääkkeitä, kiropraktikon käyntejä jne.

        Viimeisimpänä mitä en vielä ole kokeillut, mutta tulen kokeilemaan on hypnoosia.

        moikka mistä päin oot kärsivä... miten sua tutkittiin? korvat? neuro? keinutko istuessa tai siis huimaako sua istuessa? ite oon tutkimusrumbailussa vahvasti mukana ... eli nyt korvapuolen utkimukset käynnissä, vaiva on todellakin ärsyttävä!!!!!! oon etsiskellyt samankaltaisia huimaavia ihmisiä mutta hiljaista on ollut. kohta vuosi keinuen-kurjaa.


      • Kärsivä
        annastiina 09 kirjoitti:

        moikka mistä päin oot kärsivä... miten sua tutkittiin? korvat? neuro? keinutko istuessa tai siis huimaako sua istuessa? ite oon tutkimusrumbailussa vahvasti mukana ... eli nyt korvapuolen utkimukset käynnissä, vaiva on todellakin ärsyttävä!!!!!! oon etsiskellyt samankaltaisia huimaavia ihmisiä mutta hiljaista on ollut. kohta vuosi keinuen-kurjaa.

        Olen Vantaalta.

        Tutkittu on paljon kuten korvat, kallokuva otettu, verenkuva, silmät. Kaikennäköistä on tehty, mutta sen kun vaan huimaa tai keinuttaa varsinkin kun kävelee. Istuessa tai makuullaan se yleensä rauhoittuu.

        Mulla vahvin monien lääkärien ja terapeuttien veikkaus on että johtuu paniikkihäiriöistä.

        Erittäin ärsyttävää se kuitenkin on, mutta ilmeisesti siihen ei kuole joka on hyvä juttu.

        Vähän auttaa jos elämä on säännöllistä ja sisältää runsaasti liikuntaa.

        Miten sulla vaikuttaa jos otat vaikka alkoholia? Jos sitä siis käytät :)


      • annastiinaaa
        Kärsivä kirjoitti:

        Olen Vantaalta.

        Tutkittu on paljon kuten korvat, kallokuva otettu, verenkuva, silmät. Kaikennäköistä on tehty, mutta sen kun vaan huimaa tai keinuttaa varsinkin kun kävelee. Istuessa tai makuullaan se yleensä rauhoittuu.

        Mulla vahvin monien lääkärien ja terapeuttien veikkaus on että johtuu paniikkihäiriöistä.

        Erittäin ärsyttävää se kuitenkin on, mutta ilmeisesti siihen ei kuole joka on hyvä juttu.

        Vähän auttaa jos elämä on säännöllistä ja sisältää runsaasti liikuntaa.

        Miten sulla vaikuttaa jos otat vaikka alkoholia? Jos sitä siis käytät :)

        voitaisko vaihtaa s.posteja? en ota alkoholia.


      • annastiina......
        annastiinaaa kirjoitti:

        voitaisko vaihtaa s.posteja? en ota alkoholia.

        meilaatko [email protected]


      • Karppulis
        annastiina 09 kirjoitti:

        moikka mistä päin oot kärsivä... miten sua tutkittiin? korvat? neuro? keinutko istuessa tai siis huimaako sua istuessa? ite oon tutkimusrumbailussa vahvasti mukana ... eli nyt korvapuolen utkimukset käynnissä, vaiva on todellakin ärsyttävä!!!!!! oon etsiskellyt samankaltaisia huimaavia ihmisiä mutta hiljaista on ollut. kohta vuosi keinuen-kurjaa.

        Hei!
        Mulla alkoi synnytyksen jälkeen huimausoireet ja huimailee sekä kävellessä,seisaallaan että aluksi kun menee makuulle. Lääkäri on tutkinut ja ei mitään ihmeellistä. Kävin kardiologilla, kun sydänkin lyöskentelee oudosti ja humauttaa aina välillä koko kropan läpi aallon...sekin kuulema hyvänlaatuista kammiolisälyöntiä. Alkanu huolettaa itseäänkin kun sydän ja huimaus yhdessä...mut toivottavasti tää ois vaikka ohimenevää,siihen haluan nyt uskoa. Välillä tulee paniikkihäirönkaltaisia oloja, kun ei tiedä mikä vaivaa...


      • Karppulis
        annastiinaaa kirjoitti:

        voitaisko vaihtaa s.posteja? en ota alkoholia.

        Joo.


