Akseli

Akseli______

Mistä saan halvimmat kumivääntöjousi akselit peräkärryyni. Tai ylipäänsä paikkoja josta voin niitä ostaa.

11

6976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näitä myyvät

      IKH ja Motonet.
      IKH,lta jopa trailerikäyttöön missä rasvanipat.

    • peräkärryjä tehnyt

      Kumivääntöjousi ei ole mikään jousi. Sitä käytetään yleisesti halvoissa peräkärryissä eikä se juuri mitään jousta. Olen huomannut sellaisen perässä ajaessani kun kärry on tyhjä että kärry heittelehtii joustamattomana aina yksi ratas ilmassa. Ainakin perälamput saat vaihtaa tuhkatiheään kun tärinä särkee ne. Akseleita myy halpakaupat eivätkä paljon maksa. Itse olen rakentanut monta peräkärryä ja käyttänyt niissä auton lehtijousia tai kierrejousia ja hyvin toimii. Tosin vaatii nikkarointitaitoa.

    • iivo

      Kyselin aika monesta paikkaa tarjouksia perävaunutarvikkeista, ja halvin oli Teolhydrauli, löytyy hyvät sivut netistä
      http://www.teohydrauli.fi/

      • rakentelij

        Jos ostaa halpaa niin saa myös sen arvoista. Halvoissa peräkärryissä ei ole edes runkoa vaan runkona/tukirankana toimii laidat. Laidan alaosa on kantattu niin että rakenne ei pahemmmin taivu kun kuormaa panee sen sallitun. Akseli halvoissa on kumivääntövarsi ja pahimmassa tapauksessa ei ehdi edes myyjäliikkeestä kotiin kun ensimmäisessä kurvissa koko helahoito työntyy ulos näin on käynyt mm. "Jullikka"kärryissä, joissa ei ole runkoa. Rakenteen suorassa pitämiseksi että ei mene vinoksi suunnikkaaksi on vain pohjafaneeri. Kun itse tekee kärryn parempi tehdä se tarpeeksi tukevasta tavarasta, tosin tulee painoa mutta ylikuormia ei poliisit puntaroi. Itse olen vetänyt 2000 kg kuormaa nelipyöräisellä kärryllä jossa ei ole teli vaan jokainen ratas erikseen jousitettu (ei kumi) Runkona 4x6 cm ohutseinäinen putki, laidat peltiä.


      • Hyvät kaupat tehnyt
        rakentelij kirjoitti:

        Jos ostaa halpaa niin saa myös sen arvoista. Halvoissa peräkärryissä ei ole edes runkoa vaan runkona/tukirankana toimii laidat. Laidan alaosa on kantattu niin että rakenne ei pahemmmin taivu kun kuormaa panee sen sallitun. Akseli halvoissa on kumivääntövarsi ja pahimmassa tapauksessa ei ehdi edes myyjäliikkeestä kotiin kun ensimmäisessä kurvissa koko helahoito työntyy ulos näin on käynyt mm. "Jullikka"kärryissä, joissa ei ole runkoa. Rakenteen suorassa pitämiseksi että ei mene vinoksi suunnikkaaksi on vain pohjafaneeri. Kun itse tekee kärryn parempi tehdä se tarpeeksi tukevasta tavarasta, tosin tulee painoa mutta ylikuormia ei poliisit puntaroi. Itse olen vetänyt 2000 kg kuormaa nelipyöräisellä kärryllä jossa ei ole teli vaan jokainen ratas erikseen jousitettu (ei kumi) Runkona 4x6 cm ohutseinäinen putki, laidat peltiä.

        Kyllä poliisi punnitsee. Tuollaisen 1500 kg ylikuormasakon jälkeen myin minuutissa kunnollisen jarrullisen kärryn kaverille, joka totesi että sakko oli suurempi kuin hinta jonka jarrullisesta 2,5 tonnisesta uudesta tehdasvalmisteisesta laatukärrystä pyysin.


    • kunniaan

      Kumijousiakselit on paras vaihtoehto, ainakin jarruttomaan kärryyn. Kevyt ja hyvä ratkaisu, luulen, että ne jotka haukkuvat niitä, ovat erehtyneet lehtijousellisiin paskakärryihin, ne vasta tyhjänä pompottaa, vaatii aina nokkapyörän jne...Ja toiseksi useimmilla kokemukset 50-60-luvun kumijousista, ei mitään tekemistä tämän päivän akseleiden kanssa. Joten, osta hyvin mielin sellaiset, jos haluat hyvän kärryn!!

      • tjujuik

        että kumijousinen akseli on kevyt ja edullinen ja toimiikin kohtuullisesti maksimikuormalla, mutta kyllä pompottaa tyhjänä ja vajaalla kuormalla. Tosin paranee huomattavasti, kun viitsii asentaa iskarit.
        Jos haluaa kaikilla kuormilla toimivan kärryn, ei ole jousituksen suhteen muita vaihtoehtoja, kuin kierre- tai lehtijouset.


      • Muha

        Käytetäänhän ainoan kotimaisen linja-autotehtaan tuotteissakin kumijousitusta!


      • Tyhjänä

        Se joka väittää että lehtijousitettu perävaunu, jarruton, ei pompi, se puhuu potaskaa.

        Kyllä ne pomppivat kaikki.

        Kumivääntöjousitettu akseli on sitten selkeästi turvallisempi täydellä kuormalla.

        Lehtijousitettujen iskarit ovat yleensä liki makuuasennossa, joten ne toimivat enemmän akselin sivusunntaisen muljuamisen esteinä kuin iskunvaimentimina.

        Mutta tiedättekös mitä?

        MOLEMMILLA JOUSITUSRATKAISUILLA TULEE OIKEIN HYVIN TOIMEEN!

        Ei tässä asiassa ole yhtä ja ainoata autuaaksi tekevää ratkaisua.

        Autoissa käytetään vääntösauvajousia, ja noita kumivääntöjousia käytetään asuntoautoissa ja asunovaunuissa ja enemmistössä maailman jarruttomista vaunuista.

        Tämän hupipalsta parhaita puolia onkin kiihkomielisyys ja kaikentietävyys, sekä usein kauhea valhettelu ja suunnaton into rikkoa lakia.

        Mukava näitä juttuja on sillon tällön lukea!


    • rotiskoja

      nämå kotimaiset kärryt kaikki yhtä surkeita.

      • Syvänmerensukeltaja

        Onko kokemusta KAIKISTA kotimaisista perävaunuista vai "musta nyt vaan tuntuu siltä, että ne kaikki on paskoja"?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe