Nahkaa vai ei?

Nahkahinkseli

Onko nyt niin että, uuteen autoon nahkaverhoilu on rahan hukkaa?

Olen tykästynyt beigeen kangasverhoiluun.
Myyjä sanoi suoraan että älä ota: se nuhraantuu..
Mutta totesi perään että vaalea nehkaverhoilu olisi helppo pitää puhtaana.

Minkälaisia kokemuksia on Bemarin nahkaverhoilusta, etenkin vaaleasta?
Onko muutaman vuoden käytön jälkeen kulunut kuin kotisohva?
Onko liukas käytössä, ja talvella kylmä?

14

5599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahkakuula

kun tarkemmin katsoo...

• tuc

On kyllä kylmä talvella, liukkaus ei sen sijaan ole ongelma. Kangas on mukavampi, mutta (keino)nahka näyttää paremmalta.

• Hinkseli

Toisaalta autossa on penkinlämmittimet.

Mikäs vitsi tuossa "keinonahka" jutussa on?
        Tietääkseni se on aitoa nahkaa. Toinen juttu sitten lienee sen maalaus ja värjäys.

• vaalea nahkaverhoilu!

Itsellä on hyvin tummavärisessä 5-sarjalaisessa "sand beige" -värinen highline-kokonahkaverhoilu. Auto täytti juuri 3 vuotta ja kilometrejä takana alle 190 tkm. Verhoilu on kuin uusi. Salaisuutena säännöllinen pesu ja rasvaus/hoitoainekäsittely. Pesussa olen hyödyntänyt ns. taikasientä (kostean nihkeä sieni, eikä saa hangata paljon) ja kuivaa kangaspyyhettä (likanorot kuivataan heti pois pinnalta). Hoitoaineena olen käyttänyt vain Auto Glymin-tuotteita. Näyttää ja haisee uudelta!

Penkinlämmittimet ovat sen verran tehokkaat, että ikkunoiden skrabaamisen jälkeen penkit ovat aivan lämpimät!

Ota jos lompakko kestää ja jätä nämä perusharmaa auto/perusharmaa kangasverhoilu-kiihkoilijat vain kateellisena hinkkaamaan persustaan halvimpaan mahdolliseen kankaaseen ... ;)

• Edellisessä, nimimerkin mukaisessa, autossani oli pellin päällä Cosmos Schwartz (en muuten tiedä kirjotetaanko edes noin:) ja sisusta kauttaaltaan Sand Beige -väristä nahkaa. Ei pelkät penkit, vaan oviverhoilut, vaihdekepin pussi, aivan kaikki.

Aivan mahtavat verhoilut. Äärimmäisen helppoa puhtaana pitoa, ulkonäköyhdistelmästä puhumattakaan.

Suosittelen todella lämpimästi!

Ps. Harmittakaa, kun nykyisessä ei ole kuin puolinahkasisustus...

-Masa-
      Ex. E36 Coupe (nahkas.), E39 Touring (nahkas.), nyk. E46 Touring (puolinahkas.)

• Hinksel

Kiitos hyvistä kommenteista!
        Tässä se nähdään, että on täällä oikeita Bemarimiehiäkin. Pidetään lippu korkealla.

Kyllähän nahkapenkit menee vakavaan harkintaa.
        Mitä tulee hintapuoleen, maksaa se auto jo muutenkin.

Onko noista puolinahkapenkeistä minkälaisia kokemuksia?

• Hinksel kirjoitti:

Kiitos hyvistä kommenteista!
        Tässä se nähdään, että on täällä oikeita Bemarimiehiäkin. Pidetään lippu korkealla.

Kyllähän nahkapenkit menee vakavaan harkintaa.
        Mitä tulee hintapuoleen, maksaa se auto jo muutenkin.

Onko noista puolinahkapenkeistä minkälaisia kokemuksia?

Puolinahkasisustuksesta sen verran, että ulkonäöllisesti myös ihan tyylikkäät, (oma mielipide) mutta eipä ne sen kummempia ahaa-elämyksiä tarjoa, kuin tavalliset kangaspenkitkään. Onhan ne puolittain helpommat pitää puhtaana kuin kangaspenkit, mutta häviävät taas kokonahalle. Toki niissä on myös se hyvä puoli, että esim. ensimmäisenä yleensä rispaantuva kuljettajanpenkin vasen reuna ei kulu niin nopeasti, mutta se nyt ei bemarin verhoilumateriaaleissa muutenkaan ole ongelma.

Jos itse yrittämällä yritän keksiä jotakin parempaa kuin kokonahkasisustuksessa, niin liukkaus, ja sekin varauksin. Istuinosan ollessa kangasta, ei liukkaus ole ongelma. Tosin ei se ole ollut minulle ongelma kokonahkasisustuksessaan, mutta muutaman kerran kyytiläiset ovat moittineet liukkaita penkkejä. Tiedä sitten.

Loppukommenttina; itse en löydä niistä muuta mainittavaa erityisen hyvää kuin ulkonäkökysymys ja jokseenkin helpompi puhtaanapito (vrt.kangaspenkit.) Mutta mielestäni ulkonäkö paranee puolinahat ja sopivat väriyhdistelmät valitsemalla jo sen verran, että en muita perusteluita kaipaakaan. (edelleen vrt. kangaspenkit) Silti paras valinta mielestäni on kokonahkasisustus.

Paljon sanoja, vähän sisältöä, mutta kumminkin. Onnea autokaupoille!

