Kalojen ammatit

kertokaa..

millaisiin vaihtoehtoihin
olette päätyneet?

28

6176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lentoKala*

      isona sairaanhoitaja ja vielä mahd. sairaanhoidon-opettaja... ensimmäinen vuosi opiskeluja menossa..
      :)

      • vastauksista

        jännittävä kuulla,
        onko kaloilla jotain
        ammattihaaveita..
        samanlaisia vai kirjo
        monenkaltainen.


    • kalatar....

      minusta tuli opettaja.

    • kalat-nainen

      Olen tylsässä toimistotyössä. Ei ole minun alaani. Paljon mieluumin olisin vaikka keittiössä työssä. Olenkin harkinnut puoli tosissani, että lähden vielä näin vanhemmalla iällä kouluttautumaan esim. oppisopimuken kautta toiseen ammattiin.

      • -Soffia-

        psykologiksi. Erityisesti nuoriso-psykologiksi.


      • ihmismielet siis
        -Soffia- kirjoitti:

        psykologiksi. Erityisesti nuoriso-psykologiksi.

        kiinnostaa, mielen sisäiset asiat..


      • kalatmiäs78
        ihmismielet siis kirjoitti:

        kiinnostaa, mielen sisäiset asiat..

        on asiakaspalvelussa...


      • Fuku

        esim hieroja tai lakimiehen sihteeri. Miltä kuulostaa?


    • kalaM83

      asiakaspalvelu tehtävät...

      • Jotenkin luulin olevan toiveammattini... Nyt jo ammattilaisena se ei ole enää kivaa.
        Liian kuluttavaa, itsestään pitää kokoajan ammentaa eikä toisista saa takaisin.

        Lottovoitto vapauttasi työn kahleista =)


      • robin-73
        Heidi-N kirjoitti:

        Jotenkin luulin olevan toiveammattini... Nyt jo ammattilaisena se ei ole enää kivaa.
        Liian kuluttavaa, itsestään pitää kokoajan ammentaa eikä toisista saa takaisin.

        Lottovoitto vapauttasi työn kahleista =)

        15 vuotta myyjänä ja sitä ennen hierojakoulut käyty ja niitä hommia tehnty kädet sinisenä. sairaanhoitajaksi olisin halunnut mutta sattumien summana "pääsin" raksa-alalle.....ja aloin huolehtia myös itsestäni...


    • Itse olen ollut erilaisissa liikkeissä asiakaspalveluammateissa. Ja huomannut, että siitä pidän. Joka päivä näkee eri ihmisiä ja jokainen päivä on erilainen. Itsestäni tiedän, että sellainen työni pitää ollakin, koska tylsistyn erittäin helposti.
      Opiskelemaan hain sosionomilinjalle ja toivottavasti pääsen. Sen näkee tämän kuun lopussa viimeistään. Minulla on selvännäkijätuttava, joka tosin on nähnyt minut pitkän aikaa sairaanhoitajan tehtävissä. Tiedä siitä sitten, tällä hetkellä ei ainakaan tunnu siltä, että sellaiseksi itseni opiskelisin, mutta ei sitä ikinä tiedä.

      Kalat yleensä ovat ns. hoivatehtävissä töissä. Esim. juuri psykologi tai sairaanhoitaja. Mutta sitä yleisimmin heitä tapaa erilaisissa asiakaspalveluammateissa - oli se sitten kaupan kassalla tai sitten opettajana.

    • Fuku

      juristi. Paremminkin olisi voinut valita.

    • <>< <>< ...

      Mutta minusta tuli opettaja. Ja joka toinen päivä mietin,että miksi ihmeessä..Rauhallinen paperikasojen siirtely sopisi paremmin psyykkeelleni ;)

    • aallokko kutsuu

      tätä miestä

    • mielenterveyshoitaja

      ja hoitoalan jo lapsena "valinnut omakseen"

    • Kalat-neito

      Itse olen myös asiakaspalvelualalla, ertyisesti hotelli-alalla. Kuitenkin tuntuu että enemmän antaa kuin takaisin saa. Ehdoton unelma olisi psykologi/psykiatri, sekä lentoemäntä. Pelottaa vain kun tapana on pohtia kaikkia asioita liikaa, joten psykiatrin työssä saattaisi vielä itse joutua potilaaksi :)

    • Ilmastointiasentaja..

      Saa nähdä vaan että kuinka pitkään..Jotain vähän "sielukkaampaa" hommaa voisin tehdä mieluummin..

      • olen

        lastentarhanopettaja, tai siis noin puolen vuoden päästä valmistun. Erityislapsissa joku kanssa kiehtoo..


    • kala kans

      joo mä olin yrittäjä rakennusalalla. ja ihan vasten tahtoani. kun isän painostuksesta täyty jo nuorena perustaa. nyt viisastunu ja viimeinkin yritän tehdä niitä hommia mikä kiinnostaa. eli musiikkialalla.

    • Firma

      Yrittäjä, palvelualalla..

      Hoidan jopa itse rutiini asiakaskontakteja vaikka varmaan enemmän tarvittaisiin "pomo" asennetta ja pelkkään organisointiin siirtymistä.

      Ongelmia on myös ollut työntekijöidene kurin pitämisen kanssa.. kai se tulee empaattisuudesta tai jostakin.. en tiedä.. ei vain haluaisi sanoa pahasti.

    • kuvia

      Olen graafikko, aiemmin työskennellyt myös kuvaajana ja AD:na.

    • kuin kala vedessä

      Olen toimistotyössä mielenterveysalalla. (Ihmettelen kyllä miksi ihmeessä joku haaveilee psykologin ammatista?!)

      • kartsa69

        No tietysti yrittäjä.mitä muuta kala voi tehä,saa olla oma itsensä herra.ajatus kun lentää sinne ja tänne.ja mikä parasta,ei tarvi tehdä tylsää työtä.uiskentelee siin sivus ja kuuntelee ihmisten ongelmia.ja ain on vastaus valmiina,oli ongelma mikä tahansa.kalojen heikkous?mitkä ne olikaa?.kalat tietää elämästä enemmän kuin kukaan muu merkki yhteensä.ps,kalat uskokaa itseenne.


    • kala,

      mutta kalaystäväni ovat ammatiltaan: hovimestari, faktori ja arkkitehti.

      • Vierailija

        Ja myös arkkitehti (-sisustus)


    • fisch83

      Kätilö...

      • hpihippihpi

        Kädentaitojen ohjaajaksi opiskelen, erityisesti haluaisin lasten kanssa töihin.
        Olen kuullut että kaloja on myös paljon parturi-kampaajina..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe