Miten tehdä oma peli?

Pellis

Olen harkinnut vakavasti, josko alkaisin tehdä tietokonepelejä, ihan harrastelumielessä

Ei nyt ihan noin kuin otsikossa lukee. Ajattelin lähinnä että mistä voisi siitä saada tietoa. Ja mitä ohjelmia tarvitsee.

25

3807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarioSonic

      ...on ihan hyvä aloitus tehdä pelejä.

    • vapaakoodari

      Pelin voi tehdä monella tapaa.
      Yksi tapa on opetalla jokin ohjelmointikieli kuten C tai vastaava.
      Toinen vaihtoehto on miettiä millaisen pelin haluaa tehdä? (tasohyppely, seikkailupeli, 3D-räiskintä, puzzle peli) ja etsiä sopiva pelinteko softa. Aikaisemmassa viestissä ollut Game maker on ihan hyvä. Itsestään silläkään ei tosin pelit synny vaan ohjelman käyttö pitää ensin opetella.

      MikroBitissä on vuosien varrella ollut useitakin pelintekoa käsitteleviä artikkeleja. Tuossa yksi nettilinkki aiheeseen

      http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2004/10/teeitsepelisi/

      • Anonyymi

        Ohjelmointi kieleksi hyvä olisi C#,Java tai Python. C on ehkä liian monimutkainen aloittelioille. Tarvitaan myös pelimoottori joka pyörittää koko systeemiä esim Unity tai unireal engine. Ja joku esim 3 tai 2d mallinnus ohjelma esim blender. Kannattaa harkita jotain kursseja tai kerhoja joissa opetetaan sellaisia taitoja. Niitä voi olla myös netissä.


    • hajaaaaa

      Jyväskylässä on joka kesä yliopiston järjestämä ohjelmointi kurssi joka on ilmainen.

    • LOLidiootti

      Kantsii käyttää sitä CoolBasic juttua... emmä ekana tajunnu siitä mittää mut mä kattoin yhe video nii sitte mä osasin:)

    • ?kysyjä?

      oliskos jokin helppo tapa millä tehdä oma peli?

      • lolli

        ?kysyjä? mä tiedän hyvän paikan mut aika vaikee game maker


    • En suosittele

      Täs sulle varoituksen sana: mitää pelejä ei koskaan kannata ruveta tekemään. Helppoa tapaa ei oo olemas, vaan minkä tahansa mustavalkopelin tekeminen vaatii tuntikausien puurtamisen. En suosittelisi sitä kenellekään nimenomaan siks, että kaikki on hyödytöntä. Et koskaan saa tehtyä yksin edes niin hyviä pelejä, kuin Tony Rasmuksen Siilisoftware-pelit, joihin lukemastani päätellen on kulunu tuhottomasti aikaa. Usko pois, itse pelaaminen on paljo hauskempi ja jopa hyödyllisempi harrastus kuin pelien tekeminen.

      • En suosittele

        Jaa, aloitusviesti oliki kohtalaisen vanha =D . Mutta tässäpä vastedes varoitus tuleville lukijoille.


    • miska123

      Pellis pelin teon voi aloitaa vaika Game Maker.com

    • kilttitrolli

      olen itse halunnut tehdä 3D online roolipelin. Tiedän että siihen menee svitusti aikaa mutta oispahan tekemistä.ei vaan löydy mitään ilmaista ohjelmaa jolla tälläsen pelin vois tehdä.

    • Swedutin

      No nythän mulla ois rutosti aikaa alottaa harjotteleminen. Aion alottaa pelinteon alkeellisista ja yksinekertaisista peleistä. Sain oman kannettavan, ja on kesäloma. kirjastosta löytyy varmasti oppaita pelinteon aloittamiseen.

      • ebunpelaaja

        JA sitten kun peli on valmis jaat sen nettiin että me muutkin voimme sitä kokeilla :D


    • Ammatti-Koodari

      Jos haluatte tehdä oman pelin, paras tapa on koodata itse.

    • n.p1

      nii haluaisin tehä oma sellasen pienen pelin (kertokaa mis voin tehä niitä)?

      • pelintekijä-koodaaja

        Osaan. Helpoin tapa on 3d rad ohjelma mutta se ei ole hirveen monipuolinen. Game maker on monipuolinen mutta vähän vaikea. Itse voisin pelin tehdä, lähetä idea niin katsotaan miten onnistuisi. Vastaamalla


      • Mr.Apina
        pelintekijä-koodaaja kirjoitti:

        Osaan. Helpoin tapa on 3d rad ohjelma mutta se ei ole hirveen monipuolinen. Game maker on monipuolinen mutta vähän vaikea. Itse voisin pelin tehdä, lähetä idea niin katsotaan miten onnistuisi. Vastaamalla

        Tee semmonen yksinkertanen fantasia peli jossa tapellaan örkkejä vastaan ja hankitaan parempii aseit ynm. taikka sitten saman tyylinen RPG.


    • Böö132132132

      Tarvitsisin apua! Vastatkaa tähän viestiin jos voitte auttaa. Siis itselläni sama ongelma eli haluaisin tehdä oman nettipelin ilmaiseksi. En hirveästi ymmärrä näitä grafiikka juttui jne.. Mutta jos te auttaisitte vähän :) Eli jonkulaine online peli (esim. Habbo mutten rupee tekee retroi D:) Tai jotain sellasii :) Kiitos jos autatte

      • Anonyymi

        Tee vaikka red dead redempition 3.


    • Turosöpö

      Mä mietin mikä sovellus ois ilmainen

    • Anonyymi

      sama täällä

      • Anonyymi

        No siis brackeys unity tutoriaalit


    • Anonyymi

      Teen tänään gta7.

    • Anonyymi

      Aloittakaa opettelemaan Scratcillä. Vai miten se kirjoitetaan😅 sellainen tai muu vastaava peli auttaa alkuunsa. Sitten jos haaveissa on ura koodarina tms nii kannattaa mennä johonkin amikseen tmms kissa sellasta opetellaan myös hou tubessa on ihan hyviä tutoriaaleja.

    • Anonyymi

      Oikeesti Onko pakko huijata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe