Olen harkinnut vakavasti, josko alkaisin tehdä tietokonepelejä, ihan harrastelumielessä
Ei nyt ihan noin kuin otsikossa lukee. Ajattelin lähinnä että mistä voisi siitä saada tietoa. Ja mitä ohjelmia tarvitsee.
Miten tehdä oma peli?
25
4177
Vastaukset
- MarioSonic
...on ihan hyvä aloitus tehdä pelejä.
- vapaakoodari
Pelin voi tehdä monella tapaa.
Yksi tapa on opetalla jokin ohjelmointikieli kuten C tai vastaava.
Toinen vaihtoehto on miettiä millaisen pelin haluaa tehdä? (tasohyppely, seikkailupeli, 3D-räiskintä, puzzle peli) ja etsiä sopiva pelinteko softa. Aikaisemmassa viestissä ollut Game maker on ihan hyvä. Itsestään silläkään ei tosin pelit synny vaan ohjelman käyttö pitää ensin opetella.
MikroBitissä on vuosien varrella ollut useitakin pelintekoa käsitteleviä artikkeleja. Tuossa yksi nettilinkki aiheeseen
http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2004/10/teeitsepelisi/- Anonyymi
Ohjelmointi kieleksi hyvä olisi C#,Java tai Python. C on ehkä liian monimutkainen aloittelioille. Tarvitaan myös pelimoottori joka pyörittää koko systeemiä esim Unity tai unireal engine. Ja joku esim 3 tai 2d mallinnus ohjelma esim blender. Kannattaa harkita jotain kursseja tai kerhoja joissa opetetaan sellaisia taitoja. Niitä voi olla myös netissä.
- hajaaaaa
Jyväskylässä on joka kesä yliopiston järjestämä ohjelmointi kurssi joka on ilmainen.
- LOLidiootti
Kantsii käyttää sitä CoolBasic juttua... emmä ekana tajunnu siitä mittää mut mä kattoin yhe video nii sitte mä osasin:)
- ?kysyjä?
oliskos jokin helppo tapa millä tehdä oma peli?
- lolli
?kysyjä? mä tiedän hyvän paikan mut aika vaikee game maker
- En suosittele
Täs sulle varoituksen sana: mitää pelejä ei koskaan kannata ruveta tekemään. Helppoa tapaa ei oo olemas, vaan minkä tahansa mustavalkopelin tekeminen vaatii tuntikausien puurtamisen. En suosittelisi sitä kenellekään nimenomaan siks, että kaikki on hyödytöntä. Et koskaan saa tehtyä yksin edes niin hyviä pelejä, kuin Tony Rasmuksen Siilisoftware-pelit, joihin lukemastani päätellen on kulunu tuhottomasti aikaa. Usko pois, itse pelaaminen on paljo hauskempi ja jopa hyödyllisempi harrastus kuin pelien tekeminen.
- En suosittele
Jaa, aloitusviesti oliki kohtalaisen vanha =D . Mutta tässäpä vastedes varoitus tuleville lukijoille.
- miska123
Pellis pelin teon voi aloitaa vaika Game Maker.com
- kilttitrolli
olen itse halunnut tehdä 3D online roolipelin. Tiedän että siihen menee svitusti aikaa mutta oispahan tekemistä.ei vaan löydy mitään ilmaista ohjelmaa jolla tälläsen pelin vois tehdä.
- Swedutin
No nythän mulla ois rutosti aikaa alottaa harjotteleminen. Aion alottaa pelinteon alkeellisista ja yksinekertaisista peleistä. Sain oman kannettavan, ja on kesäloma. kirjastosta löytyy varmasti oppaita pelinteon aloittamiseen.
- ebunpelaaja
JA sitten kun peli on valmis jaat sen nettiin että me muutkin voimme sitä kokeilla :D
- Ammatti-Koodari
Jos haluatte tehdä oman pelin, paras tapa on koodata itse.
- n.p1
nii haluaisin tehä oma sellasen pienen pelin (kertokaa mis voin tehä niitä)?
- pelintekijä-koodaaja
Osaan. Helpoin tapa on 3d rad ohjelma mutta se ei ole hirveen monipuolinen. Game maker on monipuolinen mutta vähän vaikea. Itse voisin pelin tehdä, lähetä idea niin katsotaan miten onnistuisi. Vastaamalla
- Mr.Apina
pelintekijä-koodaaja kirjoitti:
Osaan. Helpoin tapa on 3d rad ohjelma mutta se ei ole hirveen monipuolinen. Game maker on monipuolinen mutta vähän vaikea. Itse voisin pelin tehdä, lähetä idea niin katsotaan miten onnistuisi. Vastaamalla
Tee semmonen yksinkertanen fantasia peli jossa tapellaan örkkejä vastaan ja hankitaan parempii aseit ynm. taikka sitten saman tyylinen RPG.
- Böö132132132
Tarvitsisin apua! Vastatkaa tähän viestiin jos voitte auttaa. Siis itselläni sama ongelma eli haluaisin tehdä oman nettipelin ilmaiseksi. En hirveästi ymmärrä näitä grafiikka juttui jne.. Mutta jos te auttaisitte vähän :) Eli jonkulaine online peli (esim. Habbo mutten rupee tekee retroi D:) Tai jotain sellasii :) Kiitos jos autatte
- Anonyymi
Tee vaikka red dead redempition 3.
- Turosöpö
Mä mietin mikä sovellus ois ilmainen
- Anonyymi
sama täällä
- Anonyymi
No siis brackeys unity tutoriaalit
- Anonyymi
Teen tänään gta7.
- Anonyymi
Aloittakaa opettelemaan Scratcillä. Vai miten se kirjoitetaan😅 sellainen tai muu vastaava peli auttaa alkuunsa. Sitten jos haaveissa on ura koodarina tms nii kannattaa mennä johonkin amikseen tmms kissa sellasta opetellaan myös hou tubessa on ihan hyviä tutoriaaleja.
- Anonyymi
Oikeesti Onko pakko huijata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082