Tässä yksi TV.ssä paljastettu pikku temppu

Sekaisin-

Tai no tämä ei ole suoraan temppu, mutta sen voi jalostaa semmoiseksi.

Eli otetaan vaikka kaksi vesilasia joissa on tietysti vettä. Laitetaan molempiin vesilaseihin jääpala. Sitten otetaan myös kaksi 20cm pituista villalangan pätkää.

Nyt sitten ojennetaan toinen vesilasi ja villalangan pätkä yhdelle tempun katsojista ja toinen vesilasi ja villalanganpätkä jää taikurille.

Sitten taikuri sanoo lasin ja villalangan saaneelle katsojalle, että yritä onkia jääpala sillä villalangan pätkällä pois vesilasista. Sormin ei saa koskea vedessä olevaan jääpalaan No sehän jääpalan onkiminen pois vesilasista ei onnistu.

Mutta sitten taikuri poimii oman jääpapalan omasta vesilasista pois villalangalla hetkessä.

Miten tämä temppu onnistui :)
Kerron vastauksen joku kerta jollette itse keksi.

Niin ja taikatemppujahan voi keksiä myös fysiikan ja kemian jutuista ihan vaarattomiakin :)

5

1898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • magician000

Tämä temppu löytyy Iiro Seppäsen kirjasta eikä ainakaan minusta ole kovinkaan kummoinen...
      Eli kun villalankaa pitää kiinni jääpalassa hetken se jäätyy jääpalaan kiinni ja sen voi nostaa...

• magiico

Ja jos palan ja langan päälle lirauttaa reilusti suolaa, niin silloin se jäätyy hetkessä kiinni..

• Sekaisin-
        magiico kirjoitti:

Ja jos palan ja langan päälle lirauttaa reilusti suolaa, niin silloin se jäätyy hetkessä kiinni..

Mutta tuota en tiennyt, että lanka sulaisi/jäätyisi ilman suolaakin jääpalaan kiinni tai itse en ole jaksanut sitä odottaa.

• Sekaisin-
        Sekaisin- kirjoitti:

Mutta tuota en tiennyt, että lanka sulaisi/jäätyisi ilman suolaakin jääpalaan kiinni tai itse en ole jaksanut sitä odottaa.

suolaa suolaa enemmän suolaa, että temppu onnistuisi :)

• magician000
        Sekaisin- kirjoitti:

suolaa suolaa enemmän suolaa, että temppu onnistuisi :)

Mulla ei nyt ollut Iiron kirjaa tässä lähellä ni muistelin miten se menee. Eli ei toimi ilman suolaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      177
      11208
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5328
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2565
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2256
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1781
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1685
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1320
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      36
      1275
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1096
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      112
      1014
    Aihe