Mitä gerbujen terra maksaa?

Taroa

Ajattelin kysäistä, kun olen ajatellut ostaa gerbiileitä, että kuinka paljon niiden terraario maksaa esim. eläinkaupasta sopivankokoisena hankittuna? Minä näin meinaan yhden lasisen terraarion, joka maksoi 62e, mutta se oli liian pieni. Haluaisin ison, muovisen, mutta ei liian korkean terraarion. Korkeudessa on meinaan se huono puoli, että se on vähän hankala siivota. :/

5

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suski87

Jos tarkoitat muoviterraariolla dunaa, en suosittele. Tiedän useita tapauksia joissa gerbiilit ovat jyrsineet itsensä niistä ulos ja niin on käynyt meilläkin. Ykdellä kaverilla gerbiili menetti karkureissulla häntänsä ja meillä yksi muovin jyrsimisen takia todennäköisesti henkensä (löytyi kuolleena dunaan jyrsityn aukon vierestä, oli vasta parivuotias ja ollut täysin terve) Lisäksi dunat ovat turhan matalia (suosittelisin gerbuasumuksen minimikorkeudeksi 40cm, eläinsuojelulaissa säädetty minimi 30cm). Jos tarkoitat muoviterraariolla pleksiterraariota, niitä harvemmin löytyy eläinkaupoista myynnistä.

Silloin kun olen itse muutamia hyvänkokoisia lasiterraarioita (=akvaarioita joihin olen itse väsännyt katon, matelijaterraarioissa ilmanvaihto usein melko riittämätön jyrsijöille reikäpeltikattoineen), ovat ne maksaneet 85-120€. Siksi suosittelenkin mieluummin etsimään käytettyjä. Niitä olen ainakin itse löytänyt paljon 0-50 eurolla hyvänkokoisia ja usein mukana on ollut kattokin valmiiksi. Esim. sukulaisilta, akvaarioharrastajilta ja -liikkeistä kannattaa tiedustella, josko heillä olisi eksynyt varastoon käytästä poistunut kenties vuotavakin akvaario josta saisi gerbuille oivan asumuksen.

• wea

harkita tosi tarkkaan haluuks maksaa vähän ennenmän lasiterrasta, ku muoviterrasta.esim: omat rakkaat gerbiilini ovat jyrsineet kotiin tulonsa jälkeen mukana tulleeseen muoviterraan läpi mentävän aukon. Sen jälkeen luovuin muovisesta, ja ostin keskikokoisen lasisen.

Ja tää muuten on tositarina:)
        ps. Se keskikoko lasinen maksoi sellon faunattaressa(siis ihan jyrsiöille suunnattu) 60e.

• daisy..
        wea kirjoitti:

harkita tosi tarkkaan haluuks maksaa vähän ennenmän lasiterrasta, ku muoviterrasta.esim: omat rakkaat gerbiilini ovat jyrsineet kotiin tulonsa jälkeen mukana tulleeseen muoviterraan läpi mentävän aukon. Sen jälkeen luovuin muovisesta, ja ostin keskikokoisen lasisen.

Ja tää muuten on tositarina:)
        ps. Se keskikoko lasinen maksoi sellon faunattaressa(siis ihan jyrsiöille suunnattu) 60e.

Kannattaa ostaa käytettynä, jos halvalla haluat päästä! Ostin oman n.150litraisen terrani 40€ postikuluineen! Sain todella halvalla. Voi olla, että pienemmästäkin joutuu maksamaan 20-30€, mutta on kuitenkin halvempi hinta kuin uudella! :) Kurkkaa suomi24:n tori ja gerbiiliyhdistyksen osta/myy-palsta. Voit laitella myös omia ilmoituksia. :)

• gerbsu

no tarkotit varmaan muoviterrarra dunaa? duna no ei ole mikään paras vaihtoehto, mutta silti ihan hyvä jos on iiiso. duna on siksi huono koska gerbiili voi jyrsiä itsensä ulos sieltä, tai sitten sinne ei mahdu paljon purua ja gerbiilithän tarvitsevat puruja, kun ovat kovia kaivaman...sinuna kyselisin esim. käytettyä terraa tai jotain mikä vuotaa vettä, nimittäin saisi aika halvalla varmasti.........nooh ei muuta moihhhhhk..

• Taroa

Kiitokset tuhannesti vastauksista! :D
        Itseasiassa en tarkoittanut dunaa, se on vähän jotenkin tunkean näköinen ja haitallinen, mutta tarkoitin sellaista terraariota, joka on samanlainen kuin lasinen, mutta muovinen, jotteivat gerbut jyrsisi silikooneja pois ja karkaisi. Olen kyllä löytänyt eläinkaupasta sopivankokoisen, 70e lasiterran, ja taidan ottaa sen, jos ei muuta löydy. Kiitos vielä kerran, kun vaivauduitte vastaamaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      57
      5469
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      91
      4281
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      372
      2540
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      70
      1065
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      330
      1028
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      833
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      806
    8. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      28
      793
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      102
      789
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      779
    Aihe