onko kellään samaa vaivaa?

Narisija

En kuorsaa nukkuessani vaan NARISEN! Häiritsee poikaystävääni todella paljon. Narisen kai yhtä lailla kaikissa asennoissa (mahallani kai vähemmän), suu auki tai kiinni. Narina kuulostaa samalta kuin elokuvassa Kauna. Tämä on ihan uskomatonta! En tiedä kellään olevan samanlaista vaivaa. Oletteko te kuulleet? Ei tähän kai mitään hoitokeinojakaan ole.

2

853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • örisijä

Hei, en tiedä kuinka turhaa on vastata näin vuosien päästä, mutta itselläni on sama "ongelma" ja löysin kirjoituksesi vasta nyt.

Ite olen kuullut narinastani parin vuoden ajan läheisiltä, harvoin sitä itse tiedostaa. Viimeisen vuoden aikana narinaan on alkanut liittyä tavallaan semmosta hengityksen pysähtymistä just ennen uloshengitystä, eli kuulemma vähän niinkun pidättäisin hengitystä.

Mulle sanottiin että kyseessä saattaa olla uniapnea ja että kannattaa tutkituttaa asia, joten olen nyt sitten käynyt korvalääkärillä ja ens viikolla menen sairaalaan spirometria-puhalluskokeeseen ja saamaan unirekisteröintilaitteen ( en tiiä tarkkaan mitä noi on, mutta ainakin unirekisteröintilaitteella pyritään tarkailemaan hengitystä nukkuessa, luulisin). Korvalääkäri sanoi että uniapneaa esiintyy yleensä liikalihavilla tai sitten ahdaskurkkuisilla ihmisillä. Ite en lukeudu kumpaankaan noista, ja lääkäri sanokin että sitten on myös mahdollista että keskushermostossa on jokin häiriö tohon yölliseen hengitykseen liittyen, mutta se on kuulemma -tosi- harvinaista. Mut suositteli että mun kannattaa silti mennä noihin jatkotutkimuksiin.

Jos nyt vielä luet tätä, niin ois kiva tietää ootko löytäny jotain ratkaisua tai onko narina hävinnyt
      :)

• rankana kyljellään

korahtelen välillä.Laitettiin pyjaman selkämykseen tasku,(lapojen väliin) ja sinne
        tennispallo.Että on pakko nukkua kylellään.En korahtele enää
        kuulemma niin paljon.Poskiontelot on kans vähä ahtaat ja kun
        olen nukkunu seliällään niin suu on koko ajan auki.Ja on sitte kuiva
        kun herää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      104
      4440
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      199
      3651
    3. 202
      2991
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      72
      2832
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      60
      2727
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      83
      1351
    7. 60
      1246
    8. Aitolehti Capital

HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1072
    9. Missä kuussa

Rakkaasi on syntynyt?
      Ikävä
      60
      988
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      120
      983
    Aihe