Mistä saan halvimmat kumivääntöjousi akselit peräkärryyni. Tai ylipäänsä paikkoja josta voin niitä ostaa.
Akseli
11
7551
Vastaukset
- näitä myyvät
IKH ja Motonet.
IKH,lta jopa trailerikäyttöön missä rasvanipat. - peräkärryjä tehnyt
Kumivääntöjousi ei ole mikään jousi. Sitä käytetään yleisesti halvoissa peräkärryissä eikä se juuri mitään jousta. Olen huomannut sellaisen perässä ajaessani kun kärry on tyhjä että kärry heittelehtii joustamattomana aina yksi ratas ilmassa. Ainakin perälamput saat vaihtaa tuhkatiheään kun tärinä särkee ne. Akseleita myy halpakaupat eivätkä paljon maksa. Itse olen rakentanut monta peräkärryä ja käyttänyt niissä auton lehtijousia tai kierrejousia ja hyvin toimii. Tosin vaatii nikkarointitaitoa.
- iivo
Kyselin aika monesta paikkaa tarjouksia perävaunutarvikkeista, ja halvin oli Teolhydrauli, löytyy hyvät sivut netistä
http://www.teohydrauli.fi/- rakentelij
Jos ostaa halpaa niin saa myös sen arvoista. Halvoissa peräkärryissä ei ole edes runkoa vaan runkona/tukirankana toimii laidat. Laidan alaosa on kantattu niin että rakenne ei pahemmmin taivu kun kuormaa panee sen sallitun. Akseli halvoissa on kumivääntövarsi ja pahimmassa tapauksessa ei ehdi edes myyjäliikkeestä kotiin kun ensimmäisessä kurvissa koko helahoito työntyy ulos näin on käynyt mm. "Jullikka"kärryissä, joissa ei ole runkoa. Rakenteen suorassa pitämiseksi että ei mene vinoksi suunnikkaaksi on vain pohjafaneeri. Kun itse tekee kärryn parempi tehdä se tarpeeksi tukevasta tavarasta, tosin tulee painoa mutta ylikuormia ei poliisit puntaroi. Itse olen vetänyt 2000 kg kuormaa nelipyöräisellä kärryllä jossa ei ole teli vaan jokainen ratas erikseen jousitettu (ei kumi) Runkona 4x6 cm ohutseinäinen putki, laidat peltiä.
- Hyvät kaupat tehnyt
rakentelij kirjoitti:
Jos ostaa halpaa niin saa myös sen arvoista. Halvoissa peräkärryissä ei ole edes runkoa vaan runkona/tukirankana toimii laidat. Laidan alaosa on kantattu niin että rakenne ei pahemmmin taivu kun kuormaa panee sen sallitun. Akseli halvoissa on kumivääntövarsi ja pahimmassa tapauksessa ei ehdi edes myyjäliikkeestä kotiin kun ensimmäisessä kurvissa koko helahoito työntyy ulos näin on käynyt mm. "Jullikka"kärryissä, joissa ei ole runkoa. Rakenteen suorassa pitämiseksi että ei mene vinoksi suunnikkaaksi on vain pohjafaneeri. Kun itse tekee kärryn parempi tehdä se tarpeeksi tukevasta tavarasta, tosin tulee painoa mutta ylikuormia ei poliisit puntaroi. Itse olen vetänyt 2000 kg kuormaa nelipyöräisellä kärryllä jossa ei ole teli vaan jokainen ratas erikseen jousitettu (ei kumi) Runkona 4x6 cm ohutseinäinen putki, laidat peltiä.
Kyllä poliisi punnitsee. Tuollaisen 1500 kg ylikuormasakon jälkeen myin minuutissa kunnollisen jarrullisen kärryn kaverille, joka totesi että sakko oli suurempi kuin hinta jonka jarrullisesta 2,5 tonnisesta uudesta tehdasvalmisteisesta laatukärrystä pyysin.
- kunniaan
Kumijousiakselit on paras vaihtoehto, ainakin jarruttomaan kärryyn. Kevyt ja hyvä ratkaisu, luulen, että ne jotka haukkuvat niitä, ovat erehtyneet lehtijousellisiin paskakärryihin, ne vasta tyhjänä pompottaa, vaatii aina nokkapyörän jne...Ja toiseksi useimmilla kokemukset 50-60-luvun kumijousista, ei mitään tekemistä tämän päivän akseleiden kanssa. Joten, osta hyvin mielin sellaiset, jos haluat hyvän kärryn!!
- tjujuik
että kumijousinen akseli on kevyt ja edullinen ja toimiikin kohtuullisesti maksimikuormalla, mutta kyllä pompottaa tyhjänä ja vajaalla kuormalla. Tosin paranee huomattavasti, kun viitsii asentaa iskarit.
Jos haluaa kaikilla kuormilla toimivan kärryn, ei ole jousituksen suhteen muita vaihtoehtoja, kuin kierre- tai lehtijouset. - Muha
Käytetäänhän ainoan kotimaisen linja-autotehtaan tuotteissakin kumijousitusta!
- Tyhjänä
Se joka väittää että lehtijousitettu perävaunu, jarruton, ei pompi, se puhuu potaskaa.
Kyllä ne pomppivat kaikki.
Kumivääntöjousitettu akseli on sitten selkeästi turvallisempi täydellä kuormalla.
Lehtijousitettujen iskarit ovat yleensä liki makuuasennossa, joten ne toimivat enemmän akselin sivusunntaisen muljuamisen esteinä kuin iskunvaimentimina.
Mutta tiedättekös mitä?
MOLEMMILLA JOUSITUSRATKAISUILLA TULEE OIKEIN HYVIN TOIMEEN!
Ei tässä asiassa ole yhtä ja ainoata autuaaksi tekevää ratkaisua.
Autoissa käytetään vääntösauvajousia, ja noita kumivääntöjousia käytetään asuntoautoissa ja asunovaunuissa ja enemmistössä maailman jarruttomista vaunuista.
Tämän hupipalsta parhaita puolia onkin kiihkomielisyys ja kaikentietävyys, sekä usein kauhea valhettelu ja suunnaton into rikkoa lakia.
Mukava näitä juttuja on sillon tällön lukea!
- rotiskoja
nämå kotimaiset kärryt kaikki yhtä surkeita.
- Syvänmerensukeltaja
Onko kokemusta KAIKISTA kotimaisista perävaunuista vai "musta nyt vaan tuntuu siltä, että ne kaikki on paskoja"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733961- 1013525
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362658- 1251653
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1191038