Yksiöisellä varsalla

Aimo Roima Komiapoika

YKSIÖISELLÄ VARSALLA

Yksiöisellä varsalla
yli yksiöisen jään...
se kestääkö alla
edes näin rohkealla

joko Tiinani oottavan nään?

On aarteeni tuolla jossain
silmänsä timantit siellä
kirkkaina kiiltävät, kaipaavat
vaan polkuni heikolla tiellä

Yksiöisellä varsalla
yli yksiöisen jään
yhdeksi yöksikö lähtisin
Tiinaani yrittämään?

5

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko keksinyt itse tuon yksiöisellä varsalla,
      yli yksiöisen jään?
      Joskus kymmeniä vuosia sitten vanhat ihmiset puhuivat että Oriveteen oli uponnut laiva, jossa lastina oli aarteita. Myrskyisinä öinä järvenselällä näkyi ns. aarrevalkea. Ja ihmiset uskoivat että aarre nousee pintaan ja sen saa omakseen kun ajaa yksiöisellä varsalla yli yksiöisen jään.
      Tarina ei kerro saiko kukaan koskaan aarteen omakseen vai oliko koko juttu vain satua.

      Siksi tämä minua kiinnosti.
      Oletko kuullut saman tarinan vai mistä moinen sanonta on peräisin?

      • Aimo Roima Komiapoika

        Olet oikeassa. Tarinan aihe on kansantarinasta lainattu.

        Hienoa, että tunnistit sen.

        "Yksiöisellä varsalla yli yksiöisen jään" on vertauskuva asetetun tehtävän mahdottomuudesta. Ilmankos aarteet jäävät löytymättä.


      • yks nainen sadasta
        Aimo Roima Komiapoika kirjoitti:

        Olet oikeassa. Tarinan aihe on kansantarinasta lainattu.

        Hienoa, että tunnistit sen.

        "Yksiöisellä varsalla yli yksiöisen jään" on vertauskuva asetetun tehtävän mahdottomuudesta. Ilmankos aarteet jäävät löytymättä.

        jatka etsimistä, haravoi huolella, uutterat saavat palkinnon. Jos ei Tiina niin miten olis Taina?


      • yks nainen.
        yks nainen sadasta kirjoitti:

        jatka etsimistä, haravoi huolella, uutterat saavat palkinnon. Jos ei Tiina niin miten olis Taina?

        vaikka hänellä olikin näköjään samanlainen nimimerkki kuin mulla - vaihdan.

        (Tää nyt ei varmaankaan ollut mitenkään järkevää mainita, kun teistä kuitenkaan tunne mua.
        Mut jatkossa en kuitenkaan enää (varmuuden vuoksi) käytä vastaavia nickejä.)

        - Oli muuten hieno runo.


      • yks nainen.
        yks nainen. kirjoitti:

        vaikka hänellä olikin näköjään samanlainen nimimerkki kuin mulla - vaihdan.

        (Tää nyt ei varmaankaan ollut mitenkään järkevää mainita, kun teistä kuitenkaan tunne mua.
        Mut jatkossa en kuitenkaan enää (varmuuden vuoksi) käytä vastaavia nickejä.)

        - Oli muuten hieno runo.

        en lukenut loppuun,
        häippäsen täält sähläämästä, moi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1072
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      973
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe