Onko millaisia kokemuksia? Söin hampurilaisen ja n. tunnin kuluttua tuli hillitön kutina selkään ja olkapäihin ja ihottuma. Sairaanhoitajalle näytin samantien päivystyksessä ja sanoi sen olevan nokkosihottuma.
Kauankohan tuo kutina kestää. Antihistamiinia olen ottanu ja kauankohan tuo ihottuma voi kestää.
Kerokaa kokemuksia.
Onneksi ei nielu turvonnu ja ei kuulemma enää voikaan kun sen pitäs tulla heti ja reaktion alusta on nyt aikaa jo yli puolivuorokautta.
Nokkosihottuma
6
944
Vastaukset
- kärsii
Heippa, mulla kanssa ilmeisesti nokkosihottumaa, oon nyt kolmisen kuukautta siitä jo kärsinyt, sitä mistä se tulee ei tiedetä, alkaa vaan itsellä mennä hermo siihen...
Onko vinkkejä miten pääsis kokonaan eroon? - itsellä valkosipulista
Olen allerginen valkosipulille (prick-testi todisti sen, mitä jo itse tiesin), aluksi n. 10 v vatsavaivoja, sitten nokkosihottuma pienistäkin määristä.
Kesti yleensä 3 vuorokautta, antihistamiineista ei ollut apua. Tuonkin jälkeen iho oli herkkä, kesti aikansa parantua, mutta itse nokkosihottuma oli poissa.
Teen kaiken ruoan itse, jolloin tiedän mitä syön. Valkosipulia on mm. mausteseoksissa. Tarkkana saan olla mm. makkaroiden ja leikkeleiden kanssa, tuoteselosteet on luettava tarkkaan.- ihottuman jälkeen?
Kuivuuko teillä ne ihonkohdat mistä ihottuma häipyy? Laitattako perusvoidetta?
- Valkosipuliallergikko
ihottuman jälkeen? kirjoitti:
Kuivuuko teillä ne ihonkohdat mistä ihottuma häipyy? Laitattako perusvoidetta?
Vaikka itse nokkosihottuma häviää noin kolmen vuorokauden päästä, iho on kuiva ja herkkä pitkään.
Rasvaan tarpeen mukaan, ainakin kerran päivässä.
Onneksi en ole vuosiin kärsinyt nokkosihottumasta, teen aivan KAIKEN ruoan itse. Mausteseoksia en käytä, niissäkin (mm. curry) on valkosipulia.
Kylässä syön makeita leivonnaisia, niihin ei toistaiseksi ole ympätty valkosipulia.
:-)
- :):)
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=714/sprog=4/grp=2/menu=1/
"Nokkosihottuman oireita ovat punoittavat ja rajusti kutiavat paukamat. Nokkospaukamat vaivaavat lasta 2-3 tuntia, häviävät ja saattavat puhjeta johonkin muuhun kohtaan. Paukamat häviävät yleensä kokonaan 24 tunnin kuluessa."- kauanko kestää
Ei ne kestä 24h koska mulla kesti 3-4 päivää ja sitte ne alko hiljalleen hävitä. Kutina jatkui pitempään. Nyt on iho kuiva mutta uusia ei ole tullu. Antihistamiinia söin 10pv.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",175083Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1012311- 1351998
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee481858Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171660"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551266Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu113925Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää48841Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.303831Kaupungin yt
Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l24654