Vatsa on ollut vuosikausia herkkä kiukuttelemaan, katarriakin ollut toisinaan (=poltellut, turvonnut, kipuillut, ei kestänyt kuin mehukeittoja lopulta).
Satunnaisiin poltteluihin olen ottanut käsikaupan lääkkeitä (Rennie, Balancid Novum, Antepsin). Pahempina kausina olen saanut lääkäriltä happolääkettä: Nexium ja joku lääke jolla oli kaksiosainen nimi, kumpikin vain PAHENSI kipuja, aiheuttaen lopulta korventavaa närästystä keskellä yötä.
Tällä hetkellä ei ole pahemmin kipuja, vatsa vain möyryää ja kurluttaa välillä melkoisesti aterian päälle. On röyhtäyttänyt jo vuosia aamusta asti vaikkei ole vielä mitään syönytkään, hikkaa on välillä, ja nyt kuulema henkeni haisee jatkuvasti. Söin epähuomiossa taannoin valkosipulia ruokaan paloiteltuna (enkä murskattuna kuten yleensä), ja sain hirveän närästyksen yöllä. Tämän jälkeen se haiseminenkin kai paheni, kestänyt nyt pari viikkoa.
Ei oikein välittäisi olla mikään saastakasa kumppaninsa nenälle. Mikähän aine rauhoittaisi vatsaa ja saisi löyhkät vähenemään; mitään happolääkkeitä en oikein välittäisi enää napsia kun ne vain pahentavat tilaa näemmä.
Maitohappobakteereita olen vetänyt kamalan määrän tämän vuoden varrella, ei mitään apua...
Röyhtäily + haju kuriin?
7
1159
Vastaukset
- refluksitautinen
Maitohappobakteerit eivät auta tuohon. Minulla on refluksitauti ja krooninen mahakatarri. Ei tähän muu ole auttanut kuin happolääkkeet ja elämäntavan muutokset. Sängyn pääty on korotettu. Ennen nukkumaan menoa pitää olla ainakin kaksi tuntia syömättä ja sitä ennenkin vain kevyttä sapuskaa. Tietyt ruoka-aineet (mm. sipuli, tomaatti) olen jättänyt suosiolla ruokalistalta.
Jos on paha refluksi, niin leikkauskin on mahdollinen.- Vazis
Lääkäriltä nimenomaan sain niitä Nexiumeja ja sitä jotain jonka nimeä en muista. Ei huvita enää kärsiä enempää. Kuitenkaan varsinaista närästystä ei ole ollut kuin em. lääkkeistä ja valkosipulista, muuten tuntuu pysyvän "mehut" vatsassa.
Tietääkö KUKAAN mitään sellaista ainetta joka vuoraisi vatsalaukkua ja antaisi sen parantua? Happosalpaajistahan on vain haittaa, koska täytyyhän ruoan kuitenkin sulaa, joten jos happoja vähennetään keinotekoisesti, elimistö lisää niiden määrää väkisinkin. Siinäpä sitä sitten onkin hapoissaan. - kukka
Vazis kirjoitti:
Lääkäriltä nimenomaan sain niitä Nexiumeja ja sitä jotain jonka nimeä en muista. Ei huvita enää kärsiä enempää. Kuitenkaan varsinaista närästystä ei ole ollut kuin em. lääkkeistä ja valkosipulista, muuten tuntuu pysyvän "mehut" vatsassa.
Tietääkö KUKAAN mitään sellaista ainetta joka vuoraisi vatsalaukkua ja antaisi sen parantua? Happosalpaajistahan on vain haittaa, koska täytyyhän ruoan kuitenkin sulaa, joten jos happoja vähennetään keinotekoisesti, elimistö lisää niiden määrää väkisinkin. Siinäpä sitä sitten onkin hapoissaan.Yksi luonnontuote, joka "vuoraa" vatsalaukkua ja suoliston seinämiä, on piihappogeeli. Sitä löytyy useata eri merkkiä, luontaistuotekaupassa osaavat kyllä neuvoa. Itselläni se on vähentänyt polttelua ja vaikuttaa varsin nopeasti. Eikä sisällä mitään myrkkyjä.
- *****'
Vazis kirjoitti:
Tietääkö KUKAAN mitään sellaista ainetta joka vuoraisi vatsalaukkua ja antaisi sen parantua? Happosalpaajistahan on vain haittaa, koska täytyyhän ruoan kuitenkin sulaa, joten jos happoja vähennetään keinotekoisesti, elimistö lisää niiden määrää väkisinkin. Siinäpä sitä sitten onkin hapoissaan.GAVISCON
- manteleita!!!
Toimiva kikka itsellä:
Kokeile pureskella kokonaisia kuorittuja manteleita.
Lisäapua:
Liotetut pellavansiemenet voi auttaa. Ja perinteinen kauralima.
Kannattaa myös kokeilla kylmäpuristettua rypsiöljyä ja kalaöljyä. - Vazis
Kiitän vastaajia ja kokeilen kaikkia esiteltyjä aineita mahdollisuuksien mukaan lähiaikoina.
- Anonyymi
Kokeile myös muurahaishappoa sekotettuna ohravelliin.
Se antaa kalvoon vattaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019