-Masa-

• Nahkahinkselit
        E39Touring kirjoitti:

Puolinahkasisustuksesta sen verran, että ulkonäöllisesti myös ihan tyylikkäät, (oma mielipide) mutta eipä ne sen kummempia ahaa-elämyksiä tarjoa, kuin tavalliset kangaspenkitkään. Onhan ne puolittain helpommat pitää puhtaana kuin kangaspenkit, mutta häviävät taas kokonahalle. Toki niissä on myös se hyvä puoli, että esim. ensimmäisenä yleensä rispaantuva kuljettajanpenkin vasen reuna ei kulu niin nopeasti, mutta se nyt ei bemarin verhoilumateriaaleissa muutenkaan ole ongelma.

Jos itse yrittämällä yritän keksiä jotakin parempaa kuin kokonahkasisustuksessa, niin liukkaus, ja sekin varauksin. Istuinosan ollessa kangasta, ei liukkaus ole ongelma. Tosin ei se ole ollut minulle ongelma kokonahkasisustuksessaan, mutta muutaman kerran kyytiläiset ovat moittineet liukkaita penkkejä. Tiedä sitten.

Loppukommenttina; itse en löydä niistä muuta mainittavaa erityisen hyvää kuin ulkonäkökysymys ja jokseenkin helpompi puhtaanapito (vrt.kangaspenkit.) Mutta mielestäni ulkonäkö paranee puolinahat ja sopivat väriyhdistelmät valitsemalla jo sen verran, että en muita perusteluita kaipaakaan. (edelleen vrt. kangaspenkit) Silti paras valinta mielestäni on kokonahkasisustus.

Paljon sanoja, vähän sisältöä, mutta kumminkin. Onnea autokaupoille!

-Masa-

Tattista vaan Masalle perusteellisistä kommenteista!
        Nahka-asiasta tulee todennäköisesti nahkapäätös, eli nahkaa muodossa tai toisessa..

• on tunnelma,

kuin istuisi peltikatolla. Tosin lämpiää melko nopeasti. Itse en enään nahkoja autooni huoli. Mukavuus menee ohi tyylin.

• Titangrau II 530iA E60

toimii niin nopeasti, ettei ainakaan Comfort -istuimissa nahkan kylmyyttä ehdi juuri huomata. Puhtaanapidon helppous ja tyylikkyys painavat vaakakupissa selvästi enemmän. Toisaalta 5-sarjan loistavia Comfort -istuimia ei saa kuin nahkaverhoiltuna. Exclusive -nahkat voivat olla hiukan pehmeämmät kuin Dakota -nahka, josta minulla ei ole omaa kokemusta.

• helppo hoitaa?

Itselläni sinimustat nahkajakkarat, sivuttaistuet siniset. Koska nahka ei ole läpivärjätty maalattiin nahka ensimmäisen kerran 80tkm kohdalla uusiksi, 700e kaksi penkkiä. Muutenkin saa varoa ettei vaatteissa ole vetoketjuja ym. jotka rikkovat nahan pinnan. Jos penkien nahan aikoo pitää pehmeänä saa sitä puhdistaa ja käsitellä noin kuukauden välein (AutoGlym. Mielestäni nahkasisusta ei sovi käyttöautoon. On törkeän näköinen 2-3 vuodessa, ainakin autoissa jotka minä olen nähnyt.

• parempi?

Mulla autossa sport-penkit tummalla Alcantara-kankaalla.

On tosihyvät. Neljän vuoden jälkeenkin ihan uudenveroiset, helppo pitää siistinä & puhtaana, parempi pito kuin nahassa. Eikä ole talvella kylmä eikä kesällä polttava.

Nahka on kyllä näyttävä, mutta siinä on noita haittapuolia mitä edellisissä kirjoituksissa olikin jo mainittu.

• 330d E90

alcantara verhous yhdistettynä antrasiitinväriseen sisäkattoon on tosi tyylikäs sisustus. Verhous kestää ja kestää ilman mitään erikoista hoitoa.
        Kokonahkasisustus on kyllä mielestäni arvokkaamman näköinen sisustus.

• Combi Coupé

Itsellä oli edellisessä autossa ensimmäistä kertaa nahkapenkit ja eipä niistä osannut oikein luopuakaan. Seuraavaa autoa, eli vanhaa E34-bemua etsittäessä kriteerilistan kärjessä olikin nahkasisustus. M5:sista puhuttaessa vain ei ollut todellakaan sanottu, että sellainen oli aikanaan autoon ruksittu.

Kangas/nahka on makukysymys. Milloinkaan ei arvosta toimivaa istuinlämmitintä enemmän kuin -10° nahan hyväillessä takamusta; ex-autossa tämä oli tietenkin rikki mutta kyllä siihenkin tottui. Ne ensimmäiset kilometrit olivat kyllä totta vieköön epämukavia..

Nahalle on tärkeämpää edes auttava huolenpito verrattuna kangasverhoiluun. Molemmat näyttävät kuluneina kuluneilta, mutta nahka on oikein kunnolla rispaannuttuaan lähinnä masentava näky. Kyllähän käyttöautossa kangaspenkit menevät siinä missä nahkaisetkin, mutta kun sitä näemmä haluaa tuhlata vähäisiä eurosiaan ja aikaa autoon, niin nahka kiittää käsittelijäänsä paremmin. Lisäksi se näyttää aina paremmalta :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5578
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3111
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2694
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2062
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2055
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1869
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      99
      1839
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1772
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1478
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1248
    Aihe