Garmin navigaattori

#garmin

Oon ostamassa garminin autonavigaattoria. Tomtom ei tule kysymykseen koska se opastaa väärin kotiseudullani (testattu on).

Haluan kuitenkin garminiin samat POI tiedot kuin tomtomissa. Onnistuuko?

Itse laite sais olla 300-500 euron välissä. Vähän on kiinnostanu nämä: nüvi 300, nüvi 310 Nordics, nüvi 350 tai StreetPilot c510 Deluxe. Mikä noista olis kaikkein selkein, helppokäyttöisin ja paras opastus?

12

13654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keeekfd

      käy eka testaamaassa se garmin kotiseudullasi....

    • syy

      Useimmiten väärät ohjeet johtuvat vanhentuneesta kartastosta, harvemmin itse navigaattorin ohjelmistosta. Skandinavian osalta TomTom käyttää aina TeleAtlaksen kartastoa. Uudemmassa versiossa Euroopan kartasto on Navteqin. Kokemukseni mukaan Suomen osalta TeleAtlas on ainakin aiemmin ollut hieman parempi kuin Navteq. Kesk-Euroopan osalta tilanne on kokemukseni mukaan juuri päinvastoin. Eli jos vaihtoehtoisessa navigaattorissasi on TeleAtlas, virheet ovat suurella todennäköisyydellä samoja. Miksi sinä muuten kotinurkilla navigaattoria tarvitset?

      • #garmin

        Jos lähden kotoani johonkin niin laitan määränpään osoitteen jo omassa pihassani. Jos navigaattori ohjaa heti pihan jälkeen väärään suuntaan niin se alkaa valittaan (käänny ympäri jos mahdollista jne...) ja se jos jokin on ärsyttävää!!!

        Itse vertasin telatlaksen ja navteq:n karttoja kotiseudullani ja teleatlas ei näyttänyt muuta kuin päätiet mutta navteq näytti myös pienet tiet.

        En ole tainnut kuulla yhtään pahaa sanaa
        garmineista toisin kuin tomtomeista. Tomtomeja on menny ilmeisesti takuuvaihtoon aika paljon!?


      • outoa
        #garmin kirjoitti:

        Jos lähden kotoani johonkin niin laitan määränpään osoitteen jo omassa pihassani. Jos navigaattori ohjaa heti pihan jälkeen väärään suuntaan niin se alkaa valittaan (käänny ympäri jos mahdollista jne...) ja se jos jokin on ärsyttävää!!!

        Itse vertasin telatlaksen ja navteq:n karttoja kotiseudullani ja teleatlas ei näyttänyt muuta kuin päätiet mutta navteq näytti myös pienet tiet.

        En ole tainnut kuulla yhtään pahaa sanaa
        garmineista toisin kuin tomtomeista. Tomtomeja on menny ilmeisesti takuuvaihtoon aika paljon!?

        yleensä menee päinvastoin eli navteq näyttää vain päätiet ja telatlas pienemmät.

        "Jos navigaattori ohjaa heti pihan jälkeen väärään suuntaan niin se alkaa valittaan (käänny ympäri jos mahdollista jne...)" se valittaa vain jos lähdet ajamaan väärään suuntaan...


      • #garmin
        outoa kirjoitti:

        yleensä menee päinvastoin eli navteq näyttää vain päätiet ja telatlas pienemmät.

        "Jos navigaattori ohjaa heti pihan jälkeen väärään suuntaan niin se alkaa valittaan (käänny ympäri jos mahdollista jne...)" se valittaa vain jos lähdet ajamaan väärään suuntaan...

        Se reitti mille se tomtomi ohjas niin se ohjas ensinnäkin päinvastaiseen suuntaan ja tie on vielä pienempi ja pidempi! Eli tuo on vastoin kaikkia tomtomin asetuksia, kun reitti ei ollut lyhin, nopein eikä edes kävelyreitti!


      • #garmin kirjoitti:

        Se reitti mille se tomtomi ohjas niin se ohjas ensinnäkin päinvastaiseen suuntaan ja tie on vielä pienempi ja pidempi! Eli tuo on vastoin kaikkia tomtomin asetuksia, kun reitti ei ollut lyhin, nopein eikä edes kävelyreitti!

        Ja mä kuuntelin tomppaa... Pienin varauksin saa ihmetellä sen ohjeita, mutta järjen käyttö rahtivehkeissä on sallittua. Siksi ostankin Garmini!!!


    • nuvi 300

      Pitkällisen harkinnan jälkeen en antanut muoti-ilmiöitten vaikuttaa valintoihini.
      Minulle oli tärkeä valintaperuste, että laitteeseen voi asentaa myös maastokarttoja.

      Peltipoliisien paikat ei kiinnosta vähääkään, sillä ne on merkitty tieosuuksille jo muutenkin, kunhan muistaa seurata liikennettä, eikä navigaattoria, niin noiden kanssa pärjää.
      Kyllä Garminiin ainakin esitteitten mukaan voi merkitä ihan mitä vain, tuota vain ei ole ollut tarve tutkia.

      Nuvin asetukset ja käyttöjärjestelmä on yksinkertainen sekä toimiva.
      Tuttavilla on pääsääntöisesti Garmineita, eikä valituksia ole kuulunut.

      Ostin Garmin Nuvi 300 laitteen.

      Erätukku 329 €, tosin viimeisessä ilmaisjakelulehdessä hinnaksi kerrottiin 50 € enempi.
      Laitetta markkinoi myös Gigantti ja Prisma...tarkista hinnat, seuraa lehtiä.

      Jos navigaattorin käyttösi on yksistään autossa, niin 510 laite on ok.

      Viimeisessä Tekniikanmailmassa Garmin sijoittui testissä toiseksi 510 laitteellaan...moitittiin paksuksi.
      Jos testiin olis osallistunut Nuvi 300, niin sekin miinus olis jäänyt pois ja tuosta olis tullut testivoittaja.
      Näin ohjaillaan markkinoita....heh.

      • byviii

        "Jos testiin olis osallistunut Nuvi 300, niin sekin miinus olis jäänyt pois ja tuosta olis tullut testivoittaja. "

        jos se olis osallistunut se olisi ollut liian kallis ryhmään....


    • karttanäkymä?

      Käytättekö navigoidessa 3-ulotteista vai perinteistä yläpuolista karttanäkymää? Kumpi on parempi?

    • Olervo

      Garmin ostanut Navigonin !
      Tuleeko laittet heikonmiksi kun Garmin käyttää Navigoninkin teknologiaa?

      Aivan varmasti, Meikällä ollut 1v 4kk aikana kolme Navigonia joissa ohjelma vikaa
      ja akkuvikaa.Navigoidessa laite alkaa pyörittää aivan mitä sattuu..

      Tietotaitoa haetaan Hollannista ja Saksasta asti eivätkä tule sielläkään kuntoon.
      Huomasivat itse Gigantissa tarjota rahat takaisin pyytämättä.Mutta ilmoittivat
      että minulle ei kyllä myydä muutakaan laitetta,syytä eivät ilmoittaneet.

      Muuten idioottivarmojahan mitkään laitteet eivät ole.
      Garminin jonka vuokrasin Toyotalta pyöritti samoin kuin Naigonkin kinttupolkuja
      myöten kohteesee,vaikka kohde oli aivan ajettavan päätien vieressä.
      Et semmosta leikkikaluiosta.

    • odottivat varmaan...

      sun vastausta 5,5v ajan...

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe