Ajattelin pistää tämän vinkiksi tänne palstalle.
Olen kärsinyt lievästä aknesta verrattaen vasta vähän aikaa, mutta kuitenkin jo vuoden. Kokeillut olen kosmetologin ihonpuhdistukset, apteekin puhdistusgeelit, kosteusvoiteet, kasvovedet, täsmätuotteet -- ja toki näistäkin on apua. Mutta nyt olen laittanut tulehtuneelle alueelle yöksi (ja aamulla välillä) Hydrocortison 1% emulsiovoidetta. Se on auttanut minua paljon! Kokeilkaa!
Nykyään apteekista saa hydrocortisonia eri valmistajilta, mutta itse käytän vain Orionin tuotetta ja nimenomaan tätä emulsiovoidetta (saatavilla myös geeli) vaikka iho onkin rasvoittuva. Ei ole haitannut. Eri Valmistajien voidepohjissa on eroa, vaikka lääkeaine onkin sama. Orionin voide on samalla mielestäni pehmentävä ja hoitava.
Hydrocortison 1%
9
13057
Vastaukset
- JN*
Muistathan, että Hydrocortisonia saa käyttää vain lyhyen ajan (muutamia päiviä) kerrallaan. Lääke on tehokas kaikenlaisiin ihotulehduksiin, mutta liian usein käytettynä ohentaa nopeasti hoidettavaa ihoaluetta.
- kysymyss
Lääkeselosteessa lukee, että ei saa käyttää aknen hoitoon.
- huomioikaa
"yleensä pahentaa ainakin acne rosacea"
itse kanssa kokeilin 2,5% tosin. mutta se vaan pahenti :/ tai sitten akne vaan oli levitäkseen mutten kuitenkaan enää sitä uskaltanut käyttää.
- kysymyss
Ja selosteessa vielä lukee: saattaa pahentaa aknea yms.
- apua löytänyt
Tuota en olekaan tiennyt. Nimenomaan olen käyttänyt 1%:sta, huom: lääkärin määräyksestä!
Kävin siis lääkärissä, ja hän kirjoitti minulle kortisonivoidetta.
Minun ihoni on parantunut sillä huomattavasti, enkä tosiaankaan käytä kuin muutamia päiviä kerrallaan, kuuriluontoisesti aina kun tulehdus on päällä. - hmmmmmmmmmm
apua löytänyt kirjoitti:
Tuota en olekaan tiennyt. Nimenomaan olen käyttänyt 1%:sta, huom: lääkärin määräyksestä!
Minun ihoni on parantunut sillä huomattavasti, enkä tosiaankaan käytä kuin muutamia päiviä kerrallaan, kuuriluontoisesti aina kun tulehdus on päällä.ihotautilääkäri olisi saattanut määrätä vaikka basiron AC 5%, luepa apteekin sivuilta millaista se on :)
- ...
apua löytänyt kirjoitti:
Minun ihoni on parantunut sillä huomattavasti, enkä tosiaankaan käytä kuin muutamia päiviä kerrallaan, kuuriluontoisesti aina kun tulehdus on päällä.reseptilääke? vai saako ilman reseptiä? ja paljon maksoi?
- tande
... kirjoitti:
reseptilääke? vai saako ilman reseptiä? ja paljon maksoi?
basironia saa ilman reseptiä..pieni tuubi ..hmm ei se paljon maksanut..kestää pitkään kun käytetään vain paikallisesti..ei koko naamaan.. oisko jotai 7e.. korjatkaa jos meni aivan metsään..:)
- ...
tande kirjoitti:
basironia saa ilman reseptiä..pieni tuubi ..hmm ei se paljon maksanut..kestää pitkään kun käytetään vain paikallisesti..ei koko naamaan.. oisko jotai 7e.. korjatkaa jos meni aivan metsään..:)
en kyl kysynyt Basironista mitään, vaan tuosta Hydrocortisonista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855