Hienoa Dodge!

Vihdoin asiaa.

Kiva huomata kuinka moni tuttavapiiristäkin,ennen niin vannoutunut euroisti/japsisti on vaihdettuaan entisen autonsa Caliberiin,sanonut että Dodgella on aidosti kiva ajaa. Siinä tulee iloiseksi :)

Dodge on myös vanha legendaarinen automerkki,kohta saadaan lisää malleja Suomeen, isompiakin V8:eillakin! Siitä se ilo vasta alkaa. Oli muuten aika tujakka menopeli TM:ssä Jeeppi tolla jatketulla Hemillä. alle 5 sekuntia 0-100 km/h märällä asfaltilla tuollaiselle valtavalle autolle automaatilla,ei paha :)

Muutenkin olen ihmetellyt aina näitä jenkkien parjaajia.Usein ovat juuri niitä joilla ei ole mitään kokemuksta jenkeistä oikeasti.Itellä on Pontaic Bonneville (yli 10 vuotias jo),mutta se paras auto mitä mulla on ollut(tilava,hiton hyvännäköinen ja massasta erottuva,paljon varusteltu,voimakas silti taloudellinen,ja mielettömän mukava ajaa).

31

7488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juurikin

      eikös tuo Caliber ole kaikkien testien jumbo. Missä uudessa autossa on muuten noin ruma maski? Ei minulla Dodgea vastaan mitään ole etenkin jos se on 60-80 luvulta. Silloin tekivät hienoja pelejä.

      • Aih sentään

        "Ei minulla Dodgea vastaan mitään ole etenkin jos se on 60-80 luvulta. Silloin tekivät hienoja pelejä."

        Dodge dart, aih ja voih :-D


      • Caliberissa

        Parasta Caliberin ulkonäössä on juuri tuo maski. Ajan auton aina niin parkkiin että kaikki näkevät sen maskin. Joskus saatan töötätäkin , jos ajan ison ihmismäärän ohi, että kaikki varmasti näkevät caliberini ja sen upean maskin.


      • varmasti viisas mies,
        Caliberissa kirjoitti:

        Parasta Caliberin ulkonäössä on juuri tuo maski. Ajan auton aina niin parkkiin että kaikki näkevät sen maskin. Joskus saatan töötätäkin , jos ajan ison ihmismäärän ohi, että kaikki varmasti näkevät caliberini ja sen upean maskin.

        sillä mitään muuta hyvää siinä rumassa paskassa ei olekaan.


      • Caliberissa on myös
        varmasti viisas mies, kirjoitti:

        sillä mitään muuta hyvää siinä rumassa paskassa ei olekaan.

        Yksi parhaita juttuja caliberin omistamisessa on myös on ärsyttää näitä kateellisia räkänokkia.


      • Croma
        Caliberissa on myös kirjoitti:

        Yksi parhaita juttuja caliberin omistamisessa on myös on ärsyttää näitä kateellisia räkänokkia.

        ... sääliksi käy.
        Mikä caliberissa on hyvää?
        - ...
        Mikä siinä on huonoa?
        - valot
        - melu
        - halpa sisustus
        - surkea kone (ainakin 1.8l)
        - laatu
        - kulutus
        - hinta/ominaisuus -suhde
        - hinta/laatu -suhde
        ... listaa voisi jatkaa varmaan koko iltapäivän.

        ja ps. itse ajan hiukan kalliimmalla, joten enpä teitä caliber-miehiä kyllä kadehti. Outoa toi teidän hehkutus, etteko muita autoja koeajaneet ollenkaan, kun autoa ostitte? Ei tarvinnut montaa sekuntia itse siinä muoviräpsyssä istua, kun jo tiesin, ettei siitä mun autoa tule... eikä tullut!


      • laatua
        Croma kirjoitti:

        ... sääliksi käy.
        Mikä caliberissa on hyvää?
        - ...
        Mikä siinä on huonoa?
        - valot
        - melu
        - halpa sisustus
        - surkea kone (ainakin 1.8l)
        - laatu
        - kulutus
        - hinta/ominaisuus -suhde
        - hinta/laatu -suhde
        ... listaa voisi jatkaa varmaan koko iltapäivän.

        ja ps. itse ajan hiukan kalliimmalla, joten enpä teitä caliber-miehiä kyllä kadehti. Outoa toi teidän hehkutus, etteko muita autoja koeajaneet ollenkaan, kun autoa ostitte? Ei tarvinnut montaa sekuntia itse siinä muoviräpsyssä istua, kun jo tiesin, ettei siitä mun autoa tule... eikä tullut!

        ja tyylikkyyttä on autoissa, joiden sisustukseen on käytetty jalopuun muovijäljitelmää. Köyhissä oloissa syntyneet istuvat näissä kotteroissa ja kuvittelevat olevana parooneja.


      • Caliberissa
        Croma kirjoitti:

        ... sääliksi käy.
        Mikä caliberissa on hyvää?
        - ...
        Mikä siinä on huonoa?
        - valot
        - melu
        - halpa sisustus
        - surkea kone (ainakin 1.8l)
        - laatu
        - kulutus
        - hinta/ominaisuus -suhde
        - hinta/laatu -suhde
        ... listaa voisi jatkaa varmaan koko iltapäivän.

        ja ps. itse ajan hiukan kalliimmalla, joten enpä teitä caliber-miehiä kyllä kadehti. Outoa toi teidän hehkutus, etteko muita autoja koeajaneet ollenkaan, kun autoa ostitte? Ei tarvinnut montaa sekuntia itse siinä muoviräpsyssä istua, kun jo tiesin, ettei siitä mun autoa tule... eikä tullut!

        Sainpas ärsytettyä sinuakin croma ressukka , hah !

        Että joku voi nykypäivänä viellä ajella fiatilla.... aika säälittävää.


      • joku voi vielä
        Caliberissa on myös kirjoitti:

        Yksi parhaita juttuja caliberin omistamisessa on myös on ärsyttää näitä kateellisia räkänokkia.

        sokeutua kissankullan kimalteesta noinkin paljon että kuvittelee jonkun olevan kateellinen jos toinen ajaa rahoituksella ostetulla parinkymmenen tonnin muoviämpärillä.


      • meille se
        joku voi vielä kirjoitti:

        sokeutua kissankullan kimalteesta noinkin paljon että kuvittelee jonkun olevan kateellinen jos toinen ajaa rahoituksella ostetulla parinkymmenen tonnin muoviämpärillä.

        millä sinä ajelet?


      • Croma
        Caliberissa kirjoitti:

        Sainpas ärsytettyä sinuakin croma ressukka , hah !

        Että joku voi nykypäivänä viellä ajella fiatilla.... aika säälittävää.

        ... koska en ole yhtään ärsyyntynyt.
        Oma autoni vain on kaikilta ominaisuuksiltaan perempi kuin caliber. Piste.

        Muuten ihan sama mitä ajattelet, kaikesta päätellen sulla ei ole varaa uuteen autoon lainkaan, koska kai olisit niitä oikeasti käynyt koeajamassa ja vertaillut? Nyt näyttää siltä ettet ole. Minä taas olen ja voin sanoa muutamasta autosta mielipiteeni koekäytön perusteella. Vaihtoehtoina oli mm: BMW 318, VW Passat 2,0 FSI, Mondeo, Mitsubishi Outlander, MB B-sarja, ja kävin tuota teidän muovi-ihmettäkin katsomassa (tosin oli kyllä todellakin eri luokassa, corolla-luokassa...) ja Croma tuli valittua. Miksi? Koska se oli ominaisuuksiltaa sopiva; hiljainen, tilava, hyvin varusteltu jne... Ja konekin vääntää väkevästi ihan alhaalta saakka, toisin kuin caliberissa.

        ps. ei ole puujäljitelmiä, kun en niistä pidä.


      • Herdez
        Croma kirjoitti:

        ... koska en ole yhtään ärsyyntynyt.
        Oma autoni vain on kaikilta ominaisuuksiltaan perempi kuin caliber. Piste.

        Muuten ihan sama mitä ajattelet, kaikesta päätellen sulla ei ole varaa uuteen autoon lainkaan, koska kai olisit niitä oikeasti käynyt koeajamassa ja vertaillut? Nyt näyttää siltä ettet ole. Minä taas olen ja voin sanoa muutamasta autosta mielipiteeni koekäytön perusteella. Vaihtoehtoina oli mm: BMW 318, VW Passat 2,0 FSI, Mondeo, Mitsubishi Outlander, MB B-sarja, ja kävin tuota teidän muovi-ihmettäkin katsomassa (tosin oli kyllä todellakin eri luokassa, corolla-luokassa...) ja Croma tuli valittua. Miksi? Koska se oli ominaisuuksiltaa sopiva; hiljainen, tilava, hyvin varusteltu jne... Ja konekin vääntää väkevästi ihan alhaalta saakka, toisin kuin caliberissa.

        ps. ei ole puujäljitelmiä, kun en niistä pidä.

        Ihmisen psyyke on kyllä aivoituksellinen, tässä taas oiva todiste asiasta.
        Ensin ihminen käy koeajamassa ihan asiallisia autoja ja päätyy sitten ostamaan Fiat Croman.
        Juoksee sitten vinkumassa eri palstoilla.
        Järjellähän moista valintaa ja käytöstä ei voi selittää joten tämäkin jäänee ikuiseksi arvoitukseksi.


      • klesari
        Caliberissa on myös kirjoitti:

        Yksi parhaita juttuja caliberin omistamisessa on myös on ärsyttää näitä kateellisia räkänokkia.

        nouseeko


      • uudet jotain paskaa
        Aih sentään kirjoitti:

        "Ei minulla Dodgea vastaan mitään ole etenkin jos se on 60-80 luvulta. Silloin tekivät hienoja pelejä."

        Dodge dart, aih ja voih :-D

        vanhat moparit hienoja..
        uudet jotain paskaa.


      • minätaas2
        Herdez kirjoitti:

        Ihmisen psyyke on kyllä aivoituksellinen, tässä taas oiva todiste asiasta.
        Ensin ihminen käy koeajamassa ihan asiallisia autoja ja päätyy sitten ostamaan Fiat Croman.
        Juoksee sitten vinkumassa eri palstoilla.
        Järjellähän moista valintaa ja käytöstä ei voi selittää joten tämäkin jäänee ikuiseksi arvoitukseksi.

        Ei se croma mikään paskempi ollut (koeajoin pitkästikin), mutten vaan milläääään voinut kuvitella itseäni fiiun ratin taakse. Siispä journey, samassa hintaluokassa.


      • Croma
        Croma kirjoitti:

        ... koska en ole yhtään ärsyyntynyt.
        Oma autoni vain on kaikilta ominaisuuksiltaan perempi kuin caliber. Piste.

        Muuten ihan sama mitä ajattelet, kaikesta päätellen sulla ei ole varaa uuteen autoon lainkaan, koska kai olisit niitä oikeasti käynyt koeajamassa ja vertaillut? Nyt näyttää siltä ettet ole. Minä taas olen ja voin sanoa muutamasta autosta mielipiteeni koekäytön perusteella. Vaihtoehtoina oli mm: BMW 318, VW Passat 2,0 FSI, Mondeo, Mitsubishi Outlander, MB B-sarja, ja kävin tuota teidän muovi-ihmettäkin katsomassa (tosin oli kyllä todellakin eri luokassa, corolla-luokassa...) ja Croma tuli valittua. Miksi? Koska se oli ominaisuuksiltaa sopiva; hiljainen, tilava, hyvin varusteltu jne... Ja konekin vääntää väkevästi ihan alhaalta saakka, toisin kuin caliberissa.

        ps. ei ole puujäljitelmiä, kun en niistä pidä.

        BMW on ylikallis VW ja SKODA on paras Audin merkki

        Cromani hajosi juuri, vain 80 000km ajettuna, vitun paska kommarin siivinsiiviläkorkoef


      • UnoPuntoJaMuuPaska
        Croma kirjoitti:

        ... koska en ole yhtään ärsyyntynyt.
        Oma autoni vain on kaikilta ominaisuuksiltaan perempi kuin caliber. Piste.

        Muuten ihan sama mitä ajattelet, kaikesta päätellen sulla ei ole varaa uuteen autoon lainkaan, koska kai olisit niitä oikeasti käynyt koeajamassa ja vertaillut? Nyt näyttää siltä ettet ole. Minä taas olen ja voin sanoa muutamasta autosta mielipiteeni koekäytön perusteella. Vaihtoehtoina oli mm: BMW 318, VW Passat 2,0 FSI, Mondeo, Mitsubishi Outlander, MB B-sarja, ja kävin tuota teidän muovi-ihmettäkin katsomassa (tosin oli kyllä todellakin eri luokassa, corolla-luokassa...) ja Croma tuli valittua. Miksi? Koska se oli ominaisuuksiltaa sopiva; hiljainen, tilava, hyvin varusteltu jne... Ja konekin vääntää väkevästi ihan alhaalta saakka, toisin kuin caliberissa.

        ps. ei ole puujäljitelmiä, kun en niistä pidä.

        ajaa Cromalla, Berlusconin karvarannekansan alimman kastin plebeijien Torinolaisita peltikatoista kasaamalla säilykepurkilla...hah!