      • jenkki475
        Karppulis kirjoitti:

        Hei!
        Mulla alkoi synnytyksen jälkeen huimausoireet ja huimailee sekä kävellessä,seisaallaan että aluksi kun menee makuulle. Lääkäri on tutkinut ja ei mitään ihmeellistä. Kävin kardiologilla, kun sydänkin lyöskentelee oudosti ja humauttaa aina välillä koko kropan läpi aallon...sekin kuulema hyvänlaatuista kammiolisälyöntiä. Alkanu huolettaa itseäänkin kun sydän ja huimaus yhdessä...mut toivottavasti tää ois vaikka ohimenevää,siihen haluan nyt uskoa. Välillä tulee paniikkihäirönkaltaisia oloja, kun ei tiedä mikä vaivaa...

        Onko alaselkäsi tutkittu magneettikuvassa? Kuulin eräältä tuttavaltani, että kävelyhuimas voi johtua myös alaselän viasta esim. välilevyn pullistumisesta, jolloin jalkojen hermotuksesta vastava/ vastaavat hermo voi olla puristuksessa. Oireena mm. tunne että maa keinuu ja puutumista jaloissa. Myös niskan ja yläselän jännitystila voi johtua alaselän vaivasta.


      • tensio/pyörr.
        kärsivä kirjoitti:

        Minulla on ollut samoja ongelmia elokuusta lähtien. Siis huimaava tunne kävellessä, varsinkin kun pää samallaa kääntää puolelta toiselle tai jos tekee muita äkkiliikkeitä niskaa liikkuttaen. Olen ollut lääkärissä (fysiatri, korvalääkäri, neurologi) varmaan 10 keraa syksyn aika, röntgen ja magneettikuvat otettu kaulrangasta, mutta ainoa löydös nikamien kuluvat ja alkava välilevyrappeuma. Diagnoosi on niskaperäinen huimaus, niskan toimintahäiriö, ja tension neck.

        Olen myös koettanut fysioteriapiaa, tulehduskipulääkkeitä ja oma toimista harjoittelua/liikuntaa, mutta en ole päässyt vaivasta kokonaan eroon. Välillä on parempi, välillä huonompi olo. Tähän liittyy siis myös kipua niskassa tai välillä päänsärkyä tai toiselle puolen päätä, lähinnä korvalle/ohimolle säteilevää kipua. Levossa kipua ei ole ja yleensä kipu lisääntyy iltaa kohden ollen aamulla herätessä lähes poissa.

        Olen huomannut että on hyvin vaikeaa löytää oikeaa tasapainoa sen välillä mitä tekee (venytykset, liikunta, fysioterapeutin käsittelyt) koska välillä nämä pahentavat ainakin hetkellisesti oloa.

        Olen taas maanantaina menossa uudelle fysioterapeutille vaivaani valittamaan, kun edellinen ei mielestäni oikein saanut asiaa ratkaistua tai ei ollut tietoinen mikä olisi parasta.

        Minullakin on niskaperäinen tensiopäänsärky valoisaan aikaan vuodesta, mutta pyörryttäväksi syyksi todettiin korkea verenpaine. Pyörryttäminen ja kipu tuntuvat sekä istualtaan että liikkuessa. Maatessa pyörryttäminen loppuu. Fysiatrian tutkimuksia ei ole tehty. Myös liikunta on poistanut kivun ja pyörryttämisen kokonaan.


    • ontelot kuntoon

      Oletteko tutkittannut poski ja otsaontelonne jos on vaikka monjää onteloissa monesti huimaus syy löytyy sieltä Oli itselläni antipioottikuuri 10 päivää ja homma loppu siihen kysykää sykeröltä voitte saada siitä apua

      • onneton5

        Mitä lääkkeitä käytätte huimaukseen?? Minua huimaa vain ulkona. En tiedä olisko paniikkihäiriö?


      • suolatabl.
        onneton5 kirjoitti:

        Mitä lääkkeitä käytätte huimaukseen?? Minua huimaa vain ulkona. En tiedä olisko paniikkihäiriö?

        Minulla huimaus johtuu hyponatremiasta eli natriumin puutteesta, joten suolatabletti on ainoa lääkkeeni. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa hyponatremiaa, samoin jodipitoinen pöytäsuola.


      • Tietämätön vajis
        suolatabl. kirjoitti:

        Minulla huimaus johtuu hyponatremiasta eli natriumin puutteesta, joten suolatabletti on ainoa lääkkeeni. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa hyponatremiaa, samoin jodipitoinen pöytäsuola.

        Mistäs tuollaisia suolatabletteja voi ostaa?


