Garmin navigaattori

#garmin

Oon ostamassa garminin autonavigaattoria. Tomtom ei tule kysymykseen koska se opastaa väärin kotiseudullani (testattu on).

Haluan kuitenkin garminiin samat POI tiedot kuin tomtomissa. Onnistuuko?

Itse laite sais olla 300-500 euron välissä. Vähän on kiinnostanu nämä: nüvi 300, nüvi 310 Nordics, nüvi 350 tai StreetPilot c510 Deluxe. Mikä noista olis kaikkein selkein, helppokäyttöisin ja paras opastus?

12

13379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keeekfd

      käy eka testaamaassa se garmin kotiseudullasi....

    • syy

      Useimmiten väärät ohjeet johtuvat vanhentuneesta kartastosta, harvemmin itse navigaattorin ohjelmistosta. Skandinavian osalta TomTom käyttää aina TeleAtlaksen kartastoa. Uudemmassa versiossa Euroopan kartasto on Navteqin. Kokemukseni mukaan Suomen osalta TeleAtlas on ainakin aiemmin ollut hieman parempi kuin Navteq. Kesk-Euroopan osalta tilanne on kokemukseni mukaan juuri päinvastoin. Eli jos vaihtoehtoisessa navigaattorissasi on TeleAtlas, virheet ovat suurella todennäköisyydellä samoja. Miksi sinä muuten kotinurkilla navigaattoria tarvitset?

      • #garmin

        Jos lähden kotoani johonkin niin laitan määränpään osoitteen jo omassa pihassani. Jos navigaattori ohjaa heti pihan jälkeen väärään suuntaan niin se alkaa valittaan (käänny ympäri jos mahdollista jne...) ja se jos jokin on ärsyttävää!!!

        Itse vertasin telatlaksen ja navteq:n karttoja kotiseudullani ja teleatlas ei näyttänyt muuta kuin päätiet mutta navteq näytti myös pienet tiet.

        En ole tainnut kuulla yhtään pahaa sanaa
        garmineista toisin kuin tomtomeista. Tomtomeja on menny ilmeisesti takuuvaihtoon aika paljon!?


      • outoa
        #garmin kirjoitti:

        Jos lähden kotoani johonkin niin laitan määränpään osoitteen jo omassa pihassani. Jos navigaattori ohjaa heti pihan jälkeen väärään suuntaan niin se alkaa valittaan (käänny ympäri jos mahdollista jne...) ja se jos jokin on ärsyttävää!!!

        Itse vertasin telatlaksen ja navteq:n karttoja kotiseudullani ja teleatlas ei näyttänyt muuta kuin päätiet mutta navteq näytti myös pienet tiet.

        En ole tainnut kuulla yhtään pahaa sanaa
        garmineista toisin kuin tomtomeista. Tomtomeja on menny ilmeisesti takuuvaihtoon aika paljon!?

        yleensä menee päinvastoin eli navteq näyttää vain päätiet ja telatlas pienemmät.

        "Jos navigaattori ohjaa heti pihan jälkeen väärään suuntaan niin se alkaa valittaan (käänny ympäri jos mahdollista jne...)" se valittaa vain jos lähdet ajamaan väärään suuntaan...


      • #garmin
        outoa kirjoitti:

        yleensä menee päinvastoin eli navteq näyttää vain päätiet ja telatlas pienemmät.

        "Jos navigaattori ohjaa heti pihan jälkeen väärään suuntaan niin se alkaa valittaan (käänny ympäri jos mahdollista jne...)" se valittaa vain jos lähdet ajamaan väärään suuntaan...

        Se reitti mille se tomtomi ohjas niin se ohjas ensinnäkin päinvastaiseen suuntaan ja tie on vielä pienempi ja pidempi! Eli tuo on vastoin kaikkia tomtomin asetuksia, kun reitti ei ollut lyhin, nopein eikä edes kävelyreitti!


      • #garmin kirjoitti:

        Se reitti mille se tomtomi ohjas niin se ohjas ensinnäkin päinvastaiseen suuntaan ja tie on vielä pienempi ja pidempi! Eli tuo on vastoin kaikkia tomtomin asetuksia, kun reitti ei ollut lyhin, nopein eikä edes kävelyreitti!

        Ja mä kuuntelin tomppaa... Pienin varauksin saa ihmetellä sen ohjeita, mutta järjen käyttö rahtivehkeissä on sallittua. Siksi ostankin Garmini!!!


    • nuvi 300

      Pitkällisen harkinnan jälkeen en antanut muoti-ilmiöitten vaikuttaa valintoihini.
      Minulle oli tärkeä valintaperuste, että laitteeseen voi asentaa myös maastokarttoja.

      Peltipoliisien paikat ei kiinnosta vähääkään, sillä ne on merkitty tieosuuksille jo muutenkin, kunhan muistaa seurata liikennettä, eikä navigaattoria, niin noiden kanssa pärjää.
      Kyllä Garminiin ainakin esitteitten mukaan voi merkitä ihan mitä vain, tuota vain ei ole ollut tarve tutkia.

      Nuvin asetukset ja käyttöjärjestelmä on yksinkertainen sekä toimiva.
      Tuttavilla on pääsääntöisesti Garmineita, eikä valituksia ole kuulunut.

      Ostin Garmin Nuvi 300 laitteen.

      Erätukku 329 €, tosin viimeisessä ilmaisjakelulehdessä hinnaksi kerrottiin 50 € enempi.
      Laitetta markkinoi myös Gigantti ja Prisma...tarkista hinnat, seuraa lehtiä.

      Jos navigaattorin käyttösi on yksistään autossa, niin 510 laite on ok.

      Viimeisessä Tekniikanmailmassa Garmin sijoittui testissä toiseksi 510 laitteellaan...moitittiin paksuksi.
      Jos testiin olis osallistunut Nuvi 300, niin sekin miinus olis jäänyt pois ja tuosta olis tullut testivoittaja.
      Näin ohjaillaan markkinoita....heh.

      • byviii

        "Jos testiin olis osallistunut Nuvi 300, niin sekin miinus olis jäänyt pois ja tuosta olis tullut testivoittaja. "

        jos se olis osallistunut se olisi ollut liian kallis ryhmään....


    • karttanäkymä?

      Käytättekö navigoidessa 3-ulotteista vai perinteistä yläpuolista karttanäkymää? Kumpi on parempi?

    • Olervo

      Garmin ostanut Navigonin !
      Tuleeko laittet heikonmiksi kun Garmin käyttää Navigoninkin teknologiaa?

      Aivan varmasti, Meikällä ollut 1v 4kk aikana kolme Navigonia joissa ohjelma vikaa
      ja akkuvikaa.Navigoidessa laite alkaa pyörittää aivan mitä sattuu..

      Tietotaitoa haetaan Hollannista ja Saksasta asti eivätkä tule sielläkään kuntoon.
      Huomasivat itse Gigantissa tarjota rahat takaisin pyytämättä.Mutta ilmoittivat
      että minulle ei kyllä myydä muutakaan laitetta,syytä eivät ilmoittaneet.

      Muuten idioottivarmojahan mitkään laitteet eivät ole.
      Garminin jonka vuokrasin Toyotalta pyöritti samoin kuin Naigonkin kinttupolkuja
      myöten kohteesee,vaikka kohde oli aivan ajettavan päätien vieressä.
      Et semmosta leikkikaluiosta.

    • odottivat varmaan...

      sun vastausta 5,5v ajan...

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe