Piilolinssien laitosta ja pois ottamisesta

Piilareiden käytön aloittava

Eli olin tuossa optikolla jossa laitoin ensimmäistä kertaa elämässäni piilolinssit silmiini. Hui mikä kauhistuttava kokemus!

Kun linssit viimein sain silmiini niin näin hyvin ja aattelin että ehkä tähän joskus oppii..

Sitten tuli linssien poiston aika ja se oli vielä vaikeampaa kuin linssien paikoilleen laittaminen! Melkein porua väänsin ennenkuin viimein ne pois sain.

Kysynkin nyt teiltä jotka piilareita käytätte, että oliko teillä myös aluksi näin vaikeaa, ja onko laittaminen ja poisottaminen helpottunut ajan myötä?

Kaikki hyvät niksitkin ovat tervetulleita!

7

1054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sartsa29r

pikku hiljaa opin ihan näppäräksi käyttäjäksi. Nyt jo yli 10v käyttänyt. Kyllä se siitä kun uskaltaa vaan harjoitella ja muistaa priiman käsin ym.hygienian piilareittein laitossa ja hoidossa.

• alkuun......

Nykyään onnistuu ilman peiliäkin nopeasti. Jonkin aikaa menee ennenkuin tottuu sörkkimään silmiään.

• ....

Käyttämällä piilareita oppii homman. Kaikilla on aluksi vaikeaa, mutta jo parissa viikossa helpottaa. Piilareiden käsittely on vähän kun polkupyörällä ajo eli että sen jälkeen kun sen onoppinut, on vaikea ruveta toiselle selittämään, kuinka sen pyörän saa pidettyä pystyssä ilman apupyöriä.

• Ilta
        .... kirjoitti:

Käyttämällä piilareita oppii homman. Kaikilla on aluksi vaikeaa, mutta jo parissa viikossa helpottaa. Piilareiden käsittely on vähän kun polkupyörällä ajo eli että sen jälkeen kun sen onoppinut, on vaikea ruveta toiselle selittämään, kuinka sen pyörän saa pidettyä pystyssä ilman apupyöriä.

Mä käytin piilareita 10 vuotta, eikä mun silmät koskaan tottunut niiden laittoon. Muuten ne piilarit sopi, siis ei koskaan mitään tulehduksia tai muuta kurjaa. Mulla vain silmien räpsyttely on jotenkin niin voimakasta. Ei tarvitse mennä kuin joku pieni roska, niin mun silmät valuu ihan kauheasti enkä pysty pitämään auki. Sitten taas mun miehen silmissä ei edes metalliroska paljon hetkauta. Se on todellakin yksilöllistä.

• Piilolinssi

Kyllä oli myös vaikeaa ensin alkuun, etenkin pois ottaminen. Eka kerralla kun otin itse linssejä pois, silmäni olivat jo ihan punaiset kun olin niin jo rassannut niitä. Sittenhän linssit tuntuivat vain entisestään liimautuneen silmiin kiinni. Sitten laitoin puhdistusnestettä silmiin ja odotin reilut 10 min, ja sitten sain linssit vihdoin pois... Linssi ilmeisesti pehmenee hieman kun sen kostuttaa sillä puhdistusaineella, ja näin sen saa helposti pois (jos tuntuu jämähtäneen paikoilleen).
      Nyt linssien laitto ja pois otto ei ole enää ongelma, hankin piilarini kesällä.

• pitäisi

kysyä optikolta mahdollisuutta vaihtaa merkkiä/kokoa. Minullekin tuli ongelmia linssien poiston kanssa, kun ostin jotain oudompaa merkkiä (halvempia kai). Ei ollut koskaan aikaisemmin ollut ongelmia. Onhan se inhottava kokemus, kun ei meinaa irrota silmästä, eikä uskalla lähteä repimään sitä linssiä irti.
      Mielestäni linssin pitäisi irrota helposti (liikuttaa vähän sitä, jolloi ilmaa pääsee sisälle), eli se ei saa olla liian 'tiukka'.

• jepmaar

Oli mullakin hankalaa mutta siihen tottuu nopeasti. Turha hätääntyä jos ekoilla kerroilla ei meinaa tulla hommasta mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      19
      2198
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1207
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      895
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      824
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      805
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      706
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      632
    Aihe