Kiinnostuvatko "lesbot" lapset samasta sukupuolesta enemmän kuin vastakkaisesta jo oidipaalisessa vaiheessa?
Lesbojen oidipaalinen vaihe
39
5003
Vastaukset
- sieltä autos alta
kyselemään typeriä!!!!!
- Tunkki123
Ostan auton joskus jos koen sen ostamiseen tarvetta, tähän mennessä en ole kokenut.
- ihastelee
Tiedä häntä oidipaalivaiheesta, mutta ystäväni on keronut jo aivan nuorena ihastuneensa aina ja vain toisiin tyttöihin. Minä taas ihastuin vain poikiin.
- vaihe
oli Freudin teoria, ja teoria se on edelleen. Ei ole tietoa, että se olisi mikään olemassaoleva kehitysvaihe, jonka kaikki normaalisti kehittyvät lapset eläisivät.
Jos sinulla sellainen vaihe oli, niin kerropa Tunkkiseni, miltä se tuntui ja kuinka pääsit sen yli (jos pääsit)?- Tunkki123
Joten on aika normaalia etten muista kävinkö itse kyseistä vaihetta. Tätä ei ilmeisesti ole sitten tutkittu? Pitää katsoa googlella paremmalla ajalla.
- lesbojen
Tunkki123 kirjoitti:
Joten on aika normaalia etten muista kävinkö itse kyseistä vaihetta. Tätä ei ilmeisesti ole sitten tutkittu? Pitää katsoa googlella paremmalla ajalla.
pitäisi muistaa?
Hohhoijaa... - Tytsykkä
Tunkki123 kirjoitti:
Minäpä muuten muistan, että 5-6-vuotiaana ihastuin tulisesti MIEHEEN, joka asioi kodinkoneasioissa meillä. Tumma ja komea ja näin untakin hänestä ja olin naapurin Liisalle mustasukkainen hänestä.Eli olin ihan hotero (oo on tarkoituksella) jo lapsena.
- psykk
Tunkki123 kirjoitti:
Et muista oidipaalivaihetta, joten selvästi alitajuntasi yrittää kieltää sen, eli selvästi sinulla on ollut traumaattinen oidipaalivaihe, eli sinun pitää tulla psykoanalyysiin seuraavan 10 vuoden ajaksi. Freud oli nykytieteen mittapuulla pseudotieteen tekijä, eli suomeksi puoskari.
Oikeasti kuvitelma, että ihmisen mieli kehittyy jonkun siistin säännöstön mukaan on paitsi väärä, myös kertoo ihmisen ajattelukyvyn rajallisuudesta. - ----------
psykk kirjoitti:
Et muista oidipaalivaihetta, joten selvästi alitajuntasi yrittää kieltää sen, eli selvästi sinulla on ollut traumaattinen oidipaalivaihe, eli sinun pitää tulla psykoanalyysiin seuraavan 10 vuoden ajaksi. Freud oli nykytieteen mittapuulla pseudotieteen tekijä, eli suomeksi puoskari.
Oikeasti kuvitelma, että ihmisen mieli kehittyy jonkun siistin säännöstön mukaan on paitsi väärä, myös kertoo ihmisen ajattelukyvyn rajallisuudesta.pahinta on että ko. puoskari ei tajunnut naisen anatomiasta, fysiologiasta, sielusta ja mielestä hölkäsen pöläystä ja kuvitteli silti tekevänsä maailmalle palveluksen jauhamalla aiheesta puutaheinää.
- Tunkki123
lesbojen kirjoitti:
pitäisi muistaa?
Hohhoijaa...Lähinnä tarkoitin kysyä että onko aiheesta tehty tutkimusta. Hatariin muistikuviin perustuvat kokemukset eivät ole ehkä niitä tietellisimpiä todisteita.
- Tunkki123
psykk kirjoitti:
Oikeasti kuvitelma, että ihmisen mieli kehittyy jonkun siistin säännöstön mukaan on paitsi väärä, myös kertoo ihmisen ajattelukyvyn rajallisuudesta.Niin Freudin teoriat ovat vielä nykypäivänäkin merkittäviä. Tai ainakin niiden muunnelmat?
Muistoni lapsuudestani ovat hyviä, tosin en pysty kovin hyvin paikallistamaan aikaa jolloin olen minkäkin asian kokenut. - Jos asia
Tunkki123 kirjoitti:
Lähinnä tarkoitin kysyä että onko aiheesta tehty tutkimusta. Hatariin muistikuviin perustuvat kokemukset eivät ole ehkä niitä tietellisimpiä todisteita.
niin kovasti kiinnostaa, niin ota itse selvää, äläkä passiivisesti odota, että muut tekevät sen sinun puolestasi.
Hanki elämä! Ole aktiivinen! - ja osa ei ole.
Tunkki123 kirjoitti:
Niin Freudin teoriat ovat vielä nykypäivänäkin merkittäviä. Tai ainakin niiden muunnelmat?
Muistoni lapsuudestani ovat hyviä, tosin en pysty kovin hyvin paikallistamaan aikaa jolloin olen minkäkin asian kokenut.Onhan Freud merkittävä, mutta moni asia nähdään (tutkimustenkin ansiosta) nykyisin toisin.
Enimmäkseen nyt ollaan sitä mieltä, että Freud keskittyi ylenmääräisesti juuri seksuaalisuuteen, ja ajatteli että lähes kaikki neuroosit johtuvat jostakin sukupuoliseen kehitykseen vaikuttaneesta traumasta (esim ratkaisemattomasta oid. kompleksista, tai hyväksikäytöstä), kun todellisuudessa olemme vieläkin monitahoisempia otuksia... eli kaikkea ei voi palauttaa seksiin. - äskeiseen.
ja osa ei ole. kirjoitti:
Onhan Freud merkittävä, mutta moni asia nähdään (tutkimustenkin ansiosta) nykyisin toisin.
Enimmäkseen nyt ollaan sitä mieltä, että Freud keskittyi ylenmääräisesti juuri seksuaalisuuteen, ja ajatteli että lähes kaikki neuroosit johtuvat jostakin sukupuoliseen kehitykseen vaikuttaneesta traumasta (esim ratkaisemattomasta oid. kompleksista, tai hyväksikäytöstä), kun todellisuudessa olemme vieläkin monitahoisempia otuksia... eli kaikkea ei voi palauttaa seksiin....niinpä, fiksuhan toki olen, mutta järki juoksee kovin verkkaisesti...
Asiahan on niin, että oidipaalisuusteoria koskee vain poikalapsia (siis Freudin mukaan), eikä siitä ole ns. tyttöversiota.
Vanha patriarkka kyllä kehitti teorian myös vastaavan ikäisistä tytöistä, ja se teoria on peniskateus. ... Ja jos seuraavaksi ajattelit kysäistä, miten olemme sen kokeneet, niin siihenkin sanon että se on pelkkä teoria, enkä usko moista kateutta koskaan kokeneeni.
Varmaan moni tyttö on joutunut kadehtimaan veljiään, koska (nykytutkimuksen valossa) vanhemmat usein suosivat poikalapsiaan, mutta silloin kateus siis johtuu koetusta epäoikeudenmukaisuudesta eikä siitä, että tytöt olisivat anatomisesti tai henkisesti puutteellisia, niinkuin F muistaakseni esitti. - Tunkki123
Jos asia kirjoitti:
niin kovasti kiinnostaa, niin ota itse selvää, äläkä passiivisesti odota, että muut tekevät sen sinun puolestasi.
Hanki elämä! Ole aktiivinen!Jos olisin ollut passiivinen niin en olisi kirjoittanut tätä viestiä lainkaan. Turha on rueta tietoja etsimään jos täällä sattuu olemaan joku joka voi antaa suoran linkin. Vaikka on ahkera ja aktiivinen niin ei tarvitse olla tyhmä.
- lady in green
äskeiseen. kirjoitti:
...niinpä, fiksuhan toki olen, mutta järki juoksee kovin verkkaisesti...
Asiahan on niin, että oidipaalisuusteoria koskee vain poikalapsia (siis Freudin mukaan), eikä siitä ole ns. tyttöversiota.
Vanha patriarkka kyllä kehitti teorian myös vastaavan ikäisistä tytöistä, ja se teoria on peniskateus. ... Ja jos seuraavaksi ajattelit kysäistä, miten olemme sen kokeneet, niin siihenkin sanon että se on pelkkä teoria, enkä usko moista kateutta koskaan kokeneeni.
Varmaan moni tyttö on joutunut kadehtimaan veljiään, koska (nykytutkimuksen valossa) vanhemmat usein suosivat poikalapsiaan, mutta silloin kateus siis johtuu koetusta epäoikeudenmukaisuudesta eikä siitä, että tytöt olisivat anatomisesti tai henkisesti puutteellisia, niinkuin F muistaakseni esitti.Promillevaikutuksen tähden en saa tällä hetkellä aikaiseksi järkevää viestiä, mutta suuressa patriarkaaliudessaan Freudilla olisi ollut PALJON oppimista sukupuolen ja seksuaalisuuden suhteesta - siis kumpikohan onkaan varustukseltaan rajoittuneempi, mies vai nainen ;)
Jos siis oletetaan, että "epätäydellisyys" ei ole valmiina annettu normi (=nainen vaietkoon seurakunnassa) vaan todellinen pudotuspeli käydään todellisessa maailmassa, silloin molempien sukupuolten vahvuudet pääsevät kunnolla esiin eivätkä hautaudu psykoanalyysin houreisiin. - Catsy_666
Tunkki123 kirjoitti:
Niin Freudin teoriat ovat vielä nykypäivänäkin merkittäviä. Tai ainakin niiden muunnelmat?
Muistoni lapsuudestani ovat hyviä, tosin en pysty kovin hyvin paikallistamaan aikaa jolloin olen minkäkin asian kokenut.Freud väärensi potilaskokemuksiaan teorioitaan vastaaaviksi. Koko psykoanalyysi perustuu väärennökseen, mutta sitä on harjoitettu koska se toimii vaikkei sillä ole tieteellistä pohjaa.
Nyt Freud on virtahepo olohuoneessa. - tinni-tunni
"oli Freudin teoria, ja teoria se on edelleen. Ei ole tietoa, että se olisi mikään olemassaoleva kehitysvaihe, jonka kaikki normaalisti kehittyvät lapset eläisivät."
Minä uskon että on siinä teoriassa totta ainakin toinen puoli. Ja pitää muistaa että teoria sekin on että maapallo kiertää aurinkoa. Se on totta, ainakin melkein...
Tinni-Tunni - tinni-tunni
psykk kirjoitti:
Oikeasti kuvitelma, että ihmisen mieli kehittyy jonkun siistin säännöstön mukaan on paitsi väärä, myös kertoo ihmisen ajattelukyvyn rajallisuudesta."Freud oli nykytieteen mittapuulla pseudotieteen tekijä, eli suomeksi puoskari."
Mutta ota huomioon että Freud suurinpiirtein perusti nykyaikaisen psykologian! Ilman häntä nytkin olisi vain puoskareita...
Tinni-Tunni
- snunkin
oma vierailu nimenomaan LESBOpalstalla.
Oletko selvillä kuka sinä olet?
tule vaan rohkeesti kaapista ulos
tai myönnä tappiosi reilusti että kaikkia ei vaan muna kiinnosta vaikka kuinka komee ja iso ja ja. (ainakin omasta mielestä).
naisia ainakaan;)- Tunkki123
En ole missään vaiheessa pyrkinyt saamaan lesboja kiinnostuneeksi munasta(ni). Tämän kysymyksen laitoin vain mielenkiinnosta asiaa kohtaan. Ajattelin että täällä mahdollisesti tiedettäisiin jos kyseisestä asiasta on tehty tutkimuksia. Jyrkkä vastaanotto jälleen kerran. Tällä kerralla jopa TÄYSIN ilman aihetta.
- poikana
Tunkki123 kirjoitti:
En ole missään vaiheessa pyrkinyt saamaan lesboja kiinnostuneeksi munasta(ni). Tämän kysymyksen laitoin vain mielenkiinnosta asiaa kohtaan. Ajattelin että täällä mahdollisesti tiedettäisiin jos kyseisestä asiasta on tehty tutkimuksia. Jyrkkä vastaanotto jälleen kerran. Tällä kerralla jopa TÄYSIN ilman aihetta.
olisit vaihtanut nimimerkkiä, jos aioit esittää fiksuja kysymyksiä. Tuskin ketään kiinnostaa keskustella asioista nimimerkki Tunkin kanssa, joka aiemmin toisissa yhteyksissä on ilmaissut halveksuntansa lesboja kohtaan.
- tuolla
Tunkki123 kirjoitti:
suhteet ja tunteet osastolla onkin joskus keskusteltu näistä asioista.
Sieltä löydät takuulla ihmisiä jotka ymmärtävät sukulaisrakkaudesta tavalla jolla sinä ymmärrät sen.Laitappa mielenkiinnostus kysymyksesi sinne palstalle.
täältä et löydä etsimääsi,sorry. - Tunkki123
poikana kirjoitti:
olisit vaihtanut nimimerkkiä, jos aioit esittää fiksuja kysymyksiä. Tuskin ketään kiinnostaa keskustella asioista nimimerkki Tunkin kanssa, joka aiemmin toisissa yhteyksissä on ilmaissut halveksuntansa lesboja kohtaan.
Riippuu täysin siitä miten asian käsittää. Minusta viestini ei ollut sen halveksuvampi kuin mikään muukaan, arka tosin.
- sinun pitäisi
Tunkki123 kirjoitti:
Riippuu täysin siitä miten asian käsittää. Minusta viestini ei ollut sen halveksuvampi kuin mikään muukaan, arka tosin.
hieman hioa tuota ilmaisuasi. Sillä siinä sukurutsakeskustelussa kyllä sai selvästi sen kuvan, ettet lesboja hyväksy, etkä pidä heitä heteroiden kanssa tasavertaisina! Vai olenko väärässä?
- nimenomaan
oidipaalisessa vaiheessa. Kun samaistuu muuhun kuin pakosta-vastakkaiseen-sukupuoleen, niin se on sitten elämää =)
Mä olin 5-6 v, kun ensimmäisen kerran huomasin kiinnostuvani vain tytöistä. Olen siis lähtöisin hormi..eikun normiheteroperheestä. Jos asia oikeasti kiinnostaa, suosittelen tutustumaan myös niihin selitysmalleihin, joiden mukaan lesbous/homous on synnynnäistä.
Kaikkea nää teoriat eivät tietenkään pysty kattamaan. Enimmäkseen kyse on ympäristöstä, eli lasta ei kasvateta vaaleanpunaiseksi prinsessaksi olosuhteiden pakosta, vaan hän saa olla sitä mitä on.
Sori etten "tajunnut" dissata, en oo käynyt läpi aiempia viestejä =)- Mutta siis
"tajusit", että olisi pitänyt "tajuta" dissata. Se viittaa vahvasti juuri siihen, että nimenomaan olet käynyt läpi aiempia viestejä ;-)
- nimenomaan
Mutta siis kirjoitti:
"tajusit", että olisi pitänyt "tajuta" dissata. Se viittaa vahvasti juuri siihen, että nimenomaan olet käynyt läpi aiempia viestejä ;-)
en tiedä syytä =)
- *huokaus*
Saitko taas transihmisiltä turpaan, niin piti tulla nillittämään lesboille? Mahtaa hävettää kun tulee naisen (tai naisen vaatteisiin pukeutuneen miehen) nöyryyttämäksi.
Hanki, Tunkki, elämä.- Tunkki123
Taas siellä lopetettiin keskustelu kun tuli seikka johon eivät osaa vastata. Tai toki vastasivat, mutta eivät kyenneet siihen ilman ristiriitaa aikaisemmin väittämänsä kanssa. Jos siis puhuit keskustelusta. Ihan kirjaimellisesti jos saisin turpaan transulta niin se olisi kyllä hävettävää, mutta olen pitänyt huolen että niin ei tule käymään.
- meneppä
Tunkki123 kirjoitti:
Taas siellä lopetettiin keskustelu kun tuli seikka johon eivät osaa vastata. Tai toki vastasivat, mutta eivät kyenneet siihen ilman ristiriitaa aikaisemmin väittämänsä kanssa. Jos siis puhuit keskustelusta. Ihan kirjaimellisesti jos saisin turpaan transulta niin se olisi kyllä hävettävää, mutta olen pitänyt huolen että niin ei tule käymään.
psykiatrille kertomaan noista traumoistasi kuulostaa kovin vakavalle.
Että ihan pelkäät jotakin vähemmistön edustajaa.
Se on järkevää että pidät huolen ettei niin käy ja pidäkin tulevaisuudessakin.
Juokse poika juokse - Tunkki123
meneppä kirjoitti:
psykiatrille kertomaan noista traumoistasi kuulostaa kovin vakavalle.
Että ihan pelkäät jotakin vähemmistön edustajaa.
Se on järkevää että pidät huolen ettei niin käy ja pidäkin tulevaisuudessakin.
Juokse poika juokseNaishormooneja popsivien miesten voimataso on mikään kovinkaan korkea. Itse olen sentään harrastanut voimailulajeja jo jonkun aikaa ja tulen harrastamaan jatkossakin.
- onkin voimaa juosta
Tunkki123 kirjoitti:
Naishormooneja popsivien miesten voimataso on mikään kovinkaan korkea. Itse olen sentään harrastanut voimailulajeja jo jonkun aikaa ja tulen harrastamaan jatkossakin.
toosi pitkälle, hyvä niin.
Run boy run.
Voimailulajien harrastus on hyvästä ruumiille senhän kaikki me tiedämmekin ;).
Itsepuolustuslajien sisältöön kuuluu että
potku perseeseen sille seurasta joka ei osaa käyttäytyä siviilissä lajin luonteeseen kuuluvalla tavalla. - naurua
Tunkki123 kirjoitti:
Naishormooneja popsivien miesten voimataso on mikään kovinkaan korkea. Itse olen sentään harrastanut voimailulajeja jo jonkun aikaa ja tulen harrastamaan jatkossakin.
Ai, mahtavaa! Oikein voimailulajeja harrastava voimakas mies! Ai loistavaa! Joka päihittää naishormooooneja popsivat miehet[sic] mennen tullen! Ai ihanaa!
- Tunkki123
onkin voimaa juosta kirjoitti:
toosi pitkälle, hyvä niin.
Run boy run.
Voimailulajien harrastus on hyvästä ruumiille senhän kaikki me tiedämmekin ;).
Itsepuolustuslajien sisältöön kuuluu että
potku perseeseen sille seurasta joka ei osaa käyttäytyä siviilissä lajin luonteeseen kuuluvalla tavalla.Voimailulajeissa on nimenomaan tarkoituksena hakea maksimaalista voimaa eli ei kestävyyttä. Eli minulla ei ole kauheasti "voimaa" juosta pitkälle. Tosin kyllä minä vielä aika pitkälle juoksen, tavoitteena olisi että jossain vaiheessa en enää jaksaisi ;)
"Itsepuolustuslajien sisältöön kuuluu että
potku perseeseen sille seurasta joka ei osaa käyttäytyä siviilissä lajin luonteeseen kuuluvalla tavalla."
Itsepuolustusjalien sisältö on nimensä mukaisesti itsensä puolustamista. Ei ikävien ihmisten potkiskelua. Sitäpaitsi saat aika kauan harrastaa itsepuolustuslajeja, että ison miehen selätät. - vaan mieleen että
Tunkki123 kirjoitti:
Voimailulajeissa on nimenomaan tarkoituksena hakea maksimaalista voimaa eli ei kestävyyttä. Eli minulla ei ole kauheasti "voimaa" juosta pitkälle. Tosin kyllä minä vielä aika pitkälle juoksen, tavoitteena olisi että jossain vaiheessa en enää jaksaisi ;)
"Itsepuolustuslajien sisältöön kuuluu että
potku perseeseen sille seurasta joka ei osaa käyttäytyä siviilissä lajin luonteeseen kuuluvalla tavalla."
Itsepuolustusjalien sisältö on nimensä mukaisesti itsensä puolustamista. Ei ikävien ihmisten potkiskelua. Sitäpaitsi saat aika kauan harrastaa itsepuolustuslajeja, että ison miehen selätät.harrastat voimailulajeja nimenomaan siksi että pelkäät.
Itsetunto(kin) kasvaakin hyvän harrastuksen parissa,itsekin tiedän sen erästä urheilulajia kohtuuvakavasti harrastaneena.
Turhaa sitä n missään mainostaa harrastukset enemmän lähtevät omasta itsestä ja itsensä kehittämisestä.
Pelko on huono kannuste harrastukselle. - Tunkki123
vaan mieleen että kirjoitti:
harrastat voimailulajeja nimenomaan siksi että pelkäät.
Itsetunto(kin) kasvaakin hyvän harrastuksen parissa,itsekin tiedän sen erästä urheilulajia kohtuuvakavasti harrastaneena.
Turhaa sitä n missään mainostaa harrastukset enemmän lähtevät omasta itsestä ja itsensä kehittämisestä.
Pelko on huono kannuste harrastukselle.Olen harrastanut pienestä lähtien urheilua todella paljon. Rakastan urheilua ja se on minulle puoli elämää. Punttitreeni on minulle paras vaihtoehto, koska asun seudulla jossa muiden lajien harrastaminen on hieman vaikeaa. Voimailulajeihin ei ihmeempää harjoitteluympäristöä vaadita, eikä suurta porukkaa kuten vaikkapa jalkapallossa, josta olin aikaisemmin eniten kiinnostunut.
- kirjoituksesi perusteella
Tunkki123 kirjoitti:
Olen harrastanut pienestä lähtien urheilua todella paljon. Rakastan urheilua ja se on minulle puoli elämää. Punttitreeni on minulle paras vaihtoehto, koska asun seudulla jossa muiden lajien harrastaminen on hieman vaikeaa. Voimailulajeihin ei ihmeempää harjoitteluympäristöä vaadita, eikä suurta porukkaa kuten vaikkapa jalkapallossa, josta olin aikaisemmin eniten kiinnostunut.
hyvää jatkoa harrastuksesi parissa, sielu ja mieli lepää kun kroppa tiukilla ja ennekaikkea se että kykenee niihin päämääriin mitkä urheilussa tavoitteena.
Itse en koskaan pitänyt joukkuelajeista hirveästi ennemminkin tavoitteena oli itsensä voittaminen ja se että kroppa toimi ja voi hyvin.
treenasin parhaillaan reilut 2h./kerta. viikossa n. 7-10h.toki palautusviikkojakin. - Tunkki123
kirjoituksesi perusteella kirjoitti:
hyvää jatkoa harrastuksesi parissa, sielu ja mieli lepää kun kroppa tiukilla ja ennekaikkea se että kykenee niihin päämääriin mitkä urheilussa tavoitteena.
Itse en koskaan pitänyt joukkuelajeista hirveästi ennemminkin tavoitteena oli itsensä voittaminen ja se että kroppa toimi ja voi hyvin.
treenasin parhaillaan reilut 2h./kerta. viikossa n. 7-10h.toki palautusviikkojakin.Lenkkeilyssä (peruskuntovauhdilla) ei kannattaisi tehdä yli 2h harjoitteita. 2h on jo pitkä lenkki eikä sitä kannata tehdä kovin kovalla temmolla. Saliharjoittelussa taas alle tunti olisi sopivampi määrä venyttelyt ja lämmittelyt.
Jos kyse on taas jostain sulkapallo, tennis tyylisestä harjoittelusta niin siihen 2h on varmaan aika sopiva mitta.
Enpä tiedä onko ne palautusviikot tuollaisessa harjoittelussa kovinkaan hyödyllisiä. Tosin en tiedä millaista harjoittelua teet, ties vaikka olisit jonkun lajin "ammattilainen" ;)
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517143Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424932HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002768- 1482072
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321627- 181588
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki261567Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981544Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101313mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111303