      • 35

        on Amerikoissa Lada,ei kelpaa kenellekkään!


    • missä

      Saatkohan sä itse koskaan omaa autoa...
      Opettelisit keksimään parempia tarinoita.

      • on se vaan niin hieno

        Itse ostin juuri mustan 2.0crd sxt version ja voin kyllä luvata että miltään muulta valmistajalta ei saa samoja tehoja (140hp/310nm) ja kaikkia sxt varusteita ilmastointi,vakionopeuden säädin 2 värinen sisusta jne jne samaan hintaan


      • A.S.
        on se vaan niin hieno kirjoitti:

        Itse ostin juuri mustan 2.0crd sxt version ja voin kyllä luvata että miltään muulta valmistajalta ei saa samoja tehoja (140hp/310nm) ja kaikkia sxt varusteita ilmastointi,vakionopeuden säädin 2 värinen sisusta jne jne samaan hintaan

        Siis tarkoitatko että Chrysler groupin autot eivät olisi saanet muualta parempaa moottoria Caliberiin kuin Volkswagen ryhmältä? Jos ymmärsin oikein Chrylser ostaa nämä koneet suoraan VW tehtailta saksasta. Samaa konetta käytetään Audissa, VWssä, Seatissa ja Skodassa. Ihmetyttää vain että dieselin yhteyteen ei saa DSG automaattivaihteistoa, menee hukkaan hieno moottori 6 vaihteisen manuaalin kanssa. Vuodesta 2008 eteenpäin voi ehkä saada jo Chryslergroupin autoihin DSG vaihteiston luki lehdessä.


    • moppe vajaa kuntoinen

      Oletko ajanut nykyisiä eurooppalaisia autoja?
      TopGearissa oli taanoin hauska juttu Caddysta. Kerrottiin jenkkien huomanneen kartasta, että eurooppalaiset tiet ovatkin mutkaisia. Joten antoivat pikku käkkylän Saabin tehtaalle tehtäväksi. Ja ihme tapahtui syntyi uudenlainen jenkkiauto, sehän käyttäytyy mutkissakin hyvin, eikä lilluttele kuin vesipatjalla ajaisi.
      Se Bonnevillen tyylikkyys on kyllä aikas paljon katsojan silmässä.

      • kiihtyvyydet.

        Edelleenkin taitaa olla Chevrolet Corvette C5 mallilla maailmanennätys vakiona kaarrekiihtyvyys yli 1,15 G:tä (taakse jäivät niin Lambo Murcielago kuin Porsche Carrera GT muunmuassa)ja kyseessä vuosikymmen sitten markkinoille tullut vakio perusmalli.

           http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501 .pdf Ei ole uusimmalla Turbo 911:llä missään kurvissa vastusta Corvettelle,ratakierroksella ottaa tehokkain 911 ikinä pataan sekuntikaupalla Corvettelle..

        Lullia sanoi kettu pihjajanmarjoista=uskotella saa mitä tahansa itselleen jos tulee parempi mieli,mutta faktaa vaikea kääntää päälaelleen.

        Muistan kun puskuri (vaiko strat-ohjelma)testasi V8 sportti Audi A4:sta jotain Cadillaciä vastaan,ja kun Cadillac pujotteli pujotteluradan nopeammin läpi kuin Audi,niin ihmiset alkoi hokemaan että nyt on tapahtunut joku virhe,eikö se Esson baarin nurkkapöydän Pentti ollutkaan oikeassa kun sanoi että jenkit voittaa 100-0 voimassa ja kiihtyvyydessä,mutta mutkissa eurot on nopeampia.


      • Tapastikos pois
        kiihtyvyydet. kirjoitti:

        Edelleenkin taitaa olla Chevrolet Corvette C5 mallilla maailmanennätys vakiona kaarrekiihtyvyys yli 1,15 G:tä (taakse jäivät niin Lambo Murcielago kuin Porsche Carrera GT muunmuassa)ja kyseessä vuosikymmen sitten markkinoille tullut vakio perusmalli.

           http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501 .pdf Ei ole uusimmalla Turbo 911:llä missään kurvissa vastusta Corvettelle,ratakierroksella ottaa tehokkain 911 ikinä pataan sekuntikaupalla Corvettelle..

        Lullia sanoi kettu pihjajanmarjoista=uskotella saa mitä tahansa itselleen jos tulee parempi mieli,mutta faktaa vaikea kääntää päälaelleen.

        Muistan kun puskuri (vaiko strat-ohjelma)testasi V8 sportti Audi A4:sta jotain Cadillaciä vastaan,ja kun Cadillac pujotteli pujotteluradan nopeammin läpi kuin Audi,niin ihmiset alkoi hokemaan että nyt on tapahtunut joku virhe,eikö se Esson baarin nurkkapöydän Pentti ollutkaan oikeassa kun sanoi että jenkit voittaa 100-0 voimassa ja kiihtyvyydessä,mutta mutkissa eurot on nopeampia.

        täältä väärältä palstalta. Sulle on kysymyksiä Porssepalstalla:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000021320330


    • käyttökokemus

      Mulla on ollut toi Caliber nyt noin nelisen kuukautta ja siinä on muutama tuhat kilsaa tullu ajettua.
      Näin yhteenvetona plussat ja miinukset, niin olen ollut erittäin tyytyväinen autoon.
      Kyllä mä luulen että se tulee pidettyä aika pitkään, täytyy vaan laittaa toi pohjasuojaus.
      Nyt kun siihen on tottunut ja se tuntuu niin omalta ja just oikeelta mulle, niin eipä kiinnosta rehellisesti sanottuna yksikään muu pyörillä kulkeva härpäke.
      Ei kiinnosta edes muita autoja katsella eikä muutenkaan vertailla..
      Onneksi oon dodgen omistaja! :)
      Onko muillakin samoja fiilareita..?

      Ps. En välitä provoilijoista joten turha vaivautua.

      • Dodge__man

        Minulla on ollut 2-litrainen SXT CVT kuukauden ja olen myös erittäin tyytyväinen autoon. En ymmärrä puheita, että autossa ei olisi tehoja. Kyllä ne 160 hummaa löytyvät. Etenkin autostickillä lähtee kivasti liikennevaloista ;)


      • haskiisa...

        Meillä oli myös tuo Caliber muutaman vuoden, ja täytyy sanoa että kyllä oli ihan minulle tehty :D
        Ehkäpä juuri Dodgesta saadut hyvät kokemukset sitten vaikuttivat siihen että vaihtui juuri Journeyhin :D
        Hyvä auto, hyvä hinta-laatusuhde :D


    • hyvä jenkkiauto

      kun koneetkin tulee Saksasta.

      Hyvä tapastikos! Hyvä USA! Hyvä sinä!

      • Oj

        Tuo kone onkin hieman kyseenalainen juttu kun naapurin 2007 Passatista ajettu 55 tkm hajosi venttiilikansi
        ja kone uusiksi. En ollut uskoa korviani kun kuulin WW konsernin käyttävän italialaisia venttiilejä! No onneksi omassa Caliberissa tomaattikone on pysynyt kunnossa. Toivottavasti Dodgestä ei siellä Fiiun tehtaalla tule täys Topoliinoa.


      • 777Mickey
        Oj kirjoitti:

        Tuo kone onkin hieman kyseenalainen juttu kun naapurin 2007 Passatista ajettu 55 tkm hajosi venttiilikansi
        ja kone uusiksi. En ollut uskoa korviani kun kuulin WW konsernin käyttävän italialaisia venttiilejä! No onneksi omassa Caliberissa tomaattikone on pysynyt kunnossa. Toivottavasti Dodgestä ei siellä Fiiun tehtaalla tule täys Topoliinoa.

        Mulla on ollut Mopar-merkkisiä kulkineita useampia. Uusin hankinta Charger SRT-8. Se on kiiltävän musta kaunotar ja olen häpeilemättömän tyytyväinen. Vikaa ei ole 25k mailin aikana tullut ja iso vapari on muikea paketti myös ääniltään.

        Ei niin, Chargeria ei tuoda Suomeen. En kyllä asukaan Suomessa.

        Omasta puolestani voin suositella Dodgea/Chrysleriä, autot poikkeavat massasta joka kokoluokassa ja siinä saa aika paljon vastinetta rahalle. Ne on perusluotettavia vehkeitä, mutta toki vikoja saattaa olla kuten muissakin. Siksi on takuut ja huollot:)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      264
      2926
    2. 199
      2845
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      68
      2415
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      209
      1902
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1358
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1285
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1257
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1182
    Aihe