Kertokaa?
Itse olen kärsinyt kaikinpuolin huonosta ihosta jo 7 vuotta ja se on minusta tehnyt elottoman,onnettoman paskiaisen,vailla mitään elämää.
Vittu,pitäisikö meidän aloittaa jokin vertaistukiryhmä?Missä te kaikki acne naamat olette?Itse kävelen ulkona ja enkä näe yhtään acne naamoja.Oletteko piilossa sisällä?
Miten acne on vaikuttanut sinun elämääsi?
44
3873
Vastaukset
- Jack Crack
Toinen eloton paskiainen ilmoittautuu! Aina naamassani on finnejä ollut reilusti, mutta vuosi sitten akne oli pahimmillaan. Ei siinä paljoa ulkoilemaan lähdetty, pysyin sisällä niin paljon kuin mahdollista. Masennuin.
Keväällä kuitenkin helpotti, sillä roa-kuuri tuotti tulosta. Kesällä ihoni oli todella hyvä ja kehtasin viimeinkin liikkua ulkosalla, mutta masennukseni ei kadonnut. Tunsin itseni edelleen hirviöksi.
Nyt akne on taas palannut. Taas hävettää liikkua ulkona. Pitäisi varmaan aloittaa uusi roa-kuuri.
Tämä on todellakin rankkaa henkisesti. Mihin vaan meneekin, niin aina tuntuu että olen ainoa finninaama. Kukaan ei ole ikinä päin naamaa mitään siitä sanonut, mutta kaipa sekin päivä vielä koittaa. Ei ole helppoa. Jaksamisia kaikille. - luulaal
Akne on näin suomeksi ihan akne vaan...
Ja en ymmärrä sitä että et muka näe akneihoisia ihmisiä missään. Minkähänlaisella paikkakunnalla asut? Vai mahdatko vain ajatella nyt itsesätsi liian kriittisesti, että kenelläkään ei ole sellaista kuin sinulla.
Naiset myös peittävät meikillä. Välttämättä monetkaan mun tutuista ei esim. tajua että mulla on akne, kun peitän sen aika hyvin... Ja nyt ei ole kyse edes mistään lievästä aknesta, joten...
Eteenpäin täs silti mennään, vaikka olis kainaloihin asti lunta.
Sellanen vertaistukiryhmä voiskin olla ihan kiva juttu :D
Ite oon aina halunnu myös tavata/tutustua sellasia ihmisiä. Mulla ei oo ketään sellasta tuttua, joten "kukaan ei ymmärrä minua" :D toisinsanoen, ainakaan tämän pikkupikku probleeman kanssa...
Mut no. Ehkä mä jatkan vaan elämääni ja teen siitä joka päivä jollain tapaa positiivisen, koska oma elämänihän tää vaan on.- acnex
hieno asenne.Kunpa minäkin voisin sisäistää sen.Asun pääkaupunkiseudulla joten luulis näkevän,mutta olen tosiaan ehkä liian kriittinen.
Kyllä minäkin eteenpäin menen(parhaani mukaan)mutta en uksko koskaan olevani onnellinen tämän takia.Se tulee aina kalvaamaan mieltäni.
- sähägiah
akne on huonontanut itsetuntoani ja saanutminut tuntemaan oloni rumaksi ja arvottomaksi.
oletko koittanut lääkkeitä? mitä, jos olet?- acnex
olen syönyt yhden roa-kuurin,mutta rasvainen iho ja finnit palasivat nopeasti takaisin.En tiedä jaksanko enään samanlaista juoksua verikokeissa ja lääkärin luonna.Ja se on aika kallista.
7 vuotta!!!!
- Yks..
Melko onnettoman ja surullisen akne on minustakin tehnyt.. Mut toivottasti olis jo valoa näkyvissä. :) Mulla ollu monta monta monta vuotta akne jo mut nyt ehkä paranemassa ku ei oo naama näyttäny näin hyvältä vuosiin! Muutama finni tällähetkellä mut ne ei oo kovin syviä eikä periaatteessa hirveen pahoilta näytä paitsi itelle tietenki. Mut sanon vaa että ruokavalio vaikuttaa erittäin paljon kuten täällä on jo tosta vhh:sta juteltu. Ite en ihan täydellisesti tota noudata ainakaan vielä mut ku makeat ja muut runsas sokeriset tuotteet jättää pois niin sillä saa jo aikaan ihmeitä ja sillä hyvä aloittaa. Mielummin tietenki täysin vhh ruokavaliolle mut ite en ainakaan ole vielä täysin valmis siihen mut pikkuhiljaa sitä on kait pakko alkaa soveltaa jos tää ei enää tästä parane. Mut yks ongelma kuitenki on vielä sen jälkeen.. Arvet ei lähde! Haalenee kyllä vuosien aikana mut jäljet siitä silti jää ja kuopat. Pakko kait sitä on niitten kans elää sitten mut kunhan nämä finnit ja paiseet lähtis nyt kuitenki niin elämäki alkais hymyilee.
- waan
Olet siis se sama tyyppi, joka esitti täällä ihan hetki sitten jotain jätkää, joka on jättänyt sokerit pois ja luettelit siinä samalla muut ihonhoito juttusi. Olen törmäillyt sattumalta myös aiempiin viesteihisi (huomaa monikko) joissa olet esiintynyt sitten ihan naisena
http://209.85.129.104/search?q=cache:DKYvES-T8F0J:keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000037&posting=22000000012998620 basiron roaccutan&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=1&lr=lang_fi&client=firefox-a
Joten anteeksi nyt vain jos kyseenalaistan vinkkejäsi, koska en oikein usko että olet edes täysi-ikäinen. Ja oletko sitten lintu vaiko kala =)
Minulle on ihan turha mainostaa vhh:ta tai muutakaan ruokavaliollista tai puhdistuksellisia vinkkejä, sillä kummatkaan eivät tee mitään tehoa vaikeimpaan aknemuotooni. Ainoastaan sisäisesti otettava aknelääke auttaa, huom. jos sekään!
