Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Yöllä voimakkaita kouristuksia

Kouristaja

Saan yöllä voimakkaita kourituskohtauksia, joissa ylävartaloni vetää eteenpäin, eli pää varpaita kohden. Seurauksena voi olla sängystä tipahtaminen pää edellä lattiaan.
Saan näitä kohtauksia noin puolen tunnin välein joka yö.
Kertokaa kaikki mahdolliset parannuskeinot, jotka tiedätte tähän vaivaan. Syön tällä hetkellä ravintolisänä beroccaa, e-epaa, karovitia, kaliumia, magnesiumia ja d-vitaminoitua kalkkia. Mita muuta voisin tehdä saadakseni nämä tärinät/kouristukset loppumaan?
Olen kokeillut myös trypto tabsia, melatoniinia, sirdaludia, baclofenia, tenoxia ja buranaa ilman minkäänlaista todellista apua. Tenox nyt tietty huumasi, mutta se ei ole mikään oikea ratkaisu tähän koska nukahtamisvaikeuksia mulla ei ole.
Kiitos!

22

6383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

      mitä kaikkia tutkimuksia sinulle on tehty?

      • Kouristaja

        Olen menossa tutkimuksiin.
        Tällä välin olisin kiinnostunut tietämään hyviä parannuskeinoja kotikonstein.


      • epitär
        Kouristaja kirjoitti:

        Olen menossa tutkimuksiin.
        Tällä välin olisin kiinnostunut tietämään hyviä parannuskeinoja kotikonstein.

        tehtävissä kotikonstein ja turhaan
        laitat rahasi hukkaan turhiin pillereihin
        joita nyt syöt.
        Neurologi jos varmistaa diagnoosin
        Epilepsia siihen ei auta muut kuin
        Epilepsia lääkkeet.
        Oireistasi päättelen,
        että olet yökohtailija eli Epileptikko.


      • Kouristaja
        epitär kirjoitti:

        tehtävissä kotikonstein ja turhaan
        laitat rahasi hukkaan turhiin pillereihin
        joita nyt syöt.
        Neurologi jos varmistaa diagnoosin
        Epilepsia siihen ei auta muut kuin
        Epilepsia lääkkeet.
        Oireistasi päättelen,
        että olet yökohtailija eli Epileptikko.

        Verikokeissa ei ilmennyt mitään puutoksia eikä tämä ole epilepsiaakaan. Lääkärit eivät osaa sanoa mitä tämä on.
        Silti tärinä vaan voimistuu ja kohtaukset pahenevat.
        Apua!


      • Kouristaja
        Kouristaja kirjoitti:

        Verikokeissa ei ilmennyt mitään puutoksia eikä tämä ole epilepsiaakaan. Lääkärit eivät osaa sanoa mitä tämä on.
        Silti tärinä vaan voimistuu ja kohtaukset pahenevat.
        Apua!

        Aiemmin kohtaukset olivat lähinnä eteenpäinvieviä. Nyt on alkanut tulla tavaksi että ensin kouristaa eteenpäin ja sen jälkeen todella voimakkaasti taaksepäin.
        Taaksepäinkouristus on pelottava koska lennähdän takaraivo edellä taaksepäin hallitsemattomasti ellen pidä TODELLA kovaa kiinni sängyn reunasta ja estä tätä tapahtumasta.
        En voi olla ainoa ihminen jolla on tätä!
        Neuvoja, apua?


      • ole epilepsiaakaan
        Kouristaja kirjoitti:

        Verikokeissa ei ilmennyt mitään puutoksia eikä tämä ole epilepsiaakaan. Lääkärit eivät osaa sanoa mitä tämä on.
        Silti tärinä vaan voimistuu ja kohtaukset pahenevat.
        Apua!

        testataanpas vähän teitiä. Noinkohan olet saanut jo tutkimustulokset. Miten poissulkivat epin? Mitä lausunnoissa sanotaan?


      • Kouristaja
        ole epilepsiaakaan kirjoitti:

        testataanpas vähän teitiä. Noinkohan olet saanut jo tutkimustulokset. Miten poissulkivat epin? Mitä lausunnoissa sanotaan?

        Minut laitettiin puoleksi tunniksi makaamaan anturat päässä ja sain siinä jopa kohtauksenkin. Kaksi hoitajaa joutui pitämään kiinni etten tipahda kapeasta sairaalan sängystä.
        Lääkäri sitten analysoi saadun informaation ja mitään epänormaalia ei löytynyt.
        Puhuin vain lääkärin kanssa, en katsonut papereita.


      • Epilepsia
        Kouristaja kirjoitti:

        Minut laitettiin puoleksi tunniksi makaamaan anturat päässä ja sain siinä jopa kohtauksenkin. Kaksi hoitajaa joutui pitämään kiinni etten tipahda kapeasta sairaalan sängystä.
        Lääkäri sitten analysoi saadun informaation ja mitään epänormaalia ei löytynyt.
        Puhuin vain lääkärin kanssa, en katsonut papereita.

        tutkitaan usein ensin EEG:llä ja sitten tarvittaessa kuvantamismenetelmillä. EEG voi olla normaali epilepsiassa. Aika lyhyt kyllä, jos oli EEG, eikö tehty vilkkuvalotestiä? Tekikö muuta, esim. neurologista statusta? Psykogeenisiksikö kohtauksesi sitten tulkittiin? Onko sinulla ollut pään kolhuja tms.? Eikö mitään apua tarjottu? Jos näkivät kohtauksen, yleensä kyllä ohjataan jatkotutkimuksiin tai puhutaan siitä mikä kohtausket aiheuttaa.


      • Kouristaja
        Epilepsia kirjoitti:

        tutkitaan usein ensin EEG:llä ja sitten tarvittaessa kuvantamismenetelmillä. EEG voi olla normaali epilepsiassa. Aika lyhyt kyllä, jos oli EEG, eikö tehty vilkkuvalotestiä? Tekikö muuta, esim. neurologista statusta? Psykogeenisiksikö kohtauksesi sitten tulkittiin? Onko sinulla ollut pään kolhuja tms.? Eikö mitään apua tarjottu? Jos näkivät kohtauksen, yleensä kyllä ohjataan jatkotutkimuksiin tai puhutaan siitä mikä kohtausket aiheuttaa.

        EI tehnyt vilkkuvalotestiä, mutta silmiä piti availla muutamaan kertaan.
        Kyllä ne vielä passitti pitkäaikaiseen tommoseen kuvaukseen (24h), mutta epäilivät ettei mitään löydy, niinkuin mäki.
        Ei ne lääkärit mitään tiedä, meen osteopaatille. Lääkäreiden suositus tähän on et ottaa unilääkettä. Typerää


      • mikä seuraus?
        Kouristaja kirjoitti:

        EI tehnyt vilkkuvalotestiä, mutta silmiä piti availla muutamaan kertaan.
        Kyllä ne vielä passitti pitkäaikaiseen tommoseen kuvaukseen (24h), mutta epäilivät ettei mitään löydy, niinkuin mäki.
        Ei ne lääkärit mitään tiedä, meen osteopaatille. Lääkäreiden suositus tähän on et ottaa unilääkettä. Typerää

        vai totta? Jos on totta, ei tollasta voi sietää.


      • Kouristaja
        mikä seuraus? kirjoitti:

        vai totta? Jos on totta, ei tollasta voi sietää.

        Mitä ihmeen hyötyä saisin pilailusta tällä asialla?
        Niinpä, ei tälläistä voi sietää. Neuvoja?

        Ainiin, en ole saanut päähän kolausta.


      • psykogeenistä
        Kouristaja kirjoitti:

        Mitä ihmeen hyötyä saisin pilailusta tällä asialla?
        Niinpä, ei tälläistä voi sietää. Neuvoja?

        Ainiin, en ole saanut päähän kolausta.

        Menepäs nyt sinne lääkärille ja pyydä selittämään, että miksi kyseessä ei ole epilepsia. Ilmeisesti he ovat tehneet sinulle ns. sormitestin, jolla tunnistetaan ihmisen väistöliikkeen kautta onko kyseessä kohtaus vai psykogeeninen reaktio. Sinulla ilmeisesti jälkimmäinen. Jos lääkärisi ei osaa asiaa selittää, mene yksityispuolelle tutkimuksiin, he kyllä tutkivat sen verran tarkasti ja vielä selittävätkin asian, että ei tarvitse jäädä itse miettimään asiaa. Yksityinen kalliimpi, mutta Kela korvaa kyllä osan.


      • Kouristaja
        psykogeenistä kirjoitti:

        Menepäs nyt sinne lääkärille ja pyydä selittämään, että miksi kyseessä ei ole epilepsia. Ilmeisesti he ovat tehneet sinulle ns. sormitestin, jolla tunnistetaan ihmisen väistöliikkeen kautta onko kyseessä kohtaus vai psykogeeninen reaktio. Sinulla ilmeisesti jälkimmäinen. Jos lääkärisi ei osaa asiaa selittää, mene yksityispuolelle tutkimuksiin, he kyllä tutkivat sen verran tarkasti ja vielä selittävätkin asian, että ei tarvitse jäädä itse miettimään asiaa. Yksityinen kalliimpi, mutta Kela korvaa kyllä osan.

        Jos tämä on psykogeenistä niin mikä auttaa? Hypnotisointi?


      • mutta ihan
        Kouristaja kirjoitti:

        Jos tämä on psykogeenistä niin mikä auttaa? Hypnotisointi?

        mikä tahansa terapia kannattaa kokeilla. Suosittelen epilepsiaan erikoistuneita tahoja, siellä pitkä rekisteröinti, neurologi ja sit jos tarve vaatii niin psykiatri. Rohkeesti vaan, ennen kuin itsesi satutat.


      • Kouristaja
        mutta ihan kirjoitti:

        mikä tahansa terapia kannattaa kokeilla. Suosittelen epilepsiaan erikoistuneita tahoja, siellä pitkä rekisteröinti, neurologi ja sit jos tarve vaatii niin psykiatri. Rohkeesti vaan, ennen kuin itsesi satutat.

        Kiitos vastauksesta :)
        Nyt on tosi paha yö. Kohtaukset erittäin voimakkaita, tuntuu etten ole niin tajuissani kuin aiemmin. Siitä selviää että olen kouristellut tajuttomana että olin purrut alahuuleni verille, enkä muista siitä mitään.
        Pitkäaikais-EEG on 5 päivän päästä, eikö odotellessa ole mitään mitä voisi tehdä? Pää hajoaa tähän.


      • Jos sinulla
        Kouristaja kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :)
        Nyt on tosi paha yö. Kohtaukset erittäin voimakkaita, tuntuu etten ole niin tajuissani kuin aiemmin. Siitä selviää että olen kouristellut tajuttomana että olin purrut alahuuleni verille, enkä muista siitä mitään.
        Pitkäaikais-EEG on 5 päivän päästä, eikö odotellessa ole mitään mitä voisi tehdä? Pää hajoaa tähän.

        ei ole lääkitystä, ikävä kyllä et juuri voi tehdä muuta kuin yrittää ennaltaehkäistä. Älä tee mitään fyysisesti rasittavaa muutamaan tuntiin ennen nukkumaan menoa, älä väsytä itseäsi päivän aikanakaan liiaksi. Vältä kirkkaita valoja ja pidä kehosi lämpötila optimaalisena. Rauhoitu ennen nukkumaan menoa äläkä ajattele mitään ikävää tai ahdistavaa sänkyyn mennessäsi. Älä mieti sitä saatko kouristuksen äläkä sitä, että heräätkö tms. käydessäsi nukkumaan. Voit myös tehdä ns. varotoimenpiteitä sitä ajatellen jo päivällä, että jos satut kouristamaan. Suojaa esim. tyynyillä kaikki mihin voit satuttaa itsesi jne., silloin sinun ei tarvitse pelätä kouristusta jo etukäteen. Tee tämä kuitenkin jo päivällä, niin ei herätä ahdistusta illalla. Pärjäät kyllä, enää muutama päivä jäljellä!


      • InkaO
        Kouristaja kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :)
        Nyt on tosi paha yö. Kohtaukset erittäin voimakkaita, tuntuu etten ole niin tajuissani kuin aiemmin. Siitä selviää että olen kouristellut tajuttomana että olin purrut alahuuleni verille, enkä muista siitä mitään.
        Pitkäaikais-EEG on 5 päivän päästä, eikö odotellessa ole mitään mitä voisi tehdä? Pää hajoaa tähän.

        Oletko koskaan mennyt ambulanssilla ensiapuun, niin että lääkärit näkisivät millaisessa kunnossa olet? Kun minulle kerran tuli kouristuskohtaus yöllä, minut toimitettiin sairaalaan, ja tutkimukset aloitettiin viivyttelemättä. Tosin se oli vanhaan hyvään aikaan, jolloin ihmisiä vielä hoidettiin.

        Toisaalta: ihan hiljattain sairaalalääkäri sanoi minulle, että jos tajunta alkaa hämärtyä, silloin tullaan ambulanssilla sairaalaan välittömästi.


      • yökylään
        Kouristaja kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :)
        Nyt on tosi paha yö. Kohtaukset erittäin voimakkaita, tuntuu etten ole niin tajuissani kuin aiemmin. Siitä selviää että olen kouristellut tajuttomana että olin purrut alahuuleni verille, enkä muista siitä mitään.
        Pitkäaikais-EEG on 5 päivän päästä, eikö odotellessa ole mitään mitä voisi tehdä? Pää hajoaa tähän.

        joka voisi lääkärille kuvailla miten
        kohtauksesi alkoi ja jatkui,
        ja miten se loppui ja entä sen jälkeen.
        Kuinka kauan kesti on myös tärkeä tieto.


      • Kouristaja
        yökylään kirjoitti:

        joka voisi lääkärille kuvailla miten
        kohtauksesi alkoi ja jatkui,
        ja miten se loppui ja entä sen jälkeen.
        Kuinka kauan kesti on myös tärkeä tieto.

        Olen kuvannut kohatukseni itse videolle.
        Sen lisäksi lyhytaikais-EEG:ssä sain kohtauksen sairaalassa. Kaksi hoitajaa joutui pitelemään musta kiinni etten tipahtanu sängystä. Siinä EEG-huoneessa on videonauhoitus päällä kans. Et matskuu löytyy.


      • Kouristaja
        Kouristaja kirjoitti:

        Olen kuvannut kohatukseni itse videolle.
        Sen lisäksi lyhytaikais-EEG:ssä sain kohtauksen sairaalassa. Kaksi hoitajaa joutui pitelemään musta kiinni etten tipahtanu sängystä. Siinä EEG-huoneessa on videonauhoitus päällä kans. Et matskuu löytyy.

        Joka yö kouristustuksen aiheuttama kipu selässä pahenee!
        Mitä tää on?


      • Kouristaja
        Kouristaja kirjoitti:

        Joka yö kouristustuksen aiheuttama kipu selässä pahenee!
        Mitä tää on?

        Kouristuksissanihan keho vetää kippuraan ja selkä köyristyy. Yleensä olen kohtauksen lauettua suoristunut ja tällöin selkään on sattunut todella paljon.
        Tajusin tänä yönä että kun kohtauksen lauettua en suoristakaan selkääni vaan pidän sen mahdollisimman "pitkänä" ja köyryssä niin kipu ei iskekään!
        Sitten jonkin ajan kuluttua voin jo suoristautua ilman kipua kun ilmeisesti selässä oleva hermo on rauhoittunut.
        Eli kohtauksen aiheuttaa pingottuva hermo? Voiko sitä hoitaa?


      • Epileptiko
        InkaO kirjoitti:

        Oletko koskaan mennyt ambulanssilla ensiapuun, niin että lääkärit näkisivät millaisessa kunnossa olet? Kun minulle kerran tuli kouristuskohtaus yöllä, minut toimitettiin sairaalaan, ja tutkimukset aloitettiin viivyttelemättä. Tosin se oli vanhaan hyvään aikaan, jolloin ihmisiä vielä hoidettiin.

        Toisaalta: ihan hiljattain sairaalalääkäri sanoi minulle, että jos tajunta alkaa hämärtyä, silloin tullaan ambulanssilla sairaalaan välittömästi.

        Kolme kertaa on joutunut menee ambulanssilla yks tapahtui Virossa oltiin lomalla ja kaksi kertaa Kuopion kysiin. Ihmetyttää vaan jotkut kaverit eivät hyväksy nehän ei ole kavereitta mun yks kaverista kävi katsomassa olin kysin osastolla se lämmittää että joku välittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe