16-vuotiaan unentarve?

16-vuotias poitsu

Paljo teidän mielestä 16-vuotias tarvii unta? Kysyn mielipidettänne. Tiedän, että se on yksilöllistä, mutta kuitenkin:)

Menen yleensä kun herätys klo.7.00 niin nukkumaan 24.00 ja mutsi alko valittaa et olis liian vähä.

5

2419

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liian

vähän. Aikuisillekin 8 tuntia on keskimääräinen tarve, ja kasvava nuori saattaa tarvita hyvinkin 10 tuntia unta. Menepä poika viimeistään kymmeneltä nukkumaan.

• takkutukka88

Kehitykseni ole koskaan häiriintyny vaikka uni jää yöllä siihen 6-7 tuntiin... Välillä voi olla korkeintaan 5 tunnin yöunet... Ja hyvin jaksan koulun sun muut hoitaa...

• Unihäiriöihin perehtynyt

heräät aamulla kello 7 pirteänä ilman herätyskelloa ja olet pirteä koko päivän, niin saat tarpeeksi unta. Jos taas on vaikeuksia nousta ylös aamulla, tai päivällä väsyttää, niin sitten et saa.

Tilastollisesti ajateltuna nukut liian vähän, mutta se on yksilöllistä.

• poika 89

meijän liikunnan/terveystiedon maikka sano että amis/lukioikästen unentarve on noin 8-10 tuntii keskimäärin.
      ja niinkun itekkin jo sanoit se on aina henkilökohtasta et kuinka paljon unta tarvitsee.toiset tarvii enemmän ja toiset vähemmän.mä nukun ylensä 6-8 tuntii keskimäärin ja se riittää mulle.siitähän sen tietää nukkuuko tarpeeks et jos aamusin herääminen on kamalan vaikeeta ja koko ajan väsyttää niin sillon nukkuu liian vähän ja jos taas on päin vastoin niin sillon nukkuu tarpeeks.

• Bamboocha

Jos sinua ei oikeastikaan väsytä päivällä, niin tuo 7 tuntia on silloin sopiva. Itselläni on ollut iltavirkku-ongelmaa murrosikäisestä asti, eli en yksinkertaisesti pysty nukahtamaan ennen puoltayötä, en millään konstilla. Arkiaamuisin herätys on yleensä 7-7.30 välillä. Työaamuina jopa 5-5.30! Tuo unimäärä riittää minulle (tosin aikuisikäiseksi minut taidetaan lukea) jos kompensoin sitä vähän viikonloppuisin(eli 10-14 tuntia).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe