Tässä yksi TV.ssä paljastettu pikku temppu

Sekaisin-

Tai no tämä ei ole suoraan temppu, mutta sen voi jalostaa semmoiseksi.

Eli otetaan vaikka kaksi vesilasia joissa on tietysti vettä. Laitetaan molempiin vesilaseihin jääpala. Sitten otetaan myös kaksi 20cm pituista villalangan pätkää.

Nyt sitten ojennetaan toinen vesilasi ja villalangan pätkä yhdelle tempun katsojista ja toinen vesilasi ja villalanganpätkä jää taikurille.

Sitten taikuri sanoo lasin ja villalangan saaneelle katsojalle, että yritä onkia jääpala sillä villalangan pätkällä pois vesilasista. Sormin ei saa koskea vedessä olevaan jääpalaan No sehän jääpalan onkiminen pois vesilasista ei onnistu.

Mutta sitten taikuri poimii oman jääpapalan omasta vesilasista pois villalangalla hetkessä.

Miten tämä temppu onnistui :)
Kerron vastauksen joku kerta jollette itse keksi.

Niin ja taikatemppujahan voi keksiä myös fysiikan ja kemian jutuista ihan vaarattomiakin :)

5

1935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • magician000

Tämä temppu löytyy Iiro Seppäsen kirjasta eikä ainakaan minusta ole kovinkaan kummoinen...
      Eli kun villalankaa pitää kiinni jääpalassa hetken se jäätyy jääpalaan kiinni ja sen voi nostaa...

• magiico

Ja jos palan ja langan päälle lirauttaa reilusti suolaa, niin silloin se jäätyy hetkessä kiinni..

• Sekaisin-
        magiico kirjoitti:

Ja jos palan ja langan päälle lirauttaa reilusti suolaa, niin silloin se jäätyy hetkessä kiinni..

Mutta tuota en tiennyt, että lanka sulaisi/jäätyisi ilman suolaakin jääpalaan kiinni tai itse en ole jaksanut sitä odottaa.

• Sekaisin-
        Sekaisin- kirjoitti:

Mutta tuota en tiennyt, että lanka sulaisi/jäätyisi ilman suolaakin jääpalaan kiinni tai itse en ole jaksanut sitä odottaa.

suolaa suolaa enemmän suolaa, että temppu onnistuisi :)

• magician000
        Sekaisin- kirjoitti:

suolaa suolaa enemmän suolaa, että temppu onnistuisi :)

Mulla ei nyt ollut Iiron kirjaa tässä lähellä ni muistelin miten se menee. Eli ei toimi ilman suolaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      19
      2557
    2. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      35
      1523
    3. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      58
      1233
    4. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      298
      1182
    5. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      41
      946
    6. Tiedän, että olet luonnevikainen

Haluaisin vain todeta olleeni väärässä tässä asiassa.
      Ikävä
      42
      917
    7. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      175
      753
    8. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      58
      743
    9. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      90
      712
    10. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      59
      686
    Aihe