Joulutortut

minä.....

Hei!

Minulla on hirveä himo iskenyt joulutorttuihin kun niitä taikinoita ja hilloja on kaupat pullollaan!!

Mietityttää vaan kun minulla on tuo raskausdiabetes, että kuinka kauheesti semmonen yksi torttu sisältää kaloreita ja sokeria.. ettei nousis sokerit liian korkeelle! Mittausvälineet olen jo palauttanut neuvolaan kun sokerit pysyi ruokavalio muutoksella sallituissa numeroissa, joten en voi sillä tavalla tarkastaa..

Auttakaa joku, joka on perehtynyt enemmän noihin energiasisältöihin!!
Tää on aivan hirveetä tuskaa! Oon huomannut että nyt loppua kohden kun mennään voisin syödä koko ajan ja kaikkea, niin makeaa kun suolaistakin...
nyt rv 37 menossa

6

1764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bumble-B

Sokeriahan noissa taikinoissa ei ole, ainakaan Sunnuntai lehtitaikinapakkausen selosteessa ei mainita sokeria lainkaan. Rasvaa sen sijaan on ja kaloreita sen myötä, mutta rasvahan ei kai raskausdiabetekseen vaikuta? Jos luumuhilloa torttuihin laitat niin siinähän sitten voit käyttää omaa harkintaa kuinka paljon makeutta torttuun haluat. En nyt muista minkä valmistajien hilloja on olemassa niin ei voi netistäkään etsiä tietoa ravintosisällöstä...

• slk

Tänään on sitten vissiin tehtävä torttuja ku nyt sitte mainihit. xD on tämä ihanaa aikaa..

• ggg

että rasva on toinen jota diabetikoiden pitää välttää syömästä liikaa:)
        Ja sokeriahan saa syödä koska lähes kaikki ruuat sisältävät jotain sokeria mutta kohtuudella.

• Bumble-B
        ggg kirjoitti:

että rasva on toinen jota diabetikoiden pitää välttää syömästä liikaa:)
        Ja sokeriahan saa syödä koska lähes kaikki ruuat sisältävät jotain sokeria mutta kohtuudella.

Onko niin että rasvakin on diabeetikolle haitallista? Mie en tiennyt. Siinä tapauksessahan joulutortut on aika huonoja diabeetikolle koska ne on niin rasvaisia...

Miten rasva vaikuttaa diabetekseen?

• näinhän
        Bumble-B kirjoitti:

Onko niin että rasvakin on diabeetikolle haitallista? Mie en tiennyt. Siinä tapauksessahan joulutortut on aika huonoja diabeetikolle koska ne on niin rasvaisia...

Miten rasva vaikuttaa diabetekseen?

se on,että itseasiassa rasva on haitallisempaa diabeetikolle kuin sokeri. Jos diabetes keksittäisiin nyt,sen nimeksi tulisi varmaan rasvatauti eikä sokeritauti,sanoi eräs diabeteshoitaja.
        On parempi syödä tavallinen sokerinen pulla kuin esim.sokeriton viineri.
        Joulutorttutaikinoita lienee monenlaisia kaupoissa ja erilaisia reseptejä löytyy paljon. Nyt sitten vain valitsemaan se vähärasvaisin;)

• kohta neljän äiti

Muista katsoa onko taikinassa paljon hiilihydraateja nekin nostaa sokeria...tiedän sen kokemuksesta kun minullakin on raskausdiabetes.........

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      250
      4828
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      93
      2387
    3. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      117
      1520
    4. Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.
      Maailman menoa
      321
      930
    5. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      72
      894
    6. Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu

Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N
      NATO
      270
      849
    7. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      115
      802
    8. Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin

Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si
      Ikävä
      33
      767
    9. Hitto mulla

On sinua ikävä ihana.
      Ikävä
      38
      726
    10. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      67