Heips,
Voisiko joku valistaa viekö moottorin lohkolämmitin kytkettynä virtaan paljon sähköä? Minulla on tämän vuoden VWPolo ja en ole vielä hommannut talveksi ajastinta pistorasiaan. Eli jos johto on kytkettynä ja pelkkä lohkolämmitin virrassa, kuluuko hurjasti sähköä?
lohkolämmittimen virrankulutus
9
11051
Vastaukset
- frage
tietysti vastuksen koosta,keskimäärin 700w/h laske siittä mitä kuluttaa,kun täys hönkä koko ajan päällä,kyllä siinä mittari raksuttaa
- kannata
Perinteinen lohkolämmitin on luokkaa 500W teholtaan.
Kilowattitunti maksaa paikasta riippuen noin 8c. Eli tunnissa palaa 4c ja vuorokaudessa vajaa euro.
Jos kyseessä on vieläpä säteilylämmitin, niin hukkaan heitettyä rahaa, koska moottori itsessään ei paljoa lämpene. Liekö hyväksi sille vastuselementillekään tai öljyphjalle paikallisesti se jatkuva kuumennus.
Taitaa kellon hinta mennä kuukaudessa-parissa sähköön ...- Unohtelija
Hyvät ja selventävät vastaukset blondillekin!! Kellokytkin ostoslistalla....
- osta halpa ajastin
Ajastimet eivät maksa halpakaupoissa juuri yli 15€ vaikka olisi ulkokäyttöön hyväksytty mallikin.
Perinteiset vesitilaan asennettavat vastukset ovat tyypillisesti n.550W tehoisia ja ulkoiset öljypohjaan tai alumiinilohkon kylkeen tulevat 400-450W. Toisin kuin tuo yksi satusetä väitti, lämmittää oikein asetettu säteilylämmitin moottorin mutta vaatii vähän pidemmän käyttöajan.
Liian pitkään lohkaria ei pidä missään nimessä käyttää koska se lyhentää ainakin elementin käyttöikää ja korjaus maksaa helposti muutaman satasen.
Normaali käyttöaika vesitilaan tulevalla elementillä on parin tunnin luokkaa ja säteilylämmittimellä tunti enemmän. Todella kovalla pakkasella voi pidentää tarpeen mukaan jopa neljään tuntiin. - 2006
motonetissa taisi olla tollanen ajastin luokkaa 4-5 euroo mut taisi olla kyllä sisäkäyttöön mut tallissa mullakin auto on tallissa niin ei tarvi olla sateenkestävä.
moottorille ei hyväksi että lohkolämmitin on kokoajan päällä , .- mites se
mootoriin vaikuttaa...tosiasia on että jos moottorin sais koko ajan pidettyä 80 asteessa se kestäis kaikista parhaiten.
- mukavuus
mites se kirjoitti:
mootoriin vaikuttaa...tosiasia on että jos moottorin sais koko ajan pidettyä 80 asteessa se kestäis kaikista parhaiten.
kysymys. Nykyisillä öljyillä moottorit kyllä kestää helposti auton iän, kun huolttaa ohjeiden mukaisesti.
- 1.6d
mites se kirjoitti:
älä puhu paskaa , teet parikertaa talvessa sitten koneremontin , kone kuivuu öljystä ja käynnistäessä kone kuluu entisestään jos lämmittää kokoajan niin öljy laskeutuu alas ja siten tulee kalliiksi.tosi on .
- Frank626
Tuon verran ne yleensä vie henkilöautoihin asennetut lohkolämmittimet.
Yleensä tolpassa oleva sulake on 16A joten piuhan päässä voi olla n. 3700W:n kuorma.
Tunnin lämmittämiselle (pelkkä lohkolämmitin) tulee hintaa n. 0.08 euroa (seitsemän senttiä), yläkanttiin laskettuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275