Lastenistuin eteen

kuu-ukkeli

Moro! Autokuume päällä. Onkos tietoa miten uudehkoihin(2002-2005) audeihin(lähinnä A3) saa asennettua lastenistuimen eteen.eli saako turvatyynyn käännettyä pois päältä.Myynti-ilmoituksissa maininta "turvaavain" liittyykö mitenkään asiaan.

21

1313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bäggi

Älä nyt hyvä mies osta noin pientä autoa, kun on perhettä. A6 on perheauto. Etumatkustajan airbagin poiskytkentä on lisävaruste, jota ei läheskään kaikista audeista löydy.

• Halvalla.

auto jossa tuollaiset varusteet on vakiona, niistä on turha maksaa erikseen.

• arvostaa

mitäkin, eli joku jopa avaimenreikää. Itse ostin 200tkm ajetun Audin A6 Avantin ja maksoin siitä enemmän kuin mistä tahansa uudesta japonialaisesta perhefarmarista ja olen erittäin tyytyväinen, eli ei uusi paska liene sen parempi kuin vanhakaan...

• Nipponisti
        arvostaa kirjoitti:

mitäkin, eli joku jopa avaimenreikää. Itse ostin 200tkm ajetun Audin A6 Avantin ja maksoin siitä enemmän kuin mistä tahansa uudesta japonialaisesta perhefarmarista ja olen erittäin tyytyväinen, eli ei uusi paska liene sen parempi kuin vanhakaan...

6 vuotta vanha audisi ei ole enää yhtä hyvä kuin tämän päivän autot turvallisuudessa.
        Kaikki kehittyy, myös japsit.

• Audi A4
        arvostaa kirjoitti:

Soita reilusti huoltoneuvojalle tai töiden vastaanottoon,niin saat tiedon heti eikä tarvitse noiden asiantuntijoiden asiattomuuksia lukea.

• kuu-ukkeli
        Audi A4 kirjoitti:

Soita reilusti huoltoneuvojalle tai töiden vastaanottoon,niin saat tiedon heti eikä tarvitse noiden asiantuntijoiden asiattomuuksia lukea.

Niinpä! En tarvitse A6:sta! Tähän perheeseen kuuluu minä ja 2.v poika.

• niinkin
        Nipponisti kirjoitti:

6 vuotta vanha audisi ei ole enää yhtä hyvä kuin tämän päivän autot turvallisuudessa.
        Kaikki kehittyy, myös japsit.

iäkäs kuin 6 vuotias Audi olisi kehittyneempi ja turvallisempi kuin uusi japonialainen, Audini ei kuitenkaan ole kuin 3 vuotias, eli se on vieläkin 3 vuotta edellä nipponeitasi...

• avain ei
        kuu-ukkeli kirjoitti:

tarkoita sitä tyynyn poiskytkemistä, ilmeisesti sillä tarkoitetaan sitä muoviklipsua jota voi pitää vaikka lompsassaan hätävarana, ja sillä pääsee autoon ja saa käymään. Ellei tyynyt poiskytkentää ole erityisesti mainittu ja olemassa, saa tyynyn toki huollossa pois käytöstä, mutta jos ajattelet yhtään sen turvallisuuden perään, takapenkki on edelleenkin turvallisin paikka lapselle siihen asti kunnes voi istua edessä etuperin...

• Pauli Antero Turpeinen
        kuu-ukkeli kirjoitti:

väärällä osastolla, mutta vastaan silti. kun meidän ensimmäinen poika syntyi niin piti lähteä autokauppaan hakemaan isompaa autoa, joten päädyttiin farkkupösöön406 seen (en uskonut koskaan siirtyväni pösöön) koska siinä ei ollut pelkääjän airbagia ollenkaan!! ja haluttiin pitää vauva edessä hoitamisen tutin ym muun takia, silloin jo varoitettiin että ei ikinä lasta eteen jos edessä airbäk avaimella tai ilman. jos kuitenkin laukeaa niin mitä voi menettää!! sanotaan silti että lapsen turvallisin paikka on takana ja vuoden parin päästä lapsesi voi jo laittaa kasvot menosuuntaanpäin "ja taakse"

• Autistinen audisti

Niin kauan kun panos on paikoillaan, bagi voi sieltä vielä possahtaa, huolimatta bagin sähköjen poiskytkennästä avaimella. Itselläni on ollut myös autoja, joissa kyseinen poiskytkentä on ja kaikissa on ohjekirjoissa sanottu, että huolimatta poiskytkennästä, lastenistuinta ei pitäisi (selkä menosuuntaan) laittaa etupenkille tästä syystä, omalla vastuulla laitat. Siihen on siis ihan syy, miksi audissa moista viritelmää yleensä ole.

