YKSIÖISELLÄ VARSALLA
Yksiöisellä varsalla
yli yksiöisen jään...
se kestääkö alla
edes näin rohkealla
joko Tiinani oottavan nään?
On aarteeni tuolla jossain
silmänsä timantit siellä
kirkkaina kiiltävät, kaipaavat
vaan polkuni heikolla tiellä
Yksiöisellä varsalla
yli yksiöisen jään
yhdeksi yöksikö lähtisin
Tiinaani yrittämään?
Yksiöisellä varsalla
5
272
Vastaukset
Oletko keksinyt itse tuon yksiöisellä varsalla,
yli yksiöisen jään?
Joskus kymmeniä vuosia sitten vanhat ihmiset puhuivat että Oriveteen oli uponnut laiva, jossa lastina oli aarteita. Myrskyisinä öinä järvenselällä näkyi ns. aarrevalkea. Ja ihmiset uskoivat että aarre nousee pintaan ja sen saa omakseen kun ajaa yksiöisellä varsalla yli yksiöisen jään.
Tarina ei kerro saiko kukaan koskaan aarteen omakseen vai oliko koko juttu vain satua.
Siksi tämä minua kiinnosti.
Oletko kuullut saman tarinan vai mistä moinen sanonta on peräisin?- Aimo Roima Komiapoika
Olet oikeassa. Tarinan aihe on kansantarinasta lainattu.
Hienoa, että tunnistit sen.
"Yksiöisellä varsalla yli yksiöisen jään" on vertauskuva asetetun tehtävän mahdottomuudesta. Ilmankos aarteet jäävät löytymättä. - yks nainen sadasta
Aimo Roima Komiapoika kirjoitti:
Olet oikeassa. Tarinan aihe on kansantarinasta lainattu.
Hienoa, että tunnistit sen.
"Yksiöisellä varsalla yli yksiöisen jään" on vertauskuva asetetun tehtävän mahdottomuudesta. Ilmankos aarteet jäävät löytymättä.jatka etsimistä, haravoi huolella, uutterat saavat palkinnon. Jos ei Tiina niin miten olis Taina?
- yks nainen.
yks nainen sadasta kirjoitti:
jatka etsimistä, haravoi huolella, uutterat saavat palkinnon. Jos ei Tiina niin miten olis Taina?
vaikka hänellä olikin näköjään samanlainen nimimerkki kuin mulla - vaihdan.
(Tää nyt ei varmaankaan ollut mitenkään järkevää mainita, kun teistä kuitenkaan tunne mua.
Mut jatkossa en kuitenkaan enää (varmuuden vuoksi) käytä vastaavia nickejä.)
- Oli muuten hieno runo. - yks nainen.
yks nainen. kirjoitti:
vaikka hänellä olikin näköjään samanlainen nimimerkki kuin mulla - vaihdan.
(Tää nyt ei varmaankaan ollut mitenkään järkevää mainita, kun teistä kuitenkaan tunne mua.
Mut jatkossa en kuitenkaan enää (varmuuden vuoksi) käytä vastaavia nickejä.)
- Oli muuten hieno runo.en lukenut loppuun,
häippäsen täält sähläämästä, moi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532617
- 1971890
- 701667
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91351- 721021
- 811010
- 95999
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190924- 67901