Allergisoivat / vaaralliset

hyönteiset Espanjassa

Pitääkö alla oleva teksti kuinka hyvin paikkansa
maaseudulla? Eli onko skoprionia ja hämähäkkiä ja toukkaa Espanjassa..entä niiden vaarallisuus?

"...talvi ei ole hyönteisten aika.
Espanjassa ei ole skorpioneja eikä myrkyllisiä hämähäkkejä. ...Toukkia, esim perhostoukkia ei tähän aikaan ole. Tavallisia kärpäsiä saattaa
liikkua ja kesäaikaan, varsinkin loppukesästä on hyttysiä ja mäkäräntyyppisiä
pikkukärpäsiä jotka saattavat aiheuttaa allergisen reaktion."

3

1286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Carl

Kyllä, kyllä pitää paikkansa, Espanjassa ei ole vaarallista.
      Ole huoletta, ja hyviä lomia.

• Ei ötököille

Kanarialla en ole koskaan törmännyt hyttysiin, ampiaisiin tai muihin pistäviin ötököihin. Kärpäsiäkin on aika vähän. Hämähäkkejä olen nähnyt yhden metsässä ja nekään eivät ole myrkyllisiä. Skorpioneja ei ole. Kanarialla on kuulemani mukaan yksi myrkyllinen käärme kanarian kyy, mutta tämän olen vain lukenut. Liskoja ja torakoita inhoan, mutta eivät ne tee mitään.

Myöskään Manner-Espanjassa ei yleisesti ole hyttysiä, niitä on vain joissain kosteikoissa jokien varsilla korkeintaan (toisin kuin Kreikassa, jossa niitä on paljon).

• Nuria

Kaikki kesäni Manner-Espanjassa viettävänä, voin kertoa, että kyllä niitä ötököitä löytyy. Itse vielä olen taipuvainen allergisiin reaktioihin, joten kokemuksella...

Espanjassa, luonnossa elä yksi myrkyllinen käärmelaji, kyy. Sitä kyllä harvoin tapaa. Sen sijaan esim. Andalusiassa ystävyyttä ihmisten kanssa tekevät mehiläiset (kyllä niitä vaan kaupunki- ja taajama-alueillakin on), itikat ja hämähäkit. Toisin kuin kotimaiset, espanjalaiset hämähäkit purevat. Puremajälki muistuttaa itikanpistoa.

Reaktioita vältät ihan tavallisilla käsitavara-allergialääkkeillä, minä kannan aina kesäisin mukanani Zyrteciä. Itikanpistot ja hämähäkkien puremat jättävät kuitenkin ainakin minun ihooni jäljen pidemmäksi aikaa, mutta eivät sinänsä vaivaa. Ja muista ennaltaehkäisy! Itikkaöljy illansuussa auttaa välttämään useat puremat!

Toukkia toki on, mutta en ole koskaan kuullut niiden olevan millään tavalla myrkyllisiä. Kotonamme en niitä ole milloinkaan tavannut.

Espanjassa tulee kesäisin muistaa myös meduusat, joita riippuen merialueesta, säästä ja tuulista voi olla erittäin paljonkin. Meduusan polttojäljet ovat kivuliaat.

Mielestäni espanjalainen eläinkunta on kuitenkin pitkälti hyvin samanlainen kuin suomalainen, joten voit huoletta nauttia lomastasi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1853
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1741
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1507
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1198
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1195
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1114
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      992
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      869
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50