Lada Samara epämukavin auto

Tehdasmies

Siinä varmasti on auto joka täyttää kaikki epämukavuusvaatimukset.Joka muuta väittää valehtelee.Uskomattoman huono jousitus.Jopa vanha traktori on parempi tiellä kuin Samara.Kuinka voidaan auto tehdä huonoksi se on Samaran tehtaan salaisuus

33

1931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkkiä

      Jaahas. "Kunnan valtuutettu" on nyt vaihtanut nimimerkkiä? Ainakin kirjoitustaito samaa tasoa.

    • xXNiherXx

      PERKELE LADA SAMARA ON PARAS AUTO

    • Omituinen tulkinta

      sinulla. Jos emme kaikki ole samaa mieltä kuin sinä olemme valehtelijoita ? Kukahan sinutkin herättäisi ...

    • Kanto.

      Ja höpö höpön. Samara päähittää kirkkaasti tänä päivänäkin tehtyjä länsilaatu autoja tullen mennen. Esim. päästöt Samarassa päästö arvot ovat pienemmät kuin keskiverto länsiräppänässä järkiään. Samara on suuniteltu joskus 90 luvulla ja sen päästöt ovat kilpailu kykyisiä nytten myynti kärjessä oleviin autoihin. Saattaa olla joku pieni autonkäppyrä ja muutama mopoauto olla pieni päästöisempi, mutta eihän niitä voi autoiksi sanoakkaan. Maastossa Samara on kokonaan omaa luokkaa vaikka vertaisi johonkin ns. maastureihin, ja jos ei Samaralla pääsisi niin silloin pitää vaihtaa Nivaan, missään nimessä ei muihin autoihin. Hinnaltaan Samara on muita autoja paljon edullisempi kuin muut autot, kun siihen ajatellaa se että laadultaan Samara on parempi luulisi tämän olevan kokonaan toisin päin, mutta tässä tullaankin nyt siihen missä aina ollaan niin N-L:ssa ja nyt Venäjällä siellä kehitellään autot niin että niitä pystyy ostamaan kaikki jotka haluavat auton itselleen.

      • ja ne faktat

        Ladan päästöt 180g/km ja esim. ison Volvon jopa alle 100g/km. mutta älä toki anna faktojen häiritä harhakuvitelmiasi ja valheitasi.


    • Kuka nyh

      skone traktorilla ees ajais ... päästäköön kuin vähä vain ni paska mika paska.

      • kommunismi rulaa

        Älä anna faktojen häiritä kommunistista utopiaasi.


      • Kanto.
        kommunismi rulaa kirjoitti:

        Älä anna faktojen häiritä kommunistista utopiaasi.

        Jos otetaan 90 luvun Volvo niin päästöt niissä on niin suuret ettei niitä edes uskalleta julkaista. Samaran kone ja paljon muutakin on nykyisessä 110 mallissa, eikä päästöt ole sittenkään suuret kun vertaa tämän päivän autoihin. Elikkä jo silloin Samarassa oli päästöt samaa luokkaa kuin noin 20 vuotta myöhemmin tehdyissä ns. länsilaatu autoissa. Jos nyt olisi mahdollista saada ihan uusinta mallia oleva Lada niin se varmasti olisi vähäpäästöisempi kuin muut autot järkiään. Varmaankaan ei Venäjällä silloin 90 luvun puolenvälin seutuvilla kovinkaan paljoa otettu huomioon näitä päästö asioita, nyt varmasti on toisin ja tulosta on syntynyt. Eivät faktat häiritse minua vaan ne vahvistavat käsitystä Samarasta ja yleensä Ladasta.


      • vanhojen muistelu
        Kanto. kirjoitti:

        Jos otetaan 90 luvun Volvo niin päästöt niissä on niin suuret ettei niitä edes uskalleta julkaista. Samaran kone ja paljon muutakin on nykyisessä 110 mallissa, eikä päästöt ole sittenkään suuret kun vertaa tämän päivän autoihin. Elikkä jo silloin Samarassa oli päästöt samaa luokkaa kuin noin 20 vuotta myöhemmin tehdyissä ns. länsilaatu autoissa. Jos nyt olisi mahdollista saada ihan uusinta mallia oleva Lada niin se varmasti olisi vähäpäästöisempi kuin muut autot järkiään. Varmaankaan ei Venäjällä silloin 90 luvun puolenvälin seutuvilla kovinkaan paljoa otettu huomioon näitä päästö asioita, nyt varmasti on toisin ja tulosta on syntynyt. Eivät faktat häiritse minua vaan ne vahvistavat käsitystä Samarasta ja yleensä Ladasta.

        Jos jätetään historia ja pysytään asiassa. Volvotkin kuluttivat ja saastuttivat aikanaan paljon kuten Lada. Mutta Volvo kehittyi ja on nykyään huipputaloudellinen ja ympäristöystävällinen. Lada ei kehittynyt vaan joutui myyntikieltoon.

        Uusi Lada kuluttaa ja saastuttaa yhtä paljon kun kaksi nykyaikaista, ympäristöystävällistä vastaavankokoista autoa yhteensä. Ladahan kuuluu erittäin pienien autojen sarjaan jossa se onkin ylivoimaisesti eniten saastuttava.

        Lada edustaa säälittävää vanhanaikaisuutta kuten kuskinsakin.


      • Anonyymi
        vanhojen muistelu kirjoitti:

        Jos jätetään historia ja pysytään asiassa. Volvotkin kuluttivat ja saastuttivat aikanaan paljon kuten Lada. Mutta Volvo kehittyi ja on nykyään huipputaloudellinen ja ympäristöystävällinen. Lada ei kehittynyt vaan joutui myyntikieltoon.

        Uusi Lada kuluttaa ja saastuttaa yhtä paljon kun kaksi nykyaikaista, ympäristöystävällistä vastaavankokoista autoa yhteensä. Ladahan kuuluu erittäin pienien autojen sarjaan jossa se onkin ylivoimaisesti eniten saastuttava.

        Lada edustaa säälittävää vanhanaikaisuutta kuten kuskinsakin.

        Täytyy sanoa, että meillä on ollut Lada Samara miehen isän kuoltua. Ja aina, kun muut autot ovat olleet rikki jostakin kohtaa, Samara on lähtenyt aina liikkeelle. Kylmästä tallista kovalla pakkasella tai keli mikä hyvänsä. Muutaman kerran auto on jättänyt tielle ja hinausautoa tarvittu. Samara ei yhtään kertaa.
        On saatu katsastettua, pari kertaa korjauksen kautta. Ei kuluta paljon, päästöt ovat olleet kurissa. Kun on tehty joku remppa, osat ovat olleet halpoja. Työ on ollut perustyötä, jotka korjaajat ovat osanneet. Ei ole ruostunut. Appiukko piti aikoinaan parempaa huolta kuin me, musta auto kiilsi.


    • ja ne faktat
      • Kanto.

        Tuo Volvo malli on tätä päivää, mutta Samara on jotain v.88-v.90 ajalta ehkä vieläkin vanhempaakin. Silloin ei vielä mölytty päästöarvoista niin kuin nyt, ja jos mölyttiinki niin se oli silkkaa valetta mitä ns. laatulänsi auto myyjät ja autotestilehet kirjoitti. Sehän vale meni joihinki täydestä kuin pissa lumeen. Mitä merkitystä auton koolla on sehän se on tärkeä mitä sieltä pakoputkesta tupruaa, näitä enemmän tupruttajia on varmasti enemmän kuin Ladoja.


      • Länsiautot hyi,hyi.

        Itte saastutat paljon enemmän kuin Lada.Kirjoitat täyttä p;skaa.


    • Samara-mies

      110:ssä se on parempi.

      • luku taito

        Nuo lukemat ovat 110:n ja mukana oli myös linkki. Tilanne on Ladan kohdalla todellakin näin katastrofaalisen huono.


      • Samara-mies
        luku taito kirjoitti:

        Nuo lukemat ovat 110:n ja mukana oli myös linkki. Tilanne on Ladan kohdalla todellakin näin katastrofaalisen huono.

        110:ssä on 1,5/1,6 litrainen moottori ja Vovoissa 2,0->, joten Volvo imee enempi bensaa.


      • apukoulun logiikkaa
        Samara-mies kirjoitti:

        110:ssä on 1,5/1,6 litrainen moottori ja Vovoissa 2,0->, joten Volvo imee enempi bensaa.

        Jos maailma toimisikin apukoulun logiikkasi mukaisesti. Mutta kun ei. Länsimaiset autot ovat kehittyneet siitä kun apukoulusi kävit. Lada ei.


      • Samara-mies
        apukoulun logiikkaa kirjoitti:

        Jos maailma toimisikin apukoulun logiikkasi mukaisesti. Mutta kun ei. Länsimaiset autot ovat kehittyneet siitä kun apukoulusi kävit. Lada ei.

        Mikä on apukoulu? Kävin kiertokoulua, jota kiersin vikasuuntaan.


      • Kanto.
        apukoulun logiikkaa kirjoitti:

        Jos maailma toimisikin apukoulun logiikkasi mukaisesti. Mutta kun ei. Länsimaiset autot ovat kehittyneet siitä kun apukoulusi kävit. Lada ei.

        Samarahan on noin 85- 90 v. Lada 110 on samalla koneella eikä minun mielestä niiden päästöt ole sanottavasti suuremmat kuin tämän päivän länsi autoissa. Herää väkistenkin kysymys mitä oli länsiautojen päästöt 85- 90vuoden malleissa kun ne ovat NIIN kovasti kehittyneet näissä päästöasioissa, eikä ero ole tuon kummempi Ladaan nähden.


      • Anonyymi
        Kanto. kirjoitti:

        Samarahan on noin 85- 90 v. Lada 110 on samalla koneella eikä minun mielestä niiden päästöt ole sanottavasti suuremmat kuin tämän päivän länsi autoissa. Herää väkistenkin kysymys mitä oli länsiautojen päästöt 85- 90vuoden malleissa kun ne ovat NIIN kovasti kehittyneet näissä päästöasioissa, eikä ero ole tuon kummempi Ladaan nähden.

        Niitä samaroitahan oli sekä kaasutinkoneina että elektronisella polttoaineen syötöllä luulisi että eroja olisi


    • Tässä faktat

      110:n päästöt ovat siis 180g/km. Ei oteta näitä kaikkein pieniruokaisempia vertailukohteeksi vaan otetaan samaa kokoluokkaa tai olisiko vähän isompi VW Polo oikein kunnon tehokoneella eli 1.2 TSI:llä. Sen CO2 on 128g/km vaikka tehoa ja vääntöä aivan eri malliin. Siitähän sen parhaiten näkee miten kaukana Lada on nykyaijasta.

      Ero on siis valtava. Polon taloudellisimman mallin lukema on muuten 89g/km. Mitenkänhän eroa Ladaan voisi kuvata kun valtava tuli jo käytettyä?

      • Anonyymi

        Samalla tavalla ne ladankin päästöt pienenisivät ja tehot nousisivat jos siihen laitettaisiin turbo. Sitten tuleekin ainaiset turbo ongelmat ja alakerta leviää kun niin on kovilla.


    • Anonyymi

      Esim vw Golf mk2 on hieno samara 1300 aika nätti

    • Anonyymi

      Lada Samara epämukavin auto,,,et vaikuta tietävän paljoakaan autojen jousituksesta !

    • Anonyymi

      Ladassa oli 1980-luvulla parempi jousitus kuin riisikipoissa.

    • Anonyymi

      Ladojen tekniikka on jäänyt sinne 80-90 -luvun tietämille. Moottorin iskutilavuutta on saatu kasvatettua, mutta tehoa ja vääntöä on saatu lisää todella vähän.

    • Anonyymi

      Lada Samara epämukavin auto......aloituksen tekijä väläyttelee tätä samaa tarinaa monella eri foorumilla HÄPEÄ

      • Anonyymi

        Lada samara nyt vaan on aivan paska auto. Ohjaus niin jäykkä ettei salilla tarvitse käydä, vaihdekeppi soppakeppi josta aivan lottoa valita vaihde. Kytkintuntuma olematon ja tarvitaan helkkaristi kierroksia että pääsee liikkeelle. Vanhat ladapapat sitten hajottaa hyvät länsiautotkin luistattamalla kytkintä kovilla kierroksilla kun eivät tajua että normaalit autot eivät semmoista tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lada samara nyt vaan on aivan paska auto. Ohjaus niin jäykkä ettei salilla tarvitse käydä, vaihdekeppi soppakeppi josta aivan lottoa valita vaihde. Kytkintuntuma olematon ja tarvitaan helkkaristi kierroksia että pääsee liikkeelle. Vanhat ladapapat sitten hajottaa hyvät länsiautotkin luistattamalla kytkintä kovilla kierroksilla kun eivät tajua että normaalit autot eivät semmoista tarvitse.

        Et kyllä tiedä mistään mitään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kyllä tiedä mistään mitään !

        Menikö punikin ihon alle vuoden 2022 kommentti Ladasta?
        Ketjukin on vuodelta 2006, eikä Samaraa ole meillä myyty vuosikymmeniin.
        Surkea Neuvostoliittolainen tuote, niin kuin kaikki muutkin.


      • Anonyymi

        80-luvun tojota corollaa ei voinut sanoa mukavaksi johtuen lähinnä jäykästä taka-akselista


    • Anonyymi

      Eipä se käyttömukavuutta sinänsä tarvitsekaan, kunhan auto toimii ja liikkuu ja menee katsastuksesta läpi, niin se riittää.
      Ainakin autoa oikeasti tarvitsevalle ja oikeasti sen ymmärtävälle, että auto on kulkuvälinen, ei muuta.
      Itse asun haja-asutusalueella ja Ladoja mulla on ollut muutama tässä vuosien mittaan.
      Tällä hetkellä mulla on käyttöautona Lada 111 farmari ja kakkosautona täysin toimiva ja hyväkuntoinen Samara.
      Tuon Samaran olen pitänyt ihan sen vuoksi, koska ei ole järkeä myydä sitä pois vaikka muuten pärjäisin hyvin 1 autolla.
      Hyvin olen päässyt kulkemaan sen mitä tarvitsen eikä autossa ole kuitenkaan paljoa rahaa kiinni. On myös helppo korjata itsekin tarvittaessa ja ylläpitokulut ovat muutenkin ihan ok-tasoa.
      Eli ei ole järkeä ostaa mitään kalliimpaa länsiautoa, ainakaan ennen kuin näistä aika jättää jossain vaiheessa.
      Tietty joku vähintään 50000km vuodessa ajava pumpuliperse voi tarvitakin jonkun ökymersun perseensä alle.

    • Anonyymi

      .................... 2006- vuoden aloitus ................

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2735
    2. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      420
      2254
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      21
      2156
    4. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2000
    5. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1769
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      137
      1689
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1206
    8. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1154
    9. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1059
    10. Kerro mulle miksi juuri me

      Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      977
    Aihe