Kumpi seura Oulussa?

Peruskurssille aikova

Elikäs kokemuksia kysytään, kumpaan seuraan kannataisi ilmoittautua Oulussa, Oulun kickboxing vai Kickboxing team? Mitä hyviä jahuonoja puolia? Kiitos, jos joku vaivautuu vastaamaan:)

3

3343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AndyS

Hei. Olen itse KBT:n miehiä ja vedän siellä välillä treenejäkin, joten en välttämättä ole aivan puolueeton lähde. Tietysti periaatteessa suosittelen omaa seuraani, mutta en ajatellut tehdä tästä mitään varsinaista mainosviestiä, saati OKB:n haukkumisviestiä.

Mutta vähän asiaa noista seurojen eroista. Ensinnäkin KBT:ssa homma pyörii siten, että meillä on yksi päävalmentaja, Steniuksen Lepa, joka määrää opetuksen linjat ja muut ovat sitten apuvetäjiä. OKB:ssa systeemi toimii käsittääkseni enemmän eräänlaisen vetäjäporukan hoitamana.

Lepalla on Pohjois-Suomen ainoa musta vyö ja vyönmyöntöoikeudet, joten vyökokeet voidaan meillä pitää omin voimin. OKB hoitaa vyökokeensa kutsumalla vierailevan mustan vyön pitämään leiriä. Luonnollisesti myös me järjestämme leirejä.

KBT:n treenit pidetään Värtön liikuntahallilla ja Raksilan uimahallilla. Peruskurssit ovat Värtössä. OKB:lla on oma sali, mikä on aika hieno juttu. Se on Hiukavaarassa vähän syrjässä, mutta sekin riippuu, missä asuu. Esim. myllyojalaisillehan se ei ole lainkaan syrjässä. En ole vielä käynyt siellä, mutta kuvissa paikka näyttää asialliselta.

Kilpailumenestys meillä on aika kiistatta parempi. 2 SM-kultaa täyskontaktista sekä lisäksi useita nuorten- ja kevytkontaktimestaruuksia plus joukko himmeämpiä mitaleita.

Käsittääkseni meillä käy enemmän porukkaa. Esim. syksyn peruskurssilla oli yli viisikymmentä ihmistä ja vanhempiakin treenareita lähes yhtä paljon. Ei OKB:kaan tosin mikään kääpiöseura ole. Seurojen nettisivuilta löytyy lisätietoja:
      http://www.kickboxingteam.com/
      http://www.oulunkickboxing.fi/

OKB:n porukan kanssa olen aina tullut hyvin toimeen. Heidän vetäjistään ainakin Härmän Pete lukee välillä tätä palstaa ja varmaan vastaa omasta puolestaan. Valitse kuitenkin seurasi nimenomaan näistä kahdesta, koska ne ovat AINOAT Potkunyrkkeilyliiton jäsenseurat, mitä Oulussa on. Oulussa on muitakin potkunyrkkeilyn nimellä ratsastavia toimijoita, joista osa ei ole treenannut päivääkään potkunyrkkeilyä ja osa taas on muuten epärehellisiä. Näihin ei kannata sekaantua. Suomen Potkunyrkkeilyliitto: http://kickboxing.sporttisaitti.com/

Toivottavasti näemme peruskurssilla tai sitten OKB:n leirillä.

Tv: Antti Sariola

• reenari

Molemmat seurat ovat erittäin hyviä!! Suomen kärkipäätä...ohjaajien, yhteishengen ja menestyksen osalta. KBT:ssä painotus ehkä enemmän kisaamiseen, ja seurassa onkin enemmän kisaajia ja myös paljon menestystä kisoista!!

OKB:ssä on enemmän välinetreeniä...thaityyny- ja potkutyynyharjoittelua. KBT:ssä käsittääkseni painotus enemmän pariharjoittelussa.

Molemmissa seuroissa voit vain voittaa... =) ja niinkuin Andy tuossa sanoikin, niin Oulussa vain nämä kaksi vaihtoehtoa ovat todellisia vaihtoehtoja! Muut eivät kuulu liittoon ja toiminta saattaa muutenkin olla epämääräistä...

• Pugilisti

OKB:n entisenä treenien vetäjänä ja nykyään satunnaisesti vierailevana treenaajana voin sanoa, että kyllä siellä OKB:n salilla tehdään paljon muutakin kuin vedetään vain välineitä. Matsia otetaan ja paritekniikkaa pätkitään. Mukana on tietenkin myös tietenkin jumpat ja humpat. Eli laidasta laitaan monipuolista treeniä. Ja lisäksi pitää mainita, että vaikka treenin vetäjiä onkin useampia, niin se ei ole missään nimessä huono asia. Kun treeneissä on vaihtuva vetäjä, niin tulee harjoiteltua paljon erilaisia tekniikoita ja niiden yhdistelmiä. Jokaisella vetäjällä on kuitenkin oma näkemys potkiksesta. Tästä johtuen kyllästymistä lajiin ei välttämättä pääse syntymään niin helposti. Valitse seura sen mukaan mikä tuntuu juuri SINULLE parhaalta. Optimitilanne tietenkin on, että peruskurssin jälkeen koeajat kummankin seuran treenejä ja valitset sen jälkeen. Treeni-intoa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      256
      45623
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      44
      11359
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      221
      10961
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      38
      9775
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      90
      8618
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      277
      6664
    7. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      2
      3325
    8. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      13
      2594
    9. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      2
      2583
    10. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      44
      2350
    Aihe