Missä kannattaisi turvallisimmin säilyttää käteistä? Otan mukaan vain käteistä, sillä nyt on ollut paljon juttua luottokorttien kopioinnista, eli en halua käyttää kortteja ulkomailla.
Tallelokeroihin en luota, eli eikös ne rahat säily parhaiten matkalaukussa, jonka lukitsen riippulukolla? Onko kankaisia lukittuja matkalaukkuja viillelty auki hotellihuoneissa?
Rahojen säilytys
11
2608
Vastaukset
- Monenlaista kokenut
Jos haluaa rahansa kuljettaa turvallisessa muodossa paras keino siihen on matkashekki. Ne voi jopa rauhassa menettää. Ohjeita saa pankeista ja valuutanvaihtofirmoista.
Käteinen on aina hieman riskirahaa. Todennäköisimmin sen menettää lentokentällä tai hotelliin tullessaan. Joissakin hotelleissa on aika näppärää henkilökuntaa, joka haistaa kätköt hyvin ja saa kyllä laukun kuin laukun aikikin. En tiedä mistä arvaavat kenenkin menettelyt. Jos käteisessä haluaa pitäytyä, rahavyö on aika hyvä. Summa kannattaa jakaa ainakin kahdeksi kolmeksi eräksi eri paikkoihin.
Luottokorteilla saa nykyään lähes kaikkialla nostettua käteistä. Nostoautomaatit tuskin vielä mitään kopioi, mutta kannattaa katsoa mitä on selän takana tai mitä porukkaan yleensä paikalla kun ryhtyy nostamaan. Eroon rahoistaan voi päästä heti ja korttikin mennä samalla.- sissi
Mistä saa ostettua rahavöitä?
- eku
Mistä saa ostettua rahavöitä?
- Luottaja
Eiköhän se tallelokero kuitenkin ole turvallisin paikka säilyttää rahoja, itse olen tehnyt n.20 etelänmatkaa ja aina säilyttänyt tallelokerossa rahat ja passit eikä ainakaan tähän mennessä ole kertaakaan hävinneet(on kuitenkin ollut Kanariat,Tunisiat,Turkit ym.)Ja jos noin paljon jo ressaa asia niin kannattaisko harkita lähdetkö ollenkaan reissuun.
- Kokenut turisti
Juu, ei luottokortteja kannata käyttää missään! Tai noh, ehkä jostakin isosta, luotettavasta pankista voisi luottokortilla ostaa jotakin pientä. Joulukortitkin ovat luotettavampia.
Rahat voi säilyttää esimerkiksi sukassa ihan ilmaiseksi. Tallelokeroistahan velotetaan Espanjassa ihan tolkuttomasti. (Sivistysmaissa ne ovat ilmaisia.)
Tietysti uimaan mennessä voi tulla ongelmia; sukkien kanssa uidessa rahat voivat kastua. Voit tietysti kaivaa sukan rannalla hiekkaan ja merkitä paikan vaikkapa pienellä lipulla tai jollakin muulla huomaamattomalla tavalla.
Huoletonta lomaa! - kertynyt
itse olin gran canariialla halvassa majoituksessa,piiloittelin rahaa taulujen taakse jääkaappiin sänkypeittoon ainoastaan sänkypeitossa olleet hävisi kun peite oli viety luultavasti pesuun
- varhain aamulla
Kanarialle ja perille päästyäni, ensi töikseni vuokraan tallelokeron, jossa pidän rahani. Hotelleiden henkilökunta on luotettavaa, eivät he niitä lokeroita räpläile. Huono tuuri on, jos lokero tyhjennetään. Ei sen vuokraaminen ole niin kallista, etteikö kannattaisi maksaa. Olen asunut Kanarialla hotelleissa pitkiäkin aikoja kerrallaan ja aina on rahat säilyneet tallelokerossa... toivottavasti myös nyt :-)
- ottaa
varhain aamulla kirjoitti:
Kanarialle ja perille päästyäni, ensi töikseni vuokraan tallelokeron, jossa pidän rahani. Hotelleiden henkilökunta on luotettavaa, eivät he niitä lokeroita räpläile. Huono tuuri on, jos lokero tyhjennetään. Ei sen vuokraaminen ole niin kallista, etteikö kannattaisi maksaa. Olen asunut Kanarialla hotelleissa pitkiäkin aikoja kerrallaan ja aina on rahat säilyneet tallelokerossa... toivottavasti myös nyt :-)
mukaan kassakaappi ja piilottaa se mahdollisimman hyvin vaikkapa kokolattiamaton alle. Ehkä on syytä vielä köyttää kaappi riimulla ja sillä riippulukolla. Eikö se loma mene pilalle tuolla vouhkaamisella? Aina on rahat säilyny missä päin maailmaa on oltukin. Tallelokerossa, kirjoituspöydänlaatikossa, matka- ja käsilaukussa, taskuissa, pöydällä, missä rahat nyt yleensäkin on. Ja luottokortin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
- viestistäsi
ottaa kirjoitti:
mukaan kassakaappi ja piilottaa se mahdollisimman hyvin vaikkapa kokolattiamaton alle. Ehkä on syytä vielä köyttää kaappi riimulla ja sillä riippulukolla. Eikö se loma mene pilalle tuolla vouhkaamisella? Aina on rahat säilyny missä päin maailmaa on oltukin. Tallelokerossa, kirjoituspöydänlaatikossa, matka- ja käsilaukussa, taskuissa, pöydällä, missä rahat nyt yleensäkin on. Ja luottokortin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
että kovin paljon, et ole matkustanut. Matkakassasta huolehtiminen ei ole vouhkaamista, vaan järkevää...
- Vainoharhainen
Eiköhän se tallelokero ole varmin. Jos et tallelokeroon luota, niin miten luotat siihen, ettei henkilökunta päästä jotain ajan kanssa huonettasi penkomaan tai ilmoita varkaille huoneita, joiden asukkaat eivät ottaneet tallelokeroa.
Sinisilmäinen ei kannata olla, muttei myöskään vainoharhainen. - opetus
itselläni oli kalsareihin ommeltu salatasku,mutta ei auttanut,sielä seksi parantolassa kun joutui riisumaan ja vielä hieman nauttineena,niin hävisi kaikki mita oli mukana
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760