subbarin kytkentä

apua!

Eli oon ihan pihalla näiden asennuksien kanssa!
Akulta vedetään virta vahvistimelle, mut mistä maa? Ja soittimen omista lähdöistä vedetään johdot vahvistimeen...
Ja sitten on vielä johdotukset vahvistimesta subbarille, joten pistäkään jotain tietoa miten kytketään tai linkki johonkin....

11

20723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rrrr5

katsomassa autosound.fi, varmasti löytyy kaikki tarvittava oikeaoppiseen asennukseen......

• jeppe255

Maajohdon voi kytkeä auton runkoon, peräkontista katsot sopivan maadoituspisteen, soittimelta tulee rcajohdot ja herätevirta vahvistimelle, jos soittimen johdoissa ei ole omaa herätevirta lähtöä niin herätteen saa siitä soittimen virtajohdosta, vahvarista laitetaan johdot subbariin, tavallista kaiutinjohtoa joka kannattaa olla hieman paksumpaa ja jos pelkkää subia soittaa niin kantsii sillata se vahvistin..

• insinööri Putkonen

Eli oot oikeilla jäljillä. Virtajohto otetaan akun navasta ja maa sitten kannattaa laittaa paksusta johdosta. Kannattaa pitää huoli että johtoa on tarpeeksi pitkästi, sillä nimen mukaan sen pitää yltää maahan. Itse olen porannut peräkonttiin suurehkon reiän josta johto ulos ja solminut vapaan pään pari kiloiseen kiveen jotta ajonkin aikana johto saa maata. Johdon päätä täytyy kuoria sen verraan että ne osuvat maahan.

Sitten sulla on vielä herätevirta, se kannattaa pitää peräkontissa niin johtoa ei tarvi niin pitkästi. Ite käytän Ohmegan herätyskelloa pitämään johtoa "hereillä". Sun siis pitää liittää se herätevirtajohto vaikka jesarilla tai sinitarralla siihen kelloon ja aina ku haluat että vahvari menee päälle niin käytät herätystä siinä kellossa.

RCA johdot tulee soittimesta siihen vahvariin ihan helposti. Koitappa näillä ohjeilla niin saat pelit soimaan!

• kyllä

turhaa aikaa kun nuin pitkän jutun jaksoit omatakeisia kytkentöjäsi selvittää

• Anonyymi
        kyllä kirjoitti:

turhaa aikaa kun nuin pitkän jutun jaksoit omatakeisia kytkentöjäsi selvittää

PellePutkonen saa tuolla ohjeella ohimoon ja löytää sitä mukaa sen maan todella nopeasti.....

• -HAH-

insinööri putkonen taitaa olla ihan MELKEIN oikeilla jäljillä ;D;D
      ei perkele...

• subbarinkytkentä
    • apua5

ostin tossa subbarin ja siinä subbarissa on neljä johon paikkaa takana ni pistänkö niiku jokaisesta johot vahvarille vai vaan kaks johtoan?

• jepela2

Jokaiseen subbarin liittimeen pitää laittaa johto, suosittelen että yhdistät vastakkaisten puolien plus ja miinus liittimen johdolla toisiinsa ja jäljelle jääneistä liittimistä vedät vahvistimelle johdot. Kelat siis sarjaan. Eipä tässä voi parempaa neuvoa kukaan antaa kerran kun ei tiedetä mitä bassoa ollaan kytkemässä saati mihinkä vahvistimeen.

• kassakas

ja tarkennusta mikä subbari on kyseessä. Eli onko siinä 2*4 vai 2*2 ohmin kelat

• Markku-99

Ei prkl, vedät takakajari piuhat subbariin huom. 2-kelanen pitää olla -, ja etu kajari piuhat etukajareille, siten saat säätää subin tasoa fader säätimellä, ja et tarvii lisävahvaria, noilla uusilla soittimilla saa ihan riittävästi ääntä ku niissä on 4x50w tehoo tai enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      53
      2047
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1405
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      61
      1234
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      64
      1153
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      114
      1091
    6. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      916
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      889
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      65
      854
    9. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      8
      801
    10. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      72
      779
    Aihe