YAMAHA F60 V.2002 PASKAKO?

JUNNU

MIKÄ VIKANA KUN KONE F60 KÄYNNISTYY KYLMÄNÄ HUONOSTI MERKKIHUOLTO ON SÄÄÄTÄNYT KAHDESTI KONETTA....EI AUTA!KESKON HUOLTO MIEHET EIVÄT MUKA TIEDÄ VIKAA OLEN KUULLUT ETTEN PAINI ONGELMAN KANSSA YKSIN....ONKO ASISTA TIETÄVIÄ "KUULOLLA" OTAN OHJEITA JA SAMASTA AIHEESTA KÄRSIVILTÄ KOMMENTTEJA VASTAAN.

11

4612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjk

      Itse ihmettelin ja kyselin samaa hommaa ja kun tuli niin erinlaisia vastauksia niin laitoin moottorin tyynnyrin käymään ja tarkkailin tilannetta->näytti siltä että kaasua ei saa laittaa ollenkaan jos meinaa että imu on päällä.Jos kaasua laittaa niin kaasuvivustot kääntyvät ja samalla liikkuu imua ohjaava vivusto ja ottaa sen pois päältä.Sillä varmaan ohjekirjassa kehoitetaan laittamaan käsikaasua päälle lämpimänä käynnistettäessä ettei saa liikaa bensaa.

      • tuntematon

        Missä herrat ovat tulleet noin uusavuttomiksi, että laittavat kaasua päälle kylmää moottoria käynnistettäessä. Eihän autojakaan sillä tavalla käynnistetä. Tosin kaasutiautot ovat melkein lopussa mutta sama ohje on ruiskuissa, polkimeen ei saa koskea.

        Ei rikastussysteemi voi tietenkään silloin toimia jos koko kurkku on selällään.

        Kuumana voi tarjota kaasua mutta kylmäkäynnistys aina kaasuvipu alhaalla.

        Olen noin 6 vuotta käyttänyt F50:ä ja aina kerralla käyntiin. Ensin pumpataan käsipumpulla kaasuttimet täyteen. Siinä menee pitkän seisokin (päiviä) jälkeen jonkin aikaa mutta täyttymisen tietää pumpun kovenemisesta. Sitten avaimesta pyöräytys ja se on siinä. Pari minuuttia lämmityskäyttöä niin, että kierrokset laskevat ja ei kun menoksi.


      • junnu
        tuntematon kirjoitti:

        Missä herrat ovat tulleet noin uusavuttomiksi, että laittavat kaasua päälle kylmää moottoria käynnistettäessä. Eihän autojakaan sillä tavalla käynnistetä. Tosin kaasutiautot ovat melkein lopussa mutta sama ohje on ruiskuissa, polkimeen ei saa koskea.

        Ei rikastussysteemi voi tietenkään silloin toimia jos koko kurkku on selällään.

        Kuumana voi tarjota kaasua mutta kylmäkäynnistys aina kaasuvipu alhaalla.

        Olen noin 6 vuotta käyttänyt F50:ä ja aina kerralla käyntiin. Ensin pumpataan käsipumpulla kaasuttimet täyteen. Siinä menee pitkän seisokin (päiviä) jälkeen jonkin aikaa mutta täyttymisen tietää pumpun kovenemisesta. Sitten avaimesta pyöräytys ja se on siinä. Pari minuuttia lämmityskäyttöä niin, että kierrokset laskevat ja ei kun menoksi.

        ei tässä mitään uusavuttomia olla!!!!paraisilla oleva yamaha myynti(viherkoski)ei osannut antaa muuta neuvoa kuin kaasun pumppaanisen ennen kylmä käynnistystä...viherkosken myyjällä oli ollut f60 mutta laittanut pois yksityis käytöstään koska tuskaili samojen ongelmien kanssa.lämpimänä lähtee käyntiin,mutta sammuu kun lyö kahvan pohjaan.....eikä "tissin"pumppaaminen auta!vien moottorin kauppaan ja vaihdan johonkin toiseen,ei kukaan jaksaisi uuden auton kanssakaan tällaista rumpaa ja ihmettelyä!!!!!


      • kjk
        junnu kirjoitti:

        ei tässä mitään uusavuttomia olla!!!!paraisilla oleva yamaha myynti(viherkoski)ei osannut antaa muuta neuvoa kuin kaasun pumppaanisen ennen kylmä käynnistystä...viherkosken myyjällä oli ollut f60 mutta laittanut pois yksityis käytöstään koska tuskaili samojen ongelmien kanssa.lämpimänä lähtee käyntiin,mutta sammuu kun lyö kahvan pohjaan.....eikä "tissin"pumppaaminen auta!vien moottorin kauppaan ja vaihdan johonkin toiseen,ei kukaan jaksaisi uuden auton kanssakaan tällaista rumpaa ja ihmettelyä!!!!!

        Itselläkin tosiaan piti ruveta testi hommiin koska tuli erinlaisia ohjeita "asiantuntijoilta".Paikallinen yamaha myyjä neuvoi laittamaan käsikaasun täysille ja taas paikallinen yamaha:n huollon pitäjä käsi olla laittamatta kaasua ollenkaan.Siinä on sitten tälläinen "uusavuton" huuli pyöreänä.Mitähän kaasu systeemiä ne on käyttäneen aikoinaan testeissä kun niissä kehutaan ja ylistettään prime-startin toimintaa eteenkin kylmä käynnistyksissä->varmaan väli kaasua :) Luulen kyllä ettäsiitä on päästy eroon synkroinoinnin tultua vaihteistoihin.


    • Ya-man

      Siihen löytyy nyt lääke. Yamaha:n huolto tietää mitä sille pitää tehdä. (Siihen porataan pari reikää isommaksi)
      Vie se Yamaha-huoltoon !!

      • junnu

        mihin ne reijät porataan????kylkeen ja upotetaan pohjaan?kumma kun eivät "tiedä"vikaaa taitaa tulla liian kalliiksi maahantuojalle korjata kaikkia koneita vapaaehtoisesti...kyllä ne nykyään myöntävät keskollakin että asiasta on tullut valituksia,mutta ongelman aihettajaa ei vaan tedetä.


      • Ya-man
        junnu kirjoitti:

        mihin ne reijät porataan????kylkeen ja upotetaan pohjaan?kumma kun eivät "tiedä"vikaaa taitaa tulla liian kalliiksi maahantuojalle korjata kaikkia koneita vapaaehtoisesti...kyllä ne nykyään myöntävät keskollakin että asiasta on tullut valituksia,mutta ongelman aihettajaa ei vaan tedetä.

        se maahantuoja niitä hommia maksa, vaan Yamaha Japanissa joka on sen moottorin tehnyt, jos et sattunut tietämään.

        Kysy nyt kuitenkin sieltä sinun huollosta sitä ryyppy-asiaa, nyt kyllä tietävät, koska he ovat vasta äskettäin saaneet siitä TSI:n tehtaalta.(Tecnical Service Information)
        Ja tämä on sitten varmaa tietoa.


    • Anonyymi

      Oliko kyseiseen "vaivaan" tullut vuosien varrella ohjetta? Itsellä f60 ei käynnisty laakista, vaan joutuu kikkaileen kaasujen ja ryyppyjen kans??

      • Anonyymi

        Itsellä on vastaava f50. Käynnistyy melkein laakista tällä menettelyllä:
        -pumppaa "bensatissi" kovaksi
        -käsikaasulla tekee joku 3..6 kertaa pumppauksen täysille ja pois. Tämä ruikkii käsittääkseni kiihdytyspumpulla bensaa kaasuttimesta imusarjaan.
        -avaimen kääntö - lähtee heti käyntiin

        Oleellista tuossa on käsikaasun pumppausten määrä. Lämpimässä ja joitain päiviä sitten ajetussa tilanteessa riittää 3 kertaa. Kylmemmällä kelillä riittää 6 kertaa.


    • Anonyymi

      F50 ei pidä laittaa kylmänä käsikaasua täysille vaan puoleen väliin.

      • Anonyymi

        Käynnistyy nätisti tyhjäkäynnille noilla ohjeilla ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

      Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1184
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1060
    4. No ei sun asunto eikä mikään

      muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      946
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

      Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      856
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

      Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      808
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

      Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      806
    8. Mitä mietit Honey?

      Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      800
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

      Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      46
      790
    10. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      761
    Aihe