kävin tänään vantaalla siivoamassa erään perheen asunnon,olen täysin järkkytynyt,asunto oli niin karmeassa kunnossa.Keittiö oli niin törkyinen,että se kuhisi kärpäsiä,likaisia vaatteita vyöryi joka puolelta,sotku oli sanoinkuvaamaton.En voi käsittää ihmisiä jotka pystyvät elämään täyden saastan keskellä,sääliksi käy perheen lapsia ja eläimiä,joita oli kaiken lisäksi hommattu kissoista,erilaisiin jyrsijöihin.Tekisi mieli ilmoittaa kyseisestä paikasta lastensuojelu viranomaisille,mielestäni näin likainen koti on jo terveysriski pienelle lapselle.
kodin siisteys?
13
1416
Vastaukset
Tämä oli mukava yllätys. Kotini ei ole näyttänyt koskaan näin siistiltä kuin käyntisi jälkeen.
- Ellen
Eikö se olisi kaikkien Etu?/?
- AnimusK
...meidän koti on kans tosi sotkunen. Miksikö? Mulla on aina parempaakin tekemistä kun siivous, esim lehden luku sohvalla ;)
Se oliskin hassu juttu jos lapset otettais huostaan sotkun vuoksi. Ruotsissa sitä yritettiin mutta lapset palautettiin pikana kotiin :D
Nykyihminen yrittää olla liikasiisti. Ihmisen kuuluu saada erilaisia bakteereja sisäänsä pienestä pitäen, se kasvattaa vastustuskykyä, se on normaalia, niin kuuluu homman mennä. - ja...
se on sosiaaliviranomaisten asia päättää voivatko lapset asua sen "sotkun" keskellä!
- kokki59
tekemään ilmoitusta,koska voihan olla että perheen tilanne on jo tiedossa,ja heille kustannetaan yhteiskunnan puolesta siivouspalvelu.Aloitin vasta äskettäin sivutoimena nämä kotisiivoukset,mutta taitaa loppua tämä homma tähän jos tälläisiä paikkoja tulee vastaan.
- nti Pikkarainen
kokki59 kirjoitti:
tekemään ilmoitusta,koska voihan olla että perheen tilanne on jo tiedossa,ja heille kustannetaan yhteiskunnan puolesta siivouspalvelu.Aloitin vasta äskettäin sivutoimena nämä kotisiivoukset,mutta taitaa loppua tämä homma tähän jos tälläisiä paikkoja tulee vastaan.
Minusta sinun pitäisi mitä pikimmiten lopettaa sivujobisi, koska sinulla ei ole siihen hommaan vaadittavaa älyä.
Äly tässä kohtaa tarkoittaa hienotunteisuutta perhettä ja heidän yksityisasioitaan kohtaan. Olet ihminen, joka on todennäköisesti jo rikkonut vaitiolovalansa.
Mistä sinä tiedät ne syyt, mikä perheen tilanteen on kuvailemaasi ajanut ja mikä SINÄ olet ihmisiä arvostelemaan, sinä sait palkan siitä mitä teit.
Kysypä siivousjobia teurastamolta, senkin juoruämmä.
Vai ihan kokki olet?
LOL LOL älä jumalauta naurata, jokiaselle pätevälle kokille löytyy extraamispaikkoja, ei tarvitse luututa ihmisten paskasia nurkkia mitättömällä palkalla! - merja49
kokki59 kirjoitti:
Miksi sitten aloit siivota jos et todella halua siivota siellä missä sitä TODELLA tarvitaan.Vai pitäisikö olla vain siivouspaikkoja joissa on jo niin siistiä että siivoojan on siistiä siivota.Lopeta ajoissa ettei siivousta tarvitsevat saa traumoja vuoksesi.
Jos menet toisten kotiin tekemään PALVELUAMMATTI työtä eipä ole kovin ammattimaista huudella sen perheen asioita täällä nettipalstalla.Ai unohdin ettet olekkaan sen alan ammattilainen vaan teet sitä ehkä rahanahneuksissasi sivutyönä.
Anteeksi mutta hieman sieppasi tuo tekstisi.
- Bon-es
Mitä sekasempaa ja sotkusempaa, SEN TARPEELLISEMPI SINÄ OLET TYÖPANOKSESI KANSSA.
Lisäksi teet työtä jonka jäljen voit silmällä nähdä, eikö se tuo sulle mitään iloa työstäsi?
Lisäksi ehkä kyseinen perhe sinun jälkeesi jaksoi taas pitää perussiisteyttä helpommin yllä, kun "toivottomalta" näyttävä urakka oli hoidettu.
ES - on lapsiperhe
niin minä tekisin ainakin ilmoituksen terveysviranomaisille.Vähät välittäisin jos ei olisi lapsia.
- humpuukia
Turha tarkkuus teknistä kypsymättömyyttä.
Sopiva "sotkuisuus" mahdollistaa kodikkaan asumisen.
Tip-top siisteys ja järjestys ahdistaa.
Tietenkään ei pidä mennä terveyden kannalta uhkaavalle tasolle mutta kodikasta pitää olla eikä esittelytarkoituksessa siivottua ja järjestettyä.
Sopiva epäpuhtaus ehkäisee myös allergioiden puhkeamista. - Danskuu
en ymmärtänyt alkuunkaan?
Perhe on palkannut siivoojan kotiinsa, siivoamaan sotkun pois, taisi mennä oikein?
Eikös se ole lastensuojelu asia, jos perhe ei olisi näin toiminut?
Onneksi lapsia ei huostaanoteta tuommoisen vuoksi, vaan tarvittaessa järjestetään apua ym.juuri siivous apu :)))
Mitä järkeä palkata siivoojaa siistiin kotiin siivoamaan?
Itselläni lapsia ja eläimiä (joka lähtöön) ja lasten pienempiä ollessa, niin voin sanoa, että koti muuttui armottomaksi lääväksi jo kolmen päivän siivoamattomuuden jälkeen, joskus riitti vuorokausikin siihen ja varsinkin jos joku oli banaaninkuoret jättänyt roskiin viemättä.
Nojoo siivous apuun jouduin, joskus itsekin turvautumaan, varsinkin siihen aikaan, kun kodin ja työn lisäksi opiskelin ja oli tenttiputki päällä. Mitä lie siivooja käydessään jälkikäteen puhunut, varsinkin silloin, kun koko poppoo oltiin vatsataudissa (tai siis toipumassa) ja minäkin makasin sängyssä koulukirjoja lueskellen :DDDD- yh-isä..hyhhyh ja yägg
Ei ole todellakaan mitenkään siisti, mutta ei se ole huostaanoton peruste nykysuomessa.
Lapsista olen pitänyt huolta parhaani mukaan, ja siivoan silloin kun jaksan tai kun alan kompastelemaan villakoiriin.
Eikä tosiaankaan ole siivoojan asia alkaa arvostelemaan toisten kotien siisteyttä täällä. Siksi kai siivousapua on palkattu, että asunnon saisi siistiksi.
Ota rätti nyt käteen ja tee hommasi josta sinulle maksetaan äläkä kitise täällä.
Ja kerro paikka jossa olet kokkina että osaan mennä muualle syömään. - ...
yh-isä..hyhhyh ja yägg kirjoitti:
Ei ole todellakaan mitenkään siisti, mutta ei se ole huostaanoton peruste nykysuomessa.
Lapsista olen pitänyt huolta parhaani mukaan, ja siivoan silloin kun jaksan tai kun alan kompastelemaan villakoiriin.
Eikä tosiaankaan ole siivoojan asia alkaa arvostelemaan toisten kotien siisteyttä täällä. Siksi kai siivousapua on palkattu, että asunnon saisi siistiksi.
Ota rätti nyt käteen ja tee hommasi josta sinulle maksetaan äläkä kitise täällä.
Ja kerro paikka jossa olet kokkina että osaan mennä muualle syömään.juuh, me huomasimme mutta fiksuina tajusimme, että aloittajalle ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1532984Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3702069- 411825
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii391796Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles112956Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792