Eläintenhoitaja koulutus?!

tietoa?

Onko kenelläkään tietoa Eläintenhoitaja koulutus paikoista. Tiedän että tätä koulutusta on harvassa, mutta voisiko joku suositella jotain hyvää paikkaa johon voisi ottaa eläimen mukaan.

KIITOS!

39

41496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulutuksia

      Enpä osaa suositella mitään, mutta tuossa vuonna 2007 alkavien koulutusten yhteystietoja. Soita ja kysy tai käy kotisivuilla katsomassa. Lähteenä toimi koulutusnetti.fi.

      1. Eläintenhoitajan ammattitutkinto
      ; Painotus Eläinhoitolan pito ; Pohjakoulutusvaatimus Ylioppilas tai ammatillinen tutkinto ; Aikuiskoulutus ; Opetuskieli Suomi ; Opetusmuoto Monimuoto-opetus ; Länsi-Lapin ammatti-instituutti, Tervola (Loue) , Kätkävaarantie 69 ; Puhelin (016) 439 521 ; Alkamisaika 13.08.2007 ; Hakuaika päättyy 04.05.2007

      2. Eläintenhoitajan ammattitutkinto
      ; Painotus Pieneläinhoitaja ; koulutus suunnitteilla ; Pohjakoulutusvaatimus Peruskoulu ; Aikuiskoulutus ; Opetuskieli Suomi ; Opetusmuoto Monimuoto-opetus ; Ylä-Savon ammattiopisto, Iisalmi, Aikuiskoulutus , Yrittäjäntie 23 74101 IISALMI ; Puhelin (017) 272 51 ; Alkamisaika 15.01.2007 ; Hakuaika päättyy 31.10.2006

      3. Maatalousalan perustutkinto , Eläintenhoidon koulutusohjelma
      Tutkintonimike Eläintenhoitaja ; Painotus Opinnoissa voi suuntautua kotieläin- tai pieneläinhoitoon ; Pohjakoulutusvaatimus Peruskoulu ; Nuorten koulutus ; Opetuskieli Suomi ; Opetusmuoto Lähiopetus ; Ylä-Savon ammattiopisto, Peltosalmi , Kotikyläntie 254 ; Puhelin (017) 2725701 ; Alkamisaika Syksy 2007 ; Hakuaika päättyy Kevät 2007 yhteishaku

      4. Maatalousalan perustutkinto , Eläintenhoidon koulutusohjelma
      Tutkintonimike Eläintenhoitaja ; Painotus Opinnoissa voi suuntautua kotieläin- tai pieneläinhoitoon. ; Pohjakoulutusvaatimus Ylioppilas ; Nuorten koulutus ; Opetuskieli Suomi ; Opetusmuoto Lähiopetus ; Ylä-Savon ammattiopisto, Peltosalmi , Kotikyläntie 254 ; Puhelin (017) 2725701 ; Alkamisaika Syksy 2007 ; Hakuaika päättyy Kevät 2007 yhteishaku

      5. Maatalousalan perustutkinto , Eläintenhoidon koulutusohjelma
      Tutkintonimike Eläintenhoitaja ; Pohjakoulutusvaatimus Peruskoulu ; Nuorten koulutus ; Opetuskieli Suomi ; Opetusmuoto Lähiopetus ; Koulutuskeskus Salpaus, Asikkala, Laurellintie 55 , Laurellintie 55 ; Puhelin (03) 828 11 ; Alkamisaika Syksy 2007 ; Hakuaika päättyy Kevät 2007 yhteishaku

      6. Maatalousalan perustutkinto , Eläintenhoidon koulutusohjelma
      Tutkintonimike Eläintenhoitaja ; Pohjakoulutusvaatimus Peruskoulu ; Nuorten koulutus ; Opetuskieli Suomi ; Opetusmuoto Lähiopetus ; Koulutuskeskus Salpaus, Asikkala, Laurellintie 55 , Laurellintie 55 ; Puhelin (03) 828 11 ; Alkamisaika Syksy 2007 ; Hakuaika päättyy Kevät 2007 yhteishaku

      7. Maatalousalan perustutkinto , Eläintenhoidon koulutusohjelma
      Tutkintonimike Eläintenhoitaja ; Pohjakoulutusvaatimus Ylioppilas ; Nuorten koulutus ; Opetuskieli Suomi ; Opetusmuoto Lähiopetus ; Koulutuskeskus Salpaus, Asikkala, Laurellintie 55 , Laurellintie 55 ; Puhelin (03) 828 11 ; Alkamisaika Syksy 2007 ; Hakuaika päättyy Kevät 2007 yhteishaku

      • ei tajua

        Miten sie löyvät tuolla haulla noita tietoja ku minä en löydä sillä mitään tosta ammatista?


    • Iisalamee

      että niin. 3 vuotta kestää, 1.vuonna maatalousjuttuja (lypsäminen, traktori, kasvioppi, yritystalous jne) ja sitten 2.vuonna jo vähän suuntautumisen mukaan joko pieneläimiin tai tuotantoeläimiin. 3.vuosi on sitten jo kokonaan suuntautumisopiskelua. Tätä maatalousalan pt, eläintenhoitajan ko tarjoaa vain kaksi koulua Suomessa, Ylä-savon ammattiopisto Iisalmessa ja Salpaus Asikkalassa..

      • :::

        Tulossa Pemolle toivon mukaan. Jospa pääsisin.. Minulla on suunnitelmissa opiskella kaksoistutkintona, lukio ja eläintenhoitajan koulutus. :>


      • hanna4331
        ::: kirjoitti:

        Tulossa Pemolle toivon mukaan. Jospa pääsisin.. Minulla on suunnitelmissa opiskella kaksoistutkintona, lukio ja eläintenhoitajan koulutus. :>

        Mikä pemo? Haluaisin tälläistä opiskelua juuri..


      • tietooo

        ja kainuunammattiopistossa Kajaanissa. Maatalous alan pt, eläintenhoitaja


    • aivan niin...

      Moips!

      Elis siis muhoksella on myös mahdollisuus erikoistua pieneläimiin. Katsopas vain www.osao.fi/index.php?497

      • muuramen akke

    • tiiaa.90

      kauhajoella (etelä-pohjanmaalla) on suupohjan ammatti-instituutti jossa voi suuntautua konepainoitteeseen tai pieneläimiin ja hevosiin..:) Itse varmaan haen tonne nyt kevään yhteishaus..:)

    • tiiaa.90.
    • Itse opiskelen

      Koulutuskeskus Salpauksessa Asikkalassa on eläintenhoitaja-koulutusta aikuisopiskelijoille, peruskoulun käynneille ja niille jotka haluavat tehdä samalla kolmoistutkinnon. Koululla on asuntoja, joihin osaan saa tuoda oman lemmikin mukanaan, niitä paikkoja on vain kauhean vaikea saada, mutta mahdollisuus on. Opettajat ovat mukavia, kuten myös oppilaat ja kouluruoka on hyvää.

      Ekana vuonna on tosiaan ihan noita perusjuttuja, lypsyä, pieneläintenhoitoa, traktorilla ajoa ja parissa jaksossa lukuaineita... Tokana (kolmantena, jos lukio mukana) valitaan mihin erikoistutaan ja kolmantena pelkästään erikoistumisopintoja.

      Oikein mukava koulu, kannaattaa hakea!

      • MPT

        Huittisten ammatti- ja yrittäjäopistolla Kokemäellä on voinut jo jonkin aikaa opiskella maatalouden pt:ssä pieneläin juttuja. Ens syksynä 2009 siellä on alkamassa ihan eläintenhoitajan tutkinto, peruskoulupohjainen ja yo. Elukoita siel on vaik mitä liskoja, tosi paljon lintuja ja siellä alko myös ammattitutkintona joku koirajuttu - puolustusvoimien koirat eskarissa, kuulemma. Asuntola on. Kannattaa tsekata paikka!


