Piilolinssien laitosta ja pois ottamisesta

Piilareiden käytön aloittava

Eli olin tuossa optikolla jossa laitoin ensimmäistä kertaa elämässäni piilolinssit silmiini. Hui mikä kauhistuttava kokemus!

Kun linssit viimein sain silmiini niin näin hyvin ja aattelin että ehkä tähän joskus oppii..

Sitten tuli linssien poiston aika ja se oli vielä vaikeampaa kuin linssien paikoilleen laittaminen! Melkein porua väänsin ennenkuin viimein ne pois sain.

Kysynkin nyt teiltä jotka piilareita käytätte, että oliko teillä myös aluksi näin vaikeaa, ja onko laittaminen ja poisottaminen helpottunut ajan myötä?

Kaikki hyvät niksitkin ovat tervetulleita!

7

1052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sartsa29r

pikku hiljaa opin ihan näppäräksi käyttäjäksi. Nyt jo yli 10v käyttänyt. Kyllä se siitä kun uskaltaa vaan harjoitella ja muistaa priiman käsin ym.hygienian piilareittein laitossa ja hoidossa.

• alkuun......

Nykyään onnistuu ilman peiliäkin nopeasti. Jonkin aikaa menee ennenkuin tottuu sörkkimään silmiään.

• ....

Käyttämällä piilareita oppii homman. Kaikilla on aluksi vaikeaa, mutta jo parissa viikossa helpottaa. Piilareiden käsittely on vähän kun polkupyörällä ajo eli että sen jälkeen kun sen onoppinut, on vaikea ruveta toiselle selittämään, kuinka sen pyörän saa pidettyä pystyssä ilman apupyöriä.

• Ilta
        .... kirjoitti:

Käyttämällä piilareita oppii homman. Kaikilla on aluksi vaikeaa, mutta jo parissa viikossa helpottaa. Piilareiden käsittely on vähän kun polkupyörällä ajo eli että sen jälkeen kun sen onoppinut, on vaikea ruveta toiselle selittämään, kuinka sen pyörän saa pidettyä pystyssä ilman apupyöriä.

Mä käytin piilareita 10 vuotta, eikä mun silmät koskaan tottunut niiden laittoon. Muuten ne piilarit sopi, siis ei koskaan mitään tulehduksia tai muuta kurjaa. Mulla vain silmien räpsyttely on jotenkin niin voimakasta. Ei tarvitse mennä kuin joku pieni roska, niin mun silmät valuu ihan kauheasti enkä pysty pitämään auki. Sitten taas mun miehen silmissä ei edes metalliroska paljon hetkauta. Se on todellakin yksilöllistä.

• Piilolinssi

Kyllä oli myös vaikeaa ensin alkuun, etenkin pois ottaminen. Eka kerralla kun otin itse linssejä pois, silmäni olivat jo ihan punaiset kun olin niin jo rassannut niitä. Sittenhän linssit tuntuivat vain entisestään liimautuneen silmiin kiinni. Sitten laitoin puhdistusnestettä silmiin ja odotin reilut 10 min, ja sitten sain linssit vihdoin pois... Linssi ilmeisesti pehmenee hieman kun sen kostuttaa sillä puhdistusaineella, ja näin sen saa helposti pois (jos tuntuu jämähtäneen paikoilleen).
      Nyt linssien laitto ja pois otto ei ole enää ongelma, hankin piilarini kesällä.

• pitäisi

kysyä optikolta mahdollisuutta vaihtaa merkkiä/kokoa. Minullekin tuli ongelmia linssien poiston kanssa, kun ostin jotain oudompaa merkkiä (halvempia kai). Ei ollut koskaan aikaisemmin ollut ongelmia. Onhan se inhottava kokemus, kun ei meinaa irrota silmästä, eikä uskalla lähteä repimään sitä linssiä irti.
      Mielestäni linssin pitäisi irrota helposti (liikuttaa vähän sitä, jolloi ilmaa pääsee sisälle), eli se ei saa olla liian 'tiukka'.

• jepmaar

Oli mullakin hankalaa mutta siihen tottuu nopeasti. Turha hätääntyä jos ekoilla kerroilla ei meinaa tulla hommasta mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe