onko kellään samaa vaivaa?

Narisija

En kuorsaa nukkuessani vaan NARISEN! Häiritsee poikaystävääni todella paljon. Narisen kai yhtä lailla kaikissa asennoissa (mahallani kai vähemmän), suu auki tai kiinni. Narina kuulostaa samalta kuin elokuvassa Kauna. Tämä on ihan uskomatonta! En tiedä kellään olevan samanlaista vaivaa. Oletteko te kuulleet? Ei tähän kai mitään hoitokeinojakaan ole.

2

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • örisijä

      Hei, en tiedä kuinka turhaa on vastata näin vuosien päästä, mutta itselläni on sama "ongelma" ja löysin kirjoituksesi vasta nyt.

      Ite olen kuullut narinastani parin vuoden ajan läheisiltä, harvoin sitä itse tiedostaa. Viimeisen vuoden aikana narinaan on alkanut liittyä tavallaan semmosta hengityksen pysähtymistä just ennen uloshengitystä, eli kuulemma vähän niinkun pidättäisin hengitystä.

      Mulle sanottiin että kyseessä saattaa olla uniapnea ja että kannattaa tutkituttaa asia, joten olen nyt sitten käynyt korvalääkärillä ja ens viikolla menen sairaalaan spirometria-puhalluskokeeseen ja saamaan unirekisteröintilaitteen ( en tiiä tarkkaan mitä noi on, mutta ainakin unirekisteröintilaitteella pyritään tarkailemaan hengitystä nukkuessa, luulisin). Korvalääkäri sanoi että uniapneaa esiintyy yleensä liikalihavilla tai sitten ahdaskurkkuisilla ihmisillä. Ite en lukeudu kumpaankaan noista, ja lääkäri sanokin että sitten on myös mahdollista että keskushermostossa on jokin häiriö tohon yölliseen hengitykseen liittyen, mutta se on kuulemma -tosi- harvinaista. Mut suositteli että mun kannattaa silti mennä noihin jatkotutkimuksiin.

      Jos nyt vielä luet tätä, niin ois kiva tietää ootko löytäny jotain ratkaisua tai onko narina hävinnyt
      :)

      • rankana kyljellään

        korahtelen välillä.Laitettiin pyjaman selkämykseen tasku,(lapojen väliin) ja sinne
        tennispallo.Että on pakko nukkua kylellään.En korahtele enää
        kuulemma niin paljon.Poskiontelot on kans vähä ahtaat ja kun
        olen nukkunu seliällään niin suu on koko ajan auki.Ja on sitte kuiva
        kun herää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe