Liian lyhyt kierto

Teroliina

Missäköhän voisi olla vika, kun kiertoni on vain 21-24 päivää? Ovulaation jälkeen vuoto tulee 12 päivän kuluttua. Teroluteilla kierto oli 24 päivää, mutta lääkärin kehotuksesta lopetin niidenkin käytön. Väestöliiton lääkärillä ei tuntunut olevan kovin selkeää ehdotusta tilanteen korjaamiseksi, joten tässä sitä nyt vaan ollaan ja ihmetellään.

Yritystä takana nyt 21 kierron verran, joten epätoivo alkaa pikkuhiljaa iskeä. Jos jollain on ollut lyhyt kierto, niin olisi kiva kuulla, voiko se olla yksi syy siihen, ettei tärppää. Ja mitä tilanteen korjaamiseksi voisi tehdä?

6

1158

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahikaisella

Moi
      Mulla kierto kanssa aika lyhyt 23pv, mitään syytä lääkäri ei sille ole arvuutellut kun olen asiasta kysynyt sanonut vaan että lyhyt mutta normaalin alarajoilla. meillä yritystä takana 3 vuotta ja kolmas isci alkaa nyt tiistaina, syynä meillä lapsettomuuteen on miehen heikko simppa tilanne. Saanko udella ikääsi? mulla oli muistini mukaan nuorempana pidempi kierto, ikää mulla on nyt 36v

• kysyvä00

Ongelmana voi olla että noin lyhyesä kierrossa munarakkulat eivät krkeä kasvamaan tarpeeksi isoiksi tai yksi vaihtoehto on että kun kierto niin lyhyt, kohdun limakalvo surkastuu liian aikaisin eli munarakulalla ei ole mahdollisuutta kiinnittyä kohtuun. Mulla epäilivät sitä ja sain clomien lisäksi menopur pistoksia munarakkuloiden kasvattamiseen.

• Teroliina

Ikää kohta 33 v. Söin pillereitä yli 11 vuotta ja lopetin 27-vuotiaana. Sen jälkeen on kierto ollut aika lyhyt, pillereillä oli aina sen 28 päivää.

Laparoskopiassa todettiin endometrioosia, joten saattaa meilläkin kohta kääntyä hoitojen puolelle. Ei vaan jaksais niitä hormonijuttuja, kun mielialat tuppaa nykyisin muutenkin olemaan vähän vaihtelevat...

Tsemppiä teidän hoitoihin, toivotaan haikaran joskus eksyvän sille suunnalle :-)

• Teroliina
        kysyvä00 kirjoitti:

Ongelmana voi olla että noin lyhyesä kierrossa munarakkulat eivät krkeä kasvamaan tarpeeksi isoiksi tai yksi vaihtoehto on että kun kierto niin lyhyt, kohdun limakalvo surkastuu liian aikaisin eli munarakulalla ei ole mahdollisuutta kiinnittyä kohtuun. Mulla epäilivät sitä ja sain clomien lisäksi menopur pistoksia munarakkuloiden kasvattamiseen.

Clomit ilmeisesti lisää munarakkuloita, vai? En ole vielä ehtinyt niihin perehtyä.

Ja auttaako toi Menopur sitten sitä kiinnittymistä? Miten pistettiin; pistitkö itse, vai pitääkö käydä jossain lääkärillä pistämässä ja kuinka usein? Hankalaa aina koittaa salaa töistä livahtaa kaikkiin tutkimuksiin, kun en tästä ongelmasta viitsi työkavereille puhua.

Onko sulle tullut mitään sivuvaikutuksia noista? Onko peräti jo vauva aluilla?

• varmasti?

siis onko se tutkittu että ovuloit varmasti?
      luin lääkärikirjasta et jos kuukautiskierto on liian lyhyt tai liian pitkä, ovulaatioita ei tapahdu..?

itselläni on hyvin pitkä kuukautiskierto ja pelkään etten ovuloi ollenkaan.. :(

• Teroliina

Muutaman kerran olen ovulaatiotestin tehnyt ja tulosta on näyttänyt.

Viime kierrolla kävin ultrassa 10. päivänä, ja siellä näkyi lääkärin mukaan erittäin iso munarakkula, mutta ovistestit kierron päivinä 11.-13. olivat negatiivisia. Olisiko ollut positiivinen jo 10. päivä, sitä en nyt sitten tiedä. Voikohan munarakkula näkyä ultrassa, vaikkei ovuloisikaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe