Minkälaisia kokemuksia pyykin mankeloinnista? Onko tuntuvaa hyötyä esim. allergiaperhessä?
Cylindan sivuilta löysin tällaisen tiedon: "Tiesitkö, että... Pyykin mankelointi vähentää pölyn, lian ja ihosta erittyvän rasvan tarttumista tekstiileihin sekä tekstiileistä irtoavan pölyn määrää 10-60 -kertaisesti mankeloimattomiin tekstiileihin verrattuna. Lisäksi pyykin mankelointi säästää säilytystilaa ja parantaa tekstiilien käyttömukavuutta."
Cylinda mankeli
2
2858
Vastaukset
- ....
Itse ostin vuosi sitten ekan mankelini, käytetyn kylläkin. Sitä ennen en lakanoita juurikaan silitellyt, vauvan pyykkiä lukuun ottamatta. Olen tykännyt, pienellä vaivalla saa paljon siistimmät petivaatteet, tosin parivuoteen pussilakanaa on kovin hankala saada sileäksi, vaikka läpimankelointi onkin mahdollista. Pölyäkin varmaan vähemmän, pienempään tilaan ainakin menevät vaatehuoneessa.
- manklari
Mankeloin lakanat ja tyynyliinat sekä pyyhkeet.
Mankelointi saa kankaan pinnan hylkimään likaa 8pinta ei ole pörhöllään) ja tekstiilien pölinä vähenee - mankeloidut lakanat tuntuvat ihanan sileiltä. Froteepyyhkeet mankeloin vain lyhyesti, pyyhe telalle ja pois. Litistää puuhkeen ja ne on kivanpi laittaa komeroon ja mahtuvatkin paremmin. Ei vaikuta kuivauskykyyn. Minusta mankelointi kannattaa joka perheessä ja on suhteellisen joutuisaa. Allergiaperheessä kannattaa tehdä kaikki pölyn vähentämiseksi, mitä on tehtävissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361