OTTAISKO toisen CHIHUN?

chihuahua lk&pk

Niin minulla on nyt yksi pk chihuahua Pähkinän kennellistä, nyt vähän yli 8kk, ajattelin kun joutuu päivästä riippuen olemaan yksin kotona 6-7 tuntia, olisiko sopiva aika ottaa kaveri? (ajattelin ottaa toisen joko taas Pähkinältä, oli niin IHANA myyjä tai Suvikasteen kennelistä, mutta katotaan mistä se oikea sitten löytyy..)
Nykyinen chihuni osaa perustottelevaisuuden jo aika hyvin, että ei tarvitsisi kahta opettaa samaan aikaan (minä ainkain kuulun niihin jotka opettavat chihuillensa jotakin) Niin, mitä mieltä? KOMMENTOIKAA JA KERTOKAA vinkkejä, te jotka omistatte kaksi tai useamman chihun, miten lenkkillä käynti onnistuu? Mieluiten ainakin kaksi kertaa päivässä samaan aikaan ja yhden erikseen? Millaisia talutushihnoja teillä on 2-4 chihulle jokaiselle omansa?(kauhea sekamelska!!)
Vai käytättekö sellaista jakaa? onko sellaista jakajaa saatavana 3 koiralle? kahdelle olen vain nähnyt`?! Mistä voisi ostaa?

*kiitos kaikille vastaajille*

3

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elli-maijaja

      itse omistan vain 1 chihuahuan, mutta sanon ettei kannata ottaa toista chihuahuaa sen takia että siitä olisi seuraa toiselle. Voi olla etteivät ne aina edes viihdy keskenään, paljon leluja, esim. älypelejä, kinkong leluja jne.. niissä on koiralle tekemistä pitkäksi aikaa.
      Muutenkin toista koiraa ei kannattaisi hankkia ennen kuin toinen on ainakin yli vuoden.
      Mutta muista että jos nyt kuitenkin toisen hankit, pitää olla todella tarkkana että ne saavat yhtä paljon huomiota pikkuinen suloinen chihuapentu voi helposti viedä kaiken huomion vanhemmasta.
      Ja edellisen chihuasi koulutus kannattaisi olla hyvässä mallissa ennen kuin ottaa uutta.

    • MThki

      Mulla on kaksi chihua, noin 6kk ikäeroa. Muistan hyvin miten onneton vanhempi oli kun joutui olemaan pitkään yksin ja senkin miten se muutttui iloiseksi koiraksi kun sai kaverin.

      Käytännän ongelmia ei ole ilmaantunut. Ulkoiluttaminen onnistuu helposti jos sinulla on kaksi kättä kahta hihnaa varten :o). KOkeilin aluksi jakajaakin mutta kun koirat ovat ihan eriluonteisia niin luovuin sitä. Toinen seuraa kiltisti ja toisella on paljon enemmän seikkailumieltä.

      MAtkustaminenkin sujuu ilman ongelmia koska kaksi sopivat sopuisasti samaan häkkiin. Tosin joissakin lentoyhtiöissä koneeseen ei oteta kahta koiraa vaikka ovat samassa häkissä.

      KOirat ovat laumaeläimiä joten on täysin luonnollista että niillä on sinun lisäksi muutakin laumaa eli toinen koira. Chihujen osalta ei voisi sanoa että tilakaan tai ruokahuollon järjestäminen olisi ongelma!

      Ainoa hankaluus joka tulee mieleen on jos otat uroksen ja nartun. Mun uros piti kyllä leikata joka tapauksessa (laskeutumaton kives, joten otettiin molemmat pois). Muistan ajan kun se oli vielä leikkaamaton ja pikkunartulla oli ekat kuukautiset...ei ollut kivaa, ei nartulle eikä mulle kun piti pitää ne erossa. Jos päädyt kahteen, joka on siis hyvä idea, niin ota samaa sukupuolta tai mieti onko aiheellista toinen leikata.

      Huomaan myös sen että kun koirat saavat kaksistaan kuluttaa energiaa leikkimiseen, ne ovat rauhallisempia eikä minun tarvitse leikittää niitä.

      Mun koirat tulevat loistavasti toimeen keskenään, nukkuvat joskus yhdessä, nuolevat toisiaan ja tuovat yhdessä a i n a k i n kaksi kertaa enemmän iloa mulle!

    • Anonyymi

      minulla kaksi chihua ja tavalliset pleksit että pääsevät kunnolla kävelee ja kaksi ehdottomasti kun minulla oli kaksi toinen mini minkä jouduin myymään kun eivät oikein tulleet toimeen erilainenempramentti missä hävisin kun ostaja jätti maksamatta mutta otin samanlaisen mutta pitkäkarvaisen tulivat heti tosi hyvin toimeen eivät lähde edes pihalle jos ei toinen ole heti mukana toinen hakee toisen mukaan monesti nukkuvat yhdessä toinen toisen päällä osaksi ei varmaan tulisi enää toimeen ilman toista vaikka olemme eläkeläisiä ja ain kotona eivät joudu olemaan yksin kun oli iso koira niin tämä pitkäkarvainen oli enemmän iso kaveri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe