Koira kusee postilaatikon juureen

Mikä neuvoksi?

Eli ongelma tulikin jo kuvattua. En tiedä onko omistajan vaiko koiran vika, mutta jokatapauksessa aina vähän väliä siihen postilaatikon juureen käy joku koiraansa kusettamassa.

Kertokaapas koirailijat miten pääsen ongelmasta eroon.

17

3856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 koiran omistaja..

      No sehän on selvä..että ku yksi koira on kusassut siihen,ni kaikki koirat siihen merkkaa..lähinnä uroskoirat.Tää on tätä reviirijuttua. Mä pääsin tästä ongelmasta eroon..valelin etikkaa postilaatikon jalkaan siis ihan rutkasti jonkina aikaa..ei kuse enää kukaan..eh. =)
      En omienkaan koirien anna postilaatikon juuriin tai talonseiniin..tai auton renkaisiin kuseksia.
      Eli etikkaa voit kokeilla. Meillä ainakin toimi.

      • Mikä neuvoksi?

        Jep, nyt katellaan miten käy.. Nyt kun sataa uutta lunta, niin taas oli joku käyny merkkaamassa..

        Miten on, täytyykö välillä käydä "tehostamassa"?


    • puhdasrotuinen

      on vika, jos antaa uroksen ruikkia, joka paikkaan.
      En ole vielä tähän päivään mennessä ymmärtänyt,
      niitä koirien omistajia, jotka antaa koiransa
      RUIKKIA toisten pihatielle, " kotiporteille" tai postilaatikoille. Vaikka puskaa olis tien toisella puolen kymmenittäin mihin ruikkia.
      Samoin talojen kivilajat ja kulmat ja varsinkin jos tullaan kylään, niin koirat juoksevat ekana ruikkiman talon ympäriinsä ja omistaja vain hekottelee, että olipa niillä hätä.
      Arvatkaa vaan ketuttaako minua, kun omat koirat eivät ruiki.

      Valeriaana on aine, jota koirat eivät rakasta,
      mutta se on vaarallinen aine käyttää ja voipi osua myös omaan nilkkaan, kun toiselle kuoppaa kaivaa.

      • Mikä neuvoksi?

        Jos ei etikka tepsi viikon kuluessa, niin täytyy sitten koettaa jotain muuta.

        Jostain luin, että jos ei tee teräväkulmaisia lumikasoja, vaan viistoittaa kaikki portinpielet, tienvarret ja luiskat, niin koiralla ei ole paikkaa mihin tähdätä.

        Muuten varmaan toimiski, mutta postilaatikko kun ei pysy ilmassa itsestään...


    • lottaviiru

      Taluttaja voi katsoa mihin päästää koiransa pissailemaan. Minä en ainakaan päästä omaani pissailemaan mm. portinpieliin postilaatikon juurelle.

    • Kyllä koira saa tehdä

      merkin mihin tahtoo kuhan ei mene kyseisen tontin puolelle. Se on koiran luonto. Vai oletteko ajamassa ilmakiväärein rastaita pihaltanne pois,nekään kun eivät ymmärrä mihin saa paskoa ja mihin ei vaikka kuinka selittäisitte

      • puhdasrotuinen

        ymmärrät narun päässä, mihin annat koirasi tehdä
        tarpeensa.
        Jokainen, joka omistaa jotain, ei kuulu kaikille
        tien tallaajille ja varsinkaan koirille postilaatikot ja pihatiet.
        En yhtään ihmettele, miksi koiran omistajia haukutaan ja mollataan. Kuten yllä oleva koiran omistakin kirjoituksin kertoo, omasta tyhmyydestä
        ja samalla kaikki koiran omistajat saavat huonon
        maineen koiransa ruikkijana.


    • Pisto syrämessäni..

      Että olen saattanut sallia koirani ruikkia postilaatikon tolppiin..
      Koskaan ei ole tullut mieleenikään että siitä olisi jotakin haittaa.

      Enempi luulisi olevan haittaa siitä että ruikkii johonkin elävään puskaan kaikki kylän uroskoirat, mutta ettei johonkin tolppaankaan saa niin jo on ihme..
      Mikähän siinä sitten on se varsinainen haitta?
      Haiseeko se muka niin vahvasti ja aina talolle asti?

      Anteeksi nyt vaan, varmaan saan kauheat vihat päälleni, mutta en vaan todellakaan ymmärrä miksei siihen saisi koira kusaista?

      Ihan hygieeniseksi ei ulkotiloja millään saa, kun tosiaan luonnon eläimetkin ruikkii pitkin pihoja koko ajan niin mitä muutama koiran kusaisu siinä seassa haittaa?

      En vaan ymmärrä..

      • haisee

        varsinkin kun ilmat lämpenee. Ja sitten siinä käy niin että siihen pissailee muutkin koirat. Ei oo kivaa käydä posteja hakemassa kun on kengät kusessa, kun eihän se siinä tolpassa pysy, varsinkin jos on sohjoa tai lunta.

        Itse en anna koirieni tehdä tarpeitaan ihmisten pihojen tai postilaatikoiden läheisyyteen, häiritseehän se itseänikin niin entäs sitten niitä joilla ei ole omia koiria!


      • puhdasrotuinen

        jos minä toisin laumani ruikkimaan ulko-oven
        lumikasoihin ja kesällä rappuralliin.
        Eikös keltaisen eri vivahteissa olevat kukkaset
        lumessa, josta kuljet kotiin ilahduttaisikin sinun silmiäsi kuin haju-aistiakin päivästä toiseen. Vieraat tulisivat ihastumaan kukkasiin, jotka ottavat heidät vastaan.

        Sellainen on asukas, kuin portinpieli tai pihatie
        sekä postilaatikko ympäristöineen.
        Mottoni on, se mikä on toisen omaa ei ole minun ja minulla ei ole oikeutta toisen omaisuuteen eikä
        koirillani. Kävellä saa, joka miehen oikeudella,
        vaan ei koskea.

        Eikös se ole ihan sama koiralle antaa ruikata heinänkorteen tai pajuun ojassa, kuin toisen postilaatikontolppaan taikka portinpieliin.


      • postilaatikko on omalla tontilla, ja kyllä reviirin loukkaus = laatikonjuureen kusaus on ihan yhtä paha provo reviiritietoiselle koiralle kuin samanlaiselle emännälleenkin. Itse ainakaan en anna omien uroksieni pissiä kenenkään muiden postilaatikoilla.

        Pajupusikot ovat parempi kohde: hyvässä lykyssä koirien yhteishyökkäyksessä jokin juurakko tulee saamaan sen verran ureaa, että poistuupi kasvustostamme vuosittain yksi pajupuska sadastatuhannesta neliökilometriä kohden. - Wau! - Tulevaisuudessa ahkerien ja hyvien koirien ansiosta saattaa löytyä Suomenmaasta ojanvarsi, jossa on NIIN VÄHÄN pajupuskia, että ne viimeiset pitää ihan ee-uu-suojella!

        PeeÄS: urea elikkäs pissa-aine vähäisessä määrin on muuten parhaita mahdollisia lannotteita vihreille kasveille. Yliannostus tietysti saattaa olla kohtalokas. Itse tiedän ainakin erään kauhutarinan pihakatajasta, jonka yksi ainoa berndhardilainen kuseksi kuoliaaksi kuudessa vuodessa.


      • Postilaatikon omistaja

        Tässä muutamia syitä, jos ei kerran muuten raksuta:
        - Talon ja postilaatikon etäisyys 5 metriä. Arvaappa haiseeko?
        - Postilaatikko on valkoinen, valkoisilla tuplajaloilla. Arvaappa miten käy, kun siihen tarpeeksi koirat kusee
        - Lumi on valkoista. Kusi on keltaista.

        On se niin mukava aamulla hakea postia.. lumi hohtaa häikäisevän valkeana aamuauringossa.. Paitsi meidän postilaatikon kohdalla, joka on kirkkaan keltainen kuin neonvaatteet 80-luvulla..

        Kusetatko koiraasi oman porttisi pieleen?
        Entä oman postilaatikkosi juureen? Arvaanpa, ettet kuseta.


    • Yksi vaan
      • porissa

        minua ainakin ottaa päähän kun naapurin rakki käy oven eteen paskomassa niin eteinenkin haisee niin hemmetin hyvälle....ei ole ainakaan vielä omistaja tehnyt asialle mitään...rivitaloalue ja pitää nyt koira vapaana ja antaa paskoa mihin vaan....täälläkin asuu pieniä lapsia paljon niin hieno vahtia minne astuu ja missä lapset leikkii


    • Anonyymi

      Kyllä pitäisi ymmärtää koiran omistajien että kenenkään pihaan tai pihalle tai eteen ei kukaan halua koirien kuseksivan.
      Itselläkin on koira mutta niin se jaksaa aina muualle tarpeet tehdä kuin toisten pihoihin tai pihojen eteen.

      Täällä Torniossa näemmä ihan käytäntö että omistajat kyylää pihaan ja rakki kusee portin ja pihan pielet.

    • Anonyymi

      Täällä suhmiksessa p karjalassa joku kusettaa meidän roskakatoksen seinille.
      Laitoin nauloja maahan ja riistakameran puuhun niin näkee kuka asialla.ehkä jopa kuulee=).
      -219 asukas.. -

    • Anonyymi

      Tiputelkaa niihin paikkoihin, jonne ette halua koirien kuseksivan jostakin massasta muotoiltuja "lihapullia". Siksi leikkilihapullia, etteiivät ne houkuttele rottia. Tarkoitus on siis pitää se narun toisessa päässä oleva idiootti loitolla. :D
      Tässä olisi markkinarako niille, jotka eivät itse jaksa askarrella. Mikä pikkupaja/keramiikkastudio ottaisi kopin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe