Ateriakorvauksista

karlo81

Olen työssä b2b segmentillä ja työnantaja tarjoaa lounasetua. Ateria maksetaan itse ja kuitti toimitetaan verottajalle, jota kautta palautuu minulle. Onko tämä yleinenkin tapa? Olen kuullut puhetta että menestyneillä myyntimiehillä on lounareita?

7

784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleistä kyllä ole

Heh heh... Vai että vielä palautuu sinulle. Sua on taidettu nyt vähän jymäyttää. Eli ei ole mitenkään normaali tapa. Yleistä mm. bruttoprovisio firmoissa, joissa on vaikka mitä muitakin ihmeellisyyksiä. Kyllä kunnon firmassa saa ihan luonassetelin.

• ///

Ainakin meidan firmassa lounasseteista maksetaan verotusarvo, eli en saamiseksi sita heti nimittaisi..

• ///
        /// kirjoitti:

Ainakin meidan firmassa lounasseteista maksetaan verotusarvo, eli en saamiseksi sita heti nimittaisi..

Siis lounasseTeleista

• Myyntiedustajatar
        /// kirjoitti:

Siis lounasseTeleista

Monenlaisia tapoja taitaa olla. Kuittia joskus verottaja kysyy tietyissä tilanteissa-jos pitää osoittaa että vaikka työskentelet toisella paikkakunnnalla päivän-olet oikeutettu päivärahaan kun kilometri matkoissa ylittää 30 km. (Muistinvaraista tietoa)
        Jokainen meistä syö työpäivänsä aikana jotain, eikä niitä ruokailuja valitettavasti voi verotuksessa vähentää, ellet tarjoa asiakkaalle lounasta bisnesten yhteydessä. Tällöin on kuitti säilytettävä ja merkattava kenelle lounas on tarjottu jne.
        Lounas seteli on yrityksen tarjoama etu-josta kuitenkin joudutaan maksamaan verotusarvon mukainen vero. Kuten autoedustakin.
        Liikunta seteli taas on verovapaa, koska se liittyy yleensä kunnon ja työkyvyn ylläpitämiseen.
        Jokaisessa työpaikassa on omat tapansa palkita uskollisia työntekijöitä jotka ovat alalla kauan.

Olen kuullut myös lounasedusta, jossa työnanataja maksaa suosiolla työntekijälle aina lounasrahan kun olleen toisella paikkakunnalla. Tällöin tietenkin on vaikeaa kontrolloida mihin raha kätytetään, lounaaseen vai johonkin muuhun. Siitä maksetaan normaalin verotuksesi mukainen vero.

Kannattaa kysyä verotoimistosta vielä lisää neuvoja neuvoja...

• joltain mulkkaukselta
        Myyntiedustajatar kirjoitti:

Monenlaisia tapoja taitaa olla. Kuittia joskus verottaja kysyy tietyissä tilanteissa-jos pitää osoittaa että vaikka työskentelet toisella paikkakunnnalla päivän-olet oikeutettu päivärahaan kun kilometri matkoissa ylittää 30 km. (Muistinvaraista tietoa)
        Jokainen meistä syö työpäivänsä aikana jotain, eikä niitä ruokailuja valitettavasti voi verotuksessa vähentää, ellet tarjoa asiakkaalle lounasta bisnesten yhteydessä. Tällöin on kuitti säilytettävä ja merkattava kenelle lounas on tarjottu jne.
        Lounas seteli on yrityksen tarjoama etu-josta kuitenkin joudutaan maksamaan verotusarvon mukainen vero. Kuten autoedustakin.
        Liikunta seteli taas on verovapaa, koska se liittyy yleensä kunnon ja työkyvyn ylläpitämiseen.
        Jokaisessa työpaikassa on omat tapansa palkita uskollisia työntekijöitä jotka ovat alalla kauan.

Olen kuullut myös lounasedusta, jossa työnanataja maksaa suosiolla työntekijälle aina lounasrahan kun olleen toisella paikkakunnalla. Tällöin tietenkin on vaikeaa kontrolloida mihin raha kätytetään, lounaaseen vai johonkin muuhun. Siitä maksetaan normaalin verotuksesi mukainen vero.

Kannattaa kysyä verotoimistosta vielä lisää neuvoja neuvoja...

Kuulostaa kyllä minun korvaa aloitusviesten tapauksessa taas joltain uudelta bruttoprovisio-firman metkulta. Mikäs se sellainen etu on, jonka joutuuu itse maksamaan täysin? Tuskin verottaja hyväksyy mitään vähennyksiä , vaikka minkä kuitin lähettää.

• verottajan maksettaviksi
        joltain mulkkaukselta kirjoitti:

Kuulostaa kyllä minun korvaa aloitusviesten tapauksessa taas joltain uudelta bruttoprovisio-firman metkulta. Mikäs se sellainen etu on, jonka joutuuu itse maksamaan täysin? Tuskin verottaja hyväksyy mitään vähennyksiä , vaikka minkä kuitin lähettää.

Firma varmaan vaatii että maksat itse itsellesi
        oman palkkasi ja kertoo että saat sen sitten
        verottajalta takaisin? ;-)

• karlo81
        verottajan maksettaviksi kirjoitti:

Firma varmaan vaatii että maksat itse itsellesi
        oman palkkasi ja kertoo että saat sen sitten
        verottajalta takaisin? ;-)

No näin työnantajani asian ilmaisi, enkä itse siitä mitään porsaanreikää löydä. kiitos kuitenkin kommenteista. Olen alkanut vaatimaan verottajalta tietoa tämän korvauksen määrästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe