Miten voisi saunoa saamatta pääkipua?

helläpää

En ole mikään himosaunoja, mutta sauna rentouttaa mukavasti ja välillä käyn saunassa silläkin uhalla, että päänsärky alkaa. Onko kellään vinkkejä miten migreeniä ei tulisi saunomisen jälkeen? Särky lähtee Zomigilla, mutta lykkään liian kauan sen ottamista vähätellen kipua. Jotenkin ajattelukykyni heikkenee migreenin aikana.

9

10602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa

      tavallista särkylääkettä, vaikka Panadol tai Burana ennen saunaan menoa. Siis estä särky halvemmilla lääkkeillä ennen sen alkamista.

    • oleiletko

      saunan jälkeen märillä hiuksilla. Itselläni migreeni tulee siitä, jos en heti saunan jälkeen kuivaa hiuksiani föönillä todella kuiviksi. Eli mulla ei särkyä aiheuta sauna, vaan märät hiukset niskassa.
      Oletko huomannut löylyssäoloajan tai saunan kuumuuden vaikutuksen, entäpä jos oletkin vähemmän aikaa löylyissä tai et lämmitä saunaa niin kuumaksi. Tämä on tällaista hakuammuntaa, mutta kaikkea kannattaa kokeilla.
      Ottaisin kyllä migreenilääkkeen ennen saunaa, jos se vain auttaisi.

    • Löylyn lyömä

      Minä olen ruvennut käyttämään seuraavaa konstia: kastelen pyyhkeen kylmällä vedellä ja kiedon sen pääni ympärille ja niskaan ennen löylyyn menoa ja pidän sen päässäni koko ajan. Kastelen sen aina uudelleen kun menen löylyihin ja ihan kylmällä vedellä ja kierrän siitä liian veden pois tietenkin. Ihan kuin jotain apua olisin saanut. Kannattaa kokeilla kaikkia keinoja. Juon lisäksi paljon vettä 1-2 tunnin aikana ennen saunaan menoa. Kokeileppa tätäkin.

    • nipsuhuuli

      tulee migreeni, jos otan iha simona löylyy

    • Luumusoppa

      Itsellä ei tule uimahallissa saunoessa migreeniä. Johtuneeko siitä että viileä vesi uidessa neutraloi vaikutuksen joka tekee migreenin..

      • helläpää

        Minulla taas juuri uimahallikäyntien jälkeen on erityisesti päänsärkyä. Kyllä kotisaunan jälkeenkin ja meillä on vain mietoja löylyjä antava "ainavalmissauna".

        Joku heitti oleilun märillä hiuksilla olevankin se syy!!! Tämä ei ole tullut mieleen ja enpä juuri kuivattele pitkiä hiuksiani saunan jälkeen. Tätä täytyy seuata. Kiitos kaikille vinkeistä :)


    • majava90

      kokeilla vähän kylmempää saunaa jos jo normaalilämpöisestä saunasta tulee migreeni. itse saan migreenin jos otan todella paljon löylyä.

    • juot vettä

      ja laitat kylmän kääreen tai eritoten saunaan tehdyn huopahatun jonka kostutat viileällä vedellä.
      Välttele hirveitä löylyjä ja eritoten menkkojen aikaan jos olet nainen koska silloin jo muutenkin on nesteet vähissä.

      Otat rauhallisesti koko saunakeikan.

      Ennen menkkoja voi joskus olla hyötyä syödä noin reilua vikkkoa ennen kunnon ruokaa lisäaineetonta ja lisänä vichyä jossa myös hieman suolaa ja mangnesiumia puolikaskin riittää(ilman makeutusaineita ym.)plus ascorbin 500mg ja ribobflaviinia kaikkia 1xvrk siis pelkkiä näitä ei yhdistelmätabuja.Ascorbiini voi joskus nostattaa estrogeenia mikä vajuu menkkojen alussa.Mulla jo yksi tabletti teki tuon efektin ja mangnesiumi relaxoi.Mitään näistä ei tietenkään liikaa ja muukin ruokavalio pitäisi olla lisäaineetonta ja moskatonta.Ei tietty tämäkään takaa etteikö tulisi joskus voi pysyä hieman parempana.

      Itsellä oman painon vaihtelutkin vaikuttaa hormonitasapainoon samoin raskaudet.

    • Anonyymi

      Minulla alkaa päänsärky puusaunan lämmityksessä. Tuleeko siitä kuitenkin häkää? Tosin saan päänsäryn myös palavista kynttilöistä...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1635
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1290
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1100
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1067
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      871
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      830
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe