Asiantuntijat...

Kun ja jos hakee esim Googlella suomalaista merenkulkualan keskustelupalstaa, törmää helposti Fcbs:n sivustoon.
Keskusteluissa kovasti ollaan asiantuntevia, mutta katsokaapa minkälaisia kavereita siellä kirjoittaa.
En muuten tähän olisi ryhtynyt, mutta joku aiemmassa, joko tietämättä tai leikillään, ajatteli kavereiden olevan oikeita "luotseja", "kippareita", "förstejä" jne... Nuo arvonimet taitavat siellä tulla kirjoitusten lukumäärän mukaan.

http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=8757.0

21

2777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • junnuja ovat

...ja harrastelijoita. Jokaisen nimen alla on peramies,kippari yms mutta ovat oikeasti lukiolaisia. Annetaanhan junnujen kirjoitella. Joskus on todella hupaisaa lukea niita. Niinkuin taallakin!! Nain ammattimerenkulkijana voin sanoa etta mulla menisi koko paiva jos alkaisin jokaista viestia taalla oikoa ja yrittaa kertoa miten asiat oikeasti on. En sano etta olisin itse aina oikeassa mutta kylla talla kokomuksella nyt aika paljon on parempi merenkulullinen tietamys kuin monella taalla. Sana on vapaa mutta joskus kylla toivoisin silti asiallisempaa kaytosta taalla jottei mopo karkais kasista naissa keskusteluissa....

• real Chief Engineer

vuonna 1982 syntynyt voi olla vielä lukiolainen,elleivät sitten ole jotain iltalukiolaisia.
        Tuntuu tosin että suurin osa koulusta tulevista "tietäjistä"on jotain "valkolakkeja"työkalut ei pysy käsissä kuin liinoilla surraten ja työhalut on romanien luokkaa,suu vaahdossa ollaan kyllä kertomassa missä mikäkin päällikkö tai siiffi on hullu kusipää mutta jos pitäisi itse ruveta työstämään niin saatanallinen halåå nousee kun joutuu rehkimään.

• ystävähyvä

konettasi oikein,sieltä löytyy jopa skandit jostain,toisaalta onhan Kontula kaukana:)

• tutustua...
        real Chief Engineer kirjoitti:

vuonna 1982 syntynyt voi olla vielä lukiolainen,elleivät sitten ole jotain iltalukiolaisia.
        Tuntuu tosin että suurin osa koulusta tulevista "tietäjistä"on jotain "valkolakkeja"työkalut ei pysy käsissä kuin liinoilla surraten ja työhalut on romanien luokkaa,suu vaahdossa ollaan kyllä kertomassa missä mikäkin päällikkö tai siiffi on hullu kusipää mutta jos pitäisi itse ruveta työstämään niin saatanallinen halåå nousee kun joutuu rehkimään.

numeroiden ihmeelliseen maailmaan. Suurin osa noista viesteistä on kirjoitettu vuonna 2001 joten tiedot voivat olla vanhentuneita.

Onneksi nämä Suoli24n foorumit ovat aina niin tasokkaita ja asiantuntevia että niillä on varaa arvostella muita foorumeita. ;)

• VäliTäkinPuosu

Kyllä siellä FCBS sivuilla ihan oikeita kippareita,perämiehiä ja luotseja,ym. kirjoittelee.Muutaman heistä tunnenkin.Tietysti jos kriteerinä pidetään idioottimaista "vittukatomäoonseilannukato" mökellyksen puutetta,sitten he ovat ihan harrastelijoita.Täällä Suomi24 palstallakin joku tahvo ajoittain esiintyy syvänmerenseilorina,mutta sotkeutuu raukka termeihin.Käyttää USA:n laivaston-ja rannikkovartioston ammattinimikkeitä ym.Laivan työajoista,vahdinpidosta,ei mitään käsitystä.Täällä paskanjauhaminen on mahdollista,FCBS sivuilla saa porttikiellon.

• ...

Nämähän on laiva HARRASTAJIEN juttuja, kandeeko niitä ihan tosissaan ottaa...

• apinapuomi

koulut antaa noille messipelleille opit työnteosta eli ei mitään.eikä noilla hepuilla yleensä ole mitään oma-aloitteisuutta.

• karveliapina

Vain me liitukaudella uramme aloittaneet olemme jotain.Muut eivät edes opi ikinä mitään.Onneksi me olemme olemassa.Ilman sinua ja minua varustamot olisivat "kanttuvei" heti huomenna.Tai..jo eilen.

• oBServeros

..mutta kerroppa taas siitä sinun merimies urasta.Se oli viimeksikin todella hauskaa luettavaa.Suorastaan ratkiriemukasta.Voi että,siinä ihan lyötiin käsiä reisíin kun oli niin lystiä.