      • apteekit
        Tietämätön vajis kirjoitti:

        Mistäs tuollaisia suolatabletteja voi ostaa?

        Apteekeissa on joko natriumtabletin tai suolatabletin nimellä, ketjukohtaisesti. Voit tietenkin kysyä myös luontaistuotekaupoista.


    • mn_1975

      Minulla tuntuu myös huimausta, tosin vain jos on väsynyt tai krapulassa. Jos on virkeä ja hyvin levännyt, olo on aivan normaali. Minulla oli viime vuoteen asti korkea verenpaine ja siitä johtuvia pahoja migreenejä, mutta se on laskenut, kun olen alkanut käymään 2-3 kertaa viikossa kuntosalilla.

      • mua pelottaa

        Mä oon tässä nyt ollu semmose viikon kipeenä ja ainaku nousen seisoo ja kävelen niin alkaa pyörryttää sit must tuntuu et kaikki tuijottaa mua nyt ei oo enää yskää ollu ja tuntuu paremmalta mutta unohtelen asioita ja niin edespäin taas unohin mitä mun pitikirjottaakkaan ja oon vasta 14 mulla todettiin lievä anemia lääkkeitä en oo kumminkaa syönny vaikka määrättiin ihan hyvin oon pärjänny paitsi sitte nytten onkohantää jonkin lainen paniikki häiriö kun tässä nyt kaikellaista on tapahtunu vai mistä johtuu ?


    • urpiainen

      olen itse kärsinyt jo puolitoista vuotta keinuttavasta huimauksesta joka kävellessä on voimakkaimillaan,aamuisin kaikkihyvin jonkun tunnin mut sitten kun alkaa vähän enempi liikkumaan niin vaiva iskee taas, myös korvien suhina jäi päälle samoihin aikoihin, onko jollain muulla tällaisia oireita?

      • Rankkaa

        Samat oireet täällä. Oli monta vuotta ja kaikki tutkittiin. Sitten yks neurologi kertoi että on kronistunut migreeni. ja toden totta homma alkoi ensin kohtauksina 2-3 kertaa vuodessa ja sitten tiheämmin ja pitkäkestoisempina. Yks aamu sitten kohtaus jäi vaan päälle. Kun istuu paikoillaan kaikki ok vain suhinaa päässä, mutta kun kävelee kännitilan tuntu tulee päälle. Tosi uuvuttavaa. Oon saanut vaivaan neurologilta botox-piikkejä ja homma parani. Neljä vuotta nyt melko oikeetonta aikaa. Ainoa haittapuoli on hoidon kalleus....


      • Anonyymi
        Rankkaa kirjoitti:

        Samat oireet täällä. Oli monta vuotta ja kaikki tutkittiin. Sitten yks neurologi kertoi että on kronistunut migreeni. ja toden totta homma alkoi ensin kohtauksina 2-3 kertaa vuodessa ja sitten tiheämmin ja pitkäkestoisempina. Yks aamu sitten kohtaus jäi vaan päälle. Kun istuu paikoillaan kaikki ok vain suhinaa päässä, mutta kun kävelee kännitilan tuntu tulee päälle. Tosi uuvuttavaa. Oon saanut vaivaan neurologilta botox-piikkejä ja homma parani. Neljä vuotta nyt melko oikeetonta aikaa. Ainoa haittapuoli on hoidon kalleus....

        Mistä saa botox pistoksia niskaan.


    • gabbi

      Minulla myös on samat oireet. Huimaus kävelyssä alkoi pari vuotta sitten. Varsinkin silloin kuin olen väsynyt. Ja veri paino vaihteli. Lääkärit eivät löyty syy mistä se johtui.

    • menierikko

      Googlatkaa Menieren oireyhtymä
      tai Menieren tauti.
      Se on sisäkorvan sairaus, jota esiintyy lievänä ja voimakkaampina kohtauksina.
      Se on hyvin erilainen eri ihmisillä. Jollakin voi vain lievää huimausta paljon ja ajoittain,
      jollakin kierrehuimauskohtauksia yksi, kaksi tai kymmeniä elämässään.
      Itsellä alkoi lievänä huimauksena ja omituisena olona. Sitä oli vuosia, joskus lyhyemmän tai pitemmän aikaa.
      Sitten aloin saada kohtauksia, jotka pelästyttivät minut pahanpäiväisesti.
      Syytä ei tajuttu.
      Kuljin lääkäriltä lääkärille, edes korvalääkäri ei tunnistanut tautia, vaikka pitäisi.
      Tauti tai pikemminkin oireyhtymä ei ole kovin harvinainen, siitä ei vain puhuta eikä kirjoiteta.
      Sen kanssa oppii elämään.
      Meniere-yhdistys on kai vieläkin olemassa, sen sivuilla oli aikanaan tietoa.
      En ole käynyt enää, uutta tietoa ei ole vuosiin tullut taudista eikä tiedetä mikä sen aiheuttaa, muuta kuin sisäkorvaan alkaa kerääntyä nestettä ja se heittää tasapainon päältä tai häiritsee tasapainoa. Korvahan on tasapainoelin.

      • Mirkkuli

        Mirkkuli
        Mulla myös keinuvaa huimausta kävellessä ja seisoessa, ei istuessa eikä maatessa jo kahden vuoden ajan. Tutkittu paljon , myös pään tietokone- ja magneettikuvaus tehty, sydän ja keuhkot sekä korvat tutkittu yms labrakokeet. Syy ei selvinnyt. Huimaus toisinaan lievää ja toisinaan kiusallisen voimakasta. Todella rajoittavaa.


      • maarinsilli

        Menieren tauti on vain eränlainen neurolooginen oire, erittäin vähäinen suolan käyttö auttaa, mutta tosiasiassa kaikki nämä nk "neuroloogisiai oireita" ovat peräisin vuottava sisäsulistosta, kun suolisto vuotaa niin silloin pääsee proteiinit, rasvat ym aineita ruasta käsittelematta suolistoseinien läpi verenkiertoon, imuunjärjestelmä alaa hyökää näihin kimppuun mut myös oman kehon vastaan, miten tosio effektin oireet ilmenee kuten ms als parkinsons ym on hekilökohstaista.


      • Anonyymi

        Minulla on Menierin tauti ollut jo pitkään. Se oli tyypillisesti kohtsuksinen, eli kiertohuimausta, pahoinvointia. Meni ohi yleensä n.4 tunnissa. Tosin sen jälkeen varsin ”tönkkö ” olo.
        Tautiin liittyiy tietenkin tinnitus ja kuulon aleneminen.
        Mutta nyt sen luonne on vähitellen muuttunut niin, että tulee harvassa päivä aivan kaatohuimausta, ei siis mitään mahdollisuutta pysyä pystyssä. Joutuu jopa konttaamaan, että pääsee pitkälleen.
        Kummallista on se, että kohtaus helpottaa parissa tunnissa.
        Päästä on otettu laaja magneettikuvaus. Mitään sieltä ei onneksi löytynyt. Rajoittaa huomattavasti normaalielämää, kun koko ajan saa pelätä tuollaista huimausta! Joskus huimausta tulee lievempänä myös makuuasennossa. Pään asennolla ei ole merkitystä.
        Pahoinvointilääkkeenä joko Primperania tai Marzinea. Rauhoittavana olen käyttänyt extempore reseptillä valmistettua ( entinen Vertipam) josta puuttuu tuo Marzine eli Syklitsiini osa. Tietysti jatkuvana lääkkeenä on Betaserc 24 mg 3 kertaa vrk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on Menierin tauti ollut jo pitkään. Se oli tyypillisesti kohtsuksinen, eli kiertohuimausta, pahoinvointia. Meni ohi yleensä n.4 tunnissa. Tosin sen jälkeen varsin ”tönkkö ” olo.
        Tautiin liittyiy tietenkin tinnitus ja kuulon aleneminen.
        Mutta nyt sen luonne on vähitellen muuttunut niin, että tulee harvassa päivä aivan kaatohuimausta, ei siis mitään mahdollisuutta pysyä pystyssä. Joutuu jopa konttaamaan, että pääsee pitkälleen.
        Kummallista on se, että kohtaus helpottaa parissa tunnissa.
        Päästä on otettu laaja magneettikuvaus. Mitään sieltä ei onneksi löytynyt. Rajoittaa huomattavasti normaalielämää, kun koko ajan saa pelätä tuollaista huimausta! Joskus huimausta tulee lievempänä myös makuuasennossa. Pään asennolla ei ole merkitystä.
        Pahoinvointilääkkeenä joko Primperania tai Marzinea. Rauhoittavana olen käyttänyt extempore reseptillä valmistettua ( entinen Vertipam) josta puuttuu tuo Marzine eli Syklitsiini osa. Tietysti jatkuvana lääkkeenä on Betaserc 24 mg 3 kertaa vrk.

        Kuulostaa pikkuaivoatrofialta, jos alkoa on käytetty reippaasti useamman vuoden ajan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe