Kuinka paljon paastosokeri yleensä vaihtelee? Miten esim. sokerirasituskokeesta voi saada luotettavan tuloksen lähtöarvon vaihtelun vuoksi. Jos esim. kävelee bussille, ajaa kaupunkiin bussilla, kävelee laboratorioon, niin eikö se voi nostaa paastosokeria.
Minulla aamusokeri tänään kotona 5,3. viimeksi labramittauksissa oli 5,8. Labramittauksissa n. 20 vuoden aikana on vaihdellut 5,1-5,8. Kun totesin noin suuria vaihteluita, meni vähän pohja pois paastosokereiden iän mukaisesta nousevasta trendistä, ja aikuistyypin sokeritaudin epäilystä.
Sokerit menevät joskus alas, ja siitä tulee oireita. Mutta sille alasmenollekaan ei ole järkeviä selityksiä. Silloin, kun arvelisi, että nyt menee, niin eipä mene.
paastosokerin vaihtelu
2
1312
Vastaukset
- Dbts
Näyttävät aivan normaaleilta arvoilta. Verensokeri on elimistön säätelyn alainen. Sinulla näyttää säätely pelaavan hyvin. Ei noiden perusteella voi epäillä diabetestä. Oliko jotain muita oireita? Terveellä ihmisellä ei verensokerimittauksista saa mitään järkevää irti, paitsi sen, ettei ole diabetestä.
- Mirriliina
muuta kuin, että menevät joskus alas ja se ,että hypoglykemiaoireet tulevat eri sokeritasoissa eri kerroilla. Alasmenoja ei voi ennustaa syömisistä. Samanlaiselta vaikuttava päivä voi olla verensokereiltaan erilainen. Joskus menevät alas ja joskus ei. Riippuvat kai sen päivän "paastosokeritasosta". Kaipa jotain vastavaikuttajahormoneja on pelissä mukana eri lailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667