Kävin jälleen Ammaa tapaamassa kun Hän käväisi Suomessa. Nyt ymmärrän kristinuskoa paremmin.
Aikaisemmin en ollut uskovainen mutta nyt olen. En ollut samaa mieltä siinä että Krsitinusko olisi jollain tapaa oikea uskonto ja muut vääriä.
Amman sanoman mukaan ihmiset ovat luoneet uskonnot suurten opettajien opetusten pohjalta. Näiden Opettajien sanoma on ollut aina sama.
Totta vieköön! Jeesuksen opetukset ova samat kuin Ammankin. Jumala on rakkaus ja me olemme Jumalia itsekin mutta emme vain tiedä sitä koska oma pikku paholaisemme=egomme aiheuttaa harhan että olisimme erillisiä Jumalasta.
Tätähän ovat Jeesus, Amma ja muutkin suuret Opettajat yrittäneet tuoda esille kautta aikojen. Ihminen ymmärätämättömyydessään vain on muodostanut omat tulkintansa ja perustanut kristinuskon jonka oppi onkin ihmisen eikä Jeesuksen, Jumalasta puhumattakaan.
Amma johdatti kristinuskoon
25
844
Vastaukset
- sielunvihollisen ansaan
Jeesus on ainoa tie, älä usko ketään äläkä mitään muuta. Äiti Amman osoittama tie johtaa suoraan kadotukseen.
Jeesus sanoo:
"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”, Joh.14:6
Raamattu toteaa myös:
”Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.", Apt.4:12- Susa
Juuri tuota tarkoitin. Lainataan raamatun tekstiä ymmärtämättä mitä siinä lukee
- henkilökohtainen...
Susa kirjoitti:
Juuri tuota tarkoitin. Lainataan raamatun tekstiä ymmärtämättä mitä siinä lukee
... suhde Jeesukseen. Ilman sitä ei ole Elämää.
- Susa
henkilökohtainen... kirjoitti:
... suhde Jeesukseen. Ilman sitä ei ole Elämää.
Uskontoja tulee ja menee mutta elämä on ikuista.
- jósette
Ala lukemaan evankeliumeja Jeesuksen elämästä ja opetuksista. Ne löytyvät Uudesta Testamentista. Iloista opiskeluaikaa.
Rukoilen puolestasi, että löytäisit Hänet joka ojentaa käsiään puoleesi. Ne ovat Susa lävistetyt minä tiedän että minun vuokseni, tiedätkö sinä että myös....- Susa
Vähän samoin kuin edelliselle. Et tainnut oikein ymmärtää mitä kirjoitin alustuksessa?
- ...
Susa kirjoitti:
Vähän samoin kuin edelliselle. Et tainnut oikein ymmärtää mitä kirjoitin alustuksessa?
Saatana kulkee kuin kiljuva jalopeura etsiäkseen, kenet hän saisi niellä, sanotaan Raamatussa. - Pyydä nyt, Susa, Jeesusta sydämeesi.
- Susa
... kirjoitti:
Saatana kulkee kuin kiljuva jalopeura etsiäkseen, kenet hän saisi niellä, sanotaan Raamatussa. - Pyydä nyt, Susa, Jeesusta sydämeesi.
...rakkaus lähimmäisiä ja kaikkea muutakin kohtaan.
- herramrks
... kirjoitti:
Amma =kiljuva jalopeura.
Naureskelen jotta ompa siinä hymyilevä ja säteilevä kiljuva jellona joka kohta nielee.
- rekisteröimätön
Älä masennu noista hihhuleista. Niiden mielestä vain niiden henkilökohtaisesti kulkema tie on oikea. Itsekin lähenin kristinuskoon vähän mutkan kautta.
- käärmelahti
ketään kristinuskoon, koska Amma ei tunne Jeesusta Kristusta.
"Amman sanoman mukaan ihmiset ovat luoneet uskonnot suurten opettajien opetusten pohjalta. Näiden Opettajien sanoma on ollut aina sama."
Eihän tässä ole mitään uutta heresian rintamalla..
"Totta vieköön! Jeesuksen opetukset ova samat kuin Ammankin. Jumala on rakkaus ja me olemme Jumalia itsekin mutta emme vain tiedä sitä koska oma pikku paholaisemme=egomme aiheuttaa harhan että olisimme erillisiä Jumalasta."
No, miksi et sitten käyttäydy kuin jumala?
"Tätähän ovat Jeesus, Amma ja muutkin suuret Opettajat yrittäneet tuoda esille kautta aikojen. Ihminen ymmärätämättömyydessään vain on muodostanut omat tulkintansa ja perustanut kristinuskon jonka oppi onkin ihmisen eikä Jeesuksen, Jumalasta puhumattakaan."
Kristinuskon Perustaja on Jeesus Kristus, sen voi lukea Raamatusta.- Susa
"Kristinuskon Perustaja on Jeesus Kristus, sen voi lukea Raamatusta"
Missä niin lukee ?
Ehkä sinun olisi hyvä tutustua Raamattuun. Oletko muuten koskaan lukenut sitä? - Deologi
Susa kirjoitti:
Missä niin lukee ?
Ehkä sinun olisi hyvä tutustua Raamattuun. Oletko muuten koskaan lukenut sitä?Missään raamatussa ei lue että Jeesus olisi kristunuskon perustaja. Kristinusko muodostui paljon Jeesusta myöhemmin.
Kristinuskon perusti ihminen eikä Jeesus. Tämä on ollut yleinen harhakäsitys jota viljellään edelleen ja perustuu ymmärtämättömyyteen uskontojen olemuksesta ja siitä miten ne ovat syntyneet.
Tosi on! - käärmelahti
Susa kirjoitti:
Missä niin lukee ?
Ehkä sinun olisi hyvä tutustua Raamattuun. Oletko muuten koskaan lukenut sitä?tutustua joka päivä.
Jos kohtaat Jeesukseen Kristukseen, ei sinulle tämä asia olisi niin vieras, mutta koska et tunne kuin ammanin jeesuksen, et voi tuntea Jeesusta Kristusta.
"Ehkä sinun olisi hyvä tutustua Raamattuun. Oletko muuten koskaan lukenut sitä?"
Hyvä neuvo meille kaikille. - perusti
mm. Paavali. Jeesushan oli juutalainen ja juutalaisena myös kuoli.
Fanaatikot, kuten käärmelahti, on vaarallisia. Onneksi niitä ei tarvitse tavata tosielämässä :)
Amman vierailut on hieno juttu. Kaikkien uskontojen perimmäinen tarkoitus on kuitenkin sama. Siksi jokainen uskonto ansaitsee kunnioituksen, eikä mitään rienausta. - käärmelahti
perusti kirjoitti:
mm. Paavali. Jeesushan oli juutalainen ja juutalaisena myös kuoli.
Fanaatikot, kuten käärmelahti, on vaarallisia. Onneksi niitä ei tarvitse tavata tosielämässä :)
Amman vierailut on hieno juttu. Kaikkien uskontojen perimmäinen tarkoitus on kuitenkin sama. Siksi jokainen uskonto ansaitsee kunnioituksen, eikä mitään rienausta.vaikka oisit miun ohi jo kulkenutkii ja ois tätä vannaattisuutta hitunen sinnuukii tarttunu..
- Valen
Jeesus Kristus on lihaksi syntynyt Jumala, Hän joka on luonut taivaan ja maan. Ihmiset ovat luotuja olentoja ja täten eivät ole jumalia.
Kun Jeesus sanoo olevansa ainoa tie taivaaseen, se myös tarkoittaa sitä. Ei kukaan tai mikään muu voi pelastaa. Vaikka olisit miten hyvä ihminen, mutta et tunne henkilökohtaisesti Jeesusta, et voi pelastua. Taivaaseen päästään nimittäin suhteilla, ei teoilla. Uskon kautta Kristukseen.
Jeesus Kristus oli 100% ihminen ja 100% Jumala. Kukaan muu ihminen ei ole samanlainen. Kukaan muu ei ole syntynyt neitseestä. Jeesus syntyi. Sanoohan Jeesus Raamatussa että Hän oli olemassa ennen kuin Aabraham syntyi. Eli Hän on ollut aina olemassa. Maailmaan Hän syntyi lihaksi ajanlaskumme alussa.
Eli siis. Tärkein ero tavallisen ihmisen ja Jeesuksen Kristuksen välillä on, että Jeesus on se Jumala joka on luonut kaiken ja Hän syntyi lihaksi ihmisten keskelle. Ihminen on luotu olento eikä voi siksi olla mikään jumala kuten joku äiti amma väittää. On vain yksi Jumala, Jeesus Kristus.
Valen- Susa
Unohdit Jeesuksen opetukset. Kirjoitit vain oppia Jeesuksesta, siis kristinuskonnon oppia.
Kysymys on siis Jeesuksen opetusten ymmärtämisestä eikä Kristinuskon opeista. - herramrks
Susa kirjoitti:
Unohdit Jeesuksen opetukset. Kirjoitit vain oppia Jeesuksesta, siis kristinuskonnon oppia.
Kysymys on siis Jeesuksen opetusten ymmärtämisestä eikä Kristinuskon opeista.Tuossa edellä joku lainasi Jeesuksen sanoja: "yksikään joka ei usko että minä olen se joka minä olen ei voi nähdä taivasten valtakuntaa"
Jeesuksen omia sanoja.
Mutta: olen itse, näin "uskovaisena", että olisi kiva mennä halaamaan Ammaa, näin kaukaa tuomitsemisen sijaan. Kristityillä olisi paljon opittavaa lähimmäisen rakkaudesta. - Susa
herramrks kirjoitti:
Tuossa edellä joku lainasi Jeesuksen sanoja: "yksikään joka ei usko että minä olen se joka minä olen ei voi nähdä taivasten valtakuntaa"
Jeesuksen omia sanoja.
Mutta: olen itse, näin "uskovaisena", että olisi kiva mennä halaamaan Ammaa, näin kaukaa tuomitsemisen sijaan. Kristityillä olisi paljon opittavaa lähimmäisen rakkaudesta."yksikään joka ei usko että minä olen se joka minä olen ei voi nähdä taivasten valtakuntaa"
Tässä se pontti juuri on. Kristinuskossa on ymmärretty väärin Jeesuksen olemus tai sitten sitä ei ymmärretä lainkaan. On siis hyvä perehtyä muiden suurten Opettajien opetuksiin niin silloin aletaan ymmärtämään myös Jeesuksen opetuksia ja varsinkin sitä mikä Hänen opetuksissaan on oleellista. - herramrks
Susa kirjoitti:
"yksikään joka ei usko että minä olen se joka minä olen ei voi nähdä taivasten valtakuntaa"
Tässä se pontti juuri on. Kristinuskossa on ymmärretty väärin Jeesuksen olemus tai sitten sitä ei ymmärretä lainkaan. On siis hyvä perehtyä muiden suurten Opettajien opetuksiin niin silloin aletaan ymmärtämään myös Jeesuksen opetuksia ja varsinkin sitä mikä Hänen opetuksissaan on oleellista.Jonkun verran olen itämaista matsua "lueskellut", johtuen "harrastuksistani".
Paljon on hyvää. Paljon semmoista mikä on yhtä toimivaa käytännössä kuin Jeesuksen opettama ihmisten kohtaaminen.
Itse en usko että esim itämaisen filosofian kautta ymmärtäisin enemmän Jeesuksen olemusta, mutta esim rakkauden kaksoiskäsky ja nöyrä asenne on semmoinen mitä liian usein on peruskristityltä kateissa.
"viisas tietää että tietonta on lopulta uskoa, mutta tyhmä luulee että hänen uskonsa on tietoa" -näin sanoi joku.
- uunottaja
Luin pariinkin otteeseen aloituksen ja mitä sillä haettiin. Oikeasti olen aivan samaa mieltä. Ihmiskunta on rakentanut kristinuskosta uskonnon, kun sen sijaan siitä olisi pitänyt rakentua USKO JA TEOT Jeesuksen opetusten mukaan. Siinä on suuri ero! Kristinuskosta on tullut farisealaisuutta tai paremminkin kirjanoppineisuutta oppeineen ja niiden soveltamisineen.
Näin ymmärsin aloittajan tekstin. Eroa ei ole yhtään helluntailaisuuden, katolisuuden, luterilaisuuden, vapaakirkollisuuden yms uskonsuuntien välillä. Ne kaikki ovat uskontojen tulkintaa ja oppeja ja keskinäistä raja-aitojen rakentamista ja nurkkkuntaista ahdasmielisyyttä, josta on kaukana Jeesuksen ja Ammankin opetus rakkaudesta lähimmäiseen. Puheita kyllä pidetään, mutta ne ovat kuin kilisevä kulta ja helisevä vaski, vailla mitään sisältöä ja henkeä.
Jumalaksi en kylläkään itseäni ymmärrä, siinä olen eri mieltä.
En silti kiellä sitä, että mainitsemissani ryhmissä ei olisi oikeaakin uskoa. Sitä on kaikissa niissä, mutta rakenteet ovat kyllä muusta kuin Jeesuksen opetuksesta. Hedelmistään puu tunnetaan, vai pitäisikö pian kivienkin huutaa Jumalan rakkautta, koska me ihmiset siitä vaikenemme? Elämämme ei ole suloista tuoksua, vaan kitkerää savua, joka tukahduttaa ympäristömme.
Tunnetaanko meidät siitä, että meillä on rakkaus keskenämme? Vai tunnetaanko meidät siitä, että me opiskelemme pilkkujen viilausta, tyhjiä fraaseja ja onttoja sanontoja? Kumpaa sinä edustat, lukija? Jumalan Poika, johdattaa Isän tykö, iankaikkiseen elämään.
- Deologi
Tuo on taas sitä tyhjän kirjoittamista. Kirjoitetaan lause, pari sanomatta kuitenkaan yhtään mitään.
Deologi kirjoitti:
Tuo on taas sitä tyhjän kirjoittamista. Kirjoitetaan lause, pari sanomatta kuitenkaan yhtään mitään.
todenperäisyydestä, on Herrani kädessä.
Totuus tekee vapaaksi. Jumalan sana on totuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282741- 1402597
- 1342164
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162133Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131850Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161591384Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311216Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951204Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891162Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381118