Siinä varmasti on auto joka täyttää kaikki epämukavuusvaatimukset.Joka muuta väittää valehtelee.Uskomattoman huono jousitus.Jopa vanha traktori on parempi tiellä kuin Samara.Kuinka voidaan auto tehdä huonoksi se on Samaran tehtaan salaisuus
Lada Samara epämukavin auto
33
1896
Vastaukset
- nimimerkkiä
Jaahas. "Kunnan valtuutettu" on nyt vaihtanut nimimerkkiä? Ainakin kirjoitustaito samaa tasoa.
- xXNiherXx
PERKELE LADA SAMARA ON PARAS AUTO
- Omituinen tulkinta
sinulla. Jos emme kaikki ole samaa mieltä kuin sinä olemme valehtelijoita ? Kukahan sinutkin herättäisi ...
- Kanto.
Ja höpö höpön. Samara päähittää kirkkaasti tänä päivänäkin tehtyjä länsilaatu autoja tullen mennen. Esim. päästöt Samarassa päästö arvot ovat pienemmät kuin keskiverto länsiräppänässä järkiään. Samara on suuniteltu joskus 90 luvulla ja sen päästöt ovat kilpailu kykyisiä nytten myynti kärjessä oleviin autoihin. Saattaa olla joku pieni autonkäppyrä ja muutama mopoauto olla pieni päästöisempi, mutta eihän niitä voi autoiksi sanoakkaan. Maastossa Samara on kokonaan omaa luokkaa vaikka vertaisi johonkin ns. maastureihin, ja jos ei Samaralla pääsisi niin silloin pitää vaihtaa Nivaan, missään nimessä ei muihin autoihin. Hinnaltaan Samara on muita autoja paljon edullisempi kuin muut autot, kun siihen ajatellaa se että laadultaan Samara on parempi luulisi tämän olevan kokonaan toisin päin, mutta tässä tullaankin nyt siihen missä aina ollaan niin N-L:ssa ja nyt Venäjällä siellä kehitellään autot niin että niitä pystyy ostamaan kaikki jotka haluavat auton itselleen.
- ja ne faktat
Ladan päästöt 180g/km ja esim. ison Volvon jopa alle 100g/km. mutta älä toki anna faktojen häiritä harhakuvitelmiasi ja valheitasi.
- Kuka nyh
skone traktorilla ees ajais ... päästäköön kuin vähä vain ni paska mika paska.
- kommunismi rulaa
Älä anna faktojen häiritä kommunistista utopiaasi.
- Kanto.
kommunismi rulaa kirjoitti:
Älä anna faktojen häiritä kommunistista utopiaasi.
Jos otetaan 90 luvun Volvo niin päästöt niissä on niin suuret ettei niitä edes uskalleta julkaista. Samaran kone ja paljon muutakin on nykyisessä 110 mallissa, eikä päästöt ole sittenkään suuret kun vertaa tämän päivän autoihin. Elikkä jo silloin Samarassa oli päästöt samaa luokkaa kuin noin 20 vuotta myöhemmin tehdyissä ns. länsilaatu autoissa. Jos nyt olisi mahdollista saada ihan uusinta mallia oleva Lada niin se varmasti olisi vähäpäästöisempi kuin muut autot järkiään. Varmaankaan ei Venäjällä silloin 90 luvun puolenvälin seutuvilla kovinkaan paljoa otettu huomioon näitä päästö asioita, nyt varmasti on toisin ja tulosta on syntynyt. Eivät faktat häiritse minua vaan ne vahvistavat käsitystä Samarasta ja yleensä Ladasta.
- vanhojen muistelu
Kanto. kirjoitti:
Jos otetaan 90 luvun Volvo niin päästöt niissä on niin suuret ettei niitä edes uskalleta julkaista. Samaran kone ja paljon muutakin on nykyisessä 110 mallissa, eikä päästöt ole sittenkään suuret kun vertaa tämän päivän autoihin. Elikkä jo silloin Samarassa oli päästöt samaa luokkaa kuin noin 20 vuotta myöhemmin tehdyissä ns. länsilaatu autoissa. Jos nyt olisi mahdollista saada ihan uusinta mallia oleva Lada niin se varmasti olisi vähäpäästöisempi kuin muut autot järkiään. Varmaankaan ei Venäjällä silloin 90 luvun puolenvälin seutuvilla kovinkaan paljoa otettu huomioon näitä päästö asioita, nyt varmasti on toisin ja tulosta on syntynyt. Eivät faktat häiritse minua vaan ne vahvistavat käsitystä Samarasta ja yleensä Ladasta.
Jos jätetään historia ja pysytään asiassa. Volvotkin kuluttivat ja saastuttivat aikanaan paljon kuten Lada. Mutta Volvo kehittyi ja on nykyään huipputaloudellinen ja ympäristöystävällinen. Lada ei kehittynyt vaan joutui myyntikieltoon.
Uusi Lada kuluttaa ja saastuttaa yhtä paljon kun kaksi nykyaikaista, ympäristöystävällistä vastaavankokoista autoa yhteensä. Ladahan kuuluu erittäin pienien autojen sarjaan jossa se onkin ylivoimaisesti eniten saastuttava.
