Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

TKK ei suju

vätys(kö)

(Vuodatusta lukukauden ensimmäisten viikkojen kunniaksi).

Minua kiinnostaisi kuulla, että onko kukaan ollut samantapaisessa tilanteessa kuin minä nyt: Olen ollut Teknillisessa korkeakoulussa jo aika kauan, ja mielenkiinto opiskelua kohtaan on hukassa.

Opintoviikkoja minulla on yli 90. Paikalla olen ollut viisi kokonaista vuotta plus risat. Hyvään (tai tehokkaaseen) opiskelurytmiin olen päässyt kiinni vain harvoin. Olen elätellyt toivetta, että jossain vaiheessa opiskelu alkaisi olla kiinnostavaa, jolloin se sujuisi paremmin.

Joskus kauan sitten en ollut juuri mistään muusta kiinnostunutkaan kuin tekniikasta. Jotenkin tuo innostus on vain hiipunut olemattomiin. Tämä on todella kummallista. Onko kenellekään käynyt vastaavalla tavalla? Olisi mielenkiintoista kuulla (lukea).

Ainahan sitä voi piiskata, pakottaa ja houkutella itsensä opiskelemaan, jolloin tenteistä ynnä muista pääsee läpi. Tällaista olen joutunut harrastamaan usein, eikä se pidemmän päälle tunnu yhtään mielekkäältä. Pitäisi olla todellista mielenkiintoa.

Näppituntumalta voisin sanoa, että vaikka luku- ja laskuhommat sujuisivatkin hyvin, pääsisin korkeintaan keskinkertaiseen opintomenestykseen jos siihenkään. En ole mitenkään erityisen välkky.
Kuulun siihen suureen harmaaseen joukkoon, joka ei ole kovin loistava missään.

Lopuksi sanon jotain positiivista. Täällä koulussa on paljon mukavia sekä hauskoja tyyppejä.


Saa kommentoida!

8

1577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muro

      Ootko jotain muropakettiheeboja jotka laittelee koneisiin vesijäähyjä ja palvoo kokoomusta läpi yöt? Tuntuu että muron porukka koostuu jostain TKK-tyypeistä.

      • vätys II

        Mikäköhän vittu on muropaketti?

        Painu helvettiin kakara.


    • Entinen teekkari

      On sitä elämää TKK:n ulkopuolellakin. Kiinnostaisiko joku muu ala? Jos TKK:n käy loppuun niin valinnanvara työmarkkinoilla ei joillain aloilla ole kovin kehuttava. Aika paljon TKK:n opiskelijoita lukee myös kauppakorkeassa. Kiinnostaisiko se yhtään enempää?

    • melkein ikiteekkari

      Hei, opiskelin/olin kirjoilla TKK:ssa lähes 11 vuotta ennen kuin valmistuin (-89). Mielenkiinto opiskeluun oli välillä pahastikin hukassa ja tenteistä yritin päästä kokeilemalla läpi. Fyssan labroja tein viikkoa ennen valmistumista. Olin myös töissä useita vuosia ennen valmistumista. Vaikka olin sitä mieltä, että valmistuminen ei ole tärkeää, elämässäni on ollut harvoin niin onnellista päivää kuin valmistuessani. Monen vuoden vatvonta, pitäis tuokin tentti suorittaa, mutta kun ei jaksa/kiinnosta etc. loppui ja energiaa vapautui muuhun.
      Kun sulla on kasassa jo noinkin paljon opintoviikkoja, niin jatka loppuun asti. Mitäs, jos et miettisi niin paljon sitä onko tämä kiinnostavaa, vaan koittaisit hankkiutua opiskeluista eroon valmistumalla. Joka tapauksessa DI:n paperit on sulle avain työelämässä tosi monenlaisiin tehtäviin kunnollisella palkalla. Olen itse ollut valmistumisen jälkeen kouluttajana, suunnittelijana, ostajana, myyntipäällikkönä ja projektipäällikkönä ja usella eri alalla. Ei sun tuossa vaiheessa kannata laittaa efforttia jonkin muun tutkinnon suorittamiseen. Kun sulla on paperit voit suuntautua millaisiin tehtäviin tahansa.
      Mitäs sitten, jos olet vain keskinkertainen, niinkuin sanoit kuulut suureen massaan. Sitäpaitsi keskinkertaiset jyrää työelämässä, valitettavasti.
      Ja opiskelukavereista olen samaa mieltä. Sitäpaitsi hauskat tyypit näyttävät menestyneen ihan hyvin työelämässäkin.

    • TOTUUS ESIIN

      11 VUOTTA!!!!! SILLÄ LAILLA; TOSIN SEN OLISI VOINUT KÄYDÄ 5 VUODESSAKIN: ONNEKSI VALITSIN LÄÄKIKSEN, JOSSA MOISTA LUSMUILUA EI OLISI KATSOTTU VUOTTA PIDEMPÄÄN!!! MIKSI SITÄ 11 VUOTTA PITI KÄYDÄ? OLISIKO ESIM AMMATTIKOULUN OMPELIJALINJA OLLUT SOPIVAMPI VAIHTOEHTO??

      • terve kunnes kuolen

        Voisivat järjestää psykologiset soveltuvuustestit lääkikseen hakijoille...


      • hervanta 999999
        terve kunnes kuolen kirjoitti:

        Voisivat järjestää psykologiset soveltuvuustestit lääkikseen hakijoille...

        juu lekuri pitää laittaa äkkiä testeihin, ei ole ammattiinsa soveltuva kosk empatiakyky on nolla, se on psykopaatin oire. Opiskelkaa vaan kauemmin ku muut, ei kaikkien tarvii olla samast muotista


    • Wonder

      Ihan niinkun olisi vähän sama tilanne, paitsi että en ole TKK:ssa vaan ammattikoulussa audiovisuaalista viestintää paahtamassa. Kohta loppu jo häämöttää täällä ja onneksi niin, sillä kaikki kiinnostus tekniikkaan ja laitteisiin, videokuvaukseen, editointiin, koodaukseen, web-designiin on lähes täysin ellei kokonaan mennyttä tämän koulun seurauksena. Aikasemmin (n2v sitten) olin tosi älyttömän kiinnostunut kaikesta leffojen ja nettisivujen vääntämisestä, mutta nyt ei mitään. Oon sitten todennut, että tää ei taidakaan olla mun alaa. Menestyksestä ei just voi puhua, vaikka ei mun työt mitään rumia oo, tai huonoja. Se vaan ei mulle itelleni riitä, mitä oon saanut hirveän laiskottelun ja viime hetken sprintin jälkeen aikaan.
      Oon aika helvetin masentunu tällä hetkellä, vaikka en hoidossa ookaan. Haaveilen jatkuvasti unelma-alastani, jota pyrin lukemaan yo:oon keväällä. En tiedä, miten olen nyt tässä pisteessä hyvän alkuinnostuksen jälkeen. Tää ei oo niinkun mitään, ja haluan äkkiä lopettaa koulun, mutta mutsin vihat saa heti päälleen, jos en käy tätä loppuun. Vituttaa tämmönen seilaaminen. Opiskelujen sujumiseen kyllä mukavat koulukaverit on aika tärkeitä. Mulla ei kyllä niitäkään just ole, koska olen aika myrkyllinen täällä silloin tällöin. Vaihdan siis alaa heti kun voin. Näin on. Kaikkien töiden alottaminen on lähes koko opiskeluajan ollut vaikeeta, koska ei huvita alkuunkaan. Positiivista tässä kaikessa on se, että media-alan osaamisesta on kaikilla aloilla hyötyä. Haluan tehdä jotain muuta työkseni, mutta esim. nettisivuja ja muuta sellasta huvikseni, tai muiden töiden takia, jos huvittaa. Sillon se ilmeisesti huvittaakin, kun ei ole mitään samanlaisia paineita kuin jos ammatikseen tekis.
      Sun pitää vaihtaa alaa. Oot kyllä aika pitkään jo ollu siellä TKK:ssa, että kannattaako se lopettaa. Mieti lopputulosta. Mieti mitä haluat itse tehdä, äläkä välitä idiooteista arvostelijoista, jos sitten lopetatkin koulun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe