Tai no tämä ei ole suoraan temppu, mutta sen voi jalostaa semmoiseksi.
Eli otetaan vaikka kaksi vesilasia joissa on tietysti vettä. Laitetaan molempiin vesilaseihin jääpala. Sitten otetaan myös kaksi 20cm pituista villalangan pätkää.
Nyt sitten ojennetaan toinen vesilasi ja villalangan pätkä yhdelle tempun katsojista ja toinen vesilasi ja villalanganpätkä jää taikurille.
Sitten taikuri sanoo lasin ja villalangan saaneelle katsojalle, että yritä onkia jääpala sillä villalangan pätkällä pois vesilasista. Sormin ei saa koskea vedessä olevaan jääpalaan No sehän jääpalan onkiminen pois vesilasista ei onnistu.
Mutta sitten taikuri poimii oman jääpapalan omasta vesilasista pois villalangalla hetkessä.
Miten tämä temppu onnistui :)
Kerron vastauksen joku kerta jollette itse keksi.
Niin ja taikatemppujahan voi keksiä myös fysiikan ja kemian jutuista ihan vaarattomiakin :)
Tässä yksi TV.ssä paljastettu pikku temppu
5
1859
Vastaukset
- magician000
Tämä temppu löytyy Iiro Seppäsen kirjasta eikä ainakaan minusta ole kovinkaan kummoinen...
Eli kun villalankaa pitää kiinni jääpalassa hetken se jäätyy jääpalaan kiinni ja sen voi nostaa...- magiico
Ja jos palan ja langan päälle lirauttaa reilusti suolaa, niin silloin se jäätyy hetkessä kiinni..
- Sekaisin-
magiico kirjoitti:
Ja jos palan ja langan päälle lirauttaa reilusti suolaa, niin silloin se jäätyy hetkessä kiinni..
Mutta tuota en tiennyt, että lanka sulaisi/jäätyisi ilman suolaakin jääpalaan kiinni tai itse en ole jaksanut sitä odottaa.
- Sekaisin-
Sekaisin- kirjoitti:
Mutta tuota en tiennyt, että lanka sulaisi/jäätyisi ilman suolaakin jääpalaan kiinni tai itse en ole jaksanut sitä odottaa.
suolaa suolaa enemmän suolaa, että temppu onnistuisi :)
- magician000
Sekaisin- kirjoitti:
suolaa suolaa enemmän suolaa, että temppu onnistuisi :)
Mulla ei nyt ollut Iiron kirjaa tässä lähellä ni muistelin miten se menee. Eli ei toimi ilman suolaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212277- 701156
- 1151046
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.14927Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(51872