    • minävaan..
    • xkosadi8asudasc

      uuudenmaan maaseutu oppilaitos hyvinkäällä. hyvät kulkuyhteydet ja asuntola löytyy. tuosta eläimestä en tiedä.. =)

      • mirjass

        aloitan huomenna pieneläin ja hevoset 40ov koulutus linjan suupohjan ammatti instituutissa.


      • vuosi viä
        mirjass kirjoitti:

        aloitan huomenna pieneläin ja hevoset 40ov koulutus linjan suupohjan ammatti instituutissa.

        kokemäellä ja kannuksessa ainakin on, mihin voi ottaa koiran mukaan. olen ite menossa kokemäelle (kannus turhan kaukana mulle)


      • baabaa``````
        vuosi viä kirjoitti:

        kokemäellä ja kannuksessa ainakin on, mihin voi ottaa koiran mukaan. olen ite menossa kokemäelle (kannus turhan kaukana mulle)

        On myös tampereella ahlmannilla eläintenhoitajan kouluttamista!!
        :)


    • x

      Itse ajattelin hakea seuraaviin kouluihin. Ois hienoa jos joku viitsisi huonot ja hyvät puolet koulusta kertoa sekä kiinnostaisi myös, saako näiden koulujen asuntolaan ottaa mukaan oman koiran.

      Uudenmaan Maaseutuopisto, Hyvinkää
      Koulutuskeskus Salpaus, Asikkala
      Ahlmanin ammattiopiosto, Tampere
      Keski-Uudenmaan Ammattiopisto, mäntsälä
      Keski-pohjanmaan maaseutuopisto, kannus

    • n_o

      Mulla kiinnostais kuulla kans Kainuun Seppälän maatilatalouden pt hyviä ja huonoja puolia:) sinne kun aattelin hakea tässä kohta:)

    • =)

      Löytyykö täältä sellaisia, jotka ovat opiskelleet/opiskelevat tuolla Koulutuskeskus Salpauksessa eläintenhoitajaksi? Minua kiinnostaisi tietää, että mitä eläimiä siellä tarkalleen ottaen opiskellaan, kuuluvatko hevoset ollenkaan eläintenhoitajan tutkintoon vai pelkästään hevostenhoitajille..

    • Eläinhoitsu

      Olen itse opiskellut Salpauksessa Eläintenhoitajaksi ja suuntauduin pieneläimiin(koirasta alaspäin), eksoottisiin eläimiin(Matelijat, kalat ym. harvinaisempia lemmikeitä) sekä hevosiin. Muita mahdollisuuksia ovat myös tuotantoeläimet sekä muut eläimet(Siat, vuohet ym.).

      En ole varma että onko tämä fakta mutta kuulin ennen valmistumistani (2010 kesällä) että hevosille ei olisi tulevaisuudessa enää omaa vaihtoehto mahdollisuutta vaan se siirrettäisiin osaksi muut eläimet vaihtoehtoa koska monet eivät sitä ottaneet, meitä oli 3 vain yhtenä vuotena. Kannattaa kysellä koululta tarkemmin asiasta.

      Suosittelen kyllä paikkaa etenkin nyt kun uusi pieneläinrakennus valmistui, PALJON parempi kuin vanhat tilat missä itse jouduin opiskelemaan ja työskentelemään. Tulevaisuudessa on myös odotettavissa uusi hevostalli.

    • enhaluukäydälukioo

      eli suoraan perus koulusta voi hakee tollaseen vai pitääkö ensin käydä ammatti koulu vai onko pakko käydä lukio????

      • PorkkanaPapu_93

        Ihan peruskoulu riittää. Itse suosittelen jokaiselle, joka haluaa työskennellä eläinten parissa tulevaisuudessa: hakeutukaa maatalousalan perustutkintoon, sillä koulutus on laajempaa ja töitä enemmän!
        Itse haen seuraavassa haussa Uudenmaan maaseutuopistoon Hyvinkäälle :)


    • m

      Millaiset pääsykokeet kyseiselle alalle yleensä on?

    • vois?

      itsekin haluisin lähteä opiskelemaan tätä alaa mutta en löydä sopivaa paikkaa... ;(

    • nommm

      noista pääsykokeista kans haluisin tietää et mimmoset on?

    • tinni

      se taitas sitte olla muutto hyvinkäälle, jos pääsee tonne hyriaan amiksee :)

    • Salpaukseenhakemassa

      Onko kukaa menossa tonne Salpaukseen tutustumaa kouluun perjantaina/lauantaina? Mie oon menossa, sitä en tosin tiiä et kumpana päivänä. En tajunnu siitä tiedotteesta salpauksen sivulla, et kumpana päivänä sinne pitäis mennä jos kouluun tahtoo tutustumaan... Kellään tietoo tästä? :D

    • _______

      Tonne hyvinkäälle saa asuntolaan ottaa yhden eläimen, eli jos on monta elukkaa niin kannattaa miettiä omaa (vuokra)kämppää :)

      • itekki opiskelen

        Ammattiopisto Lappiassa on eläintenhoitajan ammattitutkintoon valmentava koulutus (suuntautumisena eläintenkouluttaja tai eläinhoitolan pitäjä) jossa pääsyvaatimuksena on toinen aste. Sitten on eläintenhoitajan koulutusohjelma, joka on yhteishaussa


    • saarijärvellä myös

      tälläinen koulu, johon saa ottaa asuntolaan ainakin yhden koiran

    • hassuu

      Aika hauska kun ennen etin näitä eläinhoitaja juttui täältä ja nyt oon parturi-kampaaja mulla oma yritys joka onneksi menestyy. Onnea ettimiseen!

    • eläin

      Itsekkin olen kovin kiinnostunut tästä eläintenhoitajan koulutuksesta, onko suuremmin merkitystä mitä oppiaineita pitäisi painottaa lukiossa? Vai voiko niillä kalastella pääsykoepisteittä jos esim. biologian kirjoittaa :D Ylioppilaan koulutusohjelma taisi olla hitusen lyhempikin, jos oikein muistelin..30 ov tai jotain. Olispas kiva ensi vuonna päästä eläinalan pariin :3

    • jonnekin

      Yleensä opiskelussa kannattaa miettiä mikä itseä kiinnostaa ja mistä on hyötyä esimerkiksi siinä eläintenhoitajan työssä, eikä miettiä niinkään että mistä saa pisteitä kouluun hakiessa. kouluun pääsee jos on päästäkseen. se tieto mitä itsellä on on kuitenkin tärkeintä mitä työssä ja myöhemmissä opiskeluissa tarvitsee. sanoisin kyllä että biologian tietämyksestä on hyötyä.

    • vieras123
    • ht

      valmistuneet/opiskelevat eläintenhoitajat: minkälaisia pääsykokeita teillä on ollut?

      • jiannako

        opiskelen eläintenhoitajaksi aikuispuolella ja "pääsykoe" ei ollut kuin 10min puhelinkeskustelu. opiskelu aikuispuolella kestää 1,5vuotta. ja peruspuolella sen 3 vuotta :)


    • jebaaaaaa

      vanha juttu mutta joo kauhajoen maatalousoppilaitoksella on.

      • Anonyymi

        Lappia kouluttaa Tervolassa Louella eläintenhoitajia . Loue lähellä Rovaniemeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      150
      8793
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1443
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      76
      1335
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      78
      1222
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      143
      1102
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      1084
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      103
      837
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      808
    9. 45
      797
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      791
    Aihe