Turvallisin paikka lapselle on takana keskellä. Jos autoon ei mahdu taakse lastenistuina, kannattaa miettiä sitten onko auto perhekäyttöön hyvä.

• tdi 2.5

Sinulla on näköjään tietoa mitä minä en tiedä, miten bägin panos räjähtää, sähköllä vai niin kuin esim. kiväärin panos.
        Minkä autojen ohjekirjoissa mainitaan vaarasta, itse en ole törmännyt kyseiseen asiaan.

• Autistinen audisti
        tdi 2.5 kirjoitti:

Sinulla on näköjään tietoa mitä minä en tiedä, miten bägin panos räjähtää, sähköllä vai niin kuin esim. kiväärin panos.
        Minkä autojen ohjekirjoissa mainitaan vaarasta, itse en ole törmännyt kyseiseen asiaan.

Airbagi noin yksinkertaistettuna toimii niin, että autossa on sensori(tai monta sensoria) tunnistamassa törmäystä. Tämä sensori antaa törmäyksestä virran sähköiselle sytyttimelle, joka possauttaa NaN3:n ja KNO3 seoksen täyttäen bägin. Jos tuon sensorin ja sytyttimen välisen yhteyden katkaisee, niin sekään ei ole sataprosenttinen este bägin laukeamiselle. Varsinkin kolaritilanteessa on mahdollista, että sähköt maadottuvat ties mitä kautta ja ei ole aivan mahdottomuus tuon räjähtää ilman sähkökin.

Mm. ranskalaisista autoista löytyy ohjekirjasta moista varoitusta ettei se kytkentäkään ole turvallinen (esim. 406:ssa tämä oli oikein huutomerkin kera), samoin tätä löytyy myös saksalaisistakin autoista.

• alustalla

oleva Golf on hippasen tilavampi. Mahtuu se mukelo sinne takapenkille...

• dwdw

... se lapsi pitää siihen etupenkille saada? En ole koskaan sitä ymmärtänyt. Ilmeisesti siksi että lasta voi siinä samalla ajaessa "hoitaa" ettei tarvi pysähtyä, jos lapsi vähän itkee, vai mikä siinä on ideana?
      Lapsella tuskin on koskaan niin suuri hätä ettet ehdi pysäyttää autoa ja mennä takapenkille katsomaan mikä on hätänä. Ja vaikka hätä lapsella olisikin jostain syystä niin akuutti että se vaatii välittömän huomion lapseen, niin silloinhan sen voit toki tehdä kun lapsi on etupenkillä, olisi vaan mielenkiintoista tietää kuka ohjaa silloin autoa ja keskittyy liikenteeseen?
      Kerran ajoin kaksikaistaista tietä ja viereisellä kaistalla ajoi nainen, etupenkillä lapsi, jota nainen syötti toisella kädellä tuttipullosta ajaessaan. Ei ihan hirveästi järki päätä pakota ...

Meillä on lapsi istunut takapenkillä vauvasta saakka ja istuu edelleen (nyt 8v) ja vaimo koko ajan etupenkillä, vaikka olisi voinut istua lapsen kanssa takapenkillä. Kyllähän se lapsi tottuu siihen että sekunnissa reagoidaan jos siihen hommaan haluaa lähteä.

• Jamppa1

ihmetellyt. Lapsille turvallisin paikka on takana.

• kuu-ukkeli
        Jamppa1 kirjoitti:

ihmetellyt. Lapsille turvallisin paikka on takana.

Niin on! Ja vielä kypärät päähän! Tai käytetään yleisiä kulkuneuvoja! Kyllä teitä viisaita riittää! Onko toimivaa ajaa pitempiä matkoja kahdestaan alle 2.v kanssa muksu takapenkillä selkä menosuuntaan ,yrität peilistä katella mihin pää on retkahtanut tai mitä siellä tapahtuu.Ja hyvin se lapsi siellä takapenkillä tuntikausia viihtyy takaikkunaa tuijotellen. Herää pahvi mielipiteines!!!

• dwdw
        kuu-ukkeli kirjoitti:

Niin on! Ja vielä kypärät päähän! Tai käytetään yleisiä kulkuneuvoja! Kyllä teitä viisaita riittää! Onko toimivaa ajaa pitempiä matkoja kahdestaan alle 2.v kanssa muksu takapenkillä selkä menosuuntaan ,yrität peilistä katella mihin pää on retkahtanut tai mitä siellä tapahtuu.Ja hyvin se lapsi siellä takapenkillä tuntikausia viihtyy takaikkunaa tuijotellen. Herää pahvi mielipiteines!!!

...haluat. Ratkaisu on täysin sinun. Jos haluat pitää alle kaksivuotiasta lasta etupenkillä niin siitä vaan, jos siltä tuntuu että se on sinusta turvallinen ratkaisu. Mutta sinähän olet tietenkin keskimääräistä parempi kuljettajakin, eikö niin?

En tiedä sinusta mutta meillä ei ole koskaan ollut ongelmaa ajaa pidempiäkään matkoja lapsi takapenkillä selkä menosuuntaan. Kyllähän siitäkin tietenkin ongelman saa kehitettyä kun oikein yrittää.

• kuu-ukkeli
        dwdw kirjoitti:

...haluat. Ratkaisu on täysin sinun. Jos haluat pitää alle kaksivuotiasta lasta etupenkillä niin siitä vaan, jos siltä tuntuu että se on sinusta turvallinen ratkaisu. Mutta sinähän olet tietenkin keskimääräistä parempi kuljettajakin, eikö niin?

En tiedä sinusta mutta meillä ei ole koskaan ollut ongelmaa ajaa pidempiäkään matkoja lapsi takapenkillä selkä menosuuntaan. Kyllähän siitäkin tietenkin ongelman saa kehitettyä kun oikein yrittää.

muuten säilytät turvavyönleikkuria. Niin että onnettomuuden tapahtuessa saat vyöt poikki.Tähän en ole löytänyt vastausta aken,liikenneturvan, seurakunnan enkä marttakerhonsivuilta.Nythän on niin että jos sitä säilyttää esim.takataskussa niin se voi onanoidessa synnyttää taskukamman kanssa kitkaa eli lämpösäteilyä josta taas voi olla seurauksena kevyttoppahousujen leimahtaminen tuleen-ei yhtään kivaa eikä turvallista. Auta mua oi kaikentietävä ja huomioiva turvaexpertti!!!

• Jamppa1
        kuu-ukkeli kirjoitti:

muuten säilytät turvavyönleikkuria. Niin että onnettomuuden tapahtuessa saat vyöt poikki.Tähän en ole löytänyt vastausta aken,liikenneturvan, seurakunnan enkä marttakerhonsivuilta.Nythän on niin että jos sitä säilyttää esim.takataskussa niin se voi onanoidessa synnyttää taskukamman kanssa kitkaa eli lämpösäteilyä josta taas voi olla seurauksena kevyttoppahousujen leimahtaminen tuleen-ei yhtään kivaa eikä turvallista. Auta mua oi kaikentietävä ja huomioiva turvaexpertti!!!

suurin osa suomalaisista kuskeista on keskimääräistä parempia kuskeja. Sinulla ilmeisesti on se käsitys että osaat tehdä montaakin asiaa samaan aikaan ajamisen lisäksi. Totuus on yleensä jotain ihan muuta.

• dwdw
        kuu-ukkeli kirjoitti:

Niin, vaikka en ihan heti keksikään miten tuo turvavyönleikkuri liittyy tähän aiheeseen niin voin yrittää vastata.
        Minulla ei ole tuota vaaraa ja voin säilyttää turvavyönleikkuria myös toppahousujen takataskussa, koska minulla ei ole tapana onanoida autoa ajaessa, kuten ei ole myöskään tapana hoitaa lasta autoa ajaessa.
        Nostan kyllä hattua sinulle, koska olet meitä muita parempi autoilija. Autoa ajaessasi pystyt siis lapsenhoidon ohessa myös onanoimaan. Olen suorastaan kateellinen sinulle.

• siksi,,,

että takapenkillä niitä jo kaksi ennestään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      634
      2774
    2. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      2210
    3. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      430
      2169
    4. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      1976
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      20
      1799
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      67
      1590
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1362
    8. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1270
    9. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      27
      1201
    10. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      66
      1154
    Aihe