Kissanhiekka ongelma

Ärsyttävää...

Onko kellään hajua mikä kissanhiekka olis kaikkein paras käytössä kun on kolme kissaa? On kokeillut kaikenlaiset hiekat ja aina on ongelmaa: toinen ei pidä hajua, toinen sottaa lattiat, toinen ei pidä kosteutta. Tokihan kestän kissojen aiheuttamat ongelmat kun olen kissat iteselleni ottanut ja niistä tykkään, mutta joskus olisi kiva olla ilman hiekkaongelmaa. Minulla on käytössä kaksi laatikkoa kolmelle kissalle ja olen siihen ollut ihan tyytyväinen. On se kummaa kun ei immeiset keksi kissoille kunnon pissahiekkaa kun kuussakin on käyty... =D

12

2162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeillut

jos jonkinlaisia hiekkoja.Nykyään käytän Ököplussaa,enkä muuhun enää vaihda.Käytössä edullisin,todella riittoisa,ei haise ja paakkuuntuu hyvin.Miinuspuolina ainoastaan kulkeutuvuus ja pölyäminen jos kauan samat vanhat hiekat vaihtamatta.

• Kaksi kissaa

Meillä käytössä eläinkaupan Pet plus. Siinä on hajuste mukana eli kaikki ei välttämättä tykkää kyllä. Mikrohiekkaa, paakkuuntuu erittäin hyvin, imee hajun, riittoisa. Ei kovin pahasti kulkeudu, mutta aina sitä hiekkaa vähän siinä laatikon edessä on. Tuskin mikään pysyy 100% laatikossa.

15kg säkki maksoi muistaakseen n. 15e ja arvioitu kesto kahdella kissalla on 45 päivää.

• johbero

minulla on kaksi kissaa ja kaksi laatikkoa ja ever clean, heavy dutya. Hyväksi olen todennut, ei haise ja laatikosta lattialle kulkeutuva hiekkamäärä on pieni. Tosin harjaan lattialle tulleen hiekan kerran päivässä...

• ökoplussaa

ei haise,
      ekologinen,
      todella riittoisa,
      kissoille kelpaa hyvin,
      paakkuuntuu, helppo siivota, ei jämähdä laatikon pohjaan,vaikka olisi hiekka käynyt vähiin,
      jätettä tulee vähän..
      "hiekkaa" ei välttämättä tarvitse vaihtaa lainkaan, vaan lisätä vain, pysyy puhtaana hyvin. itse tyhjennän laatikot noin 3kk välein, jolloin pesen laatikot.. silloinkin siirrän vanhat hiekan yhteen hiekka-astiaan käytettäväksi ja hyvin kelpaa. laatikon siistinä pysymistä tietysti edesauttaa se, että purua on riittävästi pohjalla.

köykäistä tavaraa, joten leviää helposti tassujen mukana, mutta niin pieni miinuspuoli kaikkia plussia vastaan, ettei haittaa :)

• catmania

Sanon vaan että sellaista hiekkaa ei ole vielä keksittykään joka ei kulkeudu jaloissa.
      Jos hiekka on muuten hyvä niin jostain on tingittävä.
      Itsellä harja aina ovenpielessä ja lakaisen aina kylppäriin mennessä,pieni vaiva kun ottaa tavaksi!

• meillä ei

tuo everclean toimi ollenkaan. Haisee pahalta ja sitä kulkeutuu todella paljon tassujen mukana laatikosta pois.

Kokeile pellettejä esim. pellex(marketit,tarjoustalo jne..) ja ököplus(eläinkaupasta) suosittelen oikeasti..

• catherin

Meillä on nyt menossa ensimmäinen pussi Super Carinoa, ja olen kyllä tykännyt. Tätä ennen ollaan kokeiltu Cassiusta joka pölysi ihan liikaa, Eurolitteriä joka kulkeutui liikaa (kissat kaivoivat sen käytännössä lattialle :D) ja M&M super cleania, joka oli kokonaisuudessaan surkeaa.

Kissojen kaivuintoa hillitäkseni olen päättänyt pysytellä karkeissa hiekoisa ja välttää mikrohiekkoja, mutta kuka tykkää mistäkin. Super Carinoa voin ainakin tällä kokemuksella suositella, 20l (vai 20kg, en muista) säkki maksoi 18,50€, riittävyydestä ei vielä tietoa kun vasta viikko sitten sen ostin.

• Yertzyn oma ihminen

Meillä pelletit toimii - ei haise - ei kulkeennu kun joskus muutama muru joka on helppo vaikka käteen pyyhkäistä taikka rikkaimurilla.
      Vaihdoin microhiekan pelletteihin - ekan kerran kun poika oli menossa pisulle- kääntyi ja katsoi mua kysyvästi naukaisten että mamikka, mitä tämä on ? Sanoin että sinne vaan liruttelemaan ja kaikki sujui tosi hyvin ja olen oikein tyytyväinen tähän ratkaisuun. Pelletit on niin kevyitäkin kantaa kaupasta kotiin.

• pelletit on plussaa

itsekkin kahden poikakissan hajujen kanssa monta vuotta painineena voin suositella pelettejä edullisuuden, hajuttomuuden ja käytännöllisyyden kannalta. Nekun ovat isompia kooltaan kuin hiekat, ei kulkeudu tassuissa, ja märät kohdat helppo siivota kun pelletit murenee. Monasti suositellaan pelletti-wc:tä mutta meillä kyllä ihan tavallinen hiekkalaatikko ja silti toimii loistavasti. Pelletteihin tosin kannattaa totuttaa pikkuhiljaa.
        Mutta ehdottomasti pelletit on parhaita, ja niitä saa mennä wc-pönttöönkin hieman, luonnontuotetta eikä tukkeuta putkia!!

• satusatu
        pelletit on plussaa kirjoitti:

itsekkin kahden poikakissan hajujen kanssa monta vuotta painineena voin suositella pelettejä edullisuuden, hajuttomuuden ja käytännöllisyyden kannalta. Nekun ovat isompia kooltaan kuin hiekat, ei kulkeudu tassuissa, ja märät kohdat helppo siivota kun pelletit murenee. Monasti suositellaan pelletti-wc:tä mutta meillä kyllä ihan tavallinen hiekkalaatikko ja silti toimii loistavasti. Pelletteihin tosin kannattaa totuttaa pikkuhiljaa.
        Mutta ehdottomasti pelletit on parhaita, ja niitä saa mennä wc-pönttöönkin hieman, luonnontuotetta eikä tukkeuta putkia!!

En ole vielä kokeillut, mutta toisella palstalla kehuivat Lidl kaupan paakkuuntuvan hiekan hinta/laatusuhdetta. 10kg 5e.

• Kissaemo
        satusatu kirjoitti:

En ole vielä kokeillut, mutta toisella palstalla kehuivat Lidl kaupan paakkuuntuvan hiekan hinta/laatusuhdetta. 10kg 5e.

Lidlin hiekka ei paakkuunnu kunnolla, eikä pidä hajua lainkaan. En suosittele. Hinta on ainoa hyvä puoli tässä. Mutta hyvää ei valitettavasti saa halvalla. Nyt on kahdella missellä menossa Ever Clean Fresh Guard -hiekkatesti. En vielä osaa kommentoida, mutta sitä suositellaan, jos taloudessa on useampi kissa. Kaikki kissanhiekat kyllä vaativat vähintään kerran päivässä tapahtuvan hiekan siivouksen, mikäli haluaa pitää kissavessan siistinä ja hajuttomana.

• satusatu
        Kissaemo kirjoitti:

Lidlin hiekka ei paakkuunnu kunnolla, eikä pidä hajua lainkaan. En suosittele. Hinta on ainoa hyvä puoli tässä. Mutta hyvää ei valitettavasti saa halvalla. Nyt on kahdella missellä menossa Ever Clean Fresh Guard -hiekkatesti. En vielä osaa kommentoida, mutta sitä suositellaan, jos taloudessa on useampi kissa. Kaikki kissanhiekat kyllä vaativat vähintään kerran päivässä tapahtuvan hiekan siivouksen, mikäli haluaa pitää kissavessan siistinä ja hajuttomana.

Nyt ollut pitkään käytössä 20kg säkeissä rautakaupoista ja maatalouskaupoista saatavaa Vapo pellettiä. N. 6 e maksaa tämä 20kg. Eläinkaupoissa samaa tavaraa pussitettu kissan kuvalla varustettuna, mutta hinta n. 20e
        Pelletti muuttuu pissasta sahajauhoksi. Kakat voi heittää wc pönttöön tai kompostoida. Kerta viikkoon on riittänyt koko pellettien vaihto. Tarkkanenäisenä suosittelen kaikille. Vähemmän sahajauho lattialla haittaa kun hiekanjyvät. Hyvin vähän kulkeutuu tassuissa. Märempänä enemmän.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      25
      4849
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3185
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      208
      2662
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2625
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2420
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2350
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      109
      1575
    Aihe