Hei!
Minulla loppuu pian opintotukikuukaudet ja opiskeluja on vielä reilusti jäljellä. Tietääkö kukaan, kun siis jos nostaa pelkkää asumislisää, se ei kuluta opintotukikuukausia, niin voinko jättää jäljelle yhden opintotukikuukauden ja alkaa sitten nostaa pelkkää asumislisää (kuukausien ajan), jotta saisin edes jotain tukea opintojeni loppuajalle?
Pelkän asumistuen nosto
5
645
Vastaukset
- ....
Itse tein juuri näin. Tukikuukausia oli jäljellä syksyn alussa enää kaksi, joten päätin nostaa seuraavat kuukaudet vain asumislisää.
- kyselijä
lasketa tukikuukaudeksi?
Kun mielestäni jos nostaa pelkän asumislisänkin niin menettää yhden tukikuukauden... muistelenko vain väärin? - asiaa.
kyselijä kirjoitti:
lasketa tukikuukaudeksi?
Kun mielestäni jos nostaa pelkän asumislisänkin niin menettää yhden tukikuukauden... muistelenko vain väärin?Arvaa mistä tämäkin tieto löytyisi? Aaaaivaaan ooooikeeeeinn! Kelasta!
- Hynninen
Eikai opiskelija voi nostaa pelkkää asumistukea? Opiskelijahan nostaa opintotuen asumislisää!! Joten jos tuen peruuttaa, peruuntuu automaattisesti myös asumislisän osuus.
Kertokaa ihmeessä jos voi jotenkin keplotella muuten?- ....
Opiskelija voi nostaa pelkästään opintotuen asumislisää. Olosuhdemuutosilmoituslomakkeessa on kohta missä kysytään, haluaako perua (väliaikaisesti) opintorahan vai asumislisän vai molemmat.
Pelkän asumislisän nosto ei vähennä tukikuukausia, "mutta se edellyttää opinnoissa edistymistä ja vaikuttaa opiskelijan omien tulojen tuloharkinnassa vapaan tulon rajaan tukikuukautena". (Lainaus Kelan päätöksestä)
Minä siis peruin opintorahan, koska tukikuukausia oli niin vähän jäljellä ja nostan asumislisää tämän lukuvuoden. Ja se on aivan sallittua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670