• ldldldld

ja taas mennään.. taattua suomi 24 laatua

• todellakin laatua!
        ldldldld kirjoitti:

ja taas mennään.. taattua suomi 24 laatua

..ehka paastaan suomi24 merenkulun keskusteluissa noin viiteen viestiin niin sitten alkaa kauhee hulabaloo kun kaikkien pitaa alkaa niin helvetisti patemaan. Ja kuittailee tottakai! Ja jos on jollain vaikeuksia lukea naita mun viesteja kun ei ole scandikirjaimia niin voi voi...kylla ne scandit loytyy sitten kun paasen kotiin talta tornilta. (Ja nyt voitte tietty alkaa kuittailee etta "vitut sa missaan ulkomaisessa laivassa ole...")...

• todellakin laatua! kirjoitti:

..ehka paastaan suomi24 merenkulun keskusteluissa noin viiteen viestiin niin sitten alkaa kauhee hulabaloo kun kaikkien pitaa alkaa niin helvetisti patemaan. Ja kuittailee tottakai! Ja jos on jollain vaikeuksia lukea naita mun viesteja kun ei ole scandikirjaimia niin voi voi...kylla ne scandit loytyy sitten kun paasen kotiin talta tornilta. (Ja nyt voitte tietty alkaa kuittailee etta "vitut sa missaan ulkomaisessa laivassa ole...")...

Kyllähän ne skandit löytyy mistä vaan koneesta. Se on ainakin minulla niitä ensimmäisiä juttuja, jonka teen kun töihin meen.
        Ja löytyy helposti muuten. Jopa PCstä.

• loytaa se..
        Yahoo kirjoitti:

Kyllähän ne skandit löytyy mistä vaan koneesta. Se on ainakin minulla niitä ensimmäisiä juttuja, jonka teen kun töihin meen.

..keino. Varmaan silla googlella on taas tietoo...
        t: scandinaavinen atk-nero

• eihäntuo
        Yahoo kirjoitti:

annaa kuvaa siitä että olet tosi kaukana kotoa,kirjoittele ilman pilkkuja ja olet vähintään Havannassa ellet kauempanakin.
        Ymmärsit mitä tuossa aiemmin tarkoitin,eli jopa Nicaraguassa saa scandit esille jos löytää sen tietokoneen.

• -=headshot=-
        eihäntuo kirjoitti:

annaa kuvaa siitä että olet tosi kaukana kotoa,kirjoittele ilman pilkkuja ja olet vähintään Havannassa ellet kauempanakin.
        Ymmärsit mitä tuossa aiemmin tarkoitin,eli jopa Nicaraguassa saa scandit esille jos löytää sen tietokoneen.

Koitas kirjoittaa skandeja jollai muulla näppiksellä kun skandinäppiksellä.. Voi olla et on hiukan hankalaa.

• -=headshot=-
        eihäntuo kirjoitti:

mitä fcbsweb forumiin tulee.. niin kyllä siellä ainakin fakta laivoista on viimeisenpäälle tarkkaan.. tosin siellä on sit taas paljon myös käytännön asioissa epätarkkuuksia ja mutu tietoa.

• are good.
        eihäntuo kirjoitti:

...taalla kun tottuu kuittailu linjaan niin otin tuon sitten kuittailuna...Anyway, kylla on noi scandimerkit niin ihme paikassa ettei ...kele kylla tule tasta kirjoituksesta mitaan...Taidan jatkaa tata hoonoa soomea...

• Royalilla
        are good. kirjoitti:

...taalla kun tottuu kuittailu linjaan niin otin tuon sitten kuittailuna...Anyway, kylla on noi scandimerkit niin ihme paikassa ettei ...kele kylla tule tasta kirjoituksesta mitaan...Taidan jatkaa tata hoonoa soomea...

ole yhtään norskia, joka vois neuvoa?

• savolaisten Ameriikka

Tsot tsot! Ei saa tölvia tulevia syvänveden kulkijoita.

• Suomalainen merimies

Tulipahan taas todistettua tämän palstan "taso", jos sellaista edes onkaan. Kaiken maailman bull-shitin puhujat voivat kirjoittaa ihan mitä tahansa puppua.
      Kun joskus tänne laittaa asiallisen kysymyksen, saa päällensä uskomatonta sontaa.

Paljon parjatulla FCBS foorumilla, jonne joitakin kysymyksiä joskus olen laittanut, olen aina saanut asiallisia vastauksia!!!
      Tänne niitä on turha kait toivoa? Mitä ovat nämä ihme kirjoittelijat? Kaljapäissään tuhertavia ex-seiloreita, jotka ovat juoneet duuninsa, vai mitä?

• Suomalainen merimies

sen verran että onko tämä alkuperäinen kirjoittaja nimimerkki "Yahoo" saanut kenkää sieltä Fcbs palstalta? Vai mistä moinen katkeruus on peräisin? Itse uskoisin, että hän ei ole noudattanut siellä olevia täysin yksinkertaisia sääntöjä, joita ovat esimerkiksi oman oikean nimen käyttö ja suoranaisen, jota hän täällä harrastaa, vittuilun postaaminen joka viestiin.
        Sen verran olen tätä palstaa seurannut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      163
      9606
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3060
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      42
      2841
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2649
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2055
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      106
      1964
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1893
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      53
      1450
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1286
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1241
    Aihe