Lada edustaa säälittävää vanhanaikaisuutta kuten kuskinsakin. - Anonyymi
vanhojen muistelu kirjoitti:
Jos jätetään historia ja pysytään asiassa. Volvotkin kuluttivat ja saastuttivat aikanaan paljon kuten Lada. Mutta Volvo kehittyi ja on nykyään huipputaloudellinen ja ympäristöystävällinen. Lada ei kehittynyt vaan joutui myyntikieltoon.
Uusi Lada kuluttaa ja saastuttaa yhtä paljon kun kaksi nykyaikaista, ympäristöystävällistä vastaavankokoista autoa yhteensä. Ladahan kuuluu erittäin pienien autojen sarjaan jossa se onkin ylivoimaisesti eniten saastuttava.
Lada edustaa säälittävää vanhanaikaisuutta kuten kuskinsakin.Täytyy sanoa, että meillä on ollut Lada Samara miehen isän kuoltua. Ja aina, kun muut autot ovat olleet rikki jostakin kohtaa, Samara on lähtenyt aina liikkeelle. Kylmästä tallista kovalla pakkasella tai keli mikä hyvänsä. Muutaman kerran auto on jättänyt tielle ja hinausautoa tarvittu. Samara ei yhtään kertaa.
On saatu katsastettua, pari kertaa korjauksen kautta. Ei kuluta paljon, päästöt ovat olleet kurissa. Kun on tehty joku remppa, osat ovat olleet halpoja. Työ on ollut perustyötä, jotka korjaajat ovat osanneet. Ei ole ruostunut. Appiukko piti aikoinaan parempaa huolta kuin me, musta auto kiilsi.
- ja ne faktat
Lada 110 180–186 g/km
Volvo S60- ja V60-mallien DRIVe-versiot - CO2-päästöt vain 114 ja 119 g/km
Ja nämä Volvot ovat siis isoja autoja ja Lada pieni.
http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/Pages/default.aspx?itemid=58
http://www.autowiki.fi/index.php/Lada_110- Kanto.
Tuo Volvo malli on tätä päivää, mutta Samara on jotain v.88-v.90 ajalta ehkä vieläkin vanhempaakin. Silloin ei vielä mölytty päästöarvoista niin kuin nyt, ja jos mölyttiinki niin se oli silkkaa valetta mitä ns. laatulänsi auto myyjät ja autotestilehet kirjoitti. Sehän vale meni joihinki täydestä kuin pissa lumeen. Mitä merkitystä auton koolla on sehän se on tärkeä mitä sieltä pakoputkesta tupruaa, näitä enemmän tupruttajia on varmasti enemmän kuin Ladoja.
- Länsiautot hyi,hyi.
Itte saastutat paljon enemmän kuin Lada.Kirjoitat täyttä p;skaa.
- Samara-mies
110:ssä se on parempi.
- luku taito
Nuo lukemat ovat 110:n ja mukana oli myös linkki. Tilanne on Ladan kohdalla todellakin näin katastrofaalisen huono.
- Samara-mies
luku taito kirjoitti:
Nuo lukemat ovat 110:n ja mukana oli myös linkki. Tilanne on Ladan kohdalla todellakin näin katastrofaalisen huono.
110:ssä on 1,5/1,6 litrainen moottori ja Vovoissa 2,0->, joten Volvo imee enempi bensaa.
- apukoulun logiikkaa
Samara-mies kirjoitti:
110:ssä on 1,5/1,6 litrainen moottori ja Vovoissa 2,0->, joten Volvo imee enempi bensaa.
Jos maailma toimisikin apukoulun logiikkasi mukaisesti. Mutta kun ei. Länsimaiset autot ovat kehittyneet siitä kun apukoulusi kävit. Lada ei.
- Samara-mies
apukoulun logiikkaa kirjoitti:
Jos maailma toimisikin apukoulun logiikkasi mukaisesti. Mutta kun ei. Länsimaiset autot ovat kehittyneet siitä kun apukoulusi kävit. Lada ei.
Mikä on apukoulu? Kävin kiertokoulua, jota kiersin vikasuuntaan.
- Kanto.
apukoulun logiikkaa kirjoitti:
Jos maailma toimisikin apukoulun logiikkasi mukaisesti. Mutta kun ei. Länsimaiset autot ovat kehittyneet siitä kun apukoulusi kävit. Lada ei.
Samarahan on noin 85- 90 v. Lada 110 on samalla koneella eikä minun mielestä niiden päästöt ole sanottavasti suuremmat kuin tämän päivän länsi autoissa. Herää väkistenkin kysymys mitä oli länsiautojen päästöt 85- 90vuoden malleissa kun ne ovat NIIN kovasti kehittyneet näissä päästöasioissa, eikä ero ole tuon kummempi Ladaan nähden.
- Anonyymi
Kanto. kirjoitti:
Samarahan on noin 85- 90 v. Lada 110 on samalla koneella eikä minun mielestä niiden päästöt ole sanottavasti suuremmat kuin tämän päivän länsi autoissa. Herää väkistenkin kysymys mitä oli länsiautojen päästöt 85- 90vuoden malleissa kun ne ovat NIIN kovasti kehittyneet näissä päästöasioissa, eikä ero ole tuon kummempi Ladaan nähden.
Niitä samaroitahan oli sekä kaasutinkoneina että elektronisella polttoaineen syötöllä luulisi että eroja olisi
- Tässä faktat
110:n päästöt ovat siis 180g/km. Ei oteta näitä kaikkein pieniruokaisempia vertailukohteeksi vaan otetaan samaa kokoluokkaa tai olisiko vähän isompi VW Polo oikein kunnon tehokoneella eli 1.2 TSI:llä. Sen CO2 on 128g/km vaikka tehoa ja vääntöä aivan eri malliin. Siitähän sen parhaiten näkee miten kaukana Lada on nykyaijasta.
Ero on siis valtava. Polon taloudellisimman mallin lukema on muuten 89g/km. Mitenkänhän eroa Ladaan voisi kuvata kun valtava tuli jo käytettyä?- Anonyymi
Samalla tavalla ne ladankin päästöt pienenisivät ja tehot nousisivat jos siihen laitettaisiin turbo. Sitten tuleekin ainaiset turbo ongelmat ja alakerta leviää kun niin on kovilla.
- Anonyymi
Esim vw Golf mk2 on hieno samara 1300 aika nätti
- Anonyymi
Lada Samara epämukavin auto,,,et vaikuta tietävän paljoakaan autojen jousituksesta !
- Anonyymi
Ladassa oli 1980-luvulla parempi jousitus kuin riisikipoissa.
- Anonyymi
Ladojen tekniikka on jäänyt sinne 80-90 -luvun tietämille. Moottorin iskutilavuutta on saatu kasvatettua, mutta tehoa ja vääntöä on saatu lisää todella vähän.
- Anonyymi
Lada Samara epämukavin auto......aloituksen tekijä väläyttelee tätä samaa tarinaa monella eri foorumilla HÄPEÄ
- Anonyymi
Lada samara nyt vaan on aivan paska auto. Ohjaus niin jäykkä ettei salilla tarvitse käydä, vaihdekeppi soppakeppi josta aivan lottoa valita vaihde. Kytkintuntuma olematon ja tarvitaan helkkaristi kierroksia että pääsee liikkeelle. Vanhat ladapapat sitten hajottaa hyvät länsiautotkin luistattamalla kytkintä kovilla kierroksilla kun eivät tajua että normaalit autot eivät semmoista tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lada samara nyt vaan on aivan paska auto. Ohjaus niin jäykkä ettei salilla tarvitse käydä, vaihdekeppi soppakeppi josta aivan lottoa valita vaihde. Kytkintuntuma olematon ja tarvitaan helkkaristi kierroksia että pääsee liikkeelle. Vanhat ladapapat sitten hajottaa hyvät länsiautotkin luistattamalla kytkintä kovilla kierroksilla kun eivät tajua että normaalit autot eivät semmoista tarvitse.
Et kyllä tiedä mistään mitään !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kyllä tiedä mistään mitään !
Menikö punikin ihon alle vuoden 2022 kommentti Ladasta?
Ketjukin on vuodelta 2006, eikä Samaraa ole meillä myyty vuosikymmeniin.
Surkea Neuvostoliittolainen tuote, niin kuin kaikki muutkin. - Anonyymi
80-luvun tojota corollaa ei voinut sanoa mukavaksi johtuen lähinnä jäykästä taka-akselista
- Anonyymi
Eipä se käyttömukavuutta sinänsä tarvitsekaan, kunhan auto toimii ja liikkuu ja menee katsastuksesta läpi, niin se riittää.
Ainakin autoa oikeasti tarvitsevalle ja oikeasti sen ymmärtävälle, että auto on kulkuvälinen, ei muuta.
Itse asun haja-asutusalueella ja Ladoja mulla on ollut muutama tässä vuosien mittaan.
Tällä hetkellä mulla on käyttöautona Lada 111 farmari ja kakkosautona täysin toimiva ja hyväkuntoinen Samara.
Tuon Samaran olen pitänyt ihan sen vuoksi, koska ei ole järkeä myydä sitä pois vaikka muuten pärjäisin hyvin 1 autolla.
Hyvin olen päässyt kulkemaan sen mitä tarvitsen eikä autossa ole kuitenkaan paljoa rahaa kiinni. On myös helppo korjata itsekin tarvittaessa ja ylläpitokulut ovat muutenkin ihan ok-tasoa.
Eli ei ole järkeä ostaa mitään kalliimpaa länsiautoa, ainakaan ennen kuin näistä aika jättää jossain vaiheessa.
Tietty joku vähintään 50000km vuodessa ajava pumpuliperse voi tarvitakin jonkun ökymersun perseensä alle. - Anonyymi
.................... 2006- vuoden aloitus ................
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822