Millainen paikka Lontoo on tammi-, helmikuussa?
Kannattaako käydä talvella palelemassa, vaiko odottaa kesää?
Lontoo talvella?
9
10694
Vastaukset
- ................
mulla on kokemusta sekä kesäisestä että talvisesta lontoosta. kesähän noin ylipäätään on ainakin mun mielestä kaikinpuolin (kaikkialla) mukavampaa: lämmintä, ihmiset iloisia, voi olla ulkona palelematta... toisaalta lontoon kulttuuri yms nähtävyydet, jotka turisti haluaa nähdä, ovat tarjolla myös talvella. lontoossa ei myöskään ole kovin kylmä talvella (voi toki olla montaa mieltä, mikä kenellekin on kylmä?) ja itse ainakin viime talven pärjäsin lontoossa pääosin blazerilla kaulaliinalla, muutamaan kertaan otin ihan villakangastakin käytöön. eli kyllä mun mielestä talvinen lontoo on ihan ok, sää on suomalaisittain "kivan pirtsakka syyskeli", jossain -1 ja 5 kieppeillä taisi lämpötilat liikkua pääsääntöisesti.
- parempi
Oltiin perheen kanssa viime hiihtolomalla eli helmikuun lopussa. Välillä tili räntää välillä paistoi aurin ja oli läämmintä.
Kaikki pidettiin ajankohtaa erittäin hyvänä, mihinkään nähtävyyksii ei tarvinnut jonottaa.
Lontoon maailmanpyörään sai kävellä suoraan sisään, samon Towerissa ei minkäänlasia ruuhkia.
Sateenvarjo mukaan ja lämintä vaatetta niin siellä pärjää ihan hyvin, eihän siellä pakkasia ole.
Ja niin kuin edellinen kirjoittaja totesi kaikki nähtävyydet, musikaalit ja brittifutis toimii nimenomaan tuohon aikaan..
Ei kun menoksi! - Aivokas
parempi kirjoitti:
Oltiin perheen kanssa viime hiihtolomalla eli helmikuun lopussa. Välillä tili räntää välillä paistoi aurin ja oli läämmintä.
Kaikki pidettiin ajankohtaa erittäin hyvänä, mihinkään nähtävyyksii ei tarvinnut jonottaa.
Lontoon maailmanpyörään sai kävellä suoraan sisään, samon Towerissa ei minkäänlasia ruuhkia.
Sateenvarjo mukaan ja lämintä vaatetta niin siellä pärjää ihan hyvin, eihän siellä pakkasia ole.
Ja niin kuin edellinen kirjoittaja totesi kaikki nähtävyydet, musikaalit ja brittifutis toimii nimenomaan tuohon aikaan..
Ei kun menoksi!Lontoon tammi- helmikuun kskilämpö on noin 5C. Etelä-Suomessa sama keskilämpö on lokakuun puolivälissä. Minä lähden 20. marraskuuta seuraavan kerran Lontooseen. Tänä vuonna jo kolmas kerta. Lontooseen voi tosiaankin mennä mihin aikaan vuodesta tahansa.
- NSS
Aivokas kirjoitti:
Lontoon tammi- helmikuun kskilämpö on noin 5C. Etelä-Suomessa sama keskilämpö on lokakuun puolivälissä. Minä lähden 20. marraskuuta seuraavan kerran Lontooseen. Tänä vuonna jo kolmas kerta. Lontooseen voi tosiaankin mennä mihin aikaan vuodesta tahansa.
Talvi Lontoossa ei ole meikeläistä tasoa ilmanalaltaan vaan voi olla hyvinkin leuto. Kesällä turisteja on enemmän ja ainakin parina vuonna kesä on ollut niin kuuma että esim tubessa on ollut tuskallista matkustaa. Voi olla hyvä idea valita talvikausi.
- star86
Lontoon sää talvella ei tulisi olla mikään este matkaan lähdölle. Alle nollan ei normaalisti mennä ja ainoa huono puoli on mahd. tuuli (joka kyllä tuntuu!) sekä sade. Mutta Lontoo on upea kaupunki vuodenajasta riippumatta :) Aina riittää nähtävää!
- Elina
Kyllä Lontoossa voi ihan hyvin käydä talvellakin, silloin siellä on vähemmän turisteja kuin esim. jo toukokuussa. Itse kävin pari vuotta sitten tammikuun lopussa, viileää oli, mutta ei lunta eikä pakkasta, puistossa kukkivat muutamat kukatkin. Kaikkialle pääsi helposti eikä tarvinnut kohtuuttömasti jonottaa mihinkään, palvelu oli joustavaa ja ystävällistä. Kunnolliset kengät ja kerrospukeutuminen, viimaa vastaan huivi tai vastaava, älä unohda hanskoja.Hyvää matkaa!
- Dobermann
Piipahdin juuri Londiniumissa viikonloppuna ja mukavata oli säätarjonta. Kaikkina päivinä noin 12 ja puolipilvistä. Pärjäsi ihan hyvin pikkutakissa kaulaliinalla varustettuna.
- Arnora
Ei kannata käydä vaan jäädä kokonaan, nimittäin Lontoo on aina jokatapauksessa parempi vaihtoehto kuin Suomi, etenkin talvella.
- sinihelmikki
Lontoossa, missä olin edellisen kerran käynyt 27 vuotta sitten syyskuussa. Tuolloin ihastuin kaupunkiin. Siellä on jokaiselle jotakin. Joulupäivänä julkinen liikenne ei toiminut, mutta lämpöä oli muutama aste eikä satanut. Pikkaisen lämpimämpää oli kuin Suomessa, koska syklaamit kukkivat monen talon edessä ja orvokit puistoissa. Minulla on Suomessakin villainen alusvaatekerta tähän vuodenaikaan, se oli hyvä Lontoossakin. Villakangastakki on myös hyvä. Hotellimme oli kaupunginosassa, missä asuu paljon muslimeja. Joulupäivänäkin oli elämää, ravintoloita ja ruokakauppoja auki. Melko kallis kaupunki on, jos haluaa katsoa nähtävyyksiä, joskin esim. modernin taiteen museoon ei ollut maksua. Aion mennä taas uudelleen, ohjelmaa riittäisi ehken loppuiäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi663276Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj903066SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773008- 1362385
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412366Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052211Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361724Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi521688Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4001673- 1001185