F-Securen virustarkistus keskeytyy

filemoni

Käytän internet-operaattorini tarjoamaa F-Securen tietoturvapalvelua. Palveluun sisältyvä virustarkistusohjelma keskeytyy usein: "Tarkistus pysäytetty" ilmoitukseen ja osa tiedostoista jää tarkistamatta. Kun tarkistus menee joskus läpi on tarkistettujen tiedostojen lukumäärä n. 70000 ja kun tarkistus keskeytyy tarkistettuja tiedostoja on n. 50000. Tämähän tarkoittaa, että iso osa tiedostoista jää tarkistamatta. Olen ollut myös silloin yhteydessä FSecuren -tukeen saamatta apua. Heidän mielestään ongelma on palveluntarjoajan?! Palveluntarjoaja ei pysty auttamaan muuten kuin "Asenna ohjelmisto uudelleen neuvoilla". Ohjelmisto on asennettu moneen kertaan ja ongelma esiintyi myös edellisellä palveluntarjoajalla ja tarkistuksen aikana verkkoyhteys on katkaistu, kaikki sovellukset pysäytetty. Palveluntarjoaja epäili myös, tarkistuksen pysähtyvän korruptoituneeseen tiedostoon, mutta koneeni diagnostiikka ei havainnut levyssä eikä tiedostoissa vikaa.
Tarkistusohjelma kyllä ilmoittelee tarkistettavat tiedostot, mutta eikö olisi tärkeämpää, että se ilmoittaisi tiedoston, jota ei pysty käsittelemään.
Ihmettelen miten tietoturvayhtiö tällaisessa tapauksessa levittelee käsiään ja sysää vastuuta palvelun tarjoajille. Enpä usko, että palveluntarjoaja ohjelmistosta vastaa muuten kuin jakamalla sitä asiakkailleen. Maksanko turhasta ohjelmistosta kuukausimaksua?

9

1035

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikaa

Syy ongelmaasi on sinun koneellasi eikä operaattorisi tietoturvapalvelu F-securessa.

Ihan ekaksi, operaattorisi tietoturvapalvelu F-secure tarkkailee jatkuvasti taustalla kaikkkea mitä teet koneellasi ja hälyttää heti, jos joku virus tai haittaohjelma pyrki koneellesi,
      ei manuaalista tarkistusta edes tarvitse tehdä kuin aivan poikkeustapauksissa.

>Olen ollut myös silloin yhteydessä FSecuren -tukeen saamatta apua.Heidän mielestään ongelma on palveluntarjoajan?! <
      -Aivan oikein vastattu, operaattorien tietoturvapalvelu F-securen Kaikki tukiasiat hoitaa operaattorisi, eikä suinkaan F-secure!

>Ihmettelen miten tietoturvayhtiö tällaisessa tapauksessa levittelee käsiään ja sysää vastuuta palvelun tarjoajille.<
      -Älä ihmettele, F-secure ja Operaattori ovat tehneet yhteistyössä tietoturvapalvelu f-securen sopimuksen mukaisesti kaikkiin ongelmiin antaa tukea Operaattorin tietoturvaan perehtyneet ammattilaiset joilla on suora yhteys f-securen ammattilaisiin jos niden omat tiedot ja taidot loppuu.

>Palveluntarjoaja epäili myös, tarkistuksen pysähtyvän korruptoituneeseen tiedostoon, mutta koneeni diagnostiikka ei havainnut levyssä eikä tiedostoissa vikaa.<
      -Juuri tuossa on koko ongelmasi ydin,ei koneesi diagnostiikka pysty edes havaitsemaa jos koneellasi on virus tai haittaohjelma, koneesi pitää saada ehdottomasti puhtaaksi ennen tietoturvapalvelu F-securen asentamista.

Ennen kun teet yhtään mitää muuta,
      skannaa koneesi tällä F-securen omalla skannerilla joka saattaa tunnistaa ja poistaa örkin koneeltasi, klikkaa: START SCANNING, hyväksy tietopalkkiin lisäosan asennus, valitse kieleksi SUOMI HYVÄKSY ehdot, asenna.
      http://support.f-secure.fi/fin/home/ols.shtml

• Filemoni

Varmaankin syy on koneellani ja tätä varten olen ostanut palvelun, jonka pitäisi ongelma paljastaa tai jopa korjata. Online tarkistus on koneellani ollut koko ajan ajantasalla.

Koska virusten levittäjät kuitenkin ovat aina askeleen edellä, on naivia olettaa, että joka koneella olisi on-line torjunta välittömästi valmiina. Tätä varten on ohjeellistettu ajaa virustarkistus säännöllisin väliajoin.

Tukiproceduuria olen noudattanut F-Securen sivuilla olevien ohjeiden mukaan, ja kun en ole saanut operaattorilta tarvittavia vastauksia, olen kääntynyt F-Securen puoleen - yhtä huonoin tuloksin.

Onko liikaa vaadittu, että virustarkistus ilmoittaisi ongelmatiedostosta tai edes hakemistosta, jossa se ongelman havaitsee, eikä pysäyttäisi tarkistusta. Diagnostiikka kuitenkin osaa laskea kaikki tiedostot kaatumatta tähän "örkkin".

Onhan näitä scannausohjelmia pilvin pimein, minun kannaltani ongelman ydin on siinä, että olen ostanut palvelun, johon virustarkistus sisältyy, joten olen oikeutettu vaatimaan, että tämä myös toimii niinkuin on kuvattu.

• yleensä käyttäjässä
        Filemoni kirjoitti:

Varmaankin syy on koneellani ja tätä varten olen ostanut palvelun, jonka pitäisi ongelma paljastaa tai jopa korjata. Online tarkistus on koneellani ollut koko ajan ajantasalla.

Koska virusten levittäjät kuitenkin ovat aina askeleen edellä, on naivia olettaa, että joka koneella olisi on-line torjunta välittömästi valmiina. Tätä varten on ohjeellistettu ajaa virustarkistus säännöllisin väliajoin.

Tukiproceduuria olen noudattanut F-Securen sivuilla olevien ohjeiden mukaan, ja kun en ole saanut operaattorilta tarvittavia vastauksia, olen kääntynyt F-Securen puoleen - yhtä huonoin tuloksin.

Onko liikaa vaadittu, että virustarkistus ilmoittaisi ongelmatiedostosta tai edes hakemistosta, jossa se ongelman havaitsee, eikä pysäyttäisi tarkistusta. Diagnostiikka kuitenkin osaa laskea kaikki tiedostot kaatumatta tähän "örkkin".

Onhan näitä scannausohjelmia pilvin pimein, minun kannaltani ongelman ydin on siinä, että olen ostanut palvelun, johon virustarkistus sisältyy, joten olen oikeutettu vaatimaan, että tämä myös toimii niinkuin on kuvattu.

Koneessa taitaa olla Virransäästö asetuksina jotta sammuttaa kiintolevyt ja/tai kone siirtyy valmiustilaan tai näytönsäästäjän päällemeno keskeyttää tarkistuksen.

• Filemoni
        yleensä käyttäjässä kirjoitti:

Koneessa taitaa olla Virransäästö asetuksina jotta sammuttaa kiintolevyt ja/tai kone siirtyy valmiustilaan tai näytönsäästäjän päällemeno keskeyttää tarkistuksen.

Virransäästöasetukset on asetettu niin (min. 4 h), että virustarkistus kyllä ehtii hommansa hoitaa, jos osaa.
        Kyllä kai valistunut käyttäjä osaa kyllä tällaiset asetukset tsekata ennen avun hakemista julkisesti.

• Charon66

Hae F-Securen sivulta 30-päivän kokeiluversio ja asenna se. Skannaa koneesi muutamaan kertaan ja vaihda takaisin palveluntarjoajan paketti. Mikäli kokeiluversion kanssa ei aiheudu vastaavanlaisia ongelmia, on vika palveluntarjoajan paketissa.

• Filemoni

Aika paljon vaivaa joutuu käyttäjä näkemään, jotta voisi todistaa päivänselvää ohjelmamokaa ;-)

• eroja

löytyy siitä kokeiluversiosta ja palveluntarjoajan paketista. Minulla on ollut sellainen käsitys että ne ovat täysin identtiset F-Securen ohjelmat.

• Filemoni

Ajoin peräkkäisinä päivinä F-Securen online tarkistuksen ja palveluntarjoajan tarkistuksen.
      Tulokset: F-Secure meni läpi, ei viruksia tms., tarkistettuja tiedostoja 30000. Palvelun tarjoaja: tarkistus keskeytyi, ei viruksia tms. tarkistettuja tiedostoja 8000.
      Mitähän tästä voisi päätellä?

• daaah

palveluntarjoajat ostavat f-secure ohjelman komponentteja ja rakentavat siitä itselleen sopivan tuotteen. että kyllä kyseessä on kaksi aivan eri asiaa. onhan tuotteen nimikin jo erilainen.. =P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90