Joten kiitoksia nyt vain vinkeistäsi tässä vuosien mittaan, samat basrionit ja humektanit ja muut vinkit luettuamme ymmärrämme kyllä. Mutta sinä et tiedä, mikä on jollekin ihmiselle hyväksi. Olemme niin yksilöllisiä kuitenkin. Ja itse tiedän mikä on iholleni hyväksi, basiron se ei ainakaan ole.
Ja oi kyllä olen kokeillut sitäkin!
Lisäksi tämä oli keskustelu siitä, kenellä on akne. Ja että siitä voitaisiin jutella, tämä ei ollut mikään niksinurkka tai muukaan keskustelu jossai voit miljoonannen kerran jakaa _sinun_ yksilöllisiä ihonhoito-ohjeitasi.
Kiitos ja hei.
En sanonut tätä pahalla ! - siiis
waan kirjoitti:
Olet siis se sama tyyppi, joka esitti täällä ihan hetki sitten jotain jätkää, joka on jättänyt sokerit pois ja luettelit siinä samalla muut ihonhoito juttusi. Olen törmäillyt sattumalta myös aiempiin viesteihisi (huomaa monikko) joissa olet esiintynyt sitten ihan naisena
http://209.85.129.104/search?q=cache:DKYvES-T8F0J:keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000037&posting=22000000012998620 basiron roaccutan&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=1&lr=lang_fi&client=firefox-a
Joten anteeksi nyt vain jos kyseenalaistan vinkkejäsi, koska en oikein usko että olet edes täysi-ikäinen. Ja oletko sitten lintu vaiko kala =)
Minulle on ihan turha mainostaa vhh:ta tai muutakaan ruokavaliollista tai puhdistuksellisia vinkkejä, sillä kummatkaan eivät tee mitään tehoa vaikeimpaan aknemuotooni. Ainoastaan sisäisesti otettava aknelääke auttaa, huom. jos sekään!
Joten kiitoksia nyt vain vinkeistäsi tässä vuosien mittaan, samat basrionit ja humektanit ja muut vinkit luettuamme ymmärrämme kyllä. Mutta sinä et tiedä, mikä on jollekin ihmiselle hyväksi. Olemme niin yksilöllisiä kuitenkin. Ja itse tiedän mikä on iholleni hyväksi, basiron se ei ainakaan ole.
Lisäksi tämä oli keskustelu siitä, kenellä on akne. Ja että siitä voitaisiin jutella, tämä ei ollut mikään niksinurkka tai muukaan keskustelu jossai voit miljoonannen kerran jakaa _sinun_ yksilöllisiä ihonhoito-ohjeitasi.
Kiitos ja hei.
En sanonut tätä pahalla !tässäpä vielä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000037&posting=22000000021056932 - Meni!
siiis kirjoitti:
tässäpä vielä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000037&posting=22000000021056932Siis toi oli vaa mun viesti. Aika outoja johtopäätöksiä olet tehny "vuosien varrella". Huono aamu ehkä...? mut ei se mitään. Niin kaikki on yksilöllisiä. En mä sitä vhh:ta tyrkytä mut aika usealla se tehoaa kuitenki kun taas roa tai muilla pillereillä ei ole vaikutusta. Sanoin vaan ei nyt tosta tartte vetää hernettä nenään jos se ei sulla ehkä tehonnutkaan. Popsi sä pillereitä tai mitä teetkään jos se sulle on parhaaks. Iteppä tiedät. Mut älä tee näitä ihme päätöksiä ku menee vähän väärin. Jos ny jotku käyttää samoja tuotteita niin sekö on heti sama tyyppi?? No ihan sama. Tää viesti ny ei kuulu enää tänne mut piti vastata ja korjata väitettä. Ei tosiaankaan millään pahalla!
- välitä...
Meni! kirjoitti:
Siis toi oli vaa mun viesti. Aika outoja johtopäätöksiä olet tehny "vuosien varrella". Huono aamu ehkä...? mut ei se mitään. Niin kaikki on yksilöllisiä. En mä sitä vhh:ta tyrkytä mut aika usealla se tehoaa kuitenki kun taas roa tai muilla pillereillä ei ole vaikutusta. Sanoin vaan ei nyt tosta tartte vetää hernettä nenään jos se ei sulla ehkä tehonnutkaan. Popsi sä pillereitä tai mitä teetkään jos se sulle on parhaaks. Iteppä tiedät. Mut älä tee näitä ihme päätöksiä ku menee vähän väärin. Jos ny jotku käyttää samoja tuotteita niin sekö on heti sama tyyppi?? No ihan sama. Tää viesti ny ei kuulu enää tänne mut piti vastata ja korjata väitettä. Ei tosiaankaan millään pahalla!
...jotkut ehkä pikkusen liikaa viettää aikaa netissä ja alkaa näkemään ja luulemaan kaikenlaista;)...
- höh
waan kirjoitti:
Kiitos ja hei.
En sanonut tätä pahalla !Taitaa joku muukin vaivata kuin pelkkä akne? Joo varmaan täällä liikkuu yks ja ainoa tyyppi eri nimimerkeillä ja sukupuolella levitellen omia neuvoja? Ootko kenties kateellinen et joku on saanut apua muilla keinoilla kuin lääkkeillä niin pitää sen takia mollata toisia? Ihan uskomatonta tekstiä.
Ja mitä pahaa on jos joku neuvoo, joillekin muulle voi olla siitä apua, jos ei sulle.
P.S Ja en tietenkään sanonut tätä mitenkään pahalla :P
- kärsi
itellä oli paha akne, roa-kuuri auttoi ja nyt tilanne ihan siedettävä ainakin toistaiseksi. Akne kyllä söi itsetuntoa, vaikken siitä koskaan mikään kiusattu ollut. Nykyäänkin vaikea mennä esim.naisille juttelemaan, koska akne-aikoina sitä ei voinut ajatellakkaan...no ehkä se tästä vielä :)
- vaikuttanut...
Kyllähän tämä akne tahtoo väkisinkin itsetuntoon vaikuttaa. Parisuhteen muodostamisen varsinkin on huomannut käytännössä mahdottomaksi, eikä se enää oikein realistiselta ole tuntunut pitkään aikaan.
Masennusta tai muuta vastaavaa ei ole koskaan ollut, mutta välistä ottaa päähän vastailla kysymyksiin "miksei ole tyttökaveria", kun itsestäänselvä vastaus näkyy päälle päinkin.
Täytyy kuitenkin muistaa, että sairauksien kentällä tämä on suhteellisen mitätön sairaus, kun vertaa moneen vakavampaan. Sosiaalista elämää se silti rajoittaa - ei voi mitään. - On vaikuttanu
Niin ei se akne niin paha ole että siihen kuolis tai jotain mut veemäinen sairaus se silti on ja haittaa elämää erittäin pahasti. Sosiaalisesti tuo on vaikuttanu minullekki. Ei tyttöystävästä puhettakaan ja muutenki akne tehny musta hiljaisen ja syrjäänvetäytyvän että ei ole oikeen mahdollisuuksiakaan. Mutta paska juttuja sattuu ei voi mitään.
- ujo luuseri
Ei varmaan tule mieli muuttumaan koskaan enään vaikka akne lähtisikin päälle 20-vuotiaana.
Monet monet kerrat jättäny menemättä kavereiden kanssa mukaviin paikkoihin kun on katsonut peiliin.
Tyttöystävistä ei tietoakaan, itseasiassa olen jutellut tytölle naamasta naamaan 7 vuoden aikana kerran...
Ei voi tässä vaiheessa muuta sanoa kun että : Haaveet Kaaaaatuuuuu
Mutta elämä on laiffia, aina ei voi voittaa, ei ees koskaan.
Itselläni ei edes mikään pahin mahdollinen akne, joten olen vihainen myös niiten puolesta kellä todella on jo pahempaa sairautta muistuttava akne. - parantumisesta
ujo luuseri kirjoitti:
Ei varmaan tule mieli muuttumaan koskaan enään vaikka akne lähtisikin päälle 20-vuotiaana.
Monet monet kerrat jättäny menemättä kavereiden kanssa mukaviin paikkoihin kun on katsonut peiliin.
Tyttöystävistä ei tietoakaan, itseasiassa olen jutellut tytölle naamasta naamaan 7 vuoden aikana kerran...
Ei voi tässä vaiheessa muuta sanoa kun että : Haaveet Kaaaaatuuuuu
Mutta elämä on laiffia, aina ei voi voittaa, ei ees koskaan.
Itselläni ei edes mikään pahin mahdollinen akne, joten olen vihainen myös niiten puolesta kellä todella on jo pahempaa sairautta muistuttava akne.kuulostaa niin tutulta.
mä olen täysin eri ihminen esim baarissa kun siellä on pimeetä, koska kokoaika tiedostan että huonoihoni ei näy niin helposti,mutta heti kun on valoisaa niin olen hiljainen, syrjäänvetäytyvä ja kohta myös itsetuhoinen.
Akne ja arvet ovat vieneet suoraan sanottuna minulta nuoruuden ja kohta koko elämän!! - finniminni
parantumisesta kirjoitti:
kuulostaa niin tutulta.
mä olen täysin eri ihminen esim baarissa kun siellä on pimeetä, koska kokoaika tiedostan että huonoihoni ei näy niin helposti,mutta heti kun on valoisaa niin olen hiljainen, syrjäänvetäytyvä ja kohta myös itsetuhoinen.
Akne ja arvet ovat vieneet suoraan sanottuna minulta nuoruuden ja kohta koko elämän!!masentaa juu ;(
ja tosta seurustelusta; ehkä finnisten/aknenassujen pitäis sit vaa pariutua keskenään. Oispahan ainakin yksi yhdistävä asia... ;P - acnex
finniminni kirjoitti:
masentaa juu ;(
ja tosta seurustelusta; ehkä finnisten/aknenassujen pitäis sit vaa pariutua keskenään. Oispahan ainakin yksi yhdistävä asia... ;PItse olen miettinyt monesti samaa.Kiva ajatus.Tosissani,itse haluaisin juuri tytön jolla on akne.Se tekisi siitä paljon helpompaa.Tai siis,olit nainen finneillä,niin kyllä sinä aina sitä finnitöntä seuraa saat,joten se siitä.
- piipi
finniminni kirjoitti:
masentaa juu ;(
ja tosta seurustelusta; ehkä finnisten/aknenassujen pitäis sit vaa pariutua keskenään. Oispahan ainakin yksi yhdistävä asia... ;PEipähän sitä aknea kannata niin pahasti surra, että se todella olisi pilannut nyt loppuelämän jne. Kuvitelkaa, että joillakin henkilöillä on vaikka syöpäsairaus ja he todella odottavat loppuaan...
Tällainen ihosairaus, joka haittaa vain ns. pinnallisessa mielessä, ei ole kuitenkaan niin vakava.
Minun mielestä miehetkin saavat käyttää ihan vaikka meikkivoiteita hieman peittämään, jos siltä tuntuu että ahdistaa liikaa. Voishan se vähän autaa.
Itse ainakin naisena voin sanoa, että ilman meikkivoidetta en lähtisi minnekään! Niin voin kyllä kuvitella miltä saattaa tuntua. Mutta toisaalta jos itse katselen miehiä sillä silmällä, niin en jotenkin kiinnitä pahemmin huomiota ihoon välttämättä.
(Naisilla enemmänkin kiinnitän, en tiedä miksi)
No nythän voisi kuvitella, että kyse on siitä kun mulla itselläni on akne, että en tietenkään kiinnnitä. Mutta ennen, kun mulle puhkes tämä... Muistan kuinka olin kiinnostunu yhestä pojasta ja vasta nyt tajuan, et hänellähän on akne. Ja kun en edes ollu huomannut :o
No tällasia sattumia voi tietysti olla. Mutta siinä oli nyt vähän kehno yritys piristää teitä kaikkia...:D
Itsellähän tämä akne on vaikea juttu siinä mielessä, että satuin olemaan jostain syystä ihmisten arvostelun kohteena ulkonäöstäni ja yleensä palaute oli positiivista.
Siihen siis itsekin kiinnitti huomiota paljon, koska useimmathan sitä kyyläsi sitten ja arvostelivat (jotenkin mielestäni.) Sairastuin muunmuassa syömishäiriöön mahdollisesti juuri siitä syystä, että olin jostain syystä jollain jalustalla ulkonäköni avuin.
Ainahan oon ollut aika ujo ja kumminkin niin epävarma itestäni, että ei vaan uskaltanu kanssakäydä ihmisten kanssa. Ystäviä on ollu aina lauma, niihin on tutustunu jo niin nuoresta tai sitten ne on muuten vaan niin samanhenkisiä, että on uskaltanu tutustua :D Yleensä siis naispuolisia nämä...
Noh sitten kun puhkesi tämä akne, niin ei kovin kevyesti pystynyt ottamaan sitä.. sillä aknehan ei ole ihmisille mikään positiivinen juttu ulkonäössä, kuten varmaan tiedätte. (Harmi että jostain syystä näin on!)
Nyt on vielä vaikeampaa vuorovaikuttaminen ihmisten kanssa. Inhottaa jos jossain kävelee ja joku kattoo. Yleensä laitan hiukset niin naaman eteen kun pystyn.
Ryhmätöissä mietin välillä, että mitä mahtavat ajatella tässä näin lähekkäin ollessa tästä naamasta..yleensä vetäydynkin sit vähän syrjempään ja jään ryhmän erakoksi. Kerrankin joku tyttö koitti ystävällisesti tutustua ja kattoa muhun päin ja puhua, ollessaan tositosi lähellä mua, no...mitä siinä voit tehdä kun inhotti jotenkin se tilanne. Mietin, että inhottaako sitä tyttöä kattoa mua ja sitä, että hävetti olla siinä. Jotenka vetäydyin sit vaan pois...
Muttamutta, loppujen lopuksi en osaa ajatella tätä kuitenkaan niin vaikeana asiana. Sou not, siinäpähän nyt sitten on enkä mahda sille mitään.
Toki voin olla vain iloinen etteivät tyypit enää välttämättä ajattele musta jonkun streotypian mukaan, vaan pikkasen inhimillisemmin. Ja hei, mäkin olin koko ajan vaan joku aito ihminen enkä pelkkä arvosteltava ulkokuori, että näin voi käydä mullekin ja ei oo paha juttu ollenkaan :)
Nyt siis vaikeasta aknesta "kärsin" ja roa-kuurilla tietysti olen. Päivä kerrallaan mennään enkä jaksa ruveta pinnallisista asioista murehtimaan.
Osaan nauttia eri elämän asioista ja luulempa, että kun hitusen oppii hyväksymään tosiasiat ja saa itsevarmuutta niin se kumppanikin löytyy.
Ihan sillä itsevarmuudella, että hei minä oon minä ;) ja vähän positiivisempi asenne. Kukaan ei välttämättä edes huomaa aknea jos loistaa jollain muulla, ihan varmasti jokaisella on joku erityispiirre. - ei huono idea
finniminni kirjoitti:
masentaa juu ;(
ja tosta seurustelusta; ehkä finnisten/aknenassujen pitäis sit vaa pariutua keskenään. Oispahan ainakin yksi yhdistävä asia... ;PTäähän on muuten tavallaan loistava idea! Jos siis muuten kemiat sattuu osumaan kohdilleen. Varmasti osais ymmärtää toista tietyissä asioissa melko hyvin.
Ongelma tosin vaan on se, että naiset löytää kyllä varmasti seuraa aknesta huolimatta - miehet ei välttämättä. - magiamilla-
ei huono idea kirjoitti:
Täähän on muuten tavallaan loistava idea! Jos siis muuten kemiat sattuu osumaan kohdilleen. Varmasti osais ymmärtää toista tietyissä asioissa melko hyvin.
Ongelma tosin vaan on se, että naiset löytää kyllä varmasti seuraa aknesta huolimatta - miehet ei välttämättä.höpöhöpö. mistäs näin päättelet? tai onko ihan faktatietoa ;)
- Acnex
piipi kirjoitti:
Eipähän sitä aknea kannata niin pahasti surra, että se todella olisi pilannut nyt loppuelämän jne. Kuvitelkaa, että joillakin henkilöillä on vaikka syöpäsairaus ja he todella odottavat loppuaan...
Tällainen ihosairaus, joka haittaa vain ns. pinnallisessa mielessä, ei ole kuitenkaan niin vakava.
Minun mielestä miehetkin saavat käyttää ihan vaikka meikkivoiteita hieman peittämään, jos siltä tuntuu että ahdistaa liikaa. Voishan se vähän autaa.
Itse ainakin naisena voin sanoa, että ilman meikkivoidetta en lähtisi minnekään! Niin voin kyllä kuvitella miltä saattaa tuntua. Mutta toisaalta jos itse katselen miehiä sillä silmällä, niin en jotenkin kiinnitä pahemmin huomiota ihoon välttämättä.
(Naisilla enemmänkin kiinnitän, en tiedä miksi)
No nythän voisi kuvitella, että kyse on siitä kun mulla itselläni on akne, että en tietenkään kiinnnitä. Mutta ennen, kun mulle puhkes tämä... Muistan kuinka olin kiinnostunu yhestä pojasta ja vasta nyt tajuan, et hänellähän on akne. Ja kun en edes ollu huomannut :o
No tällasia sattumia voi tietysti olla. Mutta siinä oli nyt vähän kehno yritys piristää teitä kaikkia...:D
Itsellähän tämä akne on vaikea juttu siinä mielessä, että satuin olemaan jostain syystä ihmisten arvostelun kohteena ulkonäöstäni ja yleensä palaute oli positiivista.
Siihen siis itsekin kiinnitti huomiota paljon, koska useimmathan sitä kyyläsi sitten ja arvostelivat (jotenkin mielestäni.) Sairastuin muunmuassa syömishäiriöön mahdollisesti juuri siitä syystä, että olin jostain syystä jollain jalustalla ulkonäköni avuin.
Ainahan oon ollut aika ujo ja kumminkin niin epävarma itestäni, että ei vaan uskaltanu kanssakäydä ihmisten kanssa. Ystäviä on ollu aina lauma, niihin on tutustunu jo niin nuoresta tai sitten ne on muuten vaan niin samanhenkisiä, että on uskaltanu tutustua :D Yleensä siis naispuolisia nämä...
Noh sitten kun puhkesi tämä akne, niin ei kovin kevyesti pystynyt ottamaan sitä.. sillä aknehan ei ole ihmisille mikään positiivinen juttu ulkonäössä, kuten varmaan tiedätte. (Harmi että jostain syystä näin on!)
Nyt on vielä vaikeampaa vuorovaikuttaminen ihmisten kanssa. Inhottaa jos jossain kävelee ja joku kattoo. Yleensä laitan hiukset niin naaman eteen kun pystyn.
Ryhmätöissä mietin välillä, että mitä mahtavat ajatella tässä näin lähekkäin ollessa tästä naamasta..yleensä vetäydynkin sit vähän syrjempään ja jään ryhmän erakoksi. Kerrankin joku tyttö koitti ystävällisesti tutustua ja kattoa muhun päin ja puhua, ollessaan tositosi lähellä mua, no...mitä siinä voit tehdä kun inhotti jotenkin se tilanne. Mietin, että inhottaako sitä tyttöä kattoa mua ja sitä, että hävetti olla siinä. Jotenka vetäydyin sit vaan pois...
Muttamutta, loppujen lopuksi en osaa ajatella tätä kuitenkaan niin vaikeana asiana. Sou not, siinäpähän nyt sitten on enkä mahda sille mitään.
Toki voin olla vain iloinen etteivät tyypit enää välttämättä ajattele musta jonkun streotypian mukaan, vaan pikkasen inhimillisemmin. Ja hei, mäkin olin koko ajan vaan joku aito ihminen enkä pelkkä arvosteltava ulkokuori, että näin voi käydä mullekin ja ei oo paha juttu ollenkaan :)
Nyt siis vaikeasta aknesta "kärsin" ja roa-kuurilla tietysti olen. Päivä kerrallaan mennään enkä jaksa ruveta pinnallisista asioista murehtimaan.
Osaan nauttia eri elämän asioista ja luulempa, että kun hitusen oppii hyväksymään tosiasiat ja saa itsevarmuutta niin se kumppanikin löytyy.
Ihan sillä itsevarmuudella, että hei minä oon minä ;) ja vähän positiivisempi asenne. Kukaan ei välttämättä edes huomaa aknea jos loistaa jollain muulla, ihan varmasti jokaisella on joku erityispiirre.En itsekkään huomannut toisilla ihmisillä huonoa ihoa,paitsi vasta sitten,kun minulla itse oli sellainen.Hauska juttu.Ehkä kaikki ihmiset kokee asian näin.
Olet myös oikeassa tuosta,että ei sitä niin vakavasti pidä ottaa.Totta,maailmassa on pahempiakin juttuja,esim syöpä.Mutta minusta tuo on epäreilua tulla sanomaan noin.Minun elämä kärsii tästä acnesta ja en mahda sille mitään,tai mahdanko?En usko.Rukoilen jumalalta anteeksiantoa joka päivä,kun annan tälläisen vaikuttaa elämääni,mutta vahinko en jo tehty.En voi sille mitään.Ei minua kiinosta mitä muut ajattelevat,mutta tämä häiritsee minua!!!ja se häiritsee todella paljon.Ei se ole mitään elämää,että se asia kalvaa sinua joka päivä ja syö sinun onnellisuuttasi.Et uskalla katsoa peiliin.Häpeät itseäsi,vihaat itseäsi.Et uskalla lähestyä ihmisiä ja et myöskään anna heidän lähestýä sinua.Ja titenkin asia,mihin minulla ei ole vaikutusvaltaa on seurustelu.Kuinka moni mahdollinen tyttöystävä sinut nujertaa siksi,kun sinulla on huono iho.7 vuotta!!Ei minua acne haittaisi jos pääsisin siitä eroon,mutta en pääse. - acnex
Acnex kirjoitti:
En itsekkään huomannut toisilla ihmisillä huonoa ihoa,paitsi vasta sitten,kun minulla itse oli sellainen.Hauska juttu.Ehkä kaikki ihmiset kokee asian näin.
Olet myös oikeassa tuosta,että ei sitä niin vakavasti pidä ottaa.Totta,maailmassa on pahempiakin juttuja,esim syöpä.Mutta minusta tuo on epäreilua tulla sanomaan noin.Minun elämä kärsii tästä acnesta ja en mahda sille mitään,tai mahdanko?En usko.Rukoilen jumalalta anteeksiantoa joka päivä,kun annan tälläisen vaikuttaa elämääni,mutta vahinko en jo tehty.En voi sille mitään.Ei minua kiinosta mitä muut ajattelevat,mutta tämä häiritsee minua!!!ja se häiritsee todella paljon.Ei se ole mitään elämää,että se asia kalvaa sinua joka päivä ja syö sinun onnellisuuttasi.Et uskalla katsoa peiliin.Häpeät itseäsi,vihaat itseäsi.Et uskalla lähestyä ihmisiä ja et myöskään anna heidän lähestýä sinua.Ja titenkin asia,mihin minulla ei ole vaikutusvaltaa on seurustelu.Kuinka moni mahdollinen tyttöystävä sinut nujertaa siksi,kun sinulla on huono iho.7 vuotta!!Ei minua acne haittaisi jos pääsisin siitä eroon,mutta en pääse.ja mä olen sellainen kaveri,joka elää elämää täysillä tai ei ollenkaan.
- Nakkekekkeke
Jees, meikällä on aina välillä koulussa vessassa käydessä ja peiliin vilkaistessa tullut pikainen kiire kotia "pääkipua" kärsimään.
Olenpa vielä niinkin onnekas että pahan aknen lisäksi satun omistamaan tuollaisen kivan kuopparinnan. Ette voi uskoakaan kuinka paljon itsetuntoa tuollainen syö. Akneen on nyt kyllä sitten lääkkeet hankittu, tuntu tehoavankin jo mutta nyt tullu takas vaikka on kuuri kesken, ei ihan kuitenkaan yhtä pahasti kuin ennen kuuria (tetralysal näyttäs olevan).- finniminni
Ei mielestäni pidä paikkaansa toi, että aknetytöt muka löytäs kumppanin jotenkin jätkiä helpommin! Ei todellakaan...
Jollet sitten tarkottanu jotain baarissa pokailua? loppuillan hämärässä joo kelpaa joillekin jätkille kummasti vähän vähemmän viehättätkin tytöt. Ja ei ole vaikeaa arvata mitä ne siitä tytsistä haluaa...
Et sillai. No joo,itse ainakin mielummin oisin ilman seuraa, kuin yrittäsin pönkittää itsetuntoa pelimiesten makkarissa.
En sinällään usko, että akne ois este kenenkään seurustelulle, mutta aknen seurauksena hiipivä itsetunnon lasku ja syrjäänvetäytyminen kylläkin.
kyllä oon itessäki huomannu, että tavallaan torjun pienet tutustumisyrityksetkin, sen kummemmin pohtimatta. En halua, että kukaan katsoo mua lähempää,alkaa ahistaa. Eli en anna kellekään edes mahdollisuutta, koska en itse pidä itsestäni tällaisena...Sekavaa, mut ymmärrätte varmaan miitä tarkotin.
Tällasessa kierteessä sitä ollaan... ;( - Ongelmaa vähätellyt
finniminni kirjoitti:
Ei mielestäni pidä paikkaansa toi, että aknetytöt muka löytäs kumppanin jotenkin jätkiä helpommin! Ei todellakaan...
Jollet sitten tarkottanu jotain baarissa pokailua? loppuillan hämärässä joo kelpaa joillekin jätkille kummasti vähän vähemmän viehättätkin tytöt. Ja ei ole vaikeaa arvata mitä ne siitä tytsistä haluaa...
Et sillai. No joo,itse ainakin mielummin oisin ilman seuraa, kuin yrittäsin pönkittää itsetuntoa pelimiesten makkarissa.
En sinällään usko, että akne ois este kenenkään seurustelulle, mutta aknen seurauksena hiipivä itsetunnon lasku ja syrjäänvetäytyminen kylläkin.
kyllä oon itessäki huomannu, että tavallaan torjun pienet tutustumisyrityksetkin, sen kummemmin pohtimatta. En halua, että kukaan katsoo mua lähempää,alkaa ahistaa. Eli en anna kellekään edes mahdollisuutta, koska en itse pidä itsestäni tällaisena...Sekavaa, mut ymmärrätte varmaan miitä tarkotin.
Tällasessa kierteessä sitä ollaan... ;(Voihan se olla, että sitä on näissä asioissa jo liian kyyninen. Taitaa se sitten olla naisille ihan yhtä vaikea ongelma kuin miehillekin.
Mutta olisiko se ero kuitenkin siinä, että mies on perinteisesti se, joka tekee lähestymisyritykset ja nainen on niiden kohde: jos itsetunto on laskenut, nämä lähestymisyritykset jäävät tekemättä. Niiden kohteena oloahan se ei estä. - acnex
finniminni kirjoitti:
Tällasessa kierteessä sitä ollaan... ;(täälläkin.
Ja kyllähän se on fakta,että naisilla on helpompi(paljon)löytää itselleen seuraa,oli akne tai ei.Katsos hetki näitä foorumeita ja katso ketkä niitä "olen yksin" "sinkku34v" viestejä lähettää.Kaikki miehiä.Kaikki. - neiti*
finniminni kirjoitti:
Tällasessa kierteessä sitä ollaan... ;(Olen kärsinyt lievästä aknesta n. 6v mut silti onnistuin löytämään itselleni kumppanin, yli vuosi ollaan oltu yhdessä. Sitä ennen en ikinä serustellut, ei johtunut aknesta, vaan olin muuten vaan aika ujo (no ehkä huono iho myös hieman vaikutti asiaan, tosin nuorempana ei ollut niin pahana kun nyt ). Meikeillä saan suurin osa finneistä piiloon, mut jos on kunnon paiseita naamassa niin niitä ei voi tietekään millään piilottaa, kun ne näkyy vuoristona naamassa :S Tosin tutustuin tähän ihmiseen netissä, yhdessä galleriassa, se oli niin aktiivinen joten uskalsin mennä treffeille. Muistan kun mulla silloin kun oli ekat treffit naama oli ihan tulehtunut, mut sain siitä ihan siedettävän näköisen meikeillä. Mies ei varmaan ees huomannut mitään ongelmaa mun naamassa. Sitten vielä 2-3 ensimmäistä kuukautta en uskaltanut olla sen seurassa kokonaan ilman meikkiä, oli aikamoista kärsimystä, kun vietetiin yötä yhdessä niin oli pakko välillä mennä vessaan peittelemään niitä paiseita :D Vaikka muuta meikkiä en käyttänyt niin meikkivoide ja puuteri oli aina naamassa. No, sen jälkeen meillä ollut muita ongelmia, paljon pahempia kuin joku akne, joista olemme selvineet ja suhteemme kehittynyt tosi paljon, varmaan sen takia se ei välitä pätkääkään mun finneistä ja uskallan olla sen seurassa miten rumana tahansa :D Eli jos ihminen todella välittää ja rakastaa muutakin kuin ulkokuorta niin ei akne voi olla esteenä seurustelulle!
Tässä oli mun tarina. Tsemppiä!
T. Neiti, 20v. - acnex
neiti* kirjoitti:
Olen kärsinyt lievästä aknesta n. 6v mut silti onnistuin löytämään itselleni kumppanin, yli vuosi ollaan oltu yhdessä. Sitä ennen en ikinä serustellut, ei johtunut aknesta, vaan olin muuten vaan aika ujo (no ehkä huono iho myös hieman vaikutti asiaan, tosin nuorempana ei ollut niin pahana kun nyt ). Meikeillä saan suurin osa finneistä piiloon, mut jos on kunnon paiseita naamassa niin niitä ei voi tietekään millään piilottaa, kun ne näkyy vuoristona naamassa :S Tosin tutustuin tähän ihmiseen netissä, yhdessä galleriassa, se oli niin aktiivinen joten uskalsin mennä treffeille. Muistan kun mulla silloin kun oli ekat treffit naama oli ihan tulehtunut, mut sain siitä ihan siedettävän näköisen meikeillä. Mies ei varmaan ees huomannut mitään ongelmaa mun naamassa. Sitten vielä 2-3 ensimmäistä kuukautta en uskaltanut olla sen seurassa kokonaan ilman meikkiä, oli aikamoista kärsimystä, kun vietetiin yötä yhdessä niin oli pakko välillä mennä vessaan peittelemään niitä paiseita :D Vaikka muuta meikkiä en käyttänyt niin meikkivoide ja puuteri oli aina naamassa. No, sen jälkeen meillä ollut muita ongelmia, paljon pahempia kuin joku akne, joista olemme selvineet ja suhteemme kehittynyt tosi paljon, varmaan sen takia se ei välitä pätkääkään mun finneistä ja uskallan olla sen seurassa miten rumana tahansa :D Eli jos ihminen todella välittää ja rakastaa muutakin kuin ulkokuorta niin ei akne voi olla esteenä seurustelulle!
Tässä oli mun tarina. Tsemppiä!
T. Neiti, 20v.ja se riittää,oli sulla sitten kuinka paljon finnejä,tai olit minkänäköinen tahansa.Helppoa.
- neiti*
acnex kirjoitti:
ja se riittää,oli sulla sitten kuinka paljon finnejä,tai olit minkänäköinen tahansa.Helppoa.
Tuskin miehetkään innostu helposti pahasta aknesta kärsivästä naisesta! Sitten vasta kun tutustuu ihmiseen kunnolla niin ulkonäöllä ei ole merkitystä. Alussahan kaikki katsovat ulkonäköä. Mun mielestä kaikki on loppujen lopuksi kiinni ihan ihmisestä, oli minkä näköinen tahansa, mies tai nainen, jos itse haluaa jotain, seurustelukumppanin esim. niin kyllä sen saa. kunhan menee rohkeasti tutustumaan, ei se ulkonäkö ratkaisee vaan luonne.
- mitenhän tuo meneekään
acnex kirjoitti:
ja se riittää,oli sulla sitten kuinka paljon finnejä,tai olit minkänäköinen tahansa.Helppoa.
"Olet nainen ja se riittää, oli sulla sitten kuinka paljon finnejä tai olit minkänäköinen tahansa."
Kieltämättä tuohon kommenttiin on pakko yhtyä, vaikka täällä naiset kovasti toista mieltä ovatkin. On se vaan kumma, että sinkkuna olevia miehiä on 5 kertaa enemmän kuin sinkkunaisia, vaikka naisia ja miehiä pitäisi väestössä olla aika lailla saman verran. Ehkäpä tilannetta tervehdyttämään voisi lisätä naisten maahanmuuttoa huomattavasti.
- yay-o
Mullaki on täl hetkel jonkin asteen akne, ei vakava, mutta sen kuitenkin näkee. Kärsinyt siitä jo lähes 3-vuotta, mutta ihme kyllä meikä pysyy vielä pystyssä. Toki stressaan joskus välillä, mutta sitten kun menen ihmisten joukkoon, koko pienimuotoisen huono itsetuntoni katoaa. Ja ehkä se on juuri sen takia koska voin tuntea itseni hyväksytyksi, mutta välillä koulu ei mene mallikkaasti kun tämä akne vähän "ärsyttää" ja tyttöystävääkään ei ole, ehkä se johtuu lärvistäni, tai ehkä se johtuu mun lapsellisesta olemuksestani. Mutta niin juu, ratiopharmia käytän, kuurin aloitin about kolmisen viikkoa sitten, finnit vähentynyt, naama normaalin värisenä, arvet toki vähän punottavia, muttei mitään sen pahempaa. Ei se akne jää naamaan ikuisesti, sitä vastaan nyt pitää vaan taistella. Se on kuin taistelisi omaa itseäänsä vastaan, sitä rumaa lärviä jonka näet koko ajan peilissä. Sehän on muuten totta että pahin vihollisesi on juuri sinä itse.
- yay-o
kannattaa nyt vaan yrittää parhaansa. Kokeilla kaikkia mahdollisia keinoja. Voiteita, sitruunamehua naamalle, lääkkeitä, mitä tahansa. Kyllä se siitä vielä lähtee... Toivottavasti. Juujuu, kyllä se lähtee, siinä vaan kuluu aikaa. Pitää olla vaan kärsivällinen, sillä elämän varrella jokainen ihminen saa juuri sen asian jota hän on yrittänyt koko elämänsä ajan.
- teitä!
Mun mielestä on aika masentavaa että jotkut puhuu että heillä on akne, jota ei ees kaikki välttämättä huomaa!! Hei haloo!! ei pari finniä sillon tällöin ole akne!!!!
Paha akne näkyy AINA,myös hämärässä valossa.. - finniminni
yay-o kirjoitti:
kannattaa nyt vaan yrittää parhaansa. Kokeilla kaikkia mahdollisia keinoja. Voiteita, sitruunamehua naamalle, lääkkeitä, mitä tahansa. Kyllä se siitä vielä lähtee... Toivottavasti. Juujuu, kyllä se lähtee, siinä vaan kuluu aikaa. Pitää olla vaan kärsivällinen, sillä elämän varrella jokainen ihminen saa juuri sen asian jota hän on yrittänyt koko elämänsä ajan.
Kaipa se niin on. Kiva kun jaksat tsempata! :)
juu ja aiempaan kirjotukseen; kyllä palstoilla pyörii aika paljon muitakin, kuin kolmekymppisiä uroita... - acnex
teitä! kirjoitti:
Mun mielestä on aika masentavaa että jotkut puhuu että heillä on akne, jota ei ees kaikki välttämättä huomaa!! Hei haloo!! ei pari finniä sillon tällöin ole akne!!!!
Paha akne näkyy AINA,myös hämärässä valossa..tietenkin pari finniä voi ihmistä häiritä,mutta se lähinnä tuntuu naurettavalta ihmisitä,joilla on todella huonossa kunnossa se iho.Pienen aknen voi helposti parantaa,mutta vaikea perinöllinen akne taas on ihan toista luokkaa.Siihen kun ei óikein mikään auta.
- ....
teitä! kirjoitti:
Paha akne näkyy AINA,myös hämärässä valossa..Tuskin kukaan tänne tulee kirjoittamaan aknesta jos sillä on oikeasti pari finniä! Itselläni lievä akne ei välttämättä näy tooosi hämärässä valossa kilon meikin alta, mut ihosairaus se silti on, 10 kipeää isoa paisetta naamassa on mielestäni jo akne. Heti kun joku puhuu lievästä aknesta niin ihmiset kuvittelee tyypillä olevan se pari finniä ja mustapää. Joku ei välttämättä osaa määritellä omaa akneaan.
- ....
.... kirjoitti:
Tuskin kukaan tänne tulee kirjoittamaan aknesta jos sillä on oikeasti pari finniä! Itselläni lievä akne ei välttämättä näy tooosi hämärässä valossa kilon meikin alta, mut ihosairaus se silti on, 10 kipeää isoa paisetta naamassa on mielestäni jo akne. Heti kun joku puhuu lievästä aknesta niin ihmiset kuvittelee tyypillä olevan se pari finniä ja mustapää. Joku ei välttämättä osaa määritellä omaa akneaan.
Vai onko mulla sit jo keskivaikea akne? Kun tosiaan äsken laskin, et naamassa 10 kipeää tulipunaista paisetta :/
- acnex
.... kirjoitti:
Vai onko mulla sit jo keskivaikea akne? Kun tosiaan äsken laskin, et naamassa 10 kipeää tulipunaista paisetta :/
ei ole mitään.Mene kotiin.
- ....
acnex kirjoitti:
ei ole mitään.Mene kotiin.
haista sinä .. tiedät mitä.. Taitaa sulla olla päässäkin ongelma, ei vain naamassa.
- innej83
.... kirjoitti:
haista sinä .. tiedät mitä.. Taitaa sulla olla päässäkin ongelma, ei vain naamassa.
Täyty ihan munkin tulla nauramaan. Oikein laskemalla laskit että kymmenisen finniä :)
Entäs jos onkin yli 20? -Toisessa poskessa
ja toisessa kait saman verran, ei näitä oikein pysty laskea. Kun otsassakin on...
Että mene todellakin vaan kotiasi siitä. - ....
innej83 kirjoitti:
Täyty ihan munkin tulla nauramaan. Oikein laskemalla laskit että kymmenisen finniä :)
Entäs jos onkin yli 20? -Toisessa poskessa
ja toisessa kait saman verran, ei näitä oikein pysty laskea. Kun otsassakin on...
Että mene todellakin vaan kotiasi siitä.No just joo.. ei kai se ole normaali tila et naamassa 10 ISOA TULEHTUNUTTA KIPEÄÄ PAISETTA joita ei meikit edes peitä, kun oon niin isoja. Sitten kun ne vielä paisuu ja vuotaa verta yms muuta paskaa.. Kai tiesit et terve iho on puhdas ilman finnejä. Aika törkeetä tulla vähättelemään toisten ongelmaa näkemättä sitä. Anteeks nyt vaan ettei mulla ole joka poskessa 20 finniä,niin kuin sulla, mut on tääkin mulle aika paha ongelma. E-pillerit ja antibiootit syöty ilman pysyviä tuloksia, puhumattakaan voiteista.
- innej83
.... kirjoitti:
No just joo.. ei kai se ole normaali tila et naamassa 10 ISOA TULEHTUNUTTA KIPEÄÄ PAISETTA joita ei meikit edes peitä, kun oon niin isoja. Sitten kun ne vielä paisuu ja vuotaa verta yms muuta paskaa.. Kai tiesit et terve iho on puhdas ilman finnejä. Aika törkeetä tulla vähättelemään toisten ongelmaa näkemättä sitä. Anteeks nyt vaan ettei mulla ole joka poskessa 20 finniä,niin kuin sulla, mut on tääkin mulle aika paha ongelma. E-pillerit ja antibiootit syöty ilman pysyviä tuloksia, puhumattakaan voiteista.
Sorry.
Ymmärrän kyllä... eilen meni vaan hermo omaan naamaan. Ja kumpa voisikin olla vaan vaikka 10 finniä, mutta ei ne paiseet sitten olekaan kivoja. Luulin, et puhuit vain isohkoista finneistä...
Totta puhut. Eihän tässä olekaan tarkoitus kilpailla kenen ongelma on pahin, olipa ihmisellä vaikka pari paisetta niin se voi olla hänelle itselleen suuri ongelma. Vaikka suurempi, kun ihmisellä jolla on vaikea akne.
Joten anteeksi vähättelyni, tajuan kyllä nytten. - ....
innej83 kirjoitti:
Sorry.
Ymmärrän kyllä... eilen meni vaan hermo omaan naamaan. Ja kumpa voisikin olla vaan vaikka 10 finniä, mutta ei ne paiseet sitten olekaan kivoja. Luulin, et puhuit vain isohkoista finneistä...
Totta puhut. Eihän tässä olekaan tarkoitus kilpailla kenen ongelma on pahin, olipa ihmisellä vaikka pari paisetta niin se voi olla hänelle itselleen suuri ongelma. Vaikka suurempi, kun ihmisellä jolla on vaikea akne.
Joten anteeksi vähättelyni, tajuan kyllä nytten.Ei mitään.. Ymmärrän kyl et välillä menee hermot, on tää akne niin henkisesti kuluttava sairaus.. Kyl mäkin joskus kun näen ihmisiä joilla on tosi paha akne niin ajattelen, et onneks mulla ei ole noin paha, et miten onnekas oon, mut sit kun joku siloposki kävelee eteen, niin en voi välillä uskoa et miten joillain voi olla noin hyvä iho :D Ja tulee niin paha mieli omasta ihosta.. Ja kyl muakin ärsyttää kun joku kaverini jolla on muuten ihan ok naama, niin valittaa jostain finneistä joita ei voi edes finneiksi kutsua, jotain tukoksia vaan, joita ei muuten edes huomaa, silloin kun mulle tulee kipeitä paiseita :/ Mut jokainenhan saa kokea ongelmansa omalla tavalla, tuskin kukaan nyt valittaisia täydellisestä ihosta..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803