Paljo teidän mielestä 16-vuotias tarvii unta? Kysyn mielipidettänne. Tiedän, että se on yksilöllistä, mutta kuitenkin:)
Menen yleensä kun herätys klo.7.00 niin nukkumaan 24.00 ja mutsi alko valittaa et olis liian vähä.
16-vuotiaan unentarve?
5
2419
Vastaukset
- liian
vähän. Aikuisillekin 8 tuntia on keskimääräinen tarve, ja kasvava nuori saattaa tarvita hyvinkin 10 tuntia unta. Menepä poika viimeistään kymmeneltä nukkumaan.
- takkutukka88
Kehitykseni ole koskaan häiriintyny vaikka uni jää yöllä siihen 6-7 tuntiin... Välillä voi olla korkeintaan 5 tunnin yöunet... Ja hyvin jaksan koulun sun muut hoitaa...
- Unihäiriöihin perehtynyt
heräät aamulla kello 7 pirteänä ilman herätyskelloa ja olet pirteä koko päivän, niin saat tarpeeksi unta. Jos taas on vaikeuksia nousta ylös aamulla, tai päivällä väsyttää, niin sitten et saa.
Tilastollisesti ajateltuna nukut liian vähän, mutta se on yksilöllistä. - poika 89
meijän liikunnan/terveystiedon maikka sano että amis/lukioikästen unentarve on noin 8-10 tuntii keskimäärin.
ja niinkun itekkin jo sanoit se on aina henkilökohtasta et kuinka paljon unta tarvitsee.toiset tarvii enemmän ja toiset vähemmän.mä nukun ylensä 6-8 tuntii keskimäärin ja se riittää mulle.siitähän sen tietää nukkuuko tarpeeks et jos aamusin herääminen on kamalan vaikeeta ja koko ajan väsyttää niin sillon nukkuu liian vähän ja jos taas on päin vastoin niin sillon nukkuu tarpeeks. - Bamboocha
Jos sinua ei oikeastikaan väsytä päivällä, niin tuo 7 tuntia on silloin sopiva. Itselläni on ollut iltavirkku-ongelmaa murrosikäisestä asti, eli en yksinkertaisesti pysty nukahtamaan ennen puoltayötä, en millään konstilla. Arkiaamuisin herätys on yleensä 7-7.30 välillä. Työaamuina jopa 5-5.30! Tuo unimäärä riittää minulle (tosin aikuisikäiseksi minut taidetaan lukea) jos kompensoin sitä vähän viikonloppuisin(eli 10-14 